View Full Version : Czy można zamienić silnik rd07 na rd04
Witam.mam takie pytanie czy silnik od hondy rd 04 i rd 07 jest taki sam?czy mozna bez problemu wstawić silnik od rd 04 ndo rd 07 i jak z osprzętem (rozrusznik ,gażnik itp)? Dziekuje za podpowiedzi
Można zmieniać. Pasuje idealnie.
ale jak zmienisz gaźniki z motorem to są różnice w linkach ssania między rd04 i rd07 , piece są sobie równe - anzczy rd04 mocniejszy i lepiej wykonany :) mniejsze prundy po nim łażą :)
Po wymianie gaźników może jeszcze być lipa z Air boxem. Ale gazory lepiej zostawić od 7-demki więc po problemie.
Pozdrawiam
rd04 mocniejszy i lepiej wykonany
Na jakiej podstawie tak sądzisz?
Tylko merytorycznie,proszę.
Można zamienić tylko trzeba przełożyć koło zamachowe od alternatora (do czego trza mieć specjalny ściągacz, w razie czego jeden takowy zostawiłem chłopakom na Mińskiej :P)
Olku, to w 7a .
W sumie nie dopatrzyłem, kolega pyta o silnik Do 7, a w opisie ma 7a,
Proponuję sprecyzowanie o jaką dokładnie przekładkę chodzi co z czego, do czego i z czym, Będzie prościej.
Pozdrawiam
Też mnie to czeka w zime :D
hyba że jeszcze spróbuje hipolem olej zagęścić :D
Rambo może towot i trociny :), w tylnym moście 125p działało :)
Ludzie, nie straszcie. :) A co takiego dzieje się z silnikami od rd07a?
Ludzie, nie straszcie. :) A co takiego dzieje się z silnikami od rd07a?
Masowo sie je zamienia an rd04...............:haha2:
Rd04 ma mniej koni i silnik mniej wysilony ;)
Dolałem dziś 300ml 85w140 i się deko silnik wyciszył :D
Rambo to Ci chyba tylko bitex jeszcze został :D
chyba legendarna africa twin się jednak psuje
a
Dzieki za odpowiedzi,jeszcze raz .W Turcji w drodze do Gruzjii umarł mi silnik w afri rd 07a 1998 rok i szukam silnika.gośc ma z 1992 od rd 04 tylko bez lewej strony czyli alternatora ,rozrusznika itp.chodzi mi o to czy jak pojade i kupie to czy bez problemu wstawie ten z rd 04 na miejsce mojego?czy nie bedzie kombinacji że coś nie pasuje.,Gazniki zostawiam moje stare
Hmm a coś więcej o starym silniku? Jak to umarł?
Dzieki za odpowiedzi,jeszcze raz .W Turcji w drodze do Gruzjii umarł mi silnik w afri rd 07a 1998 rok i szukam silnika.gośc ma z 1992 od rd 04 tylko bez lewej strony czyli alternatora ,rozrusznika itp.chodzi mi o to czy jak pojade i kupie to czy bez problemu wstawie ten z rd 04 na miejsce mojego?czy nie bedzie kombinacji że coś nie pasuje.,Gazniki zostawiam moje stare
W 07a impulsator/y są/jest w innym miejscu niż w 04 i 07 . Impulsator daje impuls do modułu zapłonowego .
To o ile pamiętam jedyna przaszkoda
kolega kiedyś pisałn
sam reaktor prundu jest chyba taki sam we wszystkich RD, czego nie można powiedzieć o impulsatorze, który ze wspomnianym kołem magnesowym ma dużo wspólnego. W RD04 i RD07 są dwie cewki implulsatora i dwie płytki na kole magnesowym (stwierdzone organoleptycznie w RD04), a w RD07A jest jedna cewka i jedna płytka na kole (jest zupełnie inny moduł) tak przynajmniej wynika ze schematów.
W 07a impulsator/y są/jest w innym miejscu niż w 04 i 07
W 7a jest tylko jeden. I ten jeden wysyła sygnał do modułu, który w 7a jest inny niż w 7.
Pomyślał ktoś o tym?
P.S. Sławek mnie ubiegł :).
Z tą podmianą, to jedyny problem może być z tym, czy impulsator z 07a będzie pasował (mocowania) do karteru z 04-ki. Koło magnesowe (razem z uzwojeniem alternatora) zostawiasz i po problemie. Gaźniki, jak najbardziej zostawić z 07a, (TPS, różnice w linkach gazu(!!) i linkach/iglicach ssania, króćcach od strony filtra powietrza). Reszta jest raczej taka sama.
Dzieki za odpowiedzi,jeszcze raz .W Turcji w drodze do Gruzjii umarł mi silnik w afri rd 07a 1998 rok i szukam silnika.gośc ma z 1992 od rd 04 tylko bez lewej strony czyli alternatora ,rozrusznika itp.chodzi mi o to czy jak pojade i kupie to czy bez problemu wstawie ten z rd 04 na miejsce mojego?czy nie bedzie kombinacji że coś nie pasuje.,Gazniki zostawiam moje stare
Witam
nie wiem czy temat silnika jeszcze aktualny, ale w poniedziałek będę oglądał AT u gościa, który jak słyszałem ma na stanie ze 3 sztuki takich serduszek. Mogę się zapytać w jakim są stanie, jak bardzo kompletne no i za ile.
Jak się czegoś dowiem, to wyślę Ci info na priv
pozdrawiam
Jestem zainteresowany wymianą mojego serduszka w AT :at:
no dobra :) czyli jeśli się czegokolwiek dowiem w sprawie silniczków dam znać.
Już sobie notatkę w fonie zrobiłem, żebym w ferworze oglądania i może wreszcie kupienia (po 2 tygodniach jeżdżenia po kraju) AT w dobrej kondycji, nie zapomniał o TYM.
Opowiem wam hita :) Siedzę sobie dzisiaj na Afryce gotowy do przejażdżki i tak sobie kukam czy korek oleju po sprawdzaniu stanu dobrze siedzi, kukam kukam...a tu szok cóż też dojrzałem na silniku za kolektorem z którego to każdy kiedyś zgubił blaszkę ochronną. Motor mam od kwietnia, i nigdy bym nie pomyślał by to sprawdzić, a tu szok!!... na silniku wybite numery...zaczynające się od :) uwaga! RD04 ...haha bo mam RD07...cóż mogę sądzić? Zajechali silnik? Hmmm czyli przebieg 75 000 to jednak 175 000 a może i 275 000?? albo i więcej? hehe śmiać się czy płakać? Oleju wciąga troszkę, tak myślę że w tym sezonie po 6000km dolałem może 100ml czyli chyba spoko zważywszy że zmieniłem wydech na przelot nie regulując gaźników itp. Moto pali dobrze, nie pierdzi znaczy się czasem metalicznie strzeli ale to rzadko się zdarza. Pali 6-7/100 lub 10/100 w terenie. Myślałem aby wymienić w zimę wałek zdawczy i tu zagadka z innymi podzespołami :/
Już nieważne!!
Ropuch rozwiał moje wątpliwości ;)
Wszystkie silniki mają oznaczenie RD 04. Co nie znaczy że są od RD 04
uff... to swoje wątpliwości również rozwiałem :P. Też mam serducho z numerem zaczynającym się na RD04
Pozwoliłem sobie przenieść wątek do właściwego działu :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.