W tym roku po przyjechaniu do Białej możecie zdjąć nawigacje i schować do śpiwora.
Trasa
Off-Road będzie oparta na Roadbooku (RB). Jadąc na
orientację, czy
On-Road będzie tylko mapa i Słońce jako kompas. Tak jak mapa to protoplasta GPSa i każdy wie lepiej lub gorzej jak ją obsłużyć, tak Roadbook może być czymś nowym.
RB - Jak to działa:
RB po polsku zwany
itinerer to rodzaj mapy, który zawiera jedynie schematy skrzyżowań z zaznaczonym kierunkiem, w którym należy się udać i dystanse między nimi.
Numeracja kratek to mała cyferka w tabelce zatytułowanej
Total
Na białym tle
Total, czyli ile teoretycznie przejechane od startu.
Na szarym tle
Part, odległość między kratkami/kolejnymi manewrami.
Ciagła linia - droga "lepsza" od tych przerywanych na danym skrzyżowaniu.
Jak byśmy czytali powyższy przykład - od góry:
1 kratka:
- Zeruje licznik na starcie.
- Po starcie od razu w prawo.
2 kratka:
- Od startu 0.50km.
- Do poprzedniej kratki 0.50km.
- Skręt w lewo na skrzyżowaniu w kształcie krzyża. Dodakowo wiemy, że jest tam kościółek/kapilczka/krzyż
3 kratka:
- Od startu 0.95km.
- Do poprzedniej kratki 0.45km.
- Skrzyżowanie ma jedną drogę z szlabanem.
- Skręt w prawo (z uwag dodatkowa informacja, że pod górę piaskiem).
4 kratka:
- Od startu 2.45km.
- Do poprzedniej kratki 1.50km
- CP - CHECK POINT w bliskiej okolicy pieczątka na drzewie po przeciwnej stronie niż drogowskaz.
- Skręt w lewo - jest też jakiś drokowskaz.
itd..
- ..
Zwrócmy uwagę, że odległości miedzy kratkami są dokładniejsze - do wartości
Total mogliśmy dołożyć jakieś zawracania, podjazdy bezpośrednio pod punkty, itp.
Również niektóre skrzyżowania są charakterystyczne: krzyż, szlaban, drogowskaz, a nawet jego kształt - kratka 4. Tam skrzyżowanie to tak naprawde dojazd do innej poprzecznej drogi/ścieżki.
W całej tej zabawie prędkość to nie wszystko. Trzeba pilnie czytać RB i obserwować drogę.
Dla BEZPIECZEŃSTWA pamiętajmy, aby robić to na postoju!
I jeszcze jedno
UWAŻAJCIE - w lesie nie jeśmy sami! Bawią się z nami inni, są grzybiarze i inne leśne stwory.