View Full Version : Z czego przednia ośka?
Rzeźbie przy przy wymianie przedniego zawiasu i zamierzam zlecić wykonanie przedniej ośki wraz z tulejami dystatnsowymi.
Pytanie jest: jaka stal najlepiej się nadaje i czy utwardzić ją termicznie?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
A nie podejdzie ośka fabryczna (afrykowa lub ta od czego masz zawias)? Ja zostawiłem z przodu przednią ośkę od Afry i się dało, Ramboszczak u siebie wsadził tylną ośką na przód. ;)
Moja orginalna ośka zdeczko krzywa. :mad: Orginalna oś nie podejdzie, bo ma 22 mm. Otwory w lagach na ośkę to 20 i 25 mm. Ogólnie nowy zawias jest złożony z dwóch, żeby mieć dwa uchwyty na tarcze.
Bez toczenia nie obędzie się.
Marzocchi Shiver 45 od Huski SM610
Pogadaj z Rambem o sprężynach...będziesz musiał zmienić na pewno ..Bo to dwa razy cięższy motur... Rambo się doktoryzował z tego tematu i ma dostep do tanich olinsow
Obserwowałem ten temat i czekam na pierwsze wrażenia z jazdy. W SM 610 były orginalnie 5.0. Ja swoje przebadałem z ciekawości na politechnice i okazały się również 5.0. Pośmigam trochę i jak będzie za miękko to wymienie.
Rambo twierdzi ,ze kolo 5,8 a nawet twardziej, ma byc...z tyłem cos mieszasz?
Już zamieszałem w zeszłą zimę od KTMa 640. Sprężyna 95. Gdzieś dałem całą rozpiskę krok po kroku.
Tylna ośka w AT jest chyba 17mm...
Sprawdź Rychu, bo jest sporo dłuższa i możliwe że Ci spasi :Thumbs_Up: Ale bez tulejek dwóch się nie obedzie, to raczej pewne :at:
Sprężyny 5.0 na przód pewnie na początek starczą. Ale bez wymiany się finalnie nie obędzie
Hondowskie ośki trochę słabe i dam tokarzowi zarobić.
Sprężyny mnie nie martwią (mam świadomość wymiany), ale bardziej to że od bocznej powierzchni tarczy do bocznej powierzchni górnej rury (przy uszczelniaczach) w którą wchodzi dolna rura jest tylko 1-2 mm ( z jednej i drugiej strony). Mam nadzieje, że aż tak wysoko tarcze nie będą podchodzić przy dobiciach. Skoku mam 250 mm.
O ile pamiętam to wziełeś 6.4. i jak Ci się jeździ?
Japońska stal nie jest zła. Może to nie rejli rurka jak w ktm ale dają rade. Ja im wierze ;)
Co do sprężyn to dałem 6.2N o nominalnej u mnie długości sprężyn 450mm.
Jest bardzo dobrze, nie wiem czy idealnie bo nie skończylem do końca poziomowania motocykla. Możliwe że jakbym miał jeszcze raz kupić spróbowałbym 6.0 ale latam teraz z tyłu na sprężynie 120 od rd04 wiec i przód i tył mam raczej szosowo niż typowo terenowo zestrojony.
Różnice w prowadzeniu miedzy np 4.4 a 4.8 są niewielkie. Obie sporo za miękkie choć niby SAG w miare miały dobry. O ile na 5.0 pewnie da się nawet jakoś śmigać solo, to z pasażarem może już przód nurkować niebezpiecznie
Latam głównie z kobitą więc chyba czas się zainteresować wymianą :-)
U mnie sprężyny mają wymiary jak niżej:
- długość 470 mm
- średnica zew. 40,5 mm
- średnica wew. 30,5 mm
- średnica drutu 5 mm
- ilość zwojów 29 szt
- średnica kartridża 30 mm
Puść namiary sprzedawcy u którego kupowałeś to zorientuję się czy coś da się dobrać.
Właśnie, podajta mi średnice osiek w Afri. Właśnie robię stojak do zmiany opon a jakiś czarnuch się czasem przypałęta to dorobię od razu więcej tulejek.
Przód napewno 17 mm i z tego co wcześnie pisali to tył tak samo
tył bankowo 17 tak samo przód.
Skończyło się pany na orginalnej przedniej ośce. Tokarz dotoczył tulejki i kółko kręci się jak ta lala. :)
Teraz przyszedł czas na wykonanie adapterów do orginalnych zacisków. Jakieś rady i porady, bo tokarz trochę drapał się w głowę oglądając fotki orginalnego adaptera. :D
Ile ma grubości ta grubsza część przedniej ośki?
Swoją stoczyłem nieco i teraz nie mam z czego pomierzyć. :mad:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.