Odłącz wtykę zaworu 17 i zobacz czy coś się zmieni.
Na szybko obstawiam, że to może być jakiś fordowski wymysł co by "ECO" się zgadzało. W dzisiejszych czasach steruje się pompy olejowe "elektrycznie" (okej, pewnie nie u wszystkich) w miarę potrzeb silnika. Wypięciem wtyki spróbowałbym zasymulować jakiś może tryb awaryjny, w którym pompa powinna ładować ciśnienie na full.
Ewentualnie będzie to zawór od czegoś typu zmienne fazy rozrządu. Odpięta wtyka nie powinna narobić szkód.
Inna opcja spróbowałbym inny filtr oleju - bez jakichś wbudowanych zawórków i innych.
Jeśli nie to musiałeś jakiegoś oringa przeoczyć przy składaniu. O tym, że oring może być czegoś takiego winowajcą raz się dowiedziałem. Nie chce tego wspominać.
Jak sprawdzasz ciśnienie? Na rozruszniku czy odpalasz na sekundke silnik?