Zaloguj się

View Full Version : Wtrysk w Afryce


Wojak
28.11.2011, 11:18
Jakis czas temu wraz ze "szwagrem" wpadlismy na pomysl wlozenia wtrysku do
afri, szukamy wszystkich pomocnych informacji na ten temat, a przyda sie kazda.
Jakie problemy mozemy napotkac ? Moze ktos juz slyszal o probach takiej przerobki ?
Tylko nie pisac "A po co, a na co jak tak tez jezdzi", wziela nas lekka zajawka na temat i tyle :D

szparag
28.11.2011, 12:07
Kupcie cały kompletny wtrysk z Transalpa 700, łącznie z wiązką czujnikami, sterownikiem itp. Do tego jakiś dodatkowy sterownik z możliwością korekty składu mieszanki i po zawodach, tak będzie najłatwiej.
Oczywiście problemów i tak będzie bardzo dużo.
Pozdrawiam

siwy
28.11.2011, 13:25
ukamieniują was za ten pomysł :)

ferolo
28.11.2011, 13:44
Jakis czas temu wraz ze "szwagrem" wpadlismy na pomysl wlozenia wtrysku do
afri, szukamy wszystkich pomocnych informacji na ten temat, a przyda sie kazda.
Jakie problemy mozemy napotkac ? Moze ktos juz slyszal o probach takiej przerobki ?
Tylko nie pisac "A po co, a na co jak tak tez jezdzi", wziela nas lekka zajawka na temat i tyle :D

Próbować próbować jak to zda egzamin u was to podejrzewam że sporo osób postawi wam za to dobrą fraszkę ja będę pierwszy :)
Sam się zastanawiałem nad robieniem wtrysku i szlifem silnika ale obliczając koszty robocizny i ewentualnego wk..... na razie sobie temat odłożyłem.
Więc jak by co kibicuję wam :)

Cibor klv
28.11.2011, 14:40
Szparag ma rację, to najprostsze rozwiązanie... ja z kolei myślałem odwrotnie, wpakować silnik Trapa 700 do mojej RD03 z tym że na modułach i gaźnikach od Afry.

Wojak
28.11.2011, 14:49
Tam od razu ukamieniuja... :haha2: Mysle ze nie jeden by nam pogratulowal i chcial
tez zrobic to samo u siebie. Wtrysk daje sporo plusow...
Rozwazam wtrysk od sv 650, ducati monster 620 itp. Opcja przekladki
calosci z trampa 700tki raczej odpada ze wzgledu na koszty potrzebnych
czesci

bliźniak
28.11.2011, 15:05
Szparag ma rację, to najprostsze rozwiązanie... ja z kolei myślałem odwrotnie, wpakować silnik Trapa 700 do mojej RD03 z tym że na modułach i gaźnikach od Afry.

Czemu tak?? W trójce jest rewelacyjna jednostka - w mojej 20 letniej babci śmiga o nieba lepiej niż o połowę młodsza 07.

Ale wtrysk do Afry to fajny pomysł - równe dawkowanie i o wiele dokładniejsza możliwość regulacji składu :Thumbs_Up::Thumbs_Up:

dopra
28.11.2011, 16:45
Ale wtrysk do Afry to fajny pomysł - równe dawkowanie i o wiele dokładniejsza możliwość regulacji składu :Thumbs_Up::Thumbs_Up:
I niezawodność zasilania jak w BMW :D

ferolo
28.11.2011, 17:41
I tak zaraz się zacznie znowu obgadywanie co jest lepsze jajko czy kura bmw czy afra .
Nic trza się napić i żyć marzeniami :)

Cibor klv
28.11.2011, 19:17
Czemu tak?? W trójce jest rewelacyjna jednostka - w mojej 20 letniej babci śmiga o nieba lepiej niż o połowę młodsza 07.

Ale wtrysk do Afry to fajny pomysł - równe dawkowanie i o wiele dokładniejsza możliwość regulacji składu :Thumbs_Up::Thumbs_Up:

Chodzi o koszty.. sam silnik Trapa 700 widziałem na allegro za około 2 klocki, koszt wtrysku, modułu i wiązki od Trapa to drugie tyle, zatem za dużo. A zrobienie tego silnika na gaźniku myślę że jest możliwe a osiągi mogą być porównywalne, czyli około 60KM. Aczkolwiek wtrysk byłby lepszy.

Scorpi
28.11.2011, 19:27
W podobnych kosztach zmienił byś silnik na taki od wiadra.... a tu chyba jeszcze wiecej plusów niz w afri z wtryskiem...

Cibor klv
28.11.2011, 19:35
W podobnych kosztach zmienił byś silnik na taki od wiadra.... a tu chyba jeszcze wiecej plusów niz w afri z wtryskiem...

Silnik od Viadroa w Afri to nonsens, po prostu jest za duży i fizycznie nie zmieści się w tej ramie...wogóle silnik V90 w motocyklu enduro są pomyłką, są zbyt długie przez co nie pozwalają na zastosowanie długiego wahacza, który z kolei sprzyja długiemu skokowi zawiasu i precyzji jego pracy. Jesli już myślałbym o zmianie silnika w Afri to najrozsądniejszym pod względem kosztów i parametrów byłby silnik od Kawy er 6. Kompaktowy, lekki twin o mocy 74 KM, świetnie zestrojony i bezawaryjny...ale i tak trzeba by najpierw porobić pomiary, co by byćpewnym, że podejdzie bez radykalnych zmian w ramie.

ferolo
28.11.2011, 19:43
A powiedzcie mi silnik od Transa 700 wszedłby bez problemów w ramę od 7 .
Bo czytając was rodzi mi się kolejny wspaniały plan

Cibor klv
28.11.2011, 19:56
A powiedzcie mi silnik od Transa 700 wszedłby bez problemów w ramę od 7 .
Bo czytając was rodzi mi się kolejny wspaniały plan
Karter jest zdaje się ten sam, co w Trapie 650 zatem do 7 podejdzie, tylko, 7 generuje 60 KM i czyli tyle samo co Trap 700 zatem, gdzie tu zysk ?

Misza
28.11.2011, 20:10
Zysk pewnie taki, że silnik od 700 kosztuje nieco mniej niż silnik do siódemki o podobnym przebiegu i najważniejsze... jest :) i będzie dostępny dużo dłużej niż reaktorki z afryk

ferolo
28.11.2011, 20:19
Misza ma rację pytam czysto hipotetycznie ponieważ remont silnika, na pewno mnie czeka .
Więc rozważam różne opcje i zastanawiam się która opcja będzie najlepsza.

Scorpi
28.11.2011, 21:20
gdzies widziałem foto afri z silnikiem viadra wiec napewno sie da....

Cibor klv
28.11.2011, 21:58
gdzies widziałem foto afri z silnikiem viadra wiec napewno sie da....

Prawdopodobnie widziałeś Viadro z plastikami od Afri... Wiele rzeczy się da, tylko pytanie jakim kosztem i czy rezultat będzie zadowalający ?

siwy
28.11.2011, 22:06
Ja widziałem cz 175 z silnikiem łady samary na gazie :), na koło nawet to szło. Przy tym afryka z silnikiem wiadra to pikuś

PARYS
28.11.2011, 23:19
Zima pany, zima

Shinigami
28.11.2011, 23:38
Owym "szwagrem" jestem ja. Nie zima tylko finezyjne myślenie. Jeśli ludzie są w stanie wsadzić wtrysk do starego GPZ900 i tego typu maszyn to silnik afryki wspólny dla innych maszyn w tym trampka AD 2008 nie powinien być grubym problemem.
Ba, powiem więcej. Silnik mojego motocykla konstrukcyjnie ma 26lat a śmiga na EFI.

Moja koncepcja opiera się na układzie wtryskowym trampka 700 2008, komputerze ECU Hondy PGM-FI które jeśli dobrze kojarzę daje się programować ew. mega/microsquirt (w pytę drogi). Czujniku podciśnienia MAP jeśli nie z trampka to z innego moto, sondzie lambda z motocykla o podobnej pojemności (chyba podgrzewana będzie lepsza), czujniku temperatury dolotu ze względu na małą ilość miejsca do zamocowania przepływomierza.
Czujnik położenia wału który już jest w Afryce powinien wystarczyć, problemem może być nauczenie ECU jego sygnału.
Sam ECU to też problem, nie wiem czy każdy PGM-FI jest taki sam. Tu pytanie do ludzi znających Hondę, czy te jednostki są do siebie podobne między modelami ?
Pompa paliwa. Może się skończyć na tym, że bez regulatora ciśnienia wtrysk będzie źle pracował na fabrycznej z @.
Spasowanie układu do głowicy. Problem w zasadzie do obskoczenia ale jednak jest.

Całość teoretycznie bardzo, może się zamknąć w 1500-2000zł zakładając, że trafią się flaki z XL700V, ECU podejdzie z dowolnej Hondy a sonda-map-temp.dolotu nie będą robiły kwiatków.

PawelZDR
29.11.2011, 00:17
Owym "szwagrem" jestem ja. Nie zima tylko finezyjne myślenie. Jeśli ludzie są w stanie wsadzić wtrysk do starego GPZ900 i tego typu maszyn to silnik afryki wspólny dla innych maszyn w tym trampka AD 2008 nie powinien być grubym problemem.
Ba, powiem więcej. Silnik mojego motocykla konstrukcyjnie ma 26lat a śmiga na EFI.

Moja koncepcja opiera się na układzie wtryskowym trampka 700 2008, komputerze ECU Hondy PGM-FI które jeśli dobrze kojarzę daje się programować ew. mega/microsquirt (w pytę drogi). Czujniku podciśnienia MAP jeśli nie z trampka to z innego moto, sondzie lambda z motocykla o podobnej pojemności (chyba podgrzewana będzie lepsza), czujniku temperatury dolotu ze względu na małą ilość miejsca do zamocowania przepływomierza.
Czujnik położenia wału który już jest w Afryce powinien wystarczyć, problemem może być nauczenie ECU jego sygnału.
Sam ECU to też problem, nie wiem czy każdy PGM-FI jest taki sam. Tu pytanie do ludzi znających Hondę, czy te jednostki są do siebie podobne między modelami ?
Pompa paliwa. Może się skończyć na tym, że bez regulatora ciśnienia wtrysk będzie źle pracował na fabrycznej z @.
Spasowanie układu do głowicy. Problem w zasadzie do obskoczenia ale jednak jest.

Całość teoretycznie bardzo, może się zamknąć w 1500-2000zł zakładając, że trafią się flaki z XL700V, ECU podejdzie z dowolnej Hondy a sonda-map-temp.dolotu nie będą robiły kwiatków.
Map sensor to najmniejszy problem.Sonda nie ma nic wspólnego z pojemnością silnika,czy z grzałką czy bez to już kwestia jaka jest oryginalnie w Trampku.Wybór pomiędzy czujnikiem temp. powietrza zasysanego a przepływomierzem też nie może być dowolny ,musi być to co czego oczekuje sterownik z Trampka.Czujnik położenia jeśli jest indukcyjny w Trampku to może coś się uda wykombinować bo jeśli jest to hallotron to będzie niezła rzeźba.Pompa paliwa z AT nie ma prawa działać w tym układzie.

