Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   BMW (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=179)
-   -   (p) BMW R1250 GS czy Honda CRF 1000 Africa Twin? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39682)

Havatr 30.03.2021 09:28

(p) BMW R1250 GS czy Honda CRF 1000 Africa Twin?
 
Planuje zakup - motocykle oczywiście nowe z salonu. Będą jazdy próbne, ale może ktoś mi podpowie już teraz

andrzej 76 30.03.2021 09:33

Cytat:

Napisał Havatr (Post 725978)
Planuje zakup - motocykle oczywiście nowe z salonu. Będą jazdy próbne, ale może ktoś mi podpowie już teraz

źle zacząłeś.
1. Przeczytaj regulamin
2. W nim dowiesz się że najpierw czeka Cię powitalnia
3. Taki lub podobny temat już był wałkowany.

matjas 30.03.2021 09:37

OCZYWIŚCIE
Ja Ci podpowiem :D

Zrób jak powyżej Ci wskazano, użyj szukajki, przejedź się na obydwu i podziel się spostrzeżeniami.
To może być ciekawy wątek, który potem moderator sklei z paroma innymi, podobnymi.

m

muszel72 30.03.2021 09:59

Ja tez podpowiem.
Porównujesz GS1250 z CRF 1000 i tutaj duża różnica w cenie.
podobne półki cenowe to GS1250 i CRF1100

urs 30.03.2021 10:13

Cześć mialem podobny dylemat jak kolega. BMW sensownie wyposażone wychodzilo mi dużo drożej niż honda. Dodatkowo przez koronę zamówienie na gsa złożone we wrześniu 2020 gwarantowalo dostawę na luty 2021. No i najważniejsze trzeba się przejechać bo tym moto będziesz jezdzic przez kilka następnych lat.

Novy 30.03.2021 10:56

Cytat:

Napisał Havatr (Post 725978)
Planuje zakup - motocykle oczywiście nowe z salonu. Będą jazdy próbne, ale może ktoś mi podpowie już teraz

Mamy u nas na Forum taką zasadę - zanim napiszesz pierwszego posta prosimy, abyś odwiedził POWITALNIĘ i w kilku słowach przedstawił się.

Kim jesteś, skąd, jak do nas trafiłeś, czego oczekujesz od forum?
Mamy nadzieję, że znajdziesz tu przyjaciół i włączysz się w działania naszej społeczności.

Pamiętaj, że forum działa od kilku lat i zawiera już pokaźną wiedzę, więc zanim zadasz pytanie skorzystaj z opcji :szukaj:



Jeżeli nie zrobisz tego, o co Cię prosimy, Twoje działania będą uznane za spam i zostaniesz zbanowany.

CzarnyEZG 30.03.2021 11:11

Może być weselej niż w wątku o chińskich 125 ccm :)

Może jako grupy uciskane przez Czarnuchów sprzymierzymy się.

Jakość motocykli w sumie podobna, więc dlaczemu nie?

kleinbagger 30.03.2021 11:17

nie jestem pewien ale bmw ewentualne opcjonalne dodatkowe wyposazenie montuje w fabryce , a honda u dilera w warsztacie takze ta roznica cenowa tez jest spora , trzeba wziasc pod uwage koszty utrzymania serwisowania , ostatnio afryka nie wypada z tym najlepiej jak zaczyna sie sprawdzanie wentylow i rozbieranie pol moto . w bmw jest to napewno latwiejsze , bmw to raczej süv wsrod motocykli a afryka troszke badrziej w off

matjas 30.03.2021 11:26

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 726023)

Jakość motocykli w sumie podobna, więc dlaczemu nie?

:haha2::haha2::haha2::haha2::haha2::haha2::haha2:: haha2:

mdxmd 30.03.2021 11:27

nie wiem dlaczego tak kurczowo trzymacie się tej przymierzalni.

GregoryS 30.03.2021 11:34

Z calym szacunkim - koszty serwisow/przegladow w BMW zdecydowanie NIE nalezą do przystepnych :)

A do kolegi zadajacego pytanie: raczej nie spodziewaj sie na forum afrykanskim odpowiedzi zebys kupil BMW. To samo dotyczy ewentualnego pytania na forum BMW czy warto kupic afryke. Musisz sam wykonac "prace u podstaw", odwiedzic obu dilerow i wypytac ich o ceny, przeglady, terminy dostawy, ceny akcesroiow, plastikow po ewentualnej glebie itd. A potem umowic sie na jazdy testowe.

