Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04.07.2019, 07:06   #59
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
porównywanie wtrysku - wygrzanej, prostej techniki która się nie psuje nawet w trzydziestotrzyletnim yugo mpi do zautomatyzowanej dwusprzeglowej skrzyni biegów...
Tylko czy automat to jakaś skomplikowana technologia? DCT wymyślili jakoś w latach 50, a żyje w samochodach od lat 80. Oczywiście przeniesienie tego do motora jest trochę bardziej skomplikowane jak przerobienie gaźniku na wtrysk. Dajmy im czas, jeszcze trochę testów to pewnie to dopracują

Tak samo moglibyśmy demonizować układ CDI ze zmiennym kątem zapłonu - bo to czujniki i elektronika - a najlepszy zapłon to po prosty przerywacz. Tylko potem chcemy małe spalanie, dużą moc, niską wagę...

Co do zmiany biegów zawsze mamy opcję zmieniania ich "bez sprzęgła". Działa prawie jak automat W sumie w rd07 nauczyłem się zmieniać biegi przy delikatnym dotknięciu sprzęgła i zmiany praktycznie nie było czuć. Ale działało to tylko w górę. W 125 zmieniałem bez sprzęgła w górę i dół kilka razy, i fajnie to działało.

I jeszcze jest jedna zaleta "elektroniki" a mianowicie diagnostyka. Do samochodów można kupić na aliexpres czytnik obd2 i jak auto stanie, zapali się check engine to sprawdzamy i wiemy o problemie (czasami zanim on wystąpi).

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem