Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04.12.2020, 12:27   #154
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,615
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 16 godz 43 min 9 s
Domyślnie

Pytanie w inną stronę:

W Garbatym Jednorożcu (to taki Terrano2 przerobiony na mobilną reklamę tureckiego burdelu) był dosyć dychawiczny alternator o mocy 70A.

Założyłem zamiast niego 120A altek, do tego dołożyłem drugi akumulator.
Dlaczego? Bo wyciągarka, bo ledy, bo pod drugim akumulatorem jest cała równoległa instalacja, której można używać gdy auto nie jedzie a silnik nie pracuje (ładowarki, oświetlenia, lodówki, pierdolety)

Akumulatory spiąłem na sztywno przy pomocy kabla grubości palca i dałem pomiędzy nimi hebel aby ten dodatkowy akumulator odłączać i tylko jego wyładowywać na postojach (żebym się rano nie zdziwił)

Teraz pytanie - jak taki system użytkować na co dzień?
Do tej pory jeździłem ze spiętymi na stałe dwoma akumulatorami, ale przy krótkich dojazdach do pracy i ogólnie małej ilości kilometrów robionych poza wakacjami i sporadycznymi weekendami czy to dobre rozwiązanie?
Może je rozpinać i drugi akus ładować tylko jak w trasę jadę?

Jak to używać żeby akumulatory pożyły jak najdłużej?

ps: akumulatory 2*96Ah.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem