To może nie być taka prosta sprawa. Miałem w RD03 18 z tylu coś pod 130 opony.
Ta konstrukcja posypała się na wyprawie na Rumunię.
Afra dostała kufry na tył i szprychy puściły.
Przeróbka była robiona u tego pana co go polecacie wyżej l, jednak było to robione bardzo dawno temu.
Zostały zastosowane bardzo słabe szprychy które pękły w okolicy nypli.
Tu bardzo ważna sprawa:
W obręczy od KTMa gniazda nypli muszą się zgadzać z kątem natarcia szprychy
![Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Po chłopsku naciągnięty nypel musi przylegać idealnie do felgi w swoim gnieździe.
W moim przypadku nyple nie przylegały idealnie co pod wpływem dodatkowego ciężaru od bagaży zaczęło rwać szprychy na gwincie.
Cudem znaleźliśmy na Rumunii szprychy o odpowiedniej długości oraz zdecydowanie grubsze od tych zastosowanych dzięki czemu wróciłem bez problemu do kraju.
W kraju kupiłem grubsze szprychy o odpowiedniej długości (honda xr)
Przy wymianie "ułożylem"(trzeba było trochę podszlifowac) nyple w gniazdach tak aby leżały jak nalezy. Koło działa do dzis