Podpowiedziec moge tylko z mojego wlasnego doswiadczenia bo tez rozwazalem BMW. 1200/1250 - NIE !! To są wrecz niewyobrazalnie ciezkie i nieporeczne kloce. Jesli masz ochote jezdzic tym jak SUVem (jak to ktorys kolega trafnie okreslil) czyli asfalty czy szuterki - to prosze Cie bardzo, bedziesz zadowolony. To samo moim osobistym zdaniem dotyczy Afryki 1100, osobiscie kompletnie nie akceptuje kierunku w ktorym Honda zmierza z tym motocyklem, robiac po prostu japonskiego GSa.
Z tego powodu rozwazalem mniejsza wersje - GS850. I powiem szczerze ze jezdzilbym malym GS gdyby nie to ze teminy dostawy byly absurdalne, a do tego pierwsze egzemplarze mialy wtope ze smarowaniem silnika - produkowanego zreszta jak sie okazalo.. w Chinach przez Loncin. Zrezygnowalem z zamowienia po tym jak sie okazalo ze pierwsze dostarczone motocykle wracaja do dilera, a ja na swoj egzemplarz poczekam nawet dluzej niz pierwszy absurdalny termin.
Wtedy podziekowalem BMW i wrocilem do Hondy ktora czekala na pozycji nr 2. Ujezdzam afryke drugi rok, jestem zadowolony.

Aha, wazne info. Do ewentualnego GSA1200/1250 obbowiazkowo w cene musisz wliczyc kufry za milion cebulionów. Nie wiem jak to dziala, ale patrzac na drogi mam wrazenie ze w tych kufrach sa jakies niezbedne do pracy motocykla systemy, bo wyglada na to ze chlopaki zakladaja pelen komplet kufrow nawet jadac tylko na stacje beznynowa za rogiem :)

Emek 30.03.2021 11:40

Jak szaleć to szaleć. Dylemat BMW czy Hąda?
Wot soluszyn.
https://ktmsklep.pl/userfiles/motorc...966152_big.jpg

kleinbagger 30.03.2021 11:50

emek koszty w ktm to dopiero czapka pieniedzy

Emek 30.03.2021 11:57

Cytat:

Napisał kleinbagger (Post 726037)
emek koszty w ktm to dopiero czapka pieniedzy

Jak w każdym nowym moto wartym ponad 70 koła i serwisowanym w serwisie autoryzowanym. KTM tu nie jest wyjątkiem.
ADV R ma 21/18.

ArtiZet 30.03.2021 12:02

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 726029)
nie wiem dlaczego tak kurczowo trzymacie się tej przymierzalni.

bo to spam/trolling jest zapewne ;)

muszel72 30.03.2021 12:20

Miałem GS oraz GSA. Na każdym zrobiłem ok 30 kkm. Teraz mam królową i bym się nie zamienił znowu na Beemwe. I to jest podpowiedź. Ale jeżdżę sam. Gdybym musiał targać plecaka to z pewnością byłby to niestety GSA:)

wojtekk 30.03.2021 12:25

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 726029)
nie wiem dlaczego tak kurczowo trzymacie się tej przymierzalni.

To będzie rozbieranie do gołego każdej osoby wchodzącej? :) No to grubo. Na zlotach trampka w sumie bywało "pokaż dupę" :)

Ale na poważnie.... sporo mamy spamu, ogłoszeniowców, którzy chcą tylko korzystać z forum. Powitanie się tam choć ciut pokazuje dobre zamiary. Dodatkowo: jak ktoś pisze pierwsze słowa to dobrze jest wiedzieć coś o tej osobie, nie?

Jak na zlocie: może choć powiedz "cześć".... "Czarnuchy" :)

Novy 30.03.2021 12:43

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 726029)
nie wiem dlaczego tak kurczowo trzymacie się tej przymierzalni.

Gdybyś widział to, co my widzimy i gdybyś musiał robić, co my robimy to też byś tak reagował.


