Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   DRZ i XR czy da się zrobić normalny szlif cilindra?? :) (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14359)

Tomek 26.07.2012 22:55

DRZ i XR czy da się zrobić normalny szlif cilindra?? :)
 
Witam

Tak jak w temacie.

Czy w DRZ i XR da się zrobić remont pomimo świętego nicasilu(zwłaszcza sprzedający tak piszą, że silnik po remoncie szlifie itd ;-)) tj. normalny szlif cylindra pod nad wymiarowego tłoka?? Bo z tego co wiem nicasil pokrywa aluminiowy cylinder i raczej nie ma opcji na szlif chyba, że się mylę :)

Czy po prostu trzeba kupić nowy cylinder w nominale?

Pozdro

Tomek

lukasz_vip 26.07.2012 23:09

Jak do LC4 się da to i pewnie do DRZ i XR też. Trzeba by tylko zobaczyć jakie nadwymiarowe tłoki można kupić. LC4, DRZ i XR to nie EXC, gdzie tam musi być nicasil.

slafo 26.07.2012 23:09

może popytaj tutaj http://www.ktm.krakow.pl/promocje.html

Jak widać, amerykance wymyśliły jak to naprawiać, ale czy to zadziała ? Nie wiem. Jeszcze czy koszty naprawy będą na tyle małe, by się opłacało naprawiać, a nie kupować nowy zestaw. Do tej pory byłem przekonany, że zdarte nicasilowe cylindry idą na złom. No może jeszcze honowanie coś pomoże na wyrównanie powłoki, jeśli jeszcze coś jej zostało :) Daj znać co można ewentualnie z nimi zrobić.

pozdrawiam

Tomek 26.07.2012 23:16

Jak się dowiem to dam znać :Thumbs_Up:

matjas 26.07.2012 23:35

oj po nicasilu jest jeszcze życie... na przykład nowy nikasil :D
mój cylinder w EXC był wręcz spawany między oknami wydechowymi szlifowany a potem miał nałożony nowy nicasil. kosztowało parę pesos ale chłopaki w Motrac Racing w jukeju zrobili robotę jak fabryka.
tam gdzie był nicasil NIE poleca się zakładania tulei żeliwnych jak to ma miejsce na naszym bidnym podwórku.
zabawa w offroad nie jest niestety tania. na szczęście również nie jest obowiązkowa.

Tomek 27.07.2012 07:45

Co do nicasilu to podsyłam dwa pomocne linki:

http://www.nikasil.pl/cennik.html

http://www.motogen.pl/artykuly/porad...iec,art62.html

Dokładnie na naszym podwórku to wyglada tak że moto dostaje tuleje plus nowy tłok i lata dalej. Ale czy to takie złe?? poza gorszą oddawalnością ciepła??

KML 27.07.2012 15:38

Cytat:

Napisał tomaszb2 (Post 251232)

Dokładnie na naszym podwórku to wyglada tak że moto dostaje tuleje plus nowy tłok i lata dalej. Ale czy to takie złe?? poza gorszą oddawalnością ciepła??

Właśnie przez tą słabą oddawalność ciepła tłoki puchną i się zacierają przy tulejach.

Powłokę jak najbardziej można położyć od nowa, ważne aby był to oryginalny nikasil a nie chromowanie które po jakimś czasie zaczyna się łuszczyć i niszczy tłok.

Najbardziej chyba znana firmą regenerującą powłoki jest LANGCOURT , np można do nich wysłać poprzez ta firmę :
http://www.sklep.motox.pl/nikasil-re...row-p-285.html

Zanim zregenerujesz cylinder poszukaj osób które ściągają oryginalne cylindry z USA , są one tam dużo tańsze niż w Polsce.
Może okazać się że dokładając kilka złociszy będziesz miał nowy oryginał zamiast regenerowanego.

Przykładowo chcąc zregenerować cylinder w mojej CR-ce musiał bym wydać ok 1200-1500 zł a nowy z USA można kupić za mniej niż 1800zł.
Więc gdyby regeneracja miała wyjść bliżej tego 1500 to bym wolał nówke za 1800.


Co do szlifu, na nikasilu również się go wykonuje, w wyczynowych crossach 2T tłoki pasuje się na 0,04 mm, czasami jest tak że obecna selekcja ma za duży luz a kolejna za mały więc wtedy można nikasil delikatnie liznąć.

newrom 27.07.2012 16:52

Mozna dac tuleje, ale imho to podcieranie dupy szkłem. Regeneracja, dobrze zrobiona, dla amatora wystarczy na parę tlokow. Czyli de facto w drz na kilka(naście) lat.
No i nie wiem czy jak sie policzy te wszystkie tuleje i robotę przy nich to czy tuleja wychodzi taniej.

pozdr
newrom

rrolek 27.07.2012 22:01

Witam

Można też np tak:
http://www.olekmotocykle.pl/pl/aktua...ltz_400drz_400
Chyba najprościej i najtaniej.

Pozdr
rr

matjas 28.07.2012 17:02

Cytat:

Napisał newrom (Post 251363)
Mozna dac tuleje, ale imho to podcieranie dupy szkłem.

jak pisałem powyżej i potwierdzający moje słowa newrom - tuleja to lipa jest i kropka.
za nowy nicasil łącznie ze spawaniem i nowym tłokiem zapłaciłem 1200PLN - to nie tajemnica.
z oferty czeskiej /czyli przez Olek Motocykle/ nie chciałem korzystać bo ten czeski nicasil ma niedobre opinie. Motrac jest firmą sprawdzoną i faktycznie robotę zrobili jak złoto.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.