Scorpi
29.11.2011, 07:06
Silnik od Viadroa w Afri to nonsens, po prostu jest za duży i fizycznie nie zmieści się w tej ramie...wogóle silnik V90 w motocyklu enduro są pomyłką, są zbyt długie przez co nie pozwalają na zastosowanie długiego wahacza, który z kolei sprzyja długiemu skokowi zawiasu i precyzji jego pracy. Jesli już myślałbym o zmianie silnika w Afri to najrozsądniejszym pod względem kosztów i parametrów byłby silnik od Kawy er 6. Kompaktowy, lekki twin o mocy 74 KM, świetnie zestrojony i bezawaryjny...ale i tak trzeba by najpierw porobić pomiary, co by byćpewnym, że podejdzie bez radykalnych zmian w ramie.


Nonsens jak nic a to niby co|?

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.africanqueens.de/html/twindero.html&ei=PnbUTrC_DYWZhQfSnrF9&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.africanqueens.de/html/twindero.html%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DhCx%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26prm d%3Dimvnsfd

szparag
29.11.2011, 09:00
Varadero z nadwoziem Afryki, to nie jest Afryka z silnikiem Varadero, a to wielka różnica.
Pozdrawiam

motormaniak
29.11.2011, 09:22
Varadero z nadwoziem Afryki
dokładnie. Wystarczy spojrzeć na mocowania silnika, mocowania wachacza i podnużków. Gleby które w afryce kończą się uszkodzeniami plastików, przy takiej konstrukcji jak w tym Twindero kończą się wyrwaniem seta podnużków z silnika itp.

Shinigami
29.11.2011, 09:27
Map sensor to najmniejszy problem.Sonda nie ma nic wspólnego z pojemnością silnika,czy z grzałką czy bez to już kwestia jaka jest oryginalnie w Trampku.Wybór pomiędzy czujnikiem temp. powietrza zasysanego a przepływomierzem też nie może być dowolny ,musi być to co czego oczekuje sterownik z Trampka.Czujnik położenia jeśli jest indukcyjny w Trampku to może coś się uda wykombinować bo jeśli jest to hallotron to będzie niezła rzeźba.Pompa paliwa z AT nie ma prawa działać w tym układzie.

Pojemność ma znaczenie, bo duży silnik produkuje dużo tlenu co spowoduje, że np. sonda z sety ciągle będzie zgłaszała zbyt ubogą mieszankę. Ale jeśli uda się dorwać sondę z trampka to ma prawo działać.
Czujnika w dolocie niestety nie widziałem, dlatego to raczej luźne założenie jaki on będzie. Zwyczajnie trzeba będzie sprawdzić.
Czujnik położenia to chyba będzie największy problem. Znam człowieka który może być w stanie rozwiązać ten problem ale czuję w kościach, że będzie trochę pierniczenia z tym.

Wczoraj przeglądając ebay.de znalazłem ECU, kluczyk,HISS i zamki od trampa kosztujące 950 euro O_o ale za to układ dolotowy za ok 500zł co śmiało określić można relatywnie niską ceną. Za granicą nowa sztuka ze stron typu bikebandit to koszt chyba 3000zł.

ferolo
29.11.2011, 10:16
A zapytam się tak ktoś kiedyś próbował wstawić wtrysk od tramka lub od innego moto do afry.
Jakie wyniki z tego wyszły i jak to się ogólnie przekłada na moc pozostaje ta sama czy coś wzrasta i jak spalanie wychodzi na tym.

wieczny
29.11.2011, 10:41
A Ty nie miałeś przypadkiem tych strasznych jazd z wtryskiem w swojej zielonej 250 jakiś czas temu?

Cibor klv
29.11.2011, 11:28
Uważam, że nie ma co wyważać drzwi otwartych na oścież i trza brać całą wiązkę, z czujnikami i sterownikiem od Trapa, suma sumarum może okazać się , że wyjdzie taniej niż rzeźbienie w przypadkowych częściach. Chyba, że chodzi o rzeźbę dla samej rzeźby... a to już inna bajka.

PawelZDR
29.11.2011, 17:34
Pojemność ma znaczenie, bo duży silnik produkuje dużo tlenu co spowoduje, że np. sonda z sety ciągle będzie zgłaszała zbyt ubogą mieszankę. Ale jeśli uda się dorwać sondę z trampka to ma prawo działać.
Czujnika w dolocie niestety nie widziałem, dlatego to raczej luźne założenie jaki on będzie. Zwyczajnie trzeba będzie sprawdzić.
Czujnik położenia to chyba będzie największy problem. Znam człowieka który może być w stanie rozwiązać ten problem ale czuję w kościach, że będzie trochę pierniczenia z tym.

Wczoraj przeglądając ebay.de znalazłem ECU, kluczyk,HISS i zamki od trampa kosztujące 950 euro O_o ale za to układ dolotowy za ok 500zł co śmiało określić można relatywnie niską ceną. Za granicą nowa sztuka ze stron typu bikebandit to koszt chyba 3000zł.
Sonda jest uniwersalnym czujnikiem tlenu.W systemach samochodowych większość sterowników pracuje na uniwersalnej 4-przewodowej sondzie bez znaczenia czy to 1000cm3 czy 6 lit. V8.

Shinigami
29.11.2011, 17:54
A Ty nie miałeś przypadkiem tych strasznych jazd z wtryskiem w swojej zielonej 250 jakiś czas temu?

Rozgryzłeś mnie mleczakami;) Owszem temat tak brzmiał ale potem okazało się, że po prostu silnik stracił kompresję. Potem wyszło jeszcze parę innych rzeczy i skwituję to tak, że: Wtrysk jako taki jest systemem mniej wadliwym niż gaźniki ale jakakolwiek skomplikowana naprawa jest dodatkowo utrudniana przez to, że we wtrysku wszystko jest ze sobą połączone i tak oto proste nietrzymanie jałowych obrotów może zależeć od 3 czujników, 2 elementów i jeszcze kilku przyczyn mechanicznych.

Cibor - W zasadzie to mam taką cichą nadzieję, że uda się zrobić normalną przekładkę i rzeźba będzie minimalna. Nie jestem fanem budowania od podstaw.

