Cytat:
Napisał pałeł
bultishit jak to gdaja maxymalne napięcie ładowania dla tego aku [LiFePo4] to 14,2V i tyle ładujesz cc/cv i juz
zapraszam do tego wątku tam wszystko dokładnie opisane zobrazowane przykładami i tak dalej
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38450
|
Teoria teorią, a praktyka praktyką.
Tu gdzie mieszkam Afryka 1100 jest b popularnym motocyklem i znam conajmniej kilka przypadków gdzie aku zostały uwalone zwykłymi ładowarkami lit/jon w trakcie łądowania. Nie słyszałem natomiast żeby komuś padł ten aku podłączony do ładowarki LiFePo4.
Co do zasadności ładowania/ samorozłądowania.
Trzeba wziąć pod uwagę że bardzo dużo tych motocykli ma zamontowane już w salonie zabezpieczenia - nadajniki gps - które cały czas są aktywne i ciągną prąd z aku. W takim przypadku nie ma szans żeby ta bateria sie nie rozładowała przez zimę.
Można go w ten sposób rozłądować do takiego poziomu, że BMS go odetnie. Wtedy przydaje sie funkcja jaką ma np Optimate 4s - czyli ta do LiFePo4 - potrafi wzbudzić BMSa - tak że łądowanie będzie znów możliwe - już mi sie to zdarzyło