Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   TA 650- bolączki, słabe strony (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=15900)

sizyrk 03.01.2013 03:47

TA 650- bolączki, słabe strony
 
Panowie szybkie pytanie: jakie bolączki doskwierają TA650 ( głównie chodzi o szczególne przypadki jak przy AT - furie afrykańskie), czy TA650 posiada takie problemy?
Czy w związku z tym TA ma ten sam problem z wałkiem zdawczym co AT?
dzięki z góry:dizzy:

Fizolof 03.01.2013 06:34

Wałek taki sam jak w afri, jak się dba to się ma. Problemy z airboxem (odkształca się od ciepła silnika i potrafi być leciutko nieszczelny), wskaźnik poziomu paliwa to lekka kpina. I to chyba wsio. Ogólnie nie do zajechania motocykl przy odrobinie wiedzy technicznej i dbaniu o podstawy. Furii nie ma bo pompa podciśnieniowa, regler oraz moduł też raczej nie sprawia problemu albo jest to znikomy odsetek.

zimny 03.01.2013 08:25

Miałem TA650 i AT. W sumie moto jeszcze bardziej bezproblemowe niż AT.

Co do wałka to tak jak napisane - ani w AT ani w TA650 to nie jest problem bo jak dbasz to masz. Wałek jak było dbane to wytrzyma ogromny przebieg. Wskaźnik paliwa działa w dziwny sposób ale jakieś tam pojęcie daje o sytuacji ;)

Problemów z pompą, reglerem nie ma, a jak już to incydentalne przypadki.
Bolączką 650 jest spore spalanie - okolice 6L/100. Maks jaki osiągnąłem to 7,5L, minimum 5,8L.

To co mi się też w trampku 650 nie podobało to trudniejszy dostęp do filtra powietrza (pod bakiem). Poza tym zawieszenie jest nieco bardziej szosowo zestrojone ale może to i dobrze bo trampek nie udaje super-enduro. Co nie zmienia faktu że na TKC sprawuje sie świetnie.

Generalnie jest to świetny, równie niezajebliwy sprzęt co AT.

Pozdrawiam
zimny

motormaniak 03.01.2013 09:24

Miałem TA 650. Pompy paliwa nie ma wcale- nie ma problemu. Mój palił 5-6 litrów, nie oszczędzając go. Nie miał katalizatora - fabrycznie.
Cytat:

Napisał Fizolof (Post 280669)
Wałek taki sam jak w afri, jak się dba to się ma

Wałek taki sam - jak w afryce 650, inny niż w 750. Chyba minimalnie trwalszy niż w At750- być może z powodu mniejszego momentu.
Cytat:

Napisał zimny (Post 280673)
To co mi się też w trampku 650 nie podobało to trudniejszy dostęp do filtra powietrza (pod bakiem).

Zgadza się. Ale TA 650 jest bardziej szosowy od At i brudzi się filtr mniej, a na pewno znacznie mniej niż w rd04, 03 gdzie filtr jest na dole.
Cytat:

Napisał zimny (Post 280673)
Poza tym zawieszenie jest nieco bardziej szosowo zestrojone ale może to i dobrze bo trampek nie udaje super-enduro.

zgadza się.
Ja bardzo miło wspominam Trampka 650 - szczególnie jego kanapę. Zmieniłem z powrotem na afrykę -bo jest bardziej rejli.

Lucky Luke 03.01.2013 09:53

Podobno, czasami są problemy z HISem (immobilajzer) jednak ja takiego problemu nie miałem, przejechałem trampkiem 16tys. zmieniłem tylko klocki i osłony gumowe lag poza tym nic i sprzedałem dalej.
Prosty i niezawodny.
Ja najmniej spaliłem 4,8L a tak średnio 6.
Osobiście wolałbym afrykę a furie chyba da się opanować.

