Poniżej przedstawiam wyniki pomiarów regularora ORYGINALNEGO-ZWARCIOWEGO oraz nowego regulatora roboczo nazwanego REGULATOR RAFWRO. Pomiary były dokonane w AT RD07 z 1994r.
Pełny tekst znajdziecie w załączniku PDF. Zatem krótko - Celem pomiaru było porównanie wartości prądu (A) zmiennego na wejściu (zółte przewody) przy różnych obciążeniach i różnych prędkościach obrotowych. Wynik pomiarów pokazuje jasno, że Regler oryginalny-zwarciowy i REGLER RAFWRO w następującyh warunkach: 5000 obr/min i
minimalnym zapotrzebowaniu motocykla na prąd, dają jednakowe napięcie ładowania- około 14,5V. Różnica jest taka, że REGLER ORYGINALNY-ZWARCIOWY dla zapewnienia takiego ładowania (V) przy takim zapotrzebowaniu motocykla, pobiera aż 17A/1 fazę a REGLER RAFWRO dla zapewnienia takiego samego ładowania i funkcjonowania tylu samych odbiorników pobiera około 5A/1 fazę....Zatem REGLER RAFWRO pobiera tyle ile aktualnie potrzebują odbiorniki i on sam. W przeciwieństwi do regulatora ORYGINALNEGO-ZWARCIOWEGO, który pobiera z prądnicy wszystko i metodą zwarciową wytraca nadwyżkę. REGLER RAFWRO działa na innej zasadzie niż mostek GREATZA o czym świadczą pomiary prądu pobranego z prądnicy w chwili minimalnego zapotrzebowania odbiorników motocykla na prąd. Jest to dodatkowo odczuwalne w postaci temperatury - Przy 5000 obr/min i minimum odbiorników (tylko aku, cewka, pompa) regulator ORYGINALNY-ZWARCIOWY natychmiast osiąga
temperaturę, która nie pozwala dotknąć go dłonią (około 73 st.c.) - dużo prąd musi byś zwierany w regulatorze aby, aby to osiągnąć.
POMIAR I_20.07.jpg
POMIAR II_20.07.jpg
POMIAR III_20.07 (2).jpg
A oto pełna wersja opisu pomiarów:
WYNIKI POMIARÓW_REGULATOR RAFWRO i ORYGINALNY.pdf