View Full Version : Praca silnika
Witam Wszystkich
Chciałbym się Was zapytać o odgłos dochodzący z silnika.Jest to jakby "tykanie" i pojawia się na dobrze rozgrzanym silniku.Nie jest to bardzo głośne...typu bicie,mocne stukanie itp.
Sprzęgło hałasuje u mnie na pewno.To już sprawdziłem.
Dźwięk ten jest identyczny jak w tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=Z118ZgvKgZM&NR=1
Ta na filmie ma 17 tyś.przebiegu moja ma 62tyś.(wszystko mam w dokumentach serwisowych-motocykl z Niemiec,jeden właściciel.)
Nie mam porównania z innymi motocyklami ,bo u mnie w mieście--30 tyś .mieszkańców--nikt nie jeździ Africą,a ja nigdy nie miałem tego motocykla.To moja pierwsza Africa :)
Może to być sworzeń tłoka
Jest sens przy tym grzebać,skoro jest to ciche,raz to słychać raz nie?Nie pocieszyłem się niestety.
Musi posłuchać jakiś meloman, ale pewnie nie ma co ruszać :Thumbs_Up:
He he no właśnie ...W sumie to jestem też muzykiem i ciągle wsłuchuję się w silnik.Czym więcej słucham to mam wrażenie,że słyszę coraz więcej odgłosów.
Powoli ogarnia mnie chyba jakaś paranoja z tego wszystkiego.
Kumple,którzy naprawiają motocykle mówią,że nie słychać nic niepokojącego.
Dzięki
bukowski
17.08.2011, 11:00
chyba wiem, o czym mowisz. U mnie tyka od jakichs 10 tysiecy, tylko jak jest dobrze rozgrzany. Częstotliwość zgodna z cyklem jednego cylindra. U mnie ma do zimy dojezdzic, wtedy bede remontowal silnik.
U mnie tyka od 35 000km. Zmieniłem olej z 10w40 na 15w50 i w ogóle zapomniałem o tym. O ile to to samo :)
U mnie 40 000 km już tyka i nawet nie badam już co to.
Sam już nie wiem..
Ten motocykl z filmiku ma 17 tyś. i wydaje się,że tak jest...,a to "tykanie" cholera wie skąd ale żeby remont???
U mnie sprzęgło tłucze i rzęzi czasem nawet.Wciskam klamkę na luzie,"tykanie "trochę cichnie,wrzucam "1",cichnie jeszcze bardziej,jak puszcze szybko klamkę "na luzie",to tykanie przechodzi w klepanie razem ze sprzęgłem.Dźwięk narasta.Sam już nie wiem skąd to dochodzi.Nie miałem nigdy Afryki i na razie nie mam nawet z kim porównać,stąd moje pytania wynikające z dręczących mnie ...czarnych myśli:)
Skoro u Was tyle już "tyka" i korbowód przez tłumik nie wypadł nikomu,to i ja nie będę nic robił.Najwyżej na wiosnę kosz wywalę.
Dzięki Wszystkim za odzew.Pozdrawiam! :)
Gdybyś tak posłuchał tego klepania sprzęgła w silniku Ducati..:D
W Ducati słychać sprzęgło z daleka.Kolega ma litrowego ST4S.W Elefancie siedzi silnik Ducati.Tylko tyle,ze w tych motocyklach dźwięk ten wynika z konstrukcji,a w Africe chyba ze zużycia.Tak mi się wydaje,chyba,że jestem w wielkim błędzie.
Kolektorów nie dokręcałem.Jak szarpię ręką na zimnym to nic się nie rusza.Spróboję.Może to uszczelka między kolektorem a silnikiem...
Tylko wydaje mi się,że "tykałoby" od odpalenia,a tu pojawia się po dłuższym czasie.
Olać--?--nie olać ?:confused:
Pomorzanin
07.05.2012, 23:00
Witam.
U mnie ,,tyka'' tak samo (tylko jak się nagrzeje, zimny cichy):
http://www.youtube.com/watch?v=TBKIGXW5yjY&feature=youtu.be
Dalej nikt nie wie co to dokładniej jest ?
Pytałem różnych melomanów i w sumie nikt nic nie powiedział jednoznacznego.
Jeden mówił że to raczej nie sworzeń a raczej rozrząd (pomierzyłem wedle instrukcji: około 4.5mm na jednym około 5mm na drugim ten dzyndzel wystający) i takie tam jedzie pan dobrze jest.
Póki co jeżdżę (około 2000km) i tak jak Piszecie nic się nie zmienia.
Rambo, wymieniłeś olej na gęstszy i całkiem przestało tykać ?
Pozdrawiam.
Nic tam dziwnego nie słychać. 4,5mm to żaden przebieg jeszcze
szymon25
08.05.2012, 00:31
dobrze idzie? jak dobrze idzie to dobrze chodzi :) Wierz w jej moc i siłe :) a jakby zaczeła cykać w CZARNEJ dupie? Będzie chodziła :)
Witam.
U mnie ,,tyka'' tak samo (tylko jak się nagrzeje, zimny cichy):
http://www.youtube.com/watch?v=TBKIGXW5yjY&feature=youtu.be
Dalej nikt nie wie co to dokładniej jest ?
Pytałem różnych melomanów i w sumie nikt nic nie powiedział jednoznacznego.
Jeden mówił że to raczej nie sworzeń a raczej rozrząd (pomierzyłem wedle instrukcji: około 4.5mm na jednym około 5mm na drugim ten dzyndzel wystający) i takie tam jedzie pan dobrze jest.
Póki co jeżdżę (około 2000km) i tak jak Piszecie nic się nie zmienia.
Rambo, wymieniłeś olej na gęstszy i całkiem przestało tykać ?
Pozdrawiam.
Podjedź do mechanika, który dysponuje stetoskopem.
Jeżeli to sworzeń, od razu to wychwyci.
M.
Pomorzanin
08.05.2012, 22:31
Mam stetoskop (kilka obeznanych osób słuchało za dużo nie powiedzieli )- z niego wnioskuje że to na wysokości około napinacza rozrządu (tylni cylinder). Dźwięk specyficzny tak jak Klepo pisał ciężko dokładnie ustalić w którym miejscu jest jego źródło.
Póki co będę jeździł. (jeździ się zajebiście :) ) Jeżeli coś się zmieni/nasili dam znać.
Dzięki
Zakładam, że słuchałeś/słuchaliście po stronie przeciwnej niż jest rozrząd(?).
Jaro-Ino
09.05.2012, 10:40
A to nie będzie czasem zawór wydechowy, który klepie? Bo tak mi to wygląda.
Reinchardt
09.05.2012, 11:00
Kurcze mam to samo, zawory ustawione, synchro ok, rozrząd ok, tylko w wolnym czasie dokrece kolektory. Może po prostu ten typ tak ma....
Sprawdźcie panowie czy wam się jakaś świeca nie odkręciła, często to coś prostego :Thumbs_Up:
też tak miałem na wolnych obrotach tak cykało, tak jakby od zaworów.
Pomorzanin
09.05.2012, 16:31
Słuchaliśmy ze wszystkich stron przy zdjętym baku, osłonie silnika, plastikach.
Racja tak jakby coś od zaworów (zawory ustawione prawidłowo) kolektory dokręcone (poszło o jakiś jeden obrót) , świece wymienione (jeszcze je sprawdzę czy dobrze dokręciłem).
Może tak ma być :)
Pozdrawiam.
Reinchardt
09.05.2012, 19:10
Bary jak masz afri rozebraną to posprawdzaj i daj znać. Właśnie na dniach miałem sie dalej zajmować diagnozą świerszcza...
wujaszek_misza
09.05.2012, 19:25
Myślę, że powinien się tu wypowiedzieć nadworny afrykański meloman Mr Szparag.
A tak bez jaj, dla tych co go nie znają, mechanik Afrykański, w moim przekonaniu solidny, co to mi raz mówił, że dzwonią do niego ludzie i opisują jak im Afryka tak dziwnie stuka, tak "cyk cyk cyk", ma z tego niezły ubaw, ale z pewnością powie swoje zdanie, "czy trzeba robić parcha, czy go tak zostawić"
Nie zdziwcie się jednak, jak będzie go chciał sam posłuchać na żywo (gościu z Wrocławia), bo już myślał, co by nagrywać takich, co symulowali silnik Afryki przez telefon :D
To że zawory pod szczelinomierzem mają prawidłowy luz na zimno, nie musi oznaczać że taki jest. Śruby regulacyjne są hartowane powierzchniowo i czasem są w nich powybijane dziury. To kolejny trop oprócz niedokręconej świecy
Pomorzanin
10.05.2012, 21:49
Czyli jeśli zawory mają prawidłowy luz na zimnym ( i na zimnym jest ok) a na rozgrzanym luz jest teoretycznie mniejszy lub go nie ma (a wtedy jest ten dziwny dźwięk) to w ramach testu należało by ustawić mniejszy luz na zimnym ?
Bary teoretycznie tak dlatego jest tolerancja. Moja tez cykała i nadal cyka na przednim cylindrze. Z tym, ze kiedyś dodatkowo strzelała z rury. Niby odebrałem ją od mechanika który robił synchro gaźników i ustawiał zawory lecz jak sam sprawdziłem okazało się, że w przednim cylindrze wydech miał 0,25 ustawiłem wszystkie jak ma być wydech dałem 0,20 i co i dalej cyka jak na Waszych filmach, przedni zawór wydechowy bynajmniej tak słychać. Jedynie po moim ustawieniu przestała strzelać. Kolektor dokręcony i przestałem się tym przejmować gdyż spalanie w normie pali na dotyk wkręca się na obroty po prostu Ona tak ma, a remont dopiero jak całkowicie stanie. Na razie radość z jazdy i dzida:at::Thumbs_Up::D. Pozdrawiam wszystkich. :)
Przy ustawianiu zaworow najlepiej obierac to dolno granice(czyli ciasniej). Taka wskazowke dostalem od konkretnego goscia, ktory zajmuje sie naprawianiem glowic, silnikow itd itd.
Slusznosc tej tezy mam potwierdzone na przykladzie 2 silnikow 1.8DOHC fiata. W jednym zawory ustawione sa katalogowo, w drugim ciasniej. W piewszym slychac czasem klekot jak w dizlu, w tym drugim nic poza dzwiekiem dwoch podwojnych gaznikow.:D
:Thumbs_Up:
Jaro-Ino
11.05.2012, 11:26
Nicek, a w ST należy ustawiać górne granice. I co? To, że coś gdzieś pomogło nie znaczy, że wszędzie tak ma być ;)
Nicek, a w ST należy ustawiać górne granice. I co? To, że coś gdzieś pomogło nie znaczy, że wszędzie tak ma być ;)
No nie wiem, widać są i wyjątki.:Thumbs_Up: okej
Pomorzanin
11.05.2012, 21:57
Złożyłem do kupy, będę jeździł. Tak jak mówi bouli jak stanie całkiem to zrobię sekcje. Póki co szkoda sezonu. Jakby kto się co dowiedział więcej o cykaniu niech pisze !
Pozdrawiam.
Jakoś tak czytam i czytam i zaczynam dochodzić do wniosku, że jak się nie rusza to działa. Cykanie bez innych objawów (spadek mocy, dławienia, strzelanie, wycieki) jest tylko cykaniem.:D
Reinchardt
12.05.2012, 10:38
Jakoś tak czytam i czytam i zaczynam dochodzić do wniosku, że jak się nie rusza to działa. Cykanie bez innych objawów (spadek mocy, dławienia, strzelanie, wycieki) jest tylko cykaniem.:D
No tak, zgadzam się, ale... Chodzić też mogłoby o wyklepanie tej dźwigienki zaworowej, o której pisał wcześniej Ramboszczak. U mnie tą możliwość też wyeliminowałem. Jeżeli ktoś wpadnie na pomysł co to i dlaczego to będę dźwięczny. Jakoś tak w sprawie silnika mam, że nasłuchuje jakbym był posiadaczem moto od 2 miesięcy :):):)
Może łańcuch pompy oleju ?
