Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18.05.2024, 01:03   #20
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,494
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 23 godz 29 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
mdxmd, a czemuż to nie zastosowałbyś W50 ? Pasowania są typowe dla silników ZI chłodzonych cieczą.
średnio lepkość w 100st. dla

W30 to 11
W40 to 14,4
W50 to 18

pomiędzy W30 a W50 jest ponad 60% różnicy i myślę, że to przegięcie będzie. Może bym się zastanawiał na tym olejem gdyby motocykl był ekstremalnie użytkowany w terenie ale drogowo nie widzę sensu takiego zapasu lepkości. Wyższa lepkość to także mniejsza płynność oleju większe opory i wyższa temperatura tam gdzie prędkość elementów rozdzielonych olejem jest najwyższa. Dlaczego Honda zaleca W30 a nie W40 tak sobie myślę, że podobnie jak wszyscy producenci goni za oporami, mniejszym zużyciem paliwa, ekologia liczona na 10 miejsc po przecinku,

Wyobraźcie sobie, że np. BMW w wodniakach zaleca do dyfra olej który ma niższą lepkość niż do samego silnika dziwne? a zawsze było na odwrotnie więc co się zmieniło .... nic, teraz najważniejsza jest ekologia a resztę mają w d... nawet fakt iż takie podzespoły będą pracować krócej.

to takie moje subiektywne przemyślenia.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem