Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Montaż wskaźnika temperatury DR 650 SE (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=43780)

Vidon 23.01.2023 09:16

Montaż wskaźnika temperatury DR 650 SE
 
Cześć, mechanik doradził mi montaż wskaźnika temperatury do Suzuki DR 650 SE, nie chce typu korek wlewu oleju, tylko taki co będzie na widoku, wypatrzyłem wskaźnik od KOSO, czy ktoś taki ma u siebie ? Gdzie to zamontować by był wiarygodny pomiar ? Czy będzie to pasować bez żadnych modyfikacji?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5f8b2f5f19.jpg

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

Emek 23.01.2023 09:58

A gdzie Koso przewidziało montaż tego czujnika? Ja montowałem od Vapora. Czujnik podpiąłem pod jedną ze szpilek na głowicy (choć oryginalnie ma być pod świecą - super tylko jest za wąski na świecę). Po mojemu sensowny czujnik to jest do wpięcia na bypassie olejowym (ale wymaga pocięcia tego przewodu) lub ten wkręcany w korek. To co miałem w Vaporze nie daje prawdziwych wskazań bo zależy gdzie przyłożysz to wskazanie będzie inne. Z jakiego powodu mechanik to zalecił? DRkę naprawdę ciężko zagotować no chyba że taki jest cel.

dżony 23.01.2023 16:32

Tak jak Emek pisze, czujnik przykręcany do głowicy przez szpilkę czy pod świecę nijak się ma do realnych odczytów temperatury silnika. W olejaku wiatrem chłodzonym to jedynie czujnik założony na przewodzie olejowym przed chłodnicą pokaże jakąś sensowną wartość.

Zagotować olej w tym silniku na pewno się da ale jest to raczej trudne. Sam mam Vapora z wyjściem na czujniki temp ale ich nie montowałem bo nigdy nie było potrzeby kontrolować temperatury oleju. Myślę, że rozwiąże tu sprawę lać dobrej jakości olej i pilnować jego poziomu, 10w50 i nie ma obaw o brak smarowania.

Vidon 24.01.2023 12:42

Cytat:

Napisał Emek (Post 805834)
A gdzie Koso przewidziało montaż tego czujnika? Ja montowałem od Vapora. Czujnik podpiąłem pod jedną ze szpilek na głowicy (choć oryginalnie ma być pod świecą - super tylko jest za wąski na świecę). Po mojemu sensowny czujnik to jest do wpięcia na bypassie olejowym (ale wymaga pocięcia tego przewodu) lub ten wkręcany w korek. To co miałem w Vaporze nie daje prawdziwych wskazań bo zależy gdzie przyłożysz to wskazanie będzie inne. Z jakiego powodu mechanik to zalecił? DRkę naprawdę ciężko zagotować no chyba że taki jest cel.

Z takiego powodu że było honowanie i nowy tłok, poprzedni właściciel zamontował FCR-a bez właściwego wyregulowania, za wysoką temperaturę spalania miał silnik i dostały pierścienie, nieprawidłowe AFR było, czyli przepływy w gaźniku, zamontowałem BST ale z LC4 bo nie było akurat używki do DR, taki mi doradzono, było lepiej jak na FCR ale dalej AFR wysokie, choć już nie tak bardzo, mam podobno też ostrzejszy wałek zamontowany, mechanik właśnie doradził lać 10W50 i zamontować czujnik temperatury i kontrolować

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

Emek 24.01.2023 13:03

Jak chcesz mieć realny obraz temperatury to tak jak podałem albo czujnik na bypassie albo ten w korek. Koso ma też zakres do 120 stopni bodaj więc jak umieścisz czujnik na głowicy to będziesz miał abstrakcyjne odczyty. Czytałem na kangurskim forum o wartościach rzędu 175 stopni co zdaje się absurdem.

Vidon 24.01.2023 13:16

Cytat:

Napisał Emek (Post 806019)
Jak chcesz mieć realny obraz temperatury to tak jak podałem albo czujnik na bypassie albo ten w korek. Koso ma też zakres do 120 stopni bodaj więc jak umieścisz czujnik na głowicy to będziesz miał abstrakcyjne odczyty. Czytałem na kangurskim forum o wartościach rzędu 175 stopni co zdaje się absurdem.

Jest fajna opcja ale cena się robi nie mała

https://adventurebikeaustralia.com.a...l-temp-sensor/

Chyba pójdę w ten czujnik korka wlewu oleju

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

Emek 24.01.2023 13:49

Do tego z linku musisz mieć dodatkowo Vapora ;)

Vidon 24.01.2023 14:28

Cytat:

Napisał Emek (Post 806026)
Do tego z linku musisz mieć dodatkowo Vapora ;)

Dlatego napisałem że cena robi się niemała

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

kurol 24.01.2023 18:51

3 Załącznik(ów)
https://www.run-leader.com/index.php/product.html?mid=4
Kilka lat temu czujniki tej firmy byly dostepne na aliexpress i napewno daja rade z takimi temperaturami.
Nie wiem jak w dr ale w xt/ttr mozna zamontowac czujnik na dorobionej srubie mocujacej waz oleju

Tezla 25.01.2023 19:13

Cytat:

Napisał Emek (Post 806019)
Jak chcesz mieć realny obraz temperatury to tak jak podałem albo czujnik na bypassie albo ten w korek. Koso ma też zakres do 120 stopni bodaj więc jak umieścisz czujnik na głowicy to będziesz miał abstrakcyjne odczyty. Czytałem na kangurskim forum o wartościach rzędu 175 stopni co zdaje się absurdem.

Jak jest do 120 to dziwne że więcej wyświetla, w powietrzaku głowica przechodzi przez 100 po 3km jazdy a 200C jest normalnie na komorze spalania dlatego nie udają się regeneracje technologią samochodową. Czujnik temperatury głowicy fajna sprawa bo widać chwilowe obciążenie ale musi być na termoparze i wwiercony najbliżej komory wtedy nie ma takiej bezwładności jak odczyt z oleju czy wody.
Skala 120C nadaje się do wody bo przy oleju skończy się na stałej prędkości 120km/h.
Cyfrowy odczyt temperatury oleju niesie ze sobą jeszcze jedną funkcję bo przy każdym rozruchu mamy test obiegu oleju.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.