7Greg
27.03.2008, 15:36
Dziś postanowiłem założyć koła.
Generalnie zdjęcie i założenie kół nie stanowi problemu.
Przednie koło.
Należy odkręcić na prawej ladze 4 nakrętki 10, które przytrzymują oś
U mnie na zdjęciu są dwie, ale wierzcie na słowo u Was są 4 :oldman:
http://tarcu.com/Inne/At/AT00058.jpg
Następnie odkręcić samą ośkę, wysunąć ją i załatwione. Po lewej stronie na ośce jest tuleja a po prawej ślimak czy jak to nazwać od prędkościomierza.
Zakładanie jest sprawą odwróconą. Należy uwagę zwrócić na położenie ślimaka.
Rant na ślimaku powinien być POD takim wystającym czymś z lagi :)
http://tarcu.com/Inne/At/AT00059.jpg
http://tarcu.com/Inne/At/AT00060.jpg
Tylne koło.
Tu sprawa jest prostsza. Odkręcamy nakrętkę od ośki, wyciągamy oś i po sprawie ;)
Z ośka wypadną 2 krzywki do naciągu łańcucha, 2 tuleje dystansowe i podkładka pod nakrętkę.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00061.jpg
Jak już koło jest zdjęte warto zajrzeć do elementów tłumiących, resorujących czy tam jak się one nazywają
http://tarcu.com/Inne/At/AT00062.jpg
Nie ma potrzeby odkręcać zębatki od koła. cały element jest tylko wciśnięty
Jeżeli któraś z 5 gum jest pęknięta na przewężeniu to należy wymienić wszystkie 5.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00063.jpg
U mnie do wymiany był jeden simmering.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00064.jpg
Zastanawiam się czy to jest oryginał. ma taki dziwny niespotykany rant.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg
Może ktoś wie. Poza tym może ktoś zna wymiary tego uszczelniacza. Na nim był tylko napis NOK AE1313H. Żadnych wymiarów.
Teraz do problemów ==========================
Zastanawiam się, czy montowanie przedniej osi do prawej lagi jest dobrm rozwiązaniem. Raptem cała konstrukcję utrzymują 4 nakrętki, które są przykręcone momentem 12Nm, czyli żadnym.
Po zdjęciu elementu tak naprawdę wszystko może się rozlecieć
http://tarcu.com/Inne/At/AT00066.jpg
Ciekawi mnie również sposób w jaki mam wiedzieć czy prawa laga jest dobrze ściśnięta do "ślimaka"
http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg]
Na upartego prawa laga może się przesuwać po ośce jeżeli 4 nakrętki nie bedą mocno dokręcone. A nie będą bo mają moment 12Nm
No i jeszcze jedna niespodzianka mnie spotkała. Przy dokręcaniu zaciskow do lagi (moment 30nM) śruba strzeliła i tyle.
Czy kupować oryginał w Hondzie czy tez dać zwykła 8 z marketu?
Generalnie zdjęcie i założenie kół nie stanowi problemu.
Przednie koło.
Należy odkręcić na prawej ladze 4 nakrętki 10, które przytrzymują oś
U mnie na zdjęciu są dwie, ale wierzcie na słowo u Was są 4 :oldman:
http://tarcu.com/Inne/At/AT00058.jpg
Następnie odkręcić samą ośkę, wysunąć ją i załatwione. Po lewej stronie na ośce jest tuleja a po prawej ślimak czy jak to nazwać od prędkościomierza.
Zakładanie jest sprawą odwróconą. Należy uwagę zwrócić na położenie ślimaka.
Rant na ślimaku powinien być POD takim wystającym czymś z lagi :)
http://tarcu.com/Inne/At/AT00059.jpg
http://tarcu.com/Inne/At/AT00060.jpg
Tylne koło.
Tu sprawa jest prostsza. Odkręcamy nakrętkę od ośki, wyciągamy oś i po sprawie ;)
Z ośka wypadną 2 krzywki do naciągu łańcucha, 2 tuleje dystansowe i podkładka pod nakrętkę.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00061.jpg
Jak już koło jest zdjęte warto zajrzeć do elementów tłumiących, resorujących czy tam jak się one nazywają
http://tarcu.com/Inne/At/AT00062.jpg
Nie ma potrzeby odkręcać zębatki od koła. cały element jest tylko wciśnięty
Jeżeli któraś z 5 gum jest pęknięta na przewężeniu to należy wymienić wszystkie 5.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00063.jpg
U mnie do wymiany był jeden simmering.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00064.jpg
Zastanawiam się czy to jest oryginał. ma taki dziwny niespotykany rant.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg
Może ktoś wie. Poza tym może ktoś zna wymiary tego uszczelniacza. Na nim był tylko napis NOK AE1313H. Żadnych wymiarów.
Teraz do problemów ==========================
Zastanawiam się, czy montowanie przedniej osi do prawej lagi jest dobrm rozwiązaniem. Raptem cała konstrukcję utrzymują 4 nakrętki, które są przykręcone momentem 12Nm, czyli żadnym.
Po zdjęciu elementu tak naprawdę wszystko może się rozlecieć
http://tarcu.com/Inne/At/AT00066.jpg
Ciekawi mnie również sposób w jaki mam wiedzieć czy prawa laga jest dobrze ściśnięta do "ślimaka"
http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg]
Na upartego prawa laga może się przesuwać po ośce jeżeli 4 nakrętki nie bedą mocno dokręcone. A nie będą bo mają moment 12Nm
No i jeszcze jedna niespodzianka mnie spotkała. Przy dokręcaniu zaciskow do lagi (moment 30nM) śruba strzeliła i tyle.
Czy kupować oryginał w Hondzie czy tez dać zwykła 8 z marketu?