Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Dygotanie kierownicy (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5792)

maher 25.02.2010 20:45

Dygotanie kierownicy
 
Witam wszystkich i mam pytanko czy ktoś z was spotkał się z czymś takim to znaczy dziś jadąc ok 40 km/h puściłem kierownicę i po 2-3 sekundach kierownica zaczęła latać samoczynnie na boki najpierw powoli póżniej coraz bardziej aż musiałem ją złapać bo chyba bym się wy...ł.To latanie to tak jak bym szybko wykonywał krótkie ruchy w lewo i prawo z dużą częstotliwością.Co może być przyczyną moto ma przejechane 20000km i raczej wykluczam jakieś luzy, czy to wina opony?

zibiano 25.02.2010 21:00

hej
shimmi popularne :) moze byc wina opony, przy szybszej jezdze nie bedzie wystepowalo, tez kiedys mialem i samo sie uspokilo:) wydaje mi sie ze głowka ramy raczej odpada chociaz niech sie wypowiedzą inni
generalnie jak dla mnie ,nie ma sie czym przejmowac

pozdrawiam

graphia 25.02.2010 21:12

wyważ przednie kółko, sprawdź czy nie masz kliku na łożyskach w główce ramy...

Kudłaty Rysiek 25.02.2010 21:14

Miałem to samo w trampku po wymianie opon na nowe, sądzę że masz zle wyważone koło.

Pawel_z_Jasla 25.02.2010 21:16

Opona, felga, łożysko koła, łożysko główki ramy, sporadycznie może to powodować skrajnie spierdzielona tarcza hamulcowa ale to raczej wcześniej wyczuł byś na kierownicy i klamce. Zjawisko jest generalnie dość powszechne ale osobiście postarałbym się je zdiagnozować i w miarę możliwości usunąć /z czasem może stać się niebezpieczne :osy:/. Do głowy specjalnie jednak nie zabieraj, w starszych plastikach występuje średnio w co trzecim motocyklu ;) a ich właściciele i tak latają szybciej od nas - pewnym dość kosztownym półśrodkiem jest amor skrętu, który de facto powinien jednak służyć bardziej wyrafinowanym celom.

hubert 25.02.2010 21:20

Ja jeszcze dorzucę złą geometrię motocykla w wyniku źle ustawionego SAG-u tylnego zawieszenia lub w wyniku dzwona ... Nie masz przypadkiem przodu obniżonego na półkach ?

Ale nie chcę straszyć :D Najprawdopodobniej to kwestia opony, zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia...

petrosbike 25.02.2010 21:23

Napisz czy robiłeś cokolwiek przy motorze przed tymi objawami, czy też po raz pierwszy w "życiu" puściłeś kierownicę? Moje moto zachowywało sie podobnie po wymianie łożysk główki ramy. Po nacisnięciu dość ostro hamulca od 100/h miałem podobne objawy. Po dokręceniu śruby główki przeszło. Spróbuj zbadać to przy hamowaniu (ostrym).

wasilczuk 25.02.2010 21:26

Pamiętaj też że szimi przybiera na sile jak masz załadowane taboły. zacznij od profilaktyki czyli najpierw sprawdź czy opona prawidłowo leży na feldze ( czy równo wyskoczyla po obwodzie),wyważenie koła, kontrola łożysk jak pisał paweł. nie poszkodzi też wymiana oliwy w zawiasie. przejmować się nie ma czym. poprostu nie puszczaj kierownicy w czasie jazdy=> koniec palenia i dłubania w nosie ;D

dabal 25.02.2010 21:31

Szprychy sprawdź, czy aby luzu nie dostały, może być i łożysko piasty,ale zacząłbym od tego co wcześniej koledzy podpowiadają. Napisz jaki masz bieżnik, lub jaka opona na przodzie i z tyłu. Może być ale nie koniecznie, że przejechałeś po krzywym asfalcie, mnie to się raz przytrafiło.

graphia 25.02.2010 21:32

.... palenia, dłubania w nosie i innych rzeczy robionych jedną reką :-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.