Paweł- Może faktycznie tak jest ale raz toczyłem dyskusję ze znajomym mechanikiem i zarzekał się, że sonda nawet jeśli z wyglądu jest identyczna to musi być taka jak fabryczna.

rambo
29.11.2011, 20:54
W zasadzie mam tylko jedno pytanie.

W jakim celu ten wtrysk do AT..?
Czy dla sportu i zabawy czy chodzi o jakieś korzyści..?

Shinigami
29.11.2011, 21:08
Cudów się nie spodziewam ale opcji jest kilka. Zmiana charakterystyki silnika np. mocniejsza góra. Obniżenie spalania. Dodatkowe bezkarne konie mechaniczne. Ograniczenie serwisu do synchronizacji wtrysku co robi się raz na jakieś 20'000KM.

bliźniak
29.11.2011, 23:51
Jakie synchro? Po co sobie komplikować życie: jeden wtryskiwacz centralnie na wspólnym dolocie i będzie pięknie :) Ja bym kobminował w ten deseń. Łatwiej będzie zmodzić dolot - niż motać dwa wtryski i stery i inne szpeje do nich.

banditos
30.11.2011, 17:12
Jakie synchro? Po co sobie komplikować życie: jeden wtryskiwacz centralnie na wspólnym dolocie i będzie pięknie :) Ja bym kobminował w ten deseń. Łatwiej będzie zmodzić dolot - niż motać dwa wtryski i stery i inne szpeje do nich.

Na jednym dolocie silnik na pewno straci kilka koni;(
A przeca ma byc odwrotnie :umowa:

rambo
30.11.2011, 18:37
Viadro w 2003 ja dostało wtrysk straciło 4 konie i na reakcji na gaz tez było słabiej

Cibor klv
30.11.2011, 18:45
Wtrysk na pewno powodowałby lepszą wydajność, a także możliwość dostrojenia silnika gdyby nie normy czystości spalin, gaźnikowce nie mają restrykcji w postaci katalizatorów a to ma wpływ na osiągi.

bliźniak
30.11.2011, 19:57
Na jednym dolocie silnik na pewno straci kilka koni;(
A przeca ma byc odwrotnie :umowa:

A ile masz filtrów powierza w Afri kolego?
Swoją drogą w 7'ce monowytrysk to jest bajka - bo można go zamontować bez ściągania baku :p


Wtrysk na pewno powodowałby lepszą wydajność, a także możliwość dostrojenia silnika gdyby nie normy czystości spalin, gaźnikowce nie mają restrykcji w postaci katalizatorów a to ma wpływ na osiągi.

Tak jak mówsz :Thumbs_Up:

Shinigami
30.11.2011, 21:51
Jeśli dolot z trampa podejdzie to będzie prostsze niż rozkminianie obudowy do monowtrysku. Po za tym przy Mono to już bym chyba kombinował z mechanicznym sterowaniem.

Wojak
30.11.2011, 22:12
Olo ty mi tu dobrze kombinujesz ale ja nie do konca wiem o czym
wy mowita :haha2: W kazdym razie powoli coraz bardziej zglebiam temat
wtrysku od trampa. W week wykrecam gazniki i zrobie pare pomiarow,
zeby wiedziec ile mamy tam miejsca na cudowanie.

banditos
30.11.2011, 22:25
Myslalem ze jest mowa o kanale dolotowym laczacym dwa cylindry zasilane jednym wtryskiem.

PS. Filt powietrza szt 1 ;)

Shinigami
01.12.2011, 22:30
Wojak - Najlepiej jak zmierzysz średnice zewnętrzne i wewnętrze gaźników, króćców głowicy i króćców dolotowych.

Banditos - Monowtrysk to konstrukcja gdzie do zasilania cylindrów masz tylko jeden wtryskiwacz (sporo starych samochodów miało takie rozwiązanie). Wtryski wielopunktowe też mogą być na jednej obudowie tak jak np. mają rzędowe dwójki Kawy albo samochody.



http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=715753

W linku KLR250 EFI Turbo z dedykacją dla Wojaka, który podobnie jak ja miał ten mały kosz(t)mar. Jak widać na załączonych obrazkach da się :)
Kto uważa, że afryka potrzebuje turbo, thumbs up :D tylko, że wtedy jazda w terenie odpada.

ferolo
30.12.2011, 19:46
Hej trolle potrzebuję rady ponieważ popełniłem świętokradztwo i zakupiłem pod choinkę silnik od trampa 700 z wiązką i wtryskami i innymi pierdu pierdu.
Tutaj moje pytanie bo gościu coś mi wspominał że mogę mieć problem z odpaleniem z racji tego że jest jakiś kod potrzebny z modułu (kluczyć).
Kojarzycie o co może z tym kaman z dwojga złego wszczepię gaźniki od afry i heja ale jak szaleć to szaleć?
Tylko nie kamieniować od razu bo koniec roku idzie i rachunku sumienia nie wyrobie zrobić za wszystko:)

kuras
30.12.2011, 19:59
jest org immobiliser w kluczyku pewnie ktorego nie posiadasz

ferolo
30.12.2011, 20:04
hehe nie, kiedyś robiłem to w swojej furze i całkowicie wywaliłem go a potem kupiłem pestki i wgrałem na nowe immo.
Ale to był samochód, a tutaj jak to ugryźć, znacie kogoś kto zczytuję eprom z tego typu pierdół bo podejrzewam że inaczej nie da rady kodu odczytać i przystosować nowy

kuras
30.12.2011, 20:33
kiedys w szczecinie byl taki gosciu ale nr tel juz niemam,niewiem czy taki koles co robi takie numery do auta by ci tego nie ogarnal

ferolo
30.12.2011, 20:45
Właśnie chodzi o to że już jestem po rozmowie z kumplem który w samochodach zajmuję się tym na bieżąco.
Ale do moto nigdy nie robił i szczerze powiedziawszy bez okablowania do podłączenia tego ustrojstwa pod kompa nie da rady nic zdziałać.

kuras
30.12.2011, 22:59
poszukam i zapytam kolesia ktory" siedzi w temacie"to wlasnie on dal mi namiary na tego kolesia w szczecinie i zrobil mi kiedys taki temat do nowego xt 660

Alpak
31.12.2011, 13:55
ferolo: sprzatnołeś mi ten silnik z przed nosa :) Czyli jednak nie mieli do niego kluczyka (pytalem ich w meilu ale nie odpisali).
Chcesz go do 7ki wpakować ?
Daj znać jak uda Ci sie uruchomić wtrysk.

