View Full Version : Ocena stanu silnika
Pany szybko i na temat silnik oryginalny od rdo7a 1997 r. Jak kupowałem gościu mówił że ma 102tyś dla mnie chyba ze 202 ale do celu.
Mierzyłem kompresje i takie mi wyniki wyszły:
Przedni cylinder Mierzone na Zimnym 7 Na ciepłym 8.5 Olejowa wyszła mi 10.5
Tylny na zimnym 7.5 Na ciepłym 8.5 Olejowa 9
Dodam że jeździ to coś hehe teraz oceny
Olejowe robione na ciepłym
Mało!!! Cienko to widzę, a w zasadzie ciemność widzę.......
tak na pierwszy rzut oka z tekstu wynika, że masz pan nie szczelne zaworki :)
Pozdr.
Ps, a jak ze zużyciem oliwy ??
Oliwy nie brał bynajmniej nie w jakichś strasznych ilościach bynajmniej miałem zawsze mokrą górę obudowy filtra powietrza.
Morał z tego chyba że wywalało olej góra przez nieszczelne zaworki.
Przejeździłem królową już 20tyś i odkąd pamiętam cienko piała, ale zawsze wiózła mnie do celu.
Topiona była ze 3 razy. I ciągle tak samo chodziła sprawdzałem z czystej ciekawości ponieważ mam inny silnik który będę próbował wsadzić w ramę.
A chciałem ewentualnie ten pogonić choć teraz patrząc to chyba go zostawię i kiedyś rozbiorę porobię i będzie na złe czasy.
Podziękował za rady:)
Olej w airboxie sugeruje raczej przedmuchy na pierścieniach (spowodowane tym większe ciśnienie w karterach powoduje wyrzucanie oleju przez odmę)
EDIT: ewentualnie za dużo gumowałeś ;)
Pany a ile kompresja wynosi w sprawnym silniku bo ja gdzieś w jakiejś serwisówce wyczytałem że 9 coś za mało chyba więc się pytam
Mialem 12,5 przy 50kkm a teraz mam 8 przy 170kkm
Stan silnika to też napinacze od rozrządu i stan wałka
nowy powinien miec 13 albo 13,2 jak kiedys sprawdzałem. Mój pierwszy silnik miał 10 z tym ze padla korba z panewkami a teraz kupiłem nowy piec z przebiegiem 60tys i ma kompresje 11 z hakiem
Hehe, mój miał na jednym cylindrze jak miałem pomiar w październiku kompresje 6,5, na drugim chyba 8 :))))
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.