Cytat:
Napisał Jarczoq
mdxmd, a czemuż to nie zastosowałbyś W50 ? Pasowania są typowe dla silników ZI chłodzonych cieczą.
|
średnio lepkość w 100st. dla
W30 to 11
W40 to 14,4
W50 to 18
pomiędzy W30 a W50 jest ponad 60% różnicy i myślę, że to przegięcie będzie. Może bym się zastanawiał na tym olejem gdyby motocykl był ekstremalnie użytkowany w terenie ale drogowo nie widzę sensu takiego zapasu lepkości. Wyższa lepkość to także mniejsza płynność oleju większe opory i wyższa temperatura tam gdzie prędkość elementów rozdzielonych olejem jest najwyższa. Dlaczego Honda zaleca W30 a nie W40 tak sobie myślę, że podobnie jak wszyscy producenci goni za oporami, mniejszym zużyciem paliwa, ekologia liczona na 10 miejsc po przecinku,
Wyobraźcie sobie, że np. BMW w wodniakach zaleca do dyfra olej który ma niższą lepkość niż do samego silnika dziwne? a zawsze było na odwrotnie więc co się zmieniło .... nic, teraz najważniejsza jest ekologia a resztę mają w d... nawet fakt iż takie podzespoły będą pracować krócej.
to takie moje subiektywne przemyślenia.