Neno 03.01.2013 11:14

Dla mnie wadą jest właśnie spalanie, niby da się solo zrobić wynik poniżej 4,5 ale w trasie , zapakowanym motocyklem realne minimum to około 4,9L. Max - bez problemu dochodzi do 9L/100km. Średnio ok 6-6,5 L/100km
Minusem jest też "miękka rama".
Typowe usterki, to tylko kwestia czasu :
- linka prędkościomierza/ślimak ( ok 50-80kkm)
- linka sprzęgła ( ok 60-90kkm)
- pompa wody ( ok 50-80kkm)

Bez prędkościomierza da się jechać, linka sprzęgła to nie problem - trzeba tylko przytroczyć podczas serwisu nową , przy starej i w razie problemu przepiąć.
Pozostaje problem pompy wody - ta daje o sobie znać kropelkami cieknącymi na początku powoli. Z tą wadą też da się jechać ! Po prostu trzeba dolewać płynu/wody i po powrocie wymienić (podobno jest nienaprawialna , nowa ok.1100zł, używane od 150zł)
HISS - też słyszałem, że pada ale nie jest to na tyle powszechne by zakwalifikować to do opisanych wyżej Trampkowych furii ;)
Motocykl nie porywa ale jest na tyle przewidywalny i poprawny, że daje szansę na przejechanie wyprawy bez większych problemów oczywiście jeśli dbają o niego odpowiednie dłonie, bo nieodpowiedni mechanik popsuje najlepszy motocykl ;)

Lucky Luke 03.01.2013 12:09

I jeszcze tak jak w afryce korki zabezpieczające bolce klocków lubią się zapiec, ja swoje wykręciłem przy pomocy spawarki potem je chowałem, a bolce zabezpieczyłem sylikonem.

miroslaw123 03.01.2013 12:38

Spalanie.... za dużo o litr, ślimak prędkościomierza który często ulega zmieleniu i ciężki dostęp do filtra powietrza (to dla tych co latają dużo po terenie) Mi (tfu tfu tfu) przez 20kkm nic się nie popsuło...tak bym stanął i wołał o pomoc:D

Fihu 03.01.2013 16:31

Tato ma TA 650 z 2001roku. Spalanie w trasie mocno turystycznej to 3,8 l na 100km - do tylu można zejść (kiedy ja miałem z pasażerem i wszystkimi bambetlami 3,9).
Ogólne pozytywnie, lecz do bolączek zapisałbym na pierwszym miejscu ten HSS czy coś takiego, elektroniczne zabezpieczenie przy stacyjce, coś w stylu immobilaizeru chyba, nie chce ściemniac. Czesto nie daje odpalać, postać 2 min i nie ma problemu. Czasem jedynie irytuje ;)
Wiem że to przypadłośćsporej części TA 650tek.
Dodatkowo na minus zdecydowanie przednie plastiki. Ich mocowanie. Ich ceny (lampa przód). Jesli jest dobrze to dobrze. Boje się pomyśleć co z nimi będzie się działo kiedy juz się zestarzeją, i sporo razy będą demontowane i montowane. Dla mnie zbędne utrudniane.
A tak to ok ;)

gumbas24h 03.01.2013 18:53

A ja tak ze swojej perespektywy miałem trampka sprzedalem kupilem dl sprzedalem wróciłem do trampka.
Plusy każdy zna. Nie do zdarcia, bez chorób typu reglery, pompy prosta konstrukcja, wałek wiadomo jak dbasz tak masz.
Minusy subiektywnie.
Przedni zawias lipa.
Tylny zawias lipa.
Jak by zbiornik mieścił 5l więcej bym się nie obraził.
W turystycznej jeździe zawias aż tak nie przeszkadza ale jak ktos lubi poodkręcać na serpentynkach to szybko możliwości zawiasu dają o sobie znać, nurkujący przód, pływający tył przy mojej skromnej osobie zawieszenie do wymiany.
Co do awari to mi raz ślimak prędkościomierza zakończył żywot na dystansie od 22 do 45 tys.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.