Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30.08.2023, 14:11   #61
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,172
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 10 min 29 s
Domyślnie

Na spokojnie, tak sobie tu rozmawiamy
Jest patent z klejeniem - sprawdzony i działa, dość tani, co nie znaczy że nie ma innych.

Ode mnie:
1. o ile dobrze pamiętam połączenia skręcane (śrubami) powinny pracować na rozciąganie.
2. ten patent częściowo przypomina mi wariację nt. rozwiązania kkbike (?) gdzie do przenoszenia momentu z wałka używa się większej (całej) długości wielowypustu wałka. Ponieważ "cała zębatka" (z przykręconymi do niej dystansami, rzeźbami) ma większą grubość. To trochę przedłuża życie wała
3. Sam patent ze śrubą zastępować może to niezbyt udane hondowskie zabezpieczenie przed spadnięciem zębatki z wałka.
3a. O ile patent ze śrubą pomaga samemu wałkowi, to pewnie tylko przez dodatkową powierzchnię, którą śruba dociska (jak rozumiem) zębatkę. To połączenie też przenosi pewien moment i przez to wałkowi lżej.

Cieszę się że patent działa, jednak trudno określić ile moto ma już nalotu i ile ten wynalazek faktycznie pomaga.

pozdrawiam, anonimowy czarnuch, moja Afra przez ostatnie 5 lat nie zrobiła więcej jak 10 kkm..
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem