Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13.04.2020, 18:53   #8
next22


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 835
Motocykl: TA
next22 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 39 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał NaczelnyFilozof Zobacz post
A tak przy okazji.
Bo alternator czy prądnica w motocyklu to działa inaczej niż alternator w samochodzie? No nie? Moja wiedza z "prądów" jest słaba

Bo w aucie jest tak. Im większy pobór prądu w aucie, tym alternator stawia większy opór na pasku. I do jakiejś wartości daje więcej. Np jazda autem bez załączonych świateł powoduje zmiejszenie spalania o 0.1l/100

W motocyklach jest jakoś inaczej? ALternator non stop daje max prąd ładowania? Dlatego np jak sie jedzie bez świateł to regulator napięcia zamienia bezsensowny prąd w ciepło?

Czy jest zupełnie inaczej i coś źle rozumiem?
Dokładnie to inna konstrukcja
w aucie mamy alternator wzbudzany napięciem z akumulatora a regulator ustawia ilość tego napięcia wzbudzenia aby uzyskać optymalną ilość produkowanego prądu .
w motocyklach mamy wzbudzenie poprzez magnesy stałe i nie mam możliwości regulacji ich siły więc alternator ma stałą wydajność ( pomijając obroty )
next22 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem