Póki temat jeszcze nie został zamknięty
![Wink](images/smilies/wink.gif)
pociągnę dalej tę niekończącą się opowieść.
Potrafię sprawdzać poziom oleju, zapoznałem się z tym tematem, wcześniej przywołanym i podobnymi tematami również.
Był podobny przypadek jak niżej opisany, ale nie było jednoznacznej odpowiedzi
Pytanie czy powinienem odciągnąć 100ml oleju jeżeli:
1. Wymiana z filtrem - wlane 2,6l wg miarki na opakowaniu oleju
2. Pomiar po przejechaniu 60 km, odczekanie 10min od zgaszenia,
bagnet nie wkręcony, pomiar siedząc na moto -czyli w pionie.
Poziom 5-7mm powyżej max, praktycznie do punktu gdzie bagnet kończy odcinek przypominający kształtem płaskownik
3. Pomiar na 2 dzień, zimny- na centralnej podstawce - powiedzmy, że równo max
Czy powyższy stan ma negatywny wpływ tylko na moje samopoczucie
![Wink](images/smilies/wink.gif)
czy dla silnika będzie lepiej jak odciągnę te 100ml,
tak by na zimnym mieć połowę stanu?
(Olej syntetyk 10W40)
Żeby nie było tylko trucia to, z materiałów "naukowych", znalazłem jako uzupełnienie manuala to:
https://www.youtube.com/watch?v=fVDr9M1UReM