|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.03.2013, 23:10 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,391
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 22 min 3 s
|
DOT4 vs ABS
Płyn hamulcowy kontra ABS - czyli tworzywo owiewek afrykańskich.
W zeszłym roku w Czechach jeden drewniany mostek mnie zaskoczył i było jak to określa mój syn babuch. Efekty owego babuch to przytarta naklejka na prawym boczku. Niestety historia ma ciąg dalszy i jest on spowodowany rzeczonym płynem hamulcowym. Banalna wymiana przewodów, przypadkowe chlapnięcie na owiewkę w okolicy górnej śruby mocującej owiewkę do zbiornika. Szybkie starcie płynu - co by lakier ochronić, niestety tylko z zewnątrz . Akcja z DOT 4 miała miejsce wczoraj, po 24 godzinach owiewka nadaje się tylko do spawania... Od miejsca zachlapania rozchodzą się "piękne" pęknięcia. Prawdopodobnie owiewka miała jakieś mikro pęknięcia które pod wpływem płynu straciły przydomek mikro . Uważajcie ABS w starciu z DOT 4 nie ma szans, straty w lakierze to pikuś. Coś się wam chlapnie - to owiewka do prania - woda + ludwik. |
22.03.2013, 07:45 | #2 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,741
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 16 min 50 s
|
pewnie wlazło dziadostwo w te szparki i zrobiło krecią robotę. współczuwam - ja od kilku takich chlapnięć juz sobie nie dowierzam i zawsze 'zaszmacam' pole operacyjne na maxa. mam nadzieję, ze Ci się to pospawa bez problemu
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
22.03.2013, 09:26 | #3 |
Hodowca Kalafiora
Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Kraków
Posty: 393
Motocykl: już nie mam AT, tera jest MG
Online: 1 tydzień 3 dni 2 godz 34 min 42 s
|
A ja odkąd zachlapałem sobie płynem oczko prawe lub oczko lewe (nie pamiętam już które), to do płynu podchodzę w okularach ochronnych...
__________________
To nie burza tata, to Pan Bóg jeździ na motorze! |
22.03.2013, 10:06 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,391
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 22 min 3 s
|
Ze spawaniem nie powinno być problemów. Najpierw mycie i szorowanie co by się dziadostwa pozbyć z pęknięć. Potem i tak trzeba ponacinać owiewkę więc mam nadzieję że materiału który przereagował z DOT4 się pozbędę.
Spróbujemy zobaczymy |
23.03.2013, 10:13 | #5 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Ciechanów
Posty: 170
Motocykl: RD04
Przebieg: 41 000
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 9 godz 6 min 27 s
|
Potraktuj to zmywaczem do klocków hamulcowych
__________________
RD04 & EXC 520 & WSK m06 |
23.03.2013, 21:29 | #6 |
Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Giżycko
Posty: 71
Motocykl: RD04
Przebieg: 71377
Online: 5 dni 14 godz 32 min 3 s
|
hmmm... kiedyś zrobiłem eksperyment i wyjałem ok 50ml DOT4 na maskę rozbitego golfa II i nic się nie stało tzn nie było szkód w lakierze ... nie zmienia to faktu ze jak dolewam plynu hamulcowego do samochodu lub afryki to wszytko dookoła jest zabezpieczone różnego rodzaju szmatami, tekturami itp
|
24.03.2013, 20:54 | #7 | |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,391
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 22 min 3 s
|
Cytat:
Spawnie nie przysporzyło żadnych problemów. Najbardziej zdziwił mnie brak utraty elastyczności elementu - testy wykonane przez spawacza były b. drastyczne. Po spasowaniu na motocyklu cały przód powędrował do lakiernika, kolor oryginalny r127a, ale z naklejkami pod klarem. Tak wiem nie będzie oryginalnie. Ale będzie trwalsze. ps. jak ja wytłumaczę przyszłym kupcom, że naprawdę nie bity (sprzedawać nie zamierzam). |
|