Jakie są różnice między RD04 a RD07?
Sorry jeśli był taki temat ale nie odnajduję się jeszcze dokładnie na tym forum bo na co dzień jestem na forum TA. Chodzi mi o wszelkie różnice między tymi modelami bo słyszałem że RD04 jest lepsza od RD07 roczniki są różne a chciałbym się co nie co dowiedzieć. Z góry wielkie dzięki za info lub odesłanie do odpowiednich tematów.
|
07 jest ładniejsza, bak, plastiki są jakoś tak ogarnięte "ku nowemu". RD04 jest toporna- jakby ktoś po pijaku ociosał kołek drewna siekierą, szczególnie widać to po tyle motocykla :D 07 ma bak 23 litry, 04 24 litry. RD04 ma rozsądniejsze ceny niż 07.
To tak na szybko- moje zdanie :) |
Zajrzyj tutaj:
http://faq.africatwin.com.pl/index.p...C5%82%C3%B3wna Nie ma dokłądnie takiego tematu ale są podobne. Myślę że coś z tego wyciągniesz:) |
04 nie szkoda jeźdźić w off'ie ;)
|
Akurat różnicę w cenie i wyglądzie zauważyłem bo to pierwsze się w oczy rzuca :) i obie widziałem na własne oczy a także macałem i siadałem i nawet RD07 się przejechałem a wcześniej na RD03 ale to 650-tka a mi chodzi już o model 750. Kiedyś chyba przyjdzie czas na zmiany jak kasa pozwoli i zdecyduję się na te padające reglery i pompy :haha2:
|
generalnie
żeby nie było mam 4 :) 4 - cięższa około +-7-9 kg jeszcze ma szpeje których nie ma w 7 z powodu księgowego : regulację ciśnienia w lagach, regulację w tylnym amorze (zdaje się ze jedna z 7 już nie ma) dwie rezerwy - czujniki a nie jakieś tripowe wynalazki - dwa normalne kraniki do benzyny - lepiej rozpracowany prąd ( rzadziej palą się reglery i moduły) - starsze membrany i inne gaźniki - (membrany, ssanie) - gorzej umiejscowiony filtr poiwetrza ( płyciej możesz pływać niż 7 :( ) pewnie jeszcze coś ale mi do głowy nie przychodzi |
07 ma jeszcze zaworki w korkach lag i regulację tylnego amorka.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Fabrycznie nie ma
|
Cytat:
|
Moim zdaniem 04 lepiej się prowadzi jest lepiej manewrowalna:bow:. Lepiej się jedzie w deszczu bo za ten siekierą ociosany bak schowasz kolana:bow:. Moim zdaniem owiewki też lepiej chronią od wiatru i deszczu:bow:. Dla wysokiego wygodniejsze bo pozycja embrionalna na 07 mnie zabijała nie posiadam informacji metrycznych bo nie latałem z miarką przy 07 i 04 ale wygodniejszą pozycję zajmuję na jedynie słusznym modelu RD04 który zresztą posiadam:bow:.
Pierdzielą się tak jak wszystkie motocykle no prawie, trzeba grzebać ulepszać i zmieniać, zamieniać i twierdzić w naszym gronie, "Africa Twin to je debeściarski motór":haha2: A teraz bijcie, kopcie, palcie żywcem. Ale ostrzegam bendę się bronił bo wyraziłem swoje osobiste zdanie. A wszyscy chwalą co mają a co nie mają twierdzą że jest no wiesz sam co:haha2:. Kolega siądzie przeleci się motonogami 04 i 07 sam dojdzie do wniosku co mu pasi awaryjność jest podobna. A tak na serio i tak najlepszy jest MOTOR MARKA;););). |
Jeździłem i 4 i 7a. Wydaje mi się, że różnice między modelami są niezauważalne. Większe różnice wynikają z doboru opon czy twardości sprężyny, niż detali technicznych
|
A ja ponadto uważam, że lepsza od obu jest Super Tenere :D
|
Cytat:
Swoją droga, kolejny never ending wątek z cyklu szkoły falenickiej i otwockiej czy tam wyższości jednych świąt nad drugimi. |
A ja zgodnie z obietnicą się nie wypowiem! :p
|
04 z wszystkich afryk jest najcięższa mimo ze to tylko parę kilo jest to odczuwalne i jak się jedzie w krzaczory trochę potu wylejesz. Jeździłem długo 04 trochę 07 ale najbardziej urzekła mnie 03 i uważam, że to najlepsza z afrik lekka, zgrabna i zadziorna:drif:
|
To jeszcze ja coś dodam.
-4. filtr powietrza. ( w siódemce jest u góry ) +4. dwie kontrolki rezerwy i dwa kraniki paliwa. -4. dostęp do pompy. ( w siódemce jest łatwiejszy. ) To tak ponadto co chłopaki już napisali. Co do jazdy w terenie to bardziej szkoda czwórki niż siódemki, siódemek jak psów, a ładnych czwórek coraz mniej. |
Potwierdzam.
Dla mnie największą wadą czwórki jest filtr powietrza. Nawet nie chodzi mi o wysokość :brodzenia" (nie jestem zwolennikiem topienia moto po uszy) ale tendencja do łapania piachu i kurzu z koła. RD07 i 7A ma filtr o większej powierzchni i lepiej umiejscowiony. Zdecydowany + dla o4 to kontrolki paliwa (łatwe do naprawy ), zaworki na lagach, 2 kraniki i złote felgi :) |
4 jest wyższa.
|
04 bardziej kanciasta i toporna od 07, toporna nie znaczy że bardziej wytrzymała :).
Na 95% 04 krótszy amortyzator z tyłu i chyba z tego wynika inna kiwaczka... Inne fazy rozrządu. PS Szparag daj nr konta na pw, kurna :) |
4 i 7 i tak nie ma katalogowego skoku z tyłu. 7 ma seryjnie sporo za miękką sprężynę, 4 już tego problemu nie ma. Nie mogę się też zgodzić że 4 lepsza dla wysokich, tu już pytać Mata o co cho. 7 ma pare koni więcej, i ma niżej środek ciężkości przy minimalnie niższej masie (niżej rama i zbiornik).
4 ma też szersze tylne boczki, w 7 można dać węziej stelaże i kufry. Do 4 też coraz trudniej o dobre klocki (nissin i brembo). Korek wlewu do baku też nie pomaga w doborze torby na bak. 4 ma węższą felgę, i 140/80 się jeszcze szybciej zużywają niż w 7. Ta niby pozorna większa wysokość w siodle względem 7 ginie przy założeniu w/w 140 opony Co do plusów dodatnich 4 to wyprofilowanie baku jest lepsze do jazdy na stojąco niż w 7. Ma też chyba lepszą seryjnie kanape niż decha w 7 |
A ja tam mam 4 i to z wyboru, taką chciałem i taką mam :)
|
7 miękciutka jest w porównaniu z 3, 4 nie mam, to się nie wypowiem. Do szybkiej, zwinnej jazdy 3 jest super (posiada regulację przodu i tyłu) , 7 natomiast miękko i spokojnie i nie da sie utwardzić śrubokrętem - przez co jakby później reaguje - generalnie 7 fajna ale ciut za miękka.
|
a ja i tak wolę swoją krowę :) bo na inną mnie nie stac :(
|
Cytat:
O7 - skręcana rama podatniejsza na odkształcenia, przewężenie w okolicach pompy tylnego hamulca - możliwe pęknięcia, niewygodne mocowanie zbiornika. 03 - najlżejsza, najbardziej zadziorna, zbiornik chroni trochę chłodnice w razie w. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.