Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 31.05.2017, 15:01   #11
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Nie znam się a się wypowiem.
Nie wiem jak w akumulatory motocyklowe, ale miałem sporo styczności z akumulatorami lipo stosowanymi w modelarstwie i trochę branżą połączoną z bezpieczeństwem i elektroniką.

Dla mnie jeśli aku jest zamknięty i ma 2 wyprowadzenia to musi mieć elektronikę pod deklem. Odpowiada ona za równomierne ładowanie celek, kontrolę prądu ładowania, napięcie, odcięcie zasilania przy nadmiernym rozładowaniu akumulatora, sprawdzaniu i odcięcie ładowania gdy się nagrzeje powyżej pewniej temperatury. To jest produkt stosowany w motoryzacji (pewnie ma jakiś atest, spełnia normy itp) więc żaden producent nie pozwoli sobie zrobić bubla bez elektroniki i narazić się fakt że za chwilę komuś spłonie motocykl za 80tys.PLN. Cena elektroniki (przy produkcji) dziś jest prawie równa 0 więc to nie ma sensu, a ile marketingu można podpiąć jaki to inteligentny ten akumulator.

Akumulatory modelarskie mają zawsze wyprowadzenie prądowe do rozładowywania (opcjonalnie ładowania co nie jest zalecane) i dodatkowe złącze do balansowania napięcia na celkach. Celki LIXX lubią wybuchać przy mechanicznym uszkodzenia, przeładowaniu i z tego co mi się wydaje to mocno tracą na pojemności gdy je rozładujemy poniżej pewniej granicy. Jeśli ładujemy akumulator za pomocą dwóch kabli ( + i - ) nie wiemy jakie są napięcia na poszczególnych celkach, a wystarczy że jedna przekroczy napięcie o ~0.2-0,5V (?). Gdzie 4.20V jest uznawane za naładowane w 100%.

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 31.05.2017 o 15:13
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator RD04 wymiary Poncki Układ elektryczny i zapłonowy 35 23.05.2017 18:55
akumulator Litowo - jonowy!! opinie ex1 Inne tematy 16 25.02.2013 17:21
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 26 12.12.2012 10:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.