Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Honda - inna niż AT & NAT (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=185)
-   -   Transalp 600/650 - różnica w wysokości klina napinacza pomiędzy cylindrami (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38813)

mariusz1984_katowice 29.12.2020 14:06

Transalp 600/650 - różnica w wysokości klina napinacza pomiędzy cylindrami
 
Temat dotyczy Transalpa - ale na pewno ktoś będzie w stanie pomóc, bo silnik bardzo podobny :),

Kupiłem (od "złodziejaszka") używany silnik 650 i zamontowałem go do TA 600, ... przejechalem 500km

Po wymianie rozrządu klin napinacza na tylnim cylindrze jest wyżej o 2 mm od klina napinacza na przednim cylindrze - co więcej było tak też przy starych lańcuszkach, tyle że myślałem że po prostu jeden z nich jest zużyty,

Przy tylnim i przednim cylindrze jest coś "naklajstrowane" uszczelniaczem w okolicy uszczelki głowicy ... nie pozostaje mi chyba nic innego jak wyciągnąć silnik i ściągnąć głowicę,

PYTANIE: jaka powinno być wychylenie klinu po wymianie rozrządu - jak jest prawidłowo (zdjęcia poniżej) ... muszę się dowiedzieć czy problem leży w przedniej czy tylniej głowicy.

Link do zdjęć:
https://drive.google.com/folderview?...QJCYCHSX_9Dgnn

Link do tematów na forum TA:
http://forum.transalpclub.pl/viewtop...?f=102&t=27475
http://forum.transalpclub.pl/viewtop...?f=102&t=27462

Jeżeli ktoś będzie w stanie podpowiedzieć - to będę niezmiernie wdzięczny,

Pozdr.
Mariusz

mariusz1984_katowice 31.12.2020 16:56

Przypomnę się - może ktoś jednak będzie kojarzył jaka powinna być wysokość klina po wymianie rozrządu ? :)

KORNIK 31.12.2020 18:02

Raczej nikt Ci nie odpowie dokładnie na to pytanie, może to zależeć od wielu czynników: zużycia kół zębatych, ślizgów łańcucha, mocnego planowania głowicy, czy nawet grubości użytych uszczelek.

szynszyll 31.12.2020 18:09

Przod jest za wysoko. Stawiam na zuzyty slizg + planowanie glowicy bo widac ze byla zrzucana. Ustaw na FT i zobaczysz ze kolo zebate walka nie bedzie poziomo. Potem porownaj z RT na tyle. Tam 'timing' powinien byc OK

mariusz1984_katowice 31.12.2020 18:43

Szynszyll,

A powiedz mi - nówiąc że "przód jest za wysoko" masz na myśli to zdjęcie gdzie oba kliny się pokrywają czy to zdjęcie gdzie mały klin wystaje poza szeroki klin ?

Tam gdzie wystaje - to tylni garnek
Z przodu są prawie równe,

Z tyłu łańcuszech wchodzi już z lekkim oporem na wałek - trzeba "dopchnąć" napinacz albo pochylić wałek przy zakładaniu łańcuszka.


Jest szansa że to kwestia zużycia ślizgów / uszczelek / albo zbyt słabego dokręcenia ? - czy raczej głowica była planowana ?

Jak to sprawdzić ?

Jeżeli planowana - to czy taki stan na klinach rozrządu wyklucza jej użytkowanie ?

Zanim wymieniłem łańcuszek na przednim garnku słyszałem metaliczne stuki po przejechaniu 3km ... nieregularne, co kilkanaście sekund a silnik gasł ... ostatecznie stwierdzilem że to nieszczelnosć na wydechu,

Czy może być jednak że to tłoki uderzały o cylinder ?

matjas 31.12.2020 19:02

Stuki stukom nierówne.
Jeśli ktoś kiedyś słyszał samozapłon to nigdy nie zapomni i nie pomyli.
Jeśli masz faktycznie splanowany przod to możesz mieć tego typu akcje.
Różnica byłaby zdecydowana po nalaniu 98tki. Detonacja to bardziej dzwonienie w silniku pod obciążeniem. Długi podjazd i stopniowe dodawanie gazu ujawniają to zjawisko.
Może być tez tak bez spiskowych teorii ze ktoś wymianil jeden napinacz
Lub sama plozę i masz teraz taki błąd.