Może łańcuch pompy oleju ?
Alpak zdecydowanie odpada łancuch pompy oleju też tak myslałem przerabiałem już to. :Thumbs_Up:
Reinchardt
25.05.2012, 13:41
Słuchajcie i w końcu ktoś coś ustalił w temacie???
Pomorzanin
27.05.2012, 09:30
Ustaliłem że zrobiłem 3500 km - i dalej tak samo jak na filmiku cyka.
Pozdro :)
Już myślałem,że jestem sam w tym " cykaniu "
Są jeszcze dwa filmy z cykaniem oprócz tego,który wrzucił Bary.
http://www.youtube.com/watch?v=gfAF7Jveg1M
http://www.youtube.com/watch?v=Z118ZgvKgZM
Przestałem się tym martwić ale z początku byłem trochę obsrany:(
Jednak kilku dobrych ludzi skutecznie wybijało mi z głowy czarne myśli:Thumbs_Up:
Przyczyniły się też wypowiedzi wielu doświadczonych Afrykanerów z forum w stylu : "olej to i śmigaj aż się całkiem rozleci " :haha2:...i co ?--I śmigam ! :at: I już prawie o tym nie myślę.Stara rura chodzi jak marzenie:)Nic się nie zmienia na razie:D Jednak jakby jakiś spec w tych kwestiach znalazł skąd ten "cyk " się bierze,byłoby klawo.Na razie -co jak co-Afryka jeździ na cyku:haha2:
Nie wiem skąd to się wzięło.Pewnie Niemiec po pi...dzie dobrze dawał,choć na taką ona wcale nie wygląda.Królewna zakichana:haha2:
Panowie, wysłuchałem kolejne dwa filmiki...
skądś znał ten dzwięk...
Polecam przy następnej wymianie zalać 15w50. U mnie przeszło :Thumbs_Up:
Panowie, wysłuchałem kolejne dwa filmiki...
skądś znał ten dzwięk...
Polecam przy następnej wymianie zalać 15w50. U mnie przeszło :Thumbs_Up:
Czyli sworzeń obstawiasz?
Długo już jeździsz na 15W50?
Pomorzanin
27.05.2012, 16:19
Przy następnej wymianie oleju pójdę w ślady Rambo. Dam znać jaki efekt.
Reinchardt
27.05.2012, 19:10
no mi też mechanior poradził zacząć jeździć na 15w50. Olej już zakupiłem teraz muszę tylko zmienić. Dam znać co i jak. Swoją drogą to czy przypadkiem 15w50 nie jest lepszy w naszym klimacie dla moto?
U mnie też nic się nie pogarszało a nawet moc była ciągle full :):at:
Ja wiem wiem u mnie waliło inaczej , ale wiem też że już nie będę nigdy bagatelizował odgłosów mojego silnika ,no poza sprzęgłem :Thumbs_Up:
Pozdro!
U mnie też nic się nie pogarszało a nawet moc była ciągle full :):at:
Ja wiem wiem u mnie waliło inaczej , ale wiem też że już nie będę nigdy bagatelizował odgłosów mojego silnika ,no poza sprzęgłem :Thumbs_Up:
Pozdro!
Tragedia.U Ciebie chyba waliło na panewce z tego co tu widzę...
Przez 50 000km spokuj
Olej,który wlałeś to był półsyntetyk?15W50--różnie to bywa.Jakiej marki?
Przy następnej wymianie oleju pójdę w ślady Rambo. Dam znać jaki efekt.