Cytat:

Napisał ArtiZet (Post 726042)
bo to spam/trolling jest zapewne ;)

Niewykluczone, stąd taka reakcja.

mdxmd 30.03.2021 13:20

czy ktoś pamięta skąd pochodzi "pokaż dupę"?? i nie jest to zlot trampka ani żaden inny współczesny to był czasy gdy 99% posiadało tylko choppery i Legendarne już zloty w Giżycku (Twierdza Boyen) tam się to wszystko zaczęło każdy kto chciał coś zagadać ze sceny musiał się zaprezentować od "tej strony" i nie było wyjątków.

warto jeszcze wspomnieć o pubie Tequila, który praktycznie przestał istnieć bo wybito całe zapasy trunków na następne 30lat. :)

Majster 30.03.2021 13:37

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 726071)
czy ktoś pamięta skąd pochodzi "pokaż dupę"?? i nie jest to zlot trampka ani żaden inny współczesny to był czasy gdy 99% posiadało tylko choppery i Legendarne już zloty w Giżycku (Twierdza Boyen) tam się to wszystko zaczęło każdy kto chciał coś zagadać ze sceny musiał się zaprezentować od "tej strony" i nie było wyjątków.

warto jeszcze wspomnieć o pubie Tequila, który praktycznie przestał istnieć bo wybito całe zapasy trunków na następne 30lat. :)

Byłem wtedy na tym zlocie kiedy bar przestał istnieć. Sam zlot był zacny, inne czasy, inna atmosfera, ehh wspomnienia.

przemo77390 31.03.2021 06:58

BWM R1250GS to miarę świeża maszyna i musisz poczytać fora aby wyciągnąć opinię.

Większość takie mam wrażenie wypowiada się o 1200 olejaku albo o 1200 LC.

Sam tez mogę jedynie wypowiedzieć się na temat olejaka i powiem że to świetna maszyna, nigdy mnie nie zawiodła ale to może dlatego że serwisowałem ją porządnie bez żadnego druciarstwa albo oszczędzania a to zrobię to potem.
Jeśli chodzi o komfort jazdy we dwoje lub pojedynkę głównie asfaltami to bajka - 1000 km dziennie nie robi zmęczenia - nie mam odniesienia do 1200 LC lub 1250 ale podejrzewam że będzie podobnie.
Jeśli chodzi o szutry to tez daje radę - jak interesuje Cię częstsze zjeżdżanie na nieutwardzone to z perspektywy czasu wersja zwykła wydaje się lepszym rozwiązaniem.

Jeśli chodzi o charakterystykę pracy silnika to teraz przesiadłem się na Yamahe Tenere 700 i powiem tak - jestem zawiedziony Yamahą. silnik w olejaku pracuje naprawdę pięknie, mogłem go słuchać i słuchać.

Mhv 31.03.2021 09:46

Cały czas rozmawiacie z Sz. P. "jednopostowcem" który jeszcze się nie wypowiedział w tym temacie? To już trzecia strona rozmowy po raz kolejny o tym samym wywołane przez nie wiadomo kogo;)?

marcos 31.03.2021 09:47

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 726236)
(...)

Jeśli chodzi o charakterystykę pracy silnika to teraz przesiadłem się na Yamahe Tenere 700 i powiem tak - jestem zawiedziony Yamahą. silnik w olejaku pracuje naprawdę pięknie, mogłem go słuchać i słuchać.


Czemu zawiedziony ? Kultura pracy ? Mówisz o tej nowej 700 dwucylindrowej ?

Emek 31.03.2021 10:01

No jak silnik w olejaku beemwe pracuje pięknie to ja nie kumam zawodu Yamahą.

Mafrika 31.03.2021 12:00

Cytat:

Napisał Emek (Post 726262)
No jak silnik w olejaku beemwe pracuje pięknie to ja nie kumam zawodu Yamahą.

Ja też :dizzy:

calgon 31.03.2021 12:06

Onanizm zimowy a na dworze ciepło.Dokąd zmierzamy....

sudden 31.03.2021 12:10

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 726236)
(...)
Jeśli chodzi o charakterystykę pracy silnika to teraz przesiadłem się na Yamahe Tenere 700 i powiem tak - jestem zawiedziony Yamahą. silnik w olejaku pracuje naprawdę pięknie, mogłem go słuchać i słuchać.

A nie masz tam przypadkiem w tej T700 najechane mniej niż 1.500 km ?
Silnik jest trochę sieczkarnia na mineralnym oleju i krótko po zmianie przy 1.000km ale potem chodzi duuuużo lepiej.

mdxmd 31.03.2021 14:30

Cytat:

Napisał Mafrika (Post 726308)
Ja też :dizzy:

Silniki BMW pracują "najpiękniej" ciekawe określenie..., jeden lubi cisze inny jak rzęzi i się tłucze, w BMW wcześniej czy później to zawsze się coś tłucze.