Pozdro.

ferolo
31.12.2011, 14:28
No byłem szybszy :P , dorzucili mi cały komplet jaki mieli wiązkę pompę kompletne wtryski i inne pierdoły kodu do immo nie mieli.:( Więc albo inny moduł z kluczykiem albo złamię gdzieś to immo.
Planuję go właśnie do 7 wstawić zobaczymy co z tego będzie.
Jak uruchomię to zaproszę do siebie bo do słupska nie masz tak daleko :P

Rozmawiałem przed chwilką z jednym gościem co miał podobny problem z immo rozwiązał, go podobno wlutowując w moduł czip który tworzy wersję otwartą ktoś kojarzy coś takiego?

PawelZDR
31.12.2011, 17:14
Chodzi o emulator immo,niestety do Hondy może być ciężko z emulatorem ,do Yamahy są bez problemu.Być może istnieje możliwość dorobienia transpondera na podstawie zawartości eepromu z modułu.Zapytam się kolegów po fachu czy mają motocykle Hondy uwzględnione w swoich programatorach.

banditos
31.12.2011, 17:14
Forumowy spec od elektryki RD02 nie zajmuje sie takimi problemami?
Warto zapytac.

R2D2
01.01.2012, 21:20
Sprawa jest do ogarnięcia , ale nie tania.
Proponuję najpierw zająć się sprawami mechanicznymi , paliwowymi , elektrycznymi a na końcu samym immo.
Moduł jest PGM Fi i jest mapowany, nie będzie łatwe wsadzenie wszystkich czujników tam gdzie ich miejsce oraz zapewnienie im warunków pracy takich jak fabryka przewidziała.
Proteza taka może być ciężka do ogarnięcia ze względu na nieprawidłowe parametry odczytywane z czujników ,a co za tym idzie spadek parametrów
pracy silnika.

Pawel_z_Jasla
02.01.2012, 13:10
Nie znam się zupełnie na immo ani elektronice ale z tego co kumam to jeśli kolesie od których kupiłeś serce + kompletną instalacje posiadają org. VIN dawcy a moto nie było sprzętem "pożyczanym" to Pan Hunda pewnie takowy kluczyk z PIN-em czy innym kodem Ci dorobi. Moim zdaniem wyjdzie sporo ale pewnie i tak taniej jak ewentualna walka z elektroniką i innymi pierdołami o których R2D2 pisał. POWODZENIA

Ps. Na zdrowy rozum producent posiada pewnie jakieś "immoarchiwum" bo co by to było gdyby zagubienie kluczyków skutkowało koniecznością złomowania motocykla - tak mi się wydaje ale ja naiwny mocno jestem.

pałeł
02.01.2012, 13:29
Nie znam się zupełnie na immo ani elektronice ale z tego co kumam to jeśli kolesie od których kupiłeś serce + kompletną instalacje posiadają org. VIN dawcy a moto nie było sprzętem "pożyczanym" to Pan Hunda pewnie takowy kluczyk z PIN-em czy innym kodem Ci dorobi. Moim zdaniem wyjdzie sporo ale pewnie i tak taniej jak ewentualna walka z elektroniką i innymi pierdołami o których R2D2 pisał. POWODZENIA

Ps. Na zdrowy rozum producent posiada pewnie jakieś "immoarchiwum" bo co by to było gdyby zagubienie kluczyków skutkowało koniecznością złomowania motocykla - tak mi się wydaje ale ja naiwny mocno jestem.

nie jesteś naiwny można próbować po vin ale kod do immo
jest zapisany w papierach i na blaszcze w komplecie z dwoma kluczykami masz kod masz nowy kluczyk i to nie jakoś strasznie drogo

PawelZDR
02.01.2012, 13:51
Nie wiem jak u dealerów motocyklowych ale w samochodówce trzeba pokazać papiery od pojazdu do którego mają być dorobione klucze,inaczej nie ma rozmowy.Na koniec dochodzi jeszcze temat dopisania nowego transpondera do ECU ,a to pewnie potrafi tylko fabryczny tester.Przy dorobieniu transpondera z zawartości ECU wystarczy zamontować pestkę w kluczu lub przykleić na stałe przy pętli i mamy odpalony silnik bez żadnych dodatkowych czynności.Koszt takiego dorobienia powinien się mieścić w przedziale 250-350zł.

Marcin.111
02.01.2012, 14:19
Widywałem kiedyś gościa na Ebay.com z Polski który ogłaszał się że dorabia kluczyki pod Hondowskie Immobilisery (Pamiętam że na pewno miął aukcje z takim kluczykiem do ST1300). Gość pisał że trzeba mu przysłać ECU (sterownik) i odsyła razem z zakodowanym kluczykiem który można dociąć gdzie się chce.

Znalazłem gościa. Wygląda że jest z Wawy. Transalp 700 jest na liście więc wygląda że to zrobi. Tylko kwestia dogadania ceny. Na Ebay jest troszkę nierozsądnie drogo ale jak powiesz mu jaką masz sytuacje i że nie masz ciśnienia żeby to zrobić to może cenę da się zbić.