Super.Koniecznie daj znać co tam u świerszcza:)
Nie chcę marudzić, ale jak pisałem o moich podejrzeniach co do silnika, brania oleju, kopcenia etc. to słyszałem że marudze, przewrażliwiony i jeździć, jeździć, jeździć....
Cyt. za (tym co mi robił remont, nie będę tutaj rzucał nickami ;) ) jak tylko przywiózł motór po remoncie:
"-nie wiem jak to k... jeszcze jeździło.... nie miało prawa" czy jakoś tak...
Nie chcę marudzić, ale jak pisałem o moich podejrzeniach co do silnika, brania oleju, kopcenia etc. to słyszałem że marudze, przewrażliwiony i jeździć, jeździć, jeździć....
Cyt. za (tym co mi robił remont, nie będę tutaj rzucał nickami ;) ) jak tylko przywiózł motór po remoncie:
"-nie wiem jak to k... jeszcze jeździło.... nie miało prawa" czy jakoś tak...
Ja też tak gdzieś tu słyszałem. Olej to, jeździj itp. U mnie nic nie tłukło ale źle się prowadziła i wibrowała bardziej niż powinna.
Od tego samego osobnika usłyszałem: "twoja afryka to chodzi jak stara ku.....a". I po jakimś czasie oddał mi zupełnie inny motocykl :Thumbs_Up::bow:
Ale fakt faktem akurat na tych filmikach to jakiejś bardzo wyjątkowej patologii się nie dosłuchałem...
Pozdrawiam
zimny
Pomorzanin
31.05.2012, 18:53
Witam
Co masz na myśli pisząc ,,źle się prowadziła'' ? Co do wibrowania to nie mam porównania bo to moja pierwsza AT ale raczej jest ok. (tak samo dobrze jak przed ,,świerszczem'').
Więc dalej nie ma jednoznacznej odpowiedzi czym jest ,,świerszcz'' :)
Pozdrawiam.
Prawdopodobnie trzeba spróbować zalać robala:) Olejem 15 W 50 ,wtedy może zamilknie.
Pomorzanin
14.11.2012, 11:33
Witam,
Ustalił ktoś co to za dźwięk na zamieszczonych filmikach ?
Zrobiłem 9tys km i nie daje mi to spokoju jest cały czas tak samo.
W związku z końcem sezonu letniego ponawiam działania przeciwko świerszczowi.
pozdro
grzegorz77
27.11.2012, 19:10
Witam wszystkich,u mnie jest ten sam problem.1,5 roku temu zakupiłem wymarzoną afrę (r.95 rd07)okazała siwałek zdawczy był 40%,wiec rozpołowiłlem silnik w celu wymiany.I poszedłem ja strzała !!!!
Nowy wałek,nowe:cylindry,tłoki,sworznie,pierscienie,łoz yska,kosz sprzęgłowy,łąńcuchy rozrządu (DID) nowy łańcuch pompy oleju,głowice sprawdzone (zawory dotarte,gniazda idealne) i oczywiście nowe uszczelki.Wszystko zakupione w hondzie....I co? Chodzi idealnie,pali na dotyk,nie strzela z rury,ma moc ,ale cyka jak cholera,tak jak koledze ,na ciepłym....(zawory regulowane 6 razy,stetoskop nic jasno nie wskazuje,i kilku mechaników nie może nic powiedzieć)
Acha zalałem też próbnie motulem 15W50 i nie zmieniło nic,poza tym ,że sprzęgło ciągło...Wymieniłem ponownie na 10w40.Oczywiście motul.
Najlepsze jest to,że wcześniej (przed rozbiórką) nie cykała,a teraz wszystko nowe i cyka....Chyba zrobie rozbiórke jeszcze raz,ale szkoda bo ladnie sie dotarła i jeżdzi pięknie,tylko .........cyka
Pozdrawiam Wszystkich i może ktoś podrzuci jakiś pomysł....
