![]() |
DRZ i XR czy da się zrobić normalny szlif cilindra?? :)
Witam
Tak jak w temacie. Czy w DRZ i XR da się zrobić remont pomimo świętego nicasilu(zwłaszcza sprzedający tak piszą, że silnik po remoncie szlifie itd ;-)) tj. normalny szlif cylindra pod nad wymiarowego tłoka?? Bo z tego co wiem nicasil pokrywa aluminiowy cylinder i raczej nie ma opcji na szlif chyba, że się mylę :) Czy po prostu trzeba kupić nowy cylinder w nominale? Pozdro Tomek |
Jak do LC4 się da to i pewnie do DRZ i XR też. Trzeba by tylko zobaczyć jakie nadwymiarowe tłoki można kupić. LC4, DRZ i XR to nie EXC, gdzie tam musi być nicasil.
|
może popytaj tutaj http://www.ktm.krakow.pl/promocje.html
Jak widać, amerykance wymyśliły jak to naprawiać, ale czy to zadziała ? Nie wiem. Jeszcze czy koszty naprawy będą na tyle małe, by się opłacało naprawiać, a nie kupować nowy zestaw. Do tej pory byłem przekonany, że zdarte nicasilowe cylindry idą na złom. No może jeszcze honowanie coś pomoże na wyrównanie powłoki, jeśli jeszcze coś jej zostało :) Daj znać co można ewentualnie z nimi zrobić. pozdrawiam |
Jak się dowiem to dam znać :Thumbs_Up:
|
oj po nicasilu jest jeszcze życie... na przykład nowy nikasil :D
mój cylinder w EXC był wręcz spawany między oknami wydechowymi szlifowany a potem miał nałożony nowy nicasil. kosztowało parę pesos ale chłopaki w Motrac Racing w jukeju zrobili robotę jak fabryka. tam gdzie był nicasil NIE poleca się zakładania tulei żeliwnych jak to ma miejsce na naszym bidnym podwórku. zabawa w offroad nie jest niestety tania. na szczęście również nie jest obowiązkowa. |
Co do nicasilu to podsyłam dwa pomocne linki:
http://www.nikasil.pl/cennik.html http://www.motogen.pl/artykuly/porad...iec,art62.html Dokładnie na naszym podwórku to wyglada tak że moto dostaje tuleje plus nowy tłok i lata dalej. Ale czy to takie złe?? poza gorszą oddawalnością ciepła?? |
Cytat:
Powłokę jak najbardziej można położyć od nowa, ważne aby był to oryginalny nikasil a nie chromowanie które po jakimś czasie zaczyna się łuszczyć i niszczy tłok. Najbardziej chyba znana firmą regenerującą powłoki jest LANGCOURT , np można do nich wysłać poprzez ta firmę : http://www.sklep.motox.pl/nikasil-re...row-p-285.html Zanim zregenerujesz cylinder poszukaj osób które ściągają oryginalne cylindry z USA , są one tam dużo tańsze niż w Polsce. Może okazać się że dokładając kilka złociszy będziesz miał nowy oryginał zamiast regenerowanego. Przykładowo chcąc zregenerować cylinder w mojej CR-ce musiał bym wydać ok 1200-1500 zł a nowy z USA można kupić za mniej niż 1800zł. Więc gdyby regeneracja miała wyjść bliżej tego 1500 to bym wolał nówke za 1800. Co do szlifu, na nikasilu również się go wykonuje, w wyczynowych crossach 2T tłoki pasuje się na 0,04 mm, czasami jest tak że obecna selekcja ma za duży luz a kolejna za mały więc wtedy można nikasil delikatnie liznąć. |
Mozna dac tuleje, ale imho to podcieranie dupy szkłem. Regeneracja, dobrze zrobiona, dla amatora wystarczy na parę tlokow. Czyli de facto w drz na kilka(naście) lat.
No i nie wiem czy jak sie policzy te wszystkie tuleje i robotę przy nich to czy tuleja wychodzi taniej. pozdr newrom |
Witam
Można też np tak: http://www.olekmotocykle.pl/pl/aktua...ltz_400drz_400 Chyba najprościej i najtaniej. Pozdr rr |
Cytat:
za nowy nicasil łącznie ze spawaniem i nowym tłokiem zapłaciłem 1200PLN - to nie tajemnica. z oferty czeskiej /czyli przez Olek Motocykle/ nie chciałem korzystać bo ten czeski nicasil ma niedobre opinie. Motrac jest firmą sprawdzoną i faktycznie robotę zrobili jak złoto. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.