Emek 31.03.2021 14:35

Wiadro śrubek w betoniarce. Konkurencją dużą wykazuje się KTM.

mdxmd 31.03.2021 14:40

Cytat:

Napisał Emek (Post 726350)
Wiadro śrubek w betoniarce. Konkurencją dużą wykazuje się KTM.

pozostali producenci już depczą KTM po piętach :), ostatnio Triumph próbuje sił tj. najnowszy model Tigera 900 nawet cichy kask nie daje rady.... BMW z modelem 850 chyba jest już przed KTM

golab 31.03.2021 14:45

Nie znacie przypowieści o KTM-ie ?. Każdy motocykl który opuszcza fabrykę dostaje w gratisie jedną luźną śrubkę do silnika :) ot taka tradycja :)

Emek 31.03.2021 14:46

No nie wiem. Jak byliśmy w Iranie to jeden lokales uparcie twierdził, że kumpla KTM jest zepsuty a silnik pracuje bez oleju.

przemo77390 31.03.2021 14:52

Cytat:

Napisał marcos (Post 726260)
Czemu zawiedziony ? Kultura pracy ? Mówisz o tej nowej 700 dwucylindrowej ?

Tak mówię o nowej Tenerce.


Cytat:

Napisał Emek (Post 726262)
No jak silnik w olejaku beemwe pracuje pięknie to ja nie kumam zawodu Yamahą.

Silnik w moim olejaku tak miło buczał dla ucha - nie mówię o wodniaku podkreślam.
Yamaha mi tego nie daje - dla mnie tak ni jak pracuje ale może się przyzwyczaję.


Cytat:

Napisał sudden (Post 726314)
A nie masz tam przypadkiem w tej T700 najechane mniej niż 1.500 km ?
Silnik jest trochę sieczkarnia na mineralnym oleju i krótko po zmianie przy 1.000km ale potem chodzi duuuużo lepiej.

Na razie mam całe 50km nalotu.

Miejmy nadzieję że będzie tak jak mówisz.

sudden 31.03.2021 15:07

Będzie, będzie :) Pewnie Ci jeszcze biegi zgrzytną parę razy - to też mija po dotarciu i potem wchodzą jak w masło. W każdym razie taki był scenariusz w mojej.

Melon 31.03.2021 20:56

Eee tam v4 to dopiero można posłuchać.:D

rene82 01.04.2021 22:11

miałem crf 1000, jeździłem nie swoim 1200 LC. Gs lepszy na asfalcie, lepsza ochrona przed wiatrem, lepsze wchodzenie i zachowanie w zakrętach, lepsza jazda we dwoje, mniejszy wpływ ciężaru kierownika i bagażu,,, crf lepsze w terenie - teoretycznie, bo niestety przy moich umiejętnościach i wadze motocykla jak dla mnie crf była tylko na szutry, czyli w sumie tam gdzie gs . Jak dla mnie crf dawała za mało w terenie (kontra gs) w porównaniu do tego ile mniej dawała na asfalcie. Crf niezwodna, przez 3 lata jedyny problem z przyciskiem zapłonu.

Gepard 02.04.2021 04:21

Ja latam często z kumplem który, ma gs 1200 z 2008r i czasami zamieniamy się motocyklami więc mam bezpośrednie porównanie. Na asfalcie faktycznie Bmw prowadzi się świetnie, szczególnie czuć to w zakrętach i przy szybszej jeździe autostradowej, przy prędkościach 150+, jakby „odporniejszy” na podmuchy wiatru. Ale z drugiej strony nie jeździ się na publicznych drogach na 80–100% możliwości swoich i maszyny, więc przy dozwolonych prędkościach nie ma dużej różnicy w prowadzeniu. Natomiast szutry to już zdecydowana przewaga Afry. Przede wszystkim komfort jazdy, jadąc Bmw wydaje mi się jak by miała o połowę krótszy skok zawieszenia. Na dziurach dobija, jest twardo, mniej komfortowo i zamiast odwijać manatkę zaczynasz omijać większe dziury, doły. No i te cylindry.... jak sie trafią większe piachy to prawie zawsze piszczele zdarte. Zaznaczam, że nie jestem jakimś wytrawnym kierownikiem, ale chciałem przekazać moje subiektywne odczucia.

muszel72 02.04.2021 06:50

Kolega pytał o porównanie z 1250 więc porównania nie masz;)

herni 02.04.2021 07:23

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 725990)
Ja tez podpowiem.
Porównujesz GS1250 z CRF 1000 i tutaj duża różnica w cenie.
podobne półki cenowe to GS1250 i CRF1100