Coś mi się kojarzy, że jednemu koledze cykała, rozkręcali i skręcali wiele razy i na końcu okazało się, że miał nieszczelny wydech albo połączenie kolektorów z wydechem.
Cyka pewnie tylko na wolnych obrotach
Witam wszystkich,u mnie jest ten sam problem.1,5 roku temu zakupiłem wymarzoną afrę (r.95 rd07)okazała siwałek zdawczy był 40%,wiec rozpołowiłlem silnik w celu wymiany.I poszedłem ja strzała !!!!
Nowy wałek,nowe:cylindry,tłoki,sworznie,pierscienie,łoz yska,kosz sprzęgłowy,łąńcuchy rozrządu (DID) nowy łańcuch pompy oleju,głowice sprawdzone (zawory dotarte,gniazda idealne) i oczywiście nowe uszczelki.Wszystko zakupione w hondzie....I co? Chodzi idealnie,pali na dotyk,nie strzela z rury,ma moc ,ale cyka jak cholera,tak jak koledze ,na ciepłym....(zawory regulowane 6 razy,stetoskop nic jasno nie wskazuje,i kilku mechaników nie może nic powiedzieć)
Acha zalałem też próbnie motulem 15W50 i nie zmieniło nic,poza tym ,że sprzęgło ciągło...Wymieniłem ponownie na 10w40.Oczywiście motul.
Najlepsze jest to,że wcześniej (przed rozbiórką) nie cykała,a teraz wszystko nowe i cyka....Chyba zrobie rozbiórke jeszcze raz,ale szkoda bo ladnie sie dotarła i jeżdzi pięknie,tylko .........cyka
Pozdrawiam Wszystkich i może ktoś podrzuci jakiś pomysł....
Skąd kolego jesteś?
O.... to widzę kolejny taki uparty jak ja na to żeby nie stukało :)))). Też remont, też wszystko ok tylko cyka.
No ale u mnie już wiadomo o co kaman i nie życzę takiej samej diagnozy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Korbow%C3%B3d
Evvil, przeca twój reaktor był po kompletnym przeglądzie i dużym remoncie..
Jak to możliwe?
To nie korbowód tylko sworzeń tłoka jak mniemam, to się zużywa.
Można lać gęsty olej, ja tak pociągnąłem 45 000km i mój kumpel v-maxem tyż tyle :)
Motormaniak dobrze to Wam opisze jak bedzie mu się chciało ;)
Kiedy cyka główka? na jakich obrotach i jak to wyczaić?
U mnie też mieszka świerszcz.
http://www.youtube.com/watch?v=Jjcp8Mzu1vk&feature=plcp
Przebieg mam teraz ok 25 000km
Ogólnie moto chodzi jaki brzytwa, ma moc, 180 leci bez problemu, przysiepeszenie też jest, tylko ten świerszcz?
Myślicie, że u mnie to też będzie ten nieszczęśny sworzeń tłoka?
Wymieniał to ktoś już i może potwierdzić, że świerszcz sie wyprowadził po tej operacji?
Moto ma za jakiś czas jeździć bardzo daleko na wschód, więc muszę rozkminić każdy problem.
Help
Pomorzanin
02.12.2012, 16:41
Tak, cyka tylko na wolnych. Jak się odkręci manete jest ok, jak zejdzie na wolne obroty to parę sekund jest ok i zaraz zaczyna świerszcz imprezę. Wymieniłem uszczelki kolektorów (fakt były tak wypalone że prawie ich nie było) dalej tak samo.
Pozdrawiam :)
No u mnie mógłby już przestać cykać ale rzecz jasna sam się za to nie wezmę z prostej przyczyny - raczej byłaby to operacja w jedną stronę ponieważ mam ręce i głowę do kwestii mechanicznych nie bardzo. Pewnie dopiero za jakiś czas się wypowiem czy gruchotowi przeszło choróbsko jak będzie już po zabiegach.