CONTACT DETAILS:
tel. (+48) 791 368545
skype: killeradamski
email: killeradamski@wp.pl

Nie mam z gościem żadnych powiązań. Nie mogę nawet powiedzieć że polecam. Tylko jego aukcje widziałem.

PawelZDR
02.01.2012, 15:35
Ja podejmę się dorobienia transpondera jeśli będzie taka potrzeba.Cena będzie dostosowana odpowiednio jak dla forumowego kolegi.W pierwszej kolejności niech spyta u Dealera jakie koszty będzie musiał ponieść żeby zrobić to na oryginał.

R2D2
02.01.2012, 22:34
Procedura serwisowa wygląda tak że jak nie ma kluczy to do wymiany idzie ECU , zamki + zakup nowych kluczy.
W rzeczywistości wygląda to tak że da się dokodować transpondery do używanego ECU , o zamkach nie będę wspominał.
Po żadnych VIN-ach i innych kodach nie kupicie zakodowanych kluczy , nie ma też żadnych kodów PIN ponieważ systemy ECU nie są obsługiwane z zewnątrz.
Kod na blaszce o którym pisał pałeł to kod rzeźby mechanicznej klucza.
Z tym kodem można zamówić sobie docięty nie zakodowany kluczyk.

pałeł
02.01.2012, 22:57
właśnie ze nie :) klucz jest czysty tzw mydło , do nacięcia ale zaprogramowanym immo :)
surówka jak mnie pamięć nie myli a sprawdzać mi się niechce to do 100 zakodowanie nie pamietam z 250zł chyba kosztowało

PawelZDR
02.01.2012, 23:37
Wszystko fajnie tylko kolega nie ma żadnego klucza od kompletu i tu pewnie zaczną się schody w serwisie.

pałeł
02.01.2012, 23:44
to już inny problem:) w nowym motocyklu są dwa kluczyki i blaszka z numerem stary właściciel na pewno ma :)

ferolo
03.01.2012, 10:09
Podziękował za informację będę szukał najtańszej alternatywy z racji nowych wydatków nowotworzejących mam ograniczony na to budżet więc najtańsza opcja będzie.
Dzwoniłem do Hondy w moim mieście to odpowiedzieli mi że nie mają możliwości na dorobienie tego chipa polecają kupno nowego modułu.
Pan w przybliżeniu podał mi cenę 4 cyfrową to od razu grzecznie podziękowałem.
A niema, możliwości wstawienia innego modułu, tzn na aledrogo jest parę modułów od hondy.
Posiadają pestki od nich w przystępnych cenach wówczas pozostawało by wgrać tą mapę paliwową i teoretyczne było by pięknie.
Lecz jak pokazują statystyki nic co piękne nie jest łatwe hehe

Adagiio
03.01.2012, 10:28
Wsadź silnik do ramy i zostaw starą instalację , zamontuj gaźniki od XL 650 V z ostatniego modelu . Chyba ze chcesz montować power commander i mieć możliwość zmiany map zapłonowych , to zmienia postać rzeczy , wówczas kombinacja warta wydania kupy kasy .

Cibor klv
03.01.2012, 14:26
Tak też myślałem, że mogą być z tym kłopoty, kiedyś miałem z tym zgryz w swojej cbr f4i .. Honda chce wszystkich uszczęśliwić na siłę i pakuje ten cholerny HISS a potem takie właśnie historie mamy.

PawelZDR
03.01.2012, 16:34
Podziękował za informację będę szukał najtańszej alternatywy z racji nowych wydatków nowotworzejących mam ograniczony na to budżet więc najtańsza opcja będzie.
Dzwoniłem do Hondy w moim mieście to odpowiedzieli mi że nie mają możliwości na dorobienie tego chipa polecają kupno nowego modułu.
Pan w przybliżeniu podał mi cenę 4 cyfrową to od razu grzecznie podziękowałem.
A niema, możliwości wstawienia innego modułu, tzn na aledrogo jest parę modułów od hondy.
Posiadają pestki od nich w przystępnych cenach wówczas pozostawało by wgrać tą mapę paliwową i teoretyczne było by pięknie.
Lecz jak pokazują statystyki nic co piękne nie jest łatwe hehe
Po co kombinujesz jak do Twojego modułu da się dorobić bez problemu transponder,tak będzie najtaniej.

ferolo
04.01.2012, 17:49
Panowie a doradźcie mi, ponieważ pompa paliwa oryginalna z trampka wymaga sporej rzeźby ze względu na jej kształt i nie chciałbym ciąć baku.
Jest jakiś zamiennik typu np. pompy facet która była by mała a zarazem wydajna i nie trzeba by jej w bak wkładać.
Czy jedynie pozostaje rzeźba.

PawelZDR
04.01.2012, 20:10
Coś się powinno dobrać z samochodowych pomp tylko trzeba by było znać chociaż ciśnienie jakie utrzymuje oryginał.

Marcin.111
04.01.2012, 20:34
Szukaj samochodowej :Thumbs_Up:

R2D2
04.01.2012, 21:04
Panowie a doradźcie mi, ponieważ pompa paliwa oryginalna z trampka wymaga sporej rzeźby ze względu na jej kształt i nie chciałbym ciąć baku.
Jest jakiś zamiennik typu np. pompy facet która była by mała a zarazem wydajna i nie trzeba by jej w bak wkładać.
Czy jedynie pozostaje rzeźba.


Przede wszystkim to trzeba sprawdzić jakie ciśnienie panuje w magistrali paliwowej w TA700.
Zewnętrzne pompy miały Hayabusy pierwsze 2 roczniki.
Ciśnienie w magistrali jest bardzo istotne i ma duży wpływ na dawki wtryskiwanego paliwa.
Nie można wziąć sobie pierwszej lepszej pompy bo nie wszystkie układy wtryskowe pracują z tym samym ciśnieniem roboczym.

Lepi
04.01.2012, 21:13
Ciśnienie paliwa nie zawsze jest regulowane w obrębie pompy. Pompy samochodowe są chyba w większości pompami zatapialnymi.