Ceny podstawowe są podobne GS w podstawie zaczyna się od 71tys https://www.bmw-motorrad.pl/pl/model...e/r1250gs.html a AT1100 od 68 tys https://www.honda.pl/motorcycles/ran...0l_at_dct_2021 więc różnicy nie ma .Szok jak At podrożała.AT to motocykl w sumie nic specjalnego :dizzy::dizzy::dizzy:

Novy 02.04.2021 08:53

Cytat:

Napisał Novy (Post 726016)
Mamy u nas na Forum taką zasadę - zanim napiszesz pierwszego posta prosimy, abyś odwiedził POWITALNIĘ i w kilku słowach przedstawił się.

Kim jesteś, skąd, jak do nas trafiłeś, czego oczekujesz od forum?
Mamy nadzieję, że znajdziesz tu przyjaciół i włączysz się w działania naszej społeczności.

Pamiętaj, że forum działa od kilku lat i zawiera już pokaźną wiedzę, więc zanim zadasz pytanie skorzystaj z opcji :szukaj:



Jeżeli nie zrobisz tego, o co Cię prosimy, Twoje działania będą uznane za spam i zostaniesz zbanowany.

Cytat:

Napisał Novy (Post 726053)
Gdybyś widział to, co my widzimy i gdybyś musiał robić, co my robimy to też byś tak reagował.


Niewykluczone, stąd taka reakcja.


Cytat:

Napisał Mhv (Post 726259)
Cały czas rozmawiacie z Sz. P. "jednopostowcem" który jeszcze się nie wypowiedział w tym temacie? To już trzecia strona rozmowy po raz kolejny o tym samym wywołane przez nie wiadomo kogo;)?


Panowie...

Naprawdę jestem pełen podziwu dla Waszej twórczości, ale rzeczony wątek ma ustawiony limit czasowy na odezwanie się/reakcję usera,
który umieścił JEDEN post i być może po to, żeby rozpętać gównoburzę.

Jeżeli autor się jeszcze chwilę nie odezwie to leci dożywotni ban, a wątek idzie w kibel!

Czy ktoś z Was wczytał się dokładnie z zadane pytanie?
Gdzie niby można kupić nową, z salonu CRF1000? :dizzy:

Ale jak widzę u nas na Forum w sumie prawie każdy temat to woda na młyn...

WojtasA 02.04.2021 12:35

Novy, są dwie nowe tysiączki na otomoto i jeszcze niedawno widziałem jedna w HP w Wwie.

marcos 02.04.2021 13:06

Cytat:

Napisał herni (Post 726768)
Ceny podstawowe są podobne GS w podstawie zaczyna się od 71tys https://www.bmw-motorrad.pl/pl/model...e/r1250gs.html a AT1100 od 68 tys https://www.honda.pl/motorcycles/ran...0l_at_dct_2021 więc różnicy nie ma .Szok jak At podrożała.AT to motocykl w sumie nic specjalnego :dizzy::dizzy::dizzy:

Ja pamiętam jak przymierzałem się do AT1000 chyba w 2017 w salonie przy Grochowskiej w Warszawie i była po 46 a DTC chyba 51000 o ile dobrze pamiętam :mur:

Emek 02.04.2021 15:04

53900 kosztowała jak weszły. Tak kupiłem.

herni 02.04.2021 15:43

Afryka powinna kosztować do 40 tys. Nadal jest to prosty, zwyczajny bezawaryjny motocykl i w porównaniu do Kata brakuje jej jak i w poprzedniej tego jadu.

wojtekk 06.04.2021 22:09

przeniesione do porad

Futrzak 07.04.2021 09:46

Jeżeli ma być gs 1250 to tylko w wersji Adv - pewnie jeżdżąc po EU i tak nie wykorzystasz dużego baku , bo stacji u nas nie brakuje ale wygląda zdecydowanie lepiej niż golas co jest kwestia gustu. Zdecydowanie lepszy do jazdy jako dromader w dwójkę i z tym serwisem to chyba Gregory delikatnie przesadził, nie jest tak strasznie. Z drugiej strony patrząc,że jak stać Cię na moto za 100 tyś to i na serwis parę gruszek z sakiewki wypadnie. Afryka zdecydowanie do jazdy solo - patrząc jaki postęp zrobiła Honda trzeba przyznać ,że ładny motocykl zrobiła. A to co masz wydać na róznice pomiędzy gs a afryką przeznacz jak czas pozwala na podróże.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.