W każdym razie jedyne co mogę powiedzieć o jakiejkolwiek sensownej diagnozie to to, że u mnie nie daje to żadnych objawów poza dźwiękiem. I to w dodatku dźwiękiem który zanika bo przytkaniu ręką wydechu. Poza tym nic absolutnie nic. Kropli oleju nie bierze, pali na dotyk a w trasie schodzi do 5/100 może nawet trochę mniej przy spokojniejszej jeździe.
Sam liczę na to, że to już ostatnia poważna rzecz do zrobienia w moim gruchocie i będę mógł się zająć różnymi innymi poprawkami (na przykład tarczami które już niedługo będą jak żyletki, czy wogóle hamulcami, połamanymi plastikami, zdartymi manetkami, zjebanymi lusterkami, elektryką która trzyma się na plaster gdzieniegdzie, czujnikiem rezerwy paliwa, stopkami, kurde kończe bo się zdenerwuję zaraz......)
Sprawdzcie czy nie cyka przepustnica gaźnika, a właściwie jej ośka. Czasem to ona hałasuje, a wydaje się że to coś w silniku ;)
Tak, cyka tylko na wolnych. Jak się odkręci manete jest ok, jak zejdzie na wolne obroty to parę sekund jest ok i zaraz zaczyna świerszcz imprezę. Wymieniłem uszczelki kolektorów (fakt były tak wypalone że prawie ich nie było) dalej tak samo.
Pozdrawiam :)
miałem kiedyś identyczny objaw w VT500E - też 3 zaworowa głowica i ogólnie niezajebliwy protoplasta Srafryk i Srampków. jak się rozgrzał to cykał na wolnych - w zasadzie dość charakterystycznie 'pocykiwał' - koleś który kurierzył w Lądynie na 3x VT500E stwierdził, że to zawór i że tego się nie wyleczy. Uwierzyłem mu na słowo i przestałem słuchać i jeździć na wolnych obrotach :D
U mnie też mieszka świerszcz.
http://www.youtube.com/watch?v=Jjcp8Mzu1vk&feature=plcp
Przebieg mam teraz ok 25 000km
Ogólnie moto chodzi jaki brzytwa, ma moc, 180 leci bez problemu, przysiepeszenie też jest, tylko ten świerszcz?
Myślicie, że u mnie to też będzie ten nieszczęśny sworzeń tłoka?
Wymieniał to ktoś już i może potwierdzić, że świerszcz sie wyprowadził po tej operacji?
Moto ma za jakiś czas jeździć bardzo daleko na wschód, więc muszę rozkminić każdy problem.
Help
Cześć! Wierzysz w 25 000 przebiegu? Jeśli tyle rzeczywiście ma i cyka,to tym bardziej nie będę przejmował się tym odgłosem.
To nie korbowód tylko sworzeń tłoka jak mniemam, to się zużywa.
Można lać gęsty olej, ja tak pociągnąłem 45 000km i mój kumpel v-maxem tyż tyle :)
Motormaniak dobrze to Wam opisze jak bedzie mu się chciało ;)
Też bym skłaniał się ku temu ale spójrz, kolega pisze wyżej o nowych sworzniach i tłokach i "cykanie" nie ustało.Chyba,że coś innego mu "cykało".Odgłos jest specyficzny.Nie wszyscy go wyłapują.
Cykanie to już wyższa technologia odsłuchu :) Mam tu stetoskop z kliniki chirurgi urazowej, narazie sprawdza się :)
Cykac to może nawet niedokręcona świeca :Thumbs_Up: :)
Faktycznie take cykanie po 25kkm podejrzane. U mnie koło 100 kkm nie ma tak wyraźnego cykania. Jak temp. pójdzie ostro w górę w terenie ostatnio coś usłyszałem...wiatrak się włączył. Termostat mam do wymiany, jeździ ze mną ze 2 miechy w aucie:]
Pomorzanin
12.12.2012, 17:33
Odpalam jadę 10 minut, zatrzymuje się słychać wyraźnie. Da się z tym jeździć chociaż fajnie by było wiedzieć co to dokładnie no i czy robić warto póki solą sypią ;)
Faktycznie take cykanie po 25kkm podejrzane. U mnie koło 100 kkm nie ma tak wyraźnego cykania. Jak temp. pójdzie ostro w górę w terenie ostatnio coś usłyszałem...wiatrak się włączył. Termostat mam do wymiany, jeździ ze mną ze 2 miechy w aucie:]
No stan wszystkich innych podzespołów wskazuje też na taki przebieg. No, ale nie ważny jaki on jest tylko co tak cyka. (na tym filmiku rzeczywiście to cykanie jest znacznie uwydatnione, ale to chyba dobrze dla poszukiwań przyczyny).
