13.08.2021, 13:09 | #291 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,745
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 50 min 41 s
|
no dobrze - pociągnijmy to dalej: czy twierdzisz, że DR650 lub wiatrowa XRka są silnikowo lepsze od XT? pytam szczerze - dla mnie DR650 czy stare XL600 to takie same tłuki jak XT.
Fakt - dawno nie jeździłem ani na jednym ani na drugim. Na plus dla DR i szacunek dla Suzuki za SACS w DR i wszystkich olejakach. Ten system wydaje się robić naprawdę dobrze i wydajnie. DRy dają radę na pustyni a wszystkie stare bandziory czy giksery paliły gumę i zapierdalały jak głupie pod kolejnymi katami i szło to jak złe. Tutaj na pewno DR650 bije XT na głowę. Ale znowu - jak ładne XT kupiłem za dychę z kawałkiem tak ładne DR650 to 15k plus cała reszta. Otrzymujemy w dalszym ciągu ociężałego kloca z w miarę fajnym zawieszeniem ale jak to ma być FAJNE zawieszenie to 2 dychy będzie krótko. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
13.08.2021, 13:17 | #292 | |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,512
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 miesiące 7 godz 32 min 10 s
|
Cytat:
|
|
13.08.2021, 13:25 | #293 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 35 min 57 s
|
Podobny temat przerabialem lat kilkanascie
Pewnie trwaloby to dłużej gdybym się nie zestarzal i nie popadł w wieńcówkę. Szwenduro do dla mnie nie tyle enduro a motocykl pokroju DR, XT czy XR któremu lekka nadwaga nie przeszkadza, bo na wyjezdzie z dala od domu z tobolami nie wpierdzielamy sie gdzie nie ma dróg. Gdzie są uczeszczane drogi te motocykle sobie poradzą. Jeśli jednak chcesz jeździć troche inaczej to raczej w grupie. Samemu nie nada. Dlatego po tych kilkunastu latach przemyśleń zmianie co roku motocykli a bylo ich sporo - dalej trzymam 3 sztuki. Nie ma idealnego środka. Dlatego ma swoje miejsce jeszcze XR400 z el.rozrusznikiem czy Trampek też sporo zmieniony. O ile XR400 jest lepsza w trudniejszym terenie o tyle gorsza na szosie. Gdybym ze względów finansowych mial zostawić tylko jeden motocykl bylby to XRL650 czy DR gdybym taką teraz miał Nie Transalp czy XR400 W porównaniu do XR400 - CRf300 to też już kloc Różnica w wadze na sucho przynajmniej 15 kg Liczę ze XR nie waży wiecej niż 122kg (Oryginal 116 kg ) XRl 650 ma przewagę nad DR 650 SE w zawieszeniu . Nie trzeba niczego zmieniać Natomiast DR650 ma bardziej aksamitną prace silnika i jedną ważna rzecz - nie ma problemu z nadmiarem ciepła. XR trzeba obowiazkowo ubrać w chłodnice oleju. U mnie zakres "udoskonaleń" jest sporo wiekszy No ale to nie temat o XR650L
__________________
|
13.08.2021, 13:40 | #294 |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,512
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 miesiące 7 godz 32 min 10 s
|
Franz. Na CRF300 da się jechac po asfalcie dłuższy odcinek i jest przyjemnie. Na XR400 po 100km, po czarnym z prędkością 80-90 miałem dość wibracji. Co do reszty to mądre słowa.
|
13.08.2021, 13:45 | #295 | |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 35 min 57 s
|
Cytat:
Bylem z CRF 300 L ostatnio w Alpach . Nie odstawal od XR . Kilkanascie postów wczesniej napisalem o tym . - Dlatego nie używam jako szwenduro -XR400 choć mialem nim już wyjazdy po kilka tys km ( Balkany)
__________________
|
|
13.08.2021, 13:54 | #296 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,745
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 50 min 41 s
|
Czyli widzisz - potwierdzasz Franek moje spostrzeżenia co do DR650. Chłodzenie ogarnęli wzo ro wo.