M

szynszyll 31.12.2020 19:10

Mierzysz roznice pomiedzy dwoma jezykami. Rano wrzuce Ci screena z instrukcji.

mariusz1984_katowice 31.12.2020 19:44

matjas,

Wiesz co - to generalnie brzmiało jak za bardzo skręcone śruby gaźnika - przynajmniej było podobne do tego co kiedyś słyszałem jak było zbyt mało paliwa w mieszance,

Tak jakbyś uderzył metalowym młotkiem w stalową konstrukcje, szarpnięcie i ten dzwięk niesie sie po konstrukcji,

Napinacze oba wymieniłem na takie z silnika 600 ... są minimalnie różne - ale wedlug fiszek to jest ten sam napinacz. Ten komplet napinaczy w 600'tce dawał normalne wyniki.

Na napinaczach z 650 podobna różnica - tylko stare łancuszki,


Szynszyll jak masz jakiś pomysł to daj znać jutro ;) ... sam nie wiem jak to zrobić - a muszę zadecydować co z tym robić ...

Plan jest taki - i tak muszę ściągnąć główicę :/
... czego nie chciałem robić - ale jedynie tak ocenie czy silnik się do czegoś nadaje.

1) sprawdzę jaka jest powierzchnia głowicy, jak "równa" to planowane (tylko po co planować głowice ?)
2) spróbuje jakoś zmierzyć jej wymiary,
3) sprawdzę ślizgi
4) złożyć "tymczasowo" na starej uszczelce - jeżeli różńica się zniweluje to OK

szynszyll 01.01.2021 06:41

1 Załącznik(ów)
na tej fotce masz pokazane jak to mierzyc. przy nowym lancuchy szerszy element ma byc maksymalnie schowany. nie pamietam ile jest limit - cos kolo 14-17mm. na Twoich fotkach widac, ze tyl jest schowany bardziej a przod mniej. ten tyl mi sie cos nie podoba - ten szeroki jezyk jest schowany za bardzo - tak jakby zacial sie napinacz. przod wyglada OK - tak to mniej wiecej wyglada w nowych AT/TA lub tych z bardzo malym przebiegiem. sprawdz jeszcze raz dokladnie czy tyl jest prawidlowo zamontowany.

p.s. porownaj swoj tyl ze zdjeciem z serwisowki - zakladam, ze pracowali na nowym motocyklu lub w miare nowym - tam szerszy element prawie zrownuje sie z wezszym i tak to zazwyczaj wyglada po wymianie rozrzadu. o tak mniej wiecej to wyglada - gruby dochodzi do krawedzi waskiego:

https://tinyurl.com/yav8vzt5

https://tinyurl.com/y78vozrh

tu dla odmiany masz mocno wysunietego zawodnika:

https://lh3.googleusercontent.com/pr...YXea4YpQrqsR1b

p.p.s. jakiej marki dales lancuchy?

mariusz1984_katowice 01.01.2021 18:28

Szynszyli, dzięki !! ...

Twój post dał mi trochę nadziei że coś z tego będzie,

Gdyby było tak że mały klin ma być mocno wysunięty (tył) - to oznaczałoby to że przednia głowica jest zbyt nisko (zaplanowana) i przy lekkim zużyciu łańcuszka będzie poza limitem.

Przy zakładaniu łańcuszka na tył trzeba "dopchnąć" już i tak zluzowany napinacz (z zalozonym "pinem") - albo zakładać wałek pod skosem/pochylony - więc coś z tym tyłem nie pasuje

Sytuacja podobna na dwóch napinaczach (600/650) ... Więc raczej nie było błędu przy montażu.

Sprobuje ściągnąć tylnia głowice - i tak muszę zweryfikować skąd ten uszczelniacz w okolicy uszczelki,

ehhh, mam już dość tego starocia - kupę czasu to zajmie, + 250zl na uszczelki - chyba czas rozejrzeć się za innym motocyklem.

Łańcuszki są firmy Morse.

Mariusz


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.