Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.11.2010, 11:31   #1
zielorz


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Poznań
Posty: 9
Motocykl: RD07
zielorz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 50 min 4 s
Domyślnie Nie pali zimna RD07

Witam To mój pierwszy post i już problem.

Africa nie odpala zimna, ssanie działa (jak odpali obroty na nim wzrastają i maleją zależnie od otwarcia), po rozgrzaniu chodzi równo, nie strzela, pali na dotyk. Zimna przy pierwszym dotknięciu startera złapie, zgaśnie zaraz i koniec. Filtr powietrza nowy. Z ciekawostek jakie zauważyłem to, że jak zatkam filtr powietrza na zimno to pali zdecydowanie łatwiej, tak jakby filtr powietrza miał za duża przepustowość lub był jakiś lipny, jednak jeśli go zaraz nie założę z powrotem również zgaśnie. Nie ma zrobionej jeszcze modyfikacji z RD07A. Podejrzewałem pompę paliwa, jednak po jej wymontowaniu i podaniu prądu "na sucho" śmiga bez problemu. Nie znam zasady jej włączania podczas pracy silnika, ale jeśli w trakcie pracy zakręcę paliwo poczekam trochę, zgaszę silnik, odkręcę paliwo znowu i przestawię przycisk na "run" czy "on" (ten czerwony po prawej stronie ) to pompa nie pompuje. Dodam, że styki w pompie są w raczej kiepskiej kondycji. Ma ktoś jakieś pomysły ? Chce wymienić jeszcze świece bo często jak już odpali to chwilę chodzi na jeden cylinder i dopiero za chwilę łapie drugi. Aha, po psiknięciu plakiem z prawej strony, nawet z odległości łapie od razu. Nie sprawdzałem jeszcze czy po psiknięciu, przy osłoniętym wlocie do filtra obroty wzrastają.

Pozdrawiam
zielorz
zielorz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 12:06   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Sprawdź świece, zmierz jaką mają przerwę, będziesz wiedział czy są do wymiany. Będzie jeden X w równaniu mniej. Zimna pali tylko na ssaniu
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 12:17   #3
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Wykręć świece i zobacz jaki ma kolor. Moim zdaniem łapie lewe powietrze. Zacznij od świec. Jak są białe to sprawdzasz. śrubki do synchronizacji ( te w głowicach), króćce, składy, jak to nie pomoże, to gaźniki na stół czyszczenie i pełna regulacja. Często pomaga wywalenie tulejek z obejm gaźników lubi tamtędy podsysać lewe powietrze.
Gorzej jeśli świece są czarne, ale wątpię.
Napisz co i jak.
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 12:19   #4
krzeszu
 
krzeszu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 383
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
krzeszu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 1 godz 39 min 41 s
Domyślnie

U mnie powód był prozaiczny - akumulator. Kręcił prawie normalnie, ale nie paliła... Po wymianie odpala od strzała.
krzeszu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 13:00   #5
zielorz


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Poznań
Posty: 9
Motocykl: RD07
zielorz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 50 min 4 s
Domyślnie

Świece wyglądają na nowe, jednak są czarne i jak wykręcam po próbie odpalenia są również mokre. Zauważyłem przed chwilą, że jak kręcę rozrusznikiem i przesuwam dźwignie ssania z pozycji otwartej do zamkniętej to przed zamknięciem lekko załapuje i za chwile przestaje. Jednak zaznaczam tylko załapuje. Czyżby za bogata mieszanka na ssaniu i się zalewa? Czy przy kręceniu rozrusznikiem na przewodach pompy powinno być napięcie ?

Pozdrawiam
zielorz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 13:11   #6
PawelZDR


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
PawelZDR jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 17 godz 19 min 24 s
Domyślnie

Napięcie musi się pojawiać w momencie kręcenia.

Ostatnio edytowane przez PawelZDR : 02.11.2010 o 13:14
PawelZDR jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 13:14   #7
zielorz


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Poznań
Posty: 9
Motocykl: RD07
zielorz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 50 min 4 s
Domyślnie

To wieczorem sprawdzę czy przy kręceniu rozrusznikiem na pompę idą jakieś volty :P
zielorz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 13:16   #8
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Pompę sobie podaruj, bo skoro go zalewa to paliwo dostaje.
Dziwne jest to, że po zatkaniu filtra pali, wygląda na to, że nałożyło się kilka rzeczy.
Sprawdź jeszcze stan kabli zapłonowych, akumulatora itp. Świece jak możesz to podmień na jakieś inne ale na 100% dobre, nowych raczej nie wkładaj, bo jak go zalewa to może je szlag trafić.
Czy świece wyglądają identycznie na dwóch cylindrach ?
Czy były jakieś objawy przed powstaniem tego problemu
W jaki sposób motocykl schodzi z obrotów Tzn czy po zamknięciu gazu schodzi od razu na wolne, czy przez chwilę trzyma podwyższone ?
czy było coś ostatnio robione w motocyklu, jakieś regulacje, wymiany filtrów itp. ?

Ostatnio edytowane przez szparag : 02.11.2010 o 13:22
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 13:19   #9
PUFF
Very Old Member ;)
 
PUFF's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 316
Motocykl: RD04
PUFF jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 25 min 9 s
Domyślnie

Sprobuj na kablach rozruchowych odpalac z innego aku (np. samochodu). Jak zapali, to do wymiany masz akumulator. Jak nie - to szukamy dalej.
__________________
Pawel RD04 '92
PUFF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2010, 18:54   #10
zielorz


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Poznań
Posty: 9
Motocykl: RD07
zielorz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 godz 50 min 4 s
Domyślnie

Z motocyklem jest w ogóle śmieszna sprawa bo jego silnik złożony jest z dwóch... poprzedni został utopiony w błocie i tak odstawiony. Pomagam z tym znajomemu bo sam generalnie bawię się w crossówki i ewentualnie wszelkie naprawy w swoich motocyklach, niestety tu brakło mi już pomysłów. Po odpaleniu i rozgrzaniu chodzi równo, nie strzela, schodzi z obrotów praktycznie bez oporów (w najniższym zakresie pojawia się drobne opóźnienie, ale nie podpiąłem jeszcze wakuometrów). Po odpaleniu i nagrzaniu, chodzi równo, nie strzela, nie prycha odpala od dotknięcia (dosłownie). Planuję 'sprawdzić" prace tego kto to wszystko składał, czyli zajrzę jeszcze do zaworów, posprawdzam od nowa króćce, gaźniki na stół po raz kolejny no i ten akumulator. Bak mam i tak na chwile obecną ściągniety to szybko pójdzie Świece wyglądają raczej tak samo na obu cylindrach. Kompresja zaznaczam jest okej.
zielorz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
XL600r nie pali ;/ Jasiooooo Inne - dyskusja ogólna 48 10.05.2012 02:48
Nie pali Pawel Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 06.11.2011 21:49
Pali bezpiecznik cyngiel Układ elektryczny i zapłonowy 11 01.05.2011 12:24
Rozgrzany silnik vs zimna woda Artuditu Inne tematy 9 20.12.2009 03:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.