A pisaniem o innych motkach się nie przejmuj - wiesz sporo, w odróżnieniu od średniej tutaj to się dziel. To się ceni. Moje XL600LM jeździło OK i olej trzymał 90C przy jeździe do 90. Powyżej 90 szło na 110 i chciało iść wyżej. Nawet w kwietniu. Nie było chłodnicy. DR350 było bardzo chłodne ale ustawiłem je koniec końców dość bogato - mimo to i tak paliło 3.7 z manelami. Szło normalnie latem na 85C. Bez chłodnicy. XT w upalne dni przy 85kmh trzyma 110C i to mi się nie podoba. Przy 20C trzyma tuż pod 100C. Nie mam teraz czasu na takie grzebanie ale na pewno trzeba podnieść nieco iglice i być może jednak dysze większe... na pewno wolnych obrotów... środek może nieco iglicą podejdzie. Ona była stłumiona orginalnie i długo jeździła z niższą mocą - jak ją odtłumiali to mam kwity z emisji i jest ustawiona pod normę - ubogo. Nawet pachnie ubogo - stąd temperatura. Ogólnie - po korektach gaźnika/ków i dołożeniu chłodnicy, co w XT robi się bajecznie prosto i jest super miejsce na chłodnicę, nie widzę najmniejszego sensu w zamianie na DR650 nieznanego autoramentu i proweniencji. Mam to XT już od niemal 6tys km więc wiem, ze mogę mu zaufać. Wagowo to samo co DR. Silnikowo jeśli idzie o moc na pewno nie ma wielkich różnic. Z gazu idzie na koło na 1 i 2. Oczywiście po trialowemu. Amor z tyłu nowy - można pomyśleć na przodem. Jak zjadę opony a XT zostanie może jednak zmienię koła aby z tyłu była 18tka. Myślę o czymś bardziej hard ale ten temat chyba jednak ogarnie EXC jak już wyjedzie. Oby w tym roku. Wielokrotnie mnie kusiła i dalej kusi CRF300 jako motek do wszystkiego i wcale nie do niczego. Nowe, nie trzeba grzebać, przy niewielkich nakładach da się tym pojechać wszędzie. Wciąż to POŁOWA 701!!!!!! no i jednak pali dobry litr mniej niż XT. Zobaczymy. Póki co mój romans z XT trwa a jazda przedwczoraj była bardzo przyjemna.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
13.08.2021, 14:02 | #297 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,845
Motocykl: Pomarańczowy
Online: 2 miesiące 2 dni 10 godz 46 min 0
|
Ja to mały jestem i może źle postrzegam różnicę:
-XR400 wydawała mi się duża -CRF300L - dużo mniejsza i jakoś ja nie czułem masy że jest taka ciezka ( fakt tylko siedziałem nie jeździłem) |
13.08.2021, 14:05 | #298 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,745
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 50 min 41 s
|
CRF z tym origumiokiem z tyłu strasznie siada i wydaje się, że siedzisz na motorowerze.
mam 187 i dość długie giczoły. pamiętam śmiech jak w Białej Kwintal dosiadł dla jaj CRF250
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
13.08.2021, 14:28 | #299 | |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
Cytat:
Niestety budżet 20 koła to jest decyzja o zakupie mniejszego lub większego paździerza, ale na pewno można to dobrze zrobić. Za swoją DRkę dałem 16.
__________________
"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 |
|
13.08.2021, 14:35 | #300 |
U nas w ekipie są dwie LC4 zrobione na szwenduro. Fajnie to wygląda i nieźle jeździ. Jeden to już ma słuszny przebieg i nic się nie psuje, nie kosztowały też majątku.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[wycięte z exc matjasa] Ogrzewanie webasto garażu | CzarnyEZG | Dom forumowicza - wszystko do domu i o domu | 28 | 15.11.2021 22:55 |
ST1100 czyli jak wkur...ić Matjasa :) | szynszyll | Inne - dyskusja ogólna | 50 | 06.07.2017 12:09 |