View Full Version : BMW 650 GS gaśnie po rozgrzaniu
Jak w temacie.
Po rozgrzaniu i wyłączeniu silnika nie daje się ponownie uruchomić. Jeżeli już się uda, silnik nie trzyma obrotów i nierówno pracuje. Na zimnym pali bez problemów. Aku sprawne, nowe. Kręci jak potrzeba. Na pierwszy rzut oka wszystko mechanicznie jest sprawne. Problem powstał po długim postoju, ponad pół roku lekko będzie.
Więcej faktów nie znam bo to sprzęt kolegi. Osobiście wyczerpały mi się pomysły. Macie jakieś sugestie, w szczególności prośba do posiadaczy takiego motura.
Jak stał długo to najlepiej chyba będzie wymiana wszystkich filtrów , oleju , świec itp ?
szynszyll
25.01.2012, 21:10
motocykl z wtryskiem czy na gazniku?
jesli w ogole byly gs na gazniku - bo hiba tylko wtrysk byl w GS.
Artuditu
25.01.2012, 21:32
czyżby go zalewało?
szynszyll
25.01.2012, 21:34
dopoki nie bedziemy wiedzieli czy to gaznik czy śpryca niewiele mozna napisac
Jeśli na gaźniku to bym obstawiał gaźnik, może świece źle dobrane ? miałem kiedyś taki przypadek, ale fachoffffcem nie jestem :D
wtrysk mógł się "zastać" można rozruszać ręcznie ale to pachnie krótkotrwałą popeliną więc lepiej oddać fachowcowi. No chyba że moduł zapłonowy? Ma GS coś takiego czy komputerek? Np.jakiś czujnik, oleju bądź temp,. bądź inny jest uszkodzony, leci info do kompa że jest źle i tak dalej... gdyby wtrysk nawalał to raczej od początku nierówno by chodził, a po rozgrzaniu to obstawiam jakiś czujnik czegośtam.
... dwa lata temu kupiłem F 650 GS z usterką.
Objawy były takie same. Zapalał na zimno , gasł jak się nagrzał.
Jako że nic nie brzęczało w silniku wiedziałem że musi to być pierdoła.
Okazało się że silnik miał podwójny stan oleju. Kierowca bombowca F650 gs
( na wtrysku ) sprawdzał olej na zimnym silniku rano.
Niestety rano zawsze mu brakowało wiec wciąż dolewał.
Gdy go kupiłem - sprawdziłem również stan oleju - po dłuższej jeździe.
Gdy odkręciłem korek , oliwa wprost wybuchła z otworu kontrolnego.
Gość nie wiedział ,że w silnikach z suchą miską sprawdza się po rozgrzaniu silnika ,
To samo było zapewne u znajomego w TT 600.
Ciśnienie było tak duże, że w Maroku rozszczelniło zbiornik oleju.
Jeżeli to F 650 GS, to wtryskowy. Jeżeli wtryskowy to na jednej, czy na dwóch świecach?
W przypadku dwóch świec (jednej zresztą też) wartałoby podmienić fajki. Tak nam się w F 650 gaźnikowej zdarzyło, ze oryginalne BERU głupiały przy temperaturze. Pomogła wymiana. A tak moto gasło, nie chciało trzymać obrotów.
Sprawdż luz na zaworach... jezeli zawory sa ciasne to po rozgrzaniu sie wydłuzają i zawory sie niedomykają. to jest czestą przyczyną gąsniecia po rozgrzaniu i problemów z rozruchem na ciepło. W takim przypadku równiez czesto wystepuje strzelanie w tłumik spowodowane spalaniem sie mieszanki w wydechu.
Cibor klv
26.01.2012, 00:26
Sprawdż luz na zaworach... jezeli zawory sa ciasne to po rozgrzaniu sie wydłuzają i zawory sie niedomykają. to jest czestą przyczyną gąsniecia po rozgrzaniu i problemów z rozruchem na ciepło. W takim przypadku równiez czesto wystepuje strzelanie w tłumik spowodowane spalaniem sie mieszanki w wydechu.
Popieram.
doczytałem, że podobne objawy daje uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. sprzawdzimy. dzięki za podpowiedzi, każdy trop się liczy zwłaszcza, ze przyczyna może być banalna.
szynszyll
26.01.2012, 07:27
zrobic najzwyklejszy serwis 'przedsezonowy':
- filtry
- swiczki
- plyny
- zawory
- smarowanko
- przepsiukac instalacje
i moze samo wylezie - jak po tym sie nie uspokoi to tylko kompiuter podlaczyc i czytac co sie dzieje
Patiomkin
26.01.2012, 09:39
czy to aby nie jest typowy objaw uszkodzonej cewki zaplonowej? oczywiscie zawory w pierwszej kolejnosci gdyz to nie wymaga zkupu czesci a zawszw warto je sprawdzic.
PS nie jestem mechanikiem. podpowiada mi to moje bardzo skromne doswiadczenie.
Cibor klv
26.01.2012, 09:41
czy to aby nie jest typowy objaw uszkodzonej cewki zaplonowej? oczywiscie zawory w pierwszej kolejnosci gdyz to nie wymaga zkupu czesci a zawszw warto je sprawdzic.
PS nie jestem mechanikiem. podpowiada mi to moje bardzo skromne doswiadczenie.
Podejrzewam, że gdyby padła cewka silnik nie odpaliłby wcale, brak iskry.
Podejrzewam, że gdyby padła cewka silnik nie odpaliłby wcale, brak iskry.
A niekoniecznie, cewka może łapać przebicie dopiero na ciepło.
tyle ,że w F 650 gs cewki nie siadają.
W starszych F 650 zdarzało się regulatorowi napięcia
Zawory Panowie zawory.
Zmierz ciśnienie.
szynszyll
26.01.2012, 20:37
od stanie pol roku mu sie te luzy pokasowaly? swiczki, filtr, styki, olej - do zaworow zagladnac jak co 6 tys.
do zaworow się zagląda raz na 25-30 tys ( płytkowe )
moja pierwsza regilacja była przy 35 tys. Stan fabryczny. nie wymagał regulacji.
W F650GS sa najprawdopodobniej Cefko-Fajki 2 in 1 , i jest mozliwosc zaprzestania pracy cefki pod wplywem nagrzewania sie pod wplywem przeplywajacego pradu z mala pomoca goracego silniczka.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.