Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne - dyskusja ogólna (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=248)
-   -   XL600r nie pali ;/ (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9474)

Jasiooooo 18.05.2011 16:20

XL600r nie pali ;/
 
witam. Jestem zielony w temacie :bow: a rzecz jest w tym że moje moto nie chce palić.Wcześniej było dobrze a teraz coś się zrobiło że jak kopie nawet pół godziny to nawet nie piardnie ;p a od kopania to już mnie noga boli ;)
Ile bym nie kopał to świeca jest sucha,nawet na ful gazie.Paliwo w gaźnikach jest,dysze wykręcałem i czyściłem.I wraz to samo.Iskra jest. Nie wiecie o co to może chodzić? coś ze spraw elektrycznych czy raczej te gaźniki? Nie chcę sam wszystkiego rozkręcać bo po prostu później mogę tego dobrze nie złożyć.Proszę o pomoc dla żółtodzioba :)

Antek 18.05.2011 16:43

Jak nie chce palić to są dwie możliwości.
1) Nie ma prądu
2) Nie ma paliwa
Bardzo ewentualnie-źle ustawiony zapłon, ale i tak powinnen wtedy ruszyć.

Zatem:
Mówisz, że iskra jest. Rozumiem, że wykręciłeś świece, przyłożyłeś je do masy i sprawdziłeś wzroki ten fakt. Piszesz, że nie ma paliwa. Weź strzykawką zapodaj kilka ml paliwa bezpośrednio do cylindra, wkręć świecę i spróbuj odpalić. Jeżeli weźmie to masz problem z dostawami paliwa. Piszesz że wcześniej było dobrze. Wcześniej to znaczy kiedy? Wczoraj czy pod koniec zeszłego sezonu?

Babel 18.05.2011 21:28

Cytat:

Napisał Antek (Post 178127)
Jak nie chce palić to są dwie możliwości.
1) Nie ma prądu
2) Nie ma paliwa

3) Nie ma kompresji:cold: - podparte np zawory

matjas 18.05.2011 21:41

koledzy o większości rzeczy już napisali. ale jeśli chodziła wcześniej bez problemu to muuuuusi chodzić znowu.
podwieszone deko/zawór (miałem tak po zimie!!!) ????? = może kompresji nie ma właściwej?
jeśli sucha jest świeca to głównie w zasilaniu w paliwo szukaj przyczyny. odstojnik pod kranikiem czyściłeś?
sorry: CZY W BANIAKU jest wacha w odpowiedniej ilości?
dysze wykręcałeś czyli wyjmowałeś również gaźniki. poskładałeś na 100% wszystko jak należy?
podaj ze 2ccm benzyny bezpośrednio do otworu świecy - kontrolnie. coś powinno się zadziać. oczywiście nie przesadzaj z ilością - bena przedostaje się do oleju + zmywa olej ze ścianek cylindra. inaczej spółka tłok/cylinder będzie Ci niewdzięczna.

no. powodzenia.
na koniec dodam, że pamiętaj, że nie jesteś sam. wcześniej czy później pomożemy jej pyrkać ponownie :D

Paluch męczył się ze swoją XL 3/4 zlotu w Grodźcu. w końcu zapaliła.

matjas

OT: XL600 to fajne motóry som. ja za swoją dostałem nagrodę za najstarsze moto na zlocie ;)

Jasiooooo 18.05.2011 22:14

mówiąc wcześniej miałem na myśli jakiś miesiąc temu kiedy ją kupiłem,poprzedni właściciel odpalał za 1 góra 2 kopy,a ja kopie trzeci dzień i nic :D
powiem tak,może i jestem głąbem ale chyba znalazłem przyczynę. Bo zapomniałem dodać że iskra jest ledwo ledwo.Więc chciałem zajrzeć do iskrownika a tam olej :vis: odkręciłem ten duży kapsel na środku i mi się olej wylał,jestem zielony ale domyślam się że nie powinno go tam być :) także pewnie padł simering na wale... Czy przez to nie pali? Czy idzie wymienić simering bez rozpoławiania ? No mi się wydaje że kompresję ma bo muszę dobrze na kopniak skakać,ale możecie mi przybliżyć coś o tych zaworach jeśli nie problem ;)

A jeśli chodzi o paliwo to kranik "szczy" jak powinien,gaźnik raczej dobrze złożyłem,chyba że wcześniej ktoś źle składał..No ale wydaje mi się że nawet z gównianą iskrą to by ta świeca była mokra czyż nie?

motormaniak 18.05.2011 22:22

"Więc chciałem zajrzeć do iskrownika a tam olej" to dobrze.
"domyślam się że nie powinno go tam być" powinien

zgaduj dalej

matjas 18.05.2011 22:24

buahahaha ;)
spoko. olej ma być tam gdzie jest. alt pracuje w oleju. tym się nie martw - to nie 2takt.
jeśli jest kompresja to nie mam innego pomysłu. pomożecie Pany???
pytanie kontrolne: CZY kiedykolwiek udało Ci się ją odpalić samodzielnie?
pytam bo jeśli się nie wie jak to odpalenie z 'kopa' dużego singla może być karkołomnym zadaniem.
to jak było? ;)

co do mokrej świecy: vide wyżej. jeśli nie umiesz porządnie jej kopnąć tylko męczysz się z kompresją to nie zapali w świecie.
paliwa też nie pociągnie tyle co trza.

matjas

Jasiooooo 18.05.2011 22:39

oj dam rady go przełamać nie bójta się ;p no właśnie odpalałem go samodzielnie,wcześniej kopałem tak samo silnie.No to trzochę mnie uspokoiliście z tym altkiem,znam się tylko na 2T i mnie to zaskoczyło ;)
To może inaczej,ten altek ma dużo mocy więc iskra powinna być dobra. Gdy kopię z całej siły na dekompresatorze to jest taka mała iskra że w komarze lepszą miałem ;)
Albo w tą stronę,na dekompresatorze powinien ciągnąć paliwo tak? i teoretycznie gdybym kopał na dekopresatorze to świeca powinna być mokra?

Co do odpalania tego moto to jeszcze się do końca nie nauczyłem jak go palić sprawnie,ale wcześniej jakoś odpalałem.... ;(

matjas 18.05.2011 22:46

kop na deko z 10x - powinna być mokra. jeśli nie jest patrz wyżej i kombinuj.

matjas

fxrider 18.05.2011 23:02

Proponowałbym na początek zmienić świecę. Czasem da się je jeszcze odratować dobrze wygrzewając nad gazem (skuteczne po zalaniu moto).

Umiesz dobrze tłok ustawić przed kopaniem ?

Ja w swojej XLi się zdrowo nawalczyłem z gaźnikami, zanim zaczęła dobrze palić. Ale jak jej podlałem trochę paliwa do komory to zawsze chociaż próbowała zagadać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.