Jaro-Ino
13.12.2012, 15:50
SUper Tenery też cykają. Początkowo zastanawiałem się co jest nie tak, ale potem wsłuchiwałem się w wydechy zamiast w silnik i jest ok :D
grzegorz77
13.02.2013, 18:17
Kolego a czy wymieniałeś łąńcuchy rozrądu?,bo po długich poszukiwaniach rady,wyszło,że mogą to być łąńcuchy rozrządu.Ja założyłem DID,a podobno teraz to najgorszy łańcuch z możliwych.Jak demontowałe stare,to były na nich literki M ,teraz zalecają Tourmax . Swierszcze może powodować głośny łańcuch? Tak obstawia dwóch mechaników,i mysle że coś w tym jest.
Ja założyłem DID,a podobno teraz to najgorszy łańcuch z możliwych.
Bzdura. W skuterze i trampku zmieniałem łańcuszki właśnie na DID. Zero problemów, wzorowa praca przez ileś tam już tys. km. Ludzie cudów na kiju szukają...i tworzą się mity.
Z tym cykaniem też...dwa motocykle temu też się wsłuchiwałem we wszystko jak głupi. Natomiast mechanik mi mówił że jest ok i tak ma być. I jak życie pokazało - miał rację..
Pozdr
zimny
madafakinges
13.02.2013, 20:26
Z tymi didami to nie do końca mit. Np. do BIGa istnieją dwa rodzaje łańcuchów rozrządu DIDa; jeden ma wytrzymałość 1250kg a drugi 1700kg a różnią się ostatnią literką oznaczenia... gdzieś na forum DR ktoś się doktoryzował na ten temat, bo były przypadki wyciągania się DIDów po jednym sezonie(np. kulka).
Kolejny przypadek(mój) łańcuch balanserów, też do BIGa DID nówka sztuka, od razu naciąg w połowie... po dwóch regulacjach naciąg się kończy tj. po 12tyś.
Dodam, że przy montażu oryginałów suzukowskich, które kosztują dwa razy więcej niż DIDy wytrzymują przebiegi 40-50tyś.
Pomorzanin
18.02.2013, 17:12
Z tym cykaniem też...dwa motocykle temu też się wsłuchiwałem we wszystko jak głupi. Natomiast mechanik mi mówił że jest ok i tak ma być. I jak życie pokazało - miał rację..
Pozdr
zimny
Dobrze gadasz. Czym więcej się słucha tym więcej się słyszy.
Na rozrząd jeszcze nie pora więc nie ma sensu chyba go ruszać.
pozdro
Najlepszy sposób na takie szmery i cykanie to stopery do uszu... i na powaznie to działa.
Czy po tylu latach ktoś doszedł do sensownych wniosków odnośnie cykania"świerszczenia" w silniku??? Jakie przbiegi z tą przypadłością zrobiliście? czy są jakieś późniejsze skutki ignorancji tego dźwięku???
Większość tych co się doktoryzowało w temacie jeździ już innymi maszynami, włącznie ze mną.
Ja po czasie nauczyłem się rozpoznawać normalną pracę i jakiekolwiek patologie w AT i Trampku. Wszystko zmieniło się odkąd wsiadłem na motocykle inne niż Honda. Teraz nawet cykający silnik Hądy dla mnie pracuje bezszelestnie ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.