Kazmir
04.01.2012, 21:38
A zawór ciśnienia z reguły jest przy listwie wtryskiwaczy.

R2D2
04.01.2012, 22:24
Jeżeli w magistrali nie ma regulatora ciśnienia a sądzę że nie ma to jest w pompie.

To są parametry z manuala od TA700 :

Fuel pressure at idle 343 kPa (3.5 kgf/cm2, 50 psi)
Fuel pump flow (at 12 V) 189 cm3 (6.4 US oz, 6.6 Impoz)minimum/10 seconds

szparag
04.01.2012, 22:48
R2D2 ma rację regulator jest w pompie, tak że kombinacji nie zalecam, raczej oryginał.

Cibor klv
05.01.2012, 15:40
Tak więc albo ciąć oryginalny zbiornik, albo dorobić dodatkowy zbiornik tylko dla pompy połączony przewodami paliwowymi z oryginalnym zbiornikiem. O ile w tej drugiej opcji znajdzie się miejsce dla takiego zbiorniczka.

ferolo
05.01.2012, 17:49
Hmm chyba oryginalny spróbuję zaadoptować, jak będę miał jeszcze problem to zapytam :)

Lepi
06.01.2012, 10:52
A czy pompa aby nie wejdzie przez wlew? W kacie jest dość mała.

szparag
06.01.2012, 13:26
A wąż paliwowy ? , dziura w korku :)

Kup jakiś bak od 700, po glebie wytnij osadzenie pompy i wstaw w Afrykański bak.

ferolo
06.01.2012, 13:32
Nie wiem czy zda to egzamin ponieważ, oryginalna pompa jest pod kontem 45s. i idealnie pasuję w bak Trampka.
Jak wiadomo w afrze jest inaczej usytuowany bak więc pompa musiała by być w pionie

Lepi
06.01.2012, 13:44
A wąż paliwowy ? , dziura w korku :)

Kup jakiś bak od 700, po glebie wytnij osadzenie pompy i wstaw w Afrykański bak.

To akurat jest dość proste. Wężyk wyprowadzasz przez otwór na kranik :)

szparag
06.01.2012, 14:00
Jest to jakiś pomysł :).

Ja zrobiłbym jednak, drugi zbiornik ( jak pisał Cibor ) paliwa w miejscu oryginalnego air-boxa i tam wpakował pompę połączył go z oryginalnym bakiem i zrobił dobre odpowietrzenie ( tu może być mały problem, musi być powyżej baku) albo grube węże łączące dwa zbiorniki powinno to działać. Podobnie ma virago 535.
Oczywiście zakładając, że będzie rzeźba na airboxie z 700.
Pozdrawiam

PawelZDR
06.01.2012, 18:19
Można jeszcze zamontować zewnętrzną pompę i zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa na którym można ustawić tyle ile trzeba http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-nowy-i2022147950.html

Shinigami
07.01.2012, 10:58
Tutaj temat znowu ożył a u nas się wyłożył na kosztach, które zmiażdżyły autora :D

Myślę, że najlepsza opcja to zatapialna pompa paliwa (tylko jak to zamocować ?) i zewnętrzny regulator ciśnienia. Integralne motocyklowe zwykle są pomyślane pod to żeby część robocza była w baku a króciec na zewnątrz i tu trzeba by wjechać ze spawarką (po uprzednim płukaniu baku z benzyny :) ).

Lepi
07.01.2012, 11:13
Nie koniecznie. Motocyklowa pompa, taka jak w kacie 690 jest zwykłą pompą do której podłączony jest wężyk. Którędy on potem opuści bak to zależy tylko od pomysłu autora.
Ja bym to zrobił tak:
Zakładając, że pompa wejdzie przez wlew to włożyłbym wężyk przez otwór na kranik,wyciągnął go przez wlew, podłączył pompę i wciągnął z powrotem do środka. pozostaje uszczelnić wężyk i unieruchomić pompę.
Proste i pewnie najtańsze.

ferolo
07.01.2012, 19:27
A czym ją wtedy unieruchomić musiały by jakieś bolce wychodzić najlepiej od spodu łączące korpus pompy z dołem baku.
Lecz co z instalacją nie widzę sobie tego aby wiązka zasilająca dyndała sobie w baku i podawała jej napięcie dla mnie to jak jazda na bombie :P

majki
08.01.2012, 00:05
W KTM 690 kable razem z pompą są normalnie utopione w baku. Do tego pompa nie jest jakoś specjalnie przymocowana do baku. I jakoś to jeździ i nie wybucha. ;)

Lepi
08.01.2012, 08:41
Wszyscy wiedzą, że kateemy się psują więc nie należy kopiować rozwiązań :)

Co do bomby i dyndającej pompy. W kacie jest bardzo dobrze przymocowana, nic nie dynda.
Wszystkie pompy zatapialne mają kable i styki zatopione w paliwie. Nigdy nic nie wybuchło więc przyjmijmy że tak ma być.

Co do unieruchomienia pompy w afryce to wybrałbym sposób najprostszy, przykleiłbym do niej magnes neodymowy :)

Shinigami
08.01.2012, 14:57
I od razu mamy magnetyzer paliwa :D Tak poważnie, to magnes mógłby być z zewnątrz jeśli będzie dość mocny. Będzie w stanie przyciągnąć pompę przez bak. Ewentualnie można kombinować z wykorzystaniem fabrycznego mocowania kranika/pompy (pojęcia nie mam jak to było w @).
Gdy oglądałem Ericthecarguy gdzie odwiedzał zakład produkujący pompy to widziałem na prawdę małe pompki samochodowe które spokojnie by wlazły do afryki i prawdopodobnie mogłyby napompować odpowiednio wysokie ciśnienie.

Znalezione: http://www.airtexproducts.com/Products/airtexfueldelive.html

ferolo
09.03.2012, 15:59
Hej panowie odświeżam temat, sezon się zbliża a czasu na poskładanie pozostaje coraz mniej.
Mam pytanie czy ktoś z was drodzy afrykanerzy podjołby się wspawania (patrz umieszczenia) w oryginalny bak od afry, pompy paliwa od trampka chodzi mi oczywiście o zostawienie oryginalnego baku wycięciu kawałka blachy i wsadzeniu tego ustrojstwa.
Moje manualne zdolności poległy na tym punkcie a chciałbym temat wykończyć do końca.

kuras
09.03.2012, 17:40
pare lat temu gosciu spawal aluminiowe (robil od podstaw pod wymiar) zbiorniki do trike dla rewaco,ma zaklad w Sarzynie kolo koszalina-przedluzenie ul.Polczynskiej.pewnie by takie cos ogarnal w stali.

Dubel
09.03.2012, 18:06
Poszukaj warsztatu co spawa tigiem
Pozdro

ferolo
09.03.2012, 18:44
chyba będę musiał się przejechać i popytać nie wiem czy czegoś takiego na polibudzie nie zrobią.
Ogólnie to rozchodzi się o to że dół zbiornika w afrze jest taki nie symetryczny i nie wiem czy jak wspawa się płaską blachę, to będzie dobrze się wkręcał w ramę i nic nie będzie odstawało i chaczyło

Shinigami
01.04.2012, 12:16
U nas w Warszawie podobno jest spec nielada od spawania nawet alu ale bóg jeden wie czy podejmie się baku i no dochodzi wysyłka.

pałeł
01.04.2012, 12:25
Hej panowie odświeżam temat, sezon się zbliża a czasu na poskładanie pozostaje coraz mniej.
Mam pytanie czy ktoś z was drodzy afrykanerzy podjołby się wspawania (patrz umieszczenia) w oryginalny bak od afry, pompy paliwa od trampka chodzi mi oczywiście o zostawienie oryginalnego baku wycięciu kawałka blachy i wsadzeniu tego ustrojstwa.
Moje manualne zdolności poległy na tym punkcie a chciałbym temat wykończyć do końca.

jeśli przygotujesz do wspawania to ci pospawam :) reszta najlepiej gsm

Lepi
01.04.2012, 12:38
Pamiętaj, że warto zapewnić dostęp do pompy bez potrzeby ponownego wycinania.

diabeł
06.04.2012, 21:15
Radziłbym nie dotykać szlifierką używanego zbiornika paliwa,a broń Boże spawać!!u mnie w pracy kiedyś znajomy ciął szlifierką zbiornik po paliwie który stał kilka lat pusty na działce....zbiornik wybuchł a kolega zginął :( także odradzam...

Dzieju
06.04.2012, 21:20
Radziłbym nie dotykać szlifierką używanego zbiornika paliwa,a broń Boże spawać!!u mnie w pracy kiedyś kolega przy znajomej ciął szlifierką zbiornik po paliwie który stał kilka lat pusty na działce....zbiornik wybuchł a kolega zginął :( także odradzam...
Potraktowanie zbiornika szlifierką powodując zapłon oparów było błędem , cóż czasem wiedza bywa bolesna.
Należy to zrobić beziskrowo.
Spawanie też jest do zrobienia ale z zachowaniem odpowiednich procedur.

Mixajlo
06.04.2012, 21:25
Albo uprzednio zalać go wodą do pełna :)

Dzieju
06.04.2012, 21:27
Albo uprzednio zalać go wodą do pełna :)
To jest właśnie jedna z procedur bezpieczeństwa.

ferolo
06.04.2012, 23:34
panowie spokojnie na razie nie mogę odpalić modułu więc luzik na pewno nie będę szlifierką traktował baku no chyba że na gazie hehe.
A tak na serio jak by ktoś miał dobrą rękę do tego typu roboty to jak najbardziej jestem za aby ktoś mi użyczył pomocy w tym temacie

Lepi
07.04.2012, 08:53
Zalej wodą, weź dremela i wycinaj :)
Albo jak Ci już pisałem ładuj pompę przez wlew.

ferolo
09.04.2012, 21:45
Hej koledzy mam pytanie jako że wszystko pięknie siedzi na miejscu a moduł z pestką otrzymałem od kolegi PawłaZDR (któremu oczywiście dziękuję za pomoc) zabrałem się za podłączanie jednak nie jest tak pięknie jak bym chciał.
Lecz do sedna sprawa ma się następująco po podłączeniu wszystkiego silnik kręci ale nie ma napięcia na pompie cewkach i o dziwo nawet napięcie nie dochodzi do czujnika hissa.
Pojawia się pytanie czemu tak jest, czy gdzieś moduł jest uwalony lub jakiś system blokuję dalszy obieg prądu w xl 700 było coś takiego montowane?.
Zaznaczę że do innych podzespołów napięcie dochodzi jednak podłączając diodę pod przewód wychodzący z kostki licznika który odpowiada za sygnalizację hissa wogóle nie reaguję. Jakieś sugestie?
Pozdrawam

Shinigami
05.05.2012, 16:37
Pochwal się czy masz jakieś postępy, bo temat stoi a mnie ciekawość zżera :)

misiak
05.05.2012, 17:02
Pochwal się czy masz jakieś postępy, bo temat stoi a mnie ciekawość zżera :)


Na razie wszystko masz tutaj opisane http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=13156 :(


a i to turbo też sobie odpuść , chyba że na ćwierć mili chcesz startować :)

Shinigami
05.05.2012, 20:41
Ta, zwłaszcza gdy nie mam afri i śmigam ćwiarą w twinie ;)

Artek
24.06.2024, 21:30
Komuś się ta sztuka udała?
Jacyś trampkarze chcą wsadzić wtrysk od trampka 700 i wstępnie uruchomić to na speduino.