Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   NAT - Warsztat (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=171)
-   -   Silnik gaśnie na wolnych obrotach CRF 1000 SD06 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=35074)

ivolot 26.05.2019 18:56

Silnik gaśnie na wolnych obrotach CRF 1000 SD06
 
Może ktoś z was miał taką przypadłość.Czasami jak chce ruszyć spod świateł to gaśnie Silnik.Ostatni podczas jazdy ale zaraz sam załapał i można było jechać dalej.Bylo coś takiego passs i zgasł.Hmm.Jest jeszcze na GW.ale chciałbym już coś zasugerować bo tak do końca nie mam Zaufania do Serwisu Hondy.

mdxmd 27.05.2019 13:21

gaśnie sam silnik czy także jednocześnie "gnie" wyświetlacz ? lepiej zgłoś to bo jeszcze w drodze Ci zgaśnie albo co gorzej podczas wyprzedzania.

ivolot 27.05.2019 14:04

Gasnie tylko silnik nic wiecej

mdxmd 27.05.2019 15:02

raczej nic typowego więc będą poszukiwania... mały przebieg więc przypuszczam, że nic nie było grzebane przy motocyklu? rozłączane złącza elektryczny itp..

mdxmd 03.06.2019 15:45

czy podczas gaśnięcia zdarza się, że odbije nazywając to potocznie "w gaźnik" ? i jakie masz wolne obroty na zimno zaraz po odpaleniu oraz na wpełni rozgrzanym silniku?

Romeo 04.06.2019 09:56

Polecam serwis - przynajmniej kilometrów nie nabijesz w tym sezonie :). Moja już stoi w serwisie na gwarancji 4 tydzień i nadal się diagnozuje. PS. Problem inny niż u ciebie.

mdxmd 04.06.2019 10:05

Cytat:

Napisał Romeo (Post 639370)
Polecam serwis - przynajmniej kilometrów nie nabijesz w tym sezonie :). Moja już stoi w serwisie na gwarancji 4 tydzień i nadal się diagnozuje. PS. Problem inny niż u ciebie.

jaki problem?

Romeo 04.06.2019 11:36

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 639373)
jaki problem?

Jak motocykl się zagrzeje to rozłącza skrzynię DCT. Pozostaje wyłączenie motocykla i odczekanie kilku minut - i tak po każdym zatrzymaniu. Błąd - zbyt niskie ciśnienie oleju w skrzyni biegów. Jeździć się nie da. Serwis czeka na jakieś urządzenie do pomiaru ciśnienia oleju które idzie z Anglii. :P

mihoo 04.06.2019 11:54

Cytat:

Napisał Romeo (Post 639370)
Polecam serwis - przynajmniej kilometrów nie nabijesz w tym sezonie :). Moja już stoi w serwisie na gwarancji 4 tydzień i nadal się diagnozuje. PS. Problem inny niż u ciebie.

A motocykl zastępczy na czas naprawy to gdzie?

JuchasPL 04.06.2019 11:59

Cytat:

Napisał mihoo (Post 639385)
A motocykl zastępczy na czas naprawy to gdzie?

Albo chociaż skuterek.
Koledze dali 125... :dizzy:

mdxmd 04.06.2019 12:50

Cytat:

Napisał Romeo (Post 639384)
Jak motocykl się zagrzeje to rozłącza skrzynię DCT. Pozostaje wyłączenie motocykla i odczekanie kilku minut - i tak po każdym zatrzymaniu. Błąd - zbyt niskie ciśnienie oleju w skrzyni biegów. Jeździć się nie da. Serwis czeka na jakieś urządzenie do pomiaru ciśnienia oleju które idzie z Anglii. :P


no to trochę długo, bo manometr z 10 końcówkami można kupić bez problemu z dnia na dzień.

ale czujniki rzadko padają więc to dopiero początek zabawy.... później będzie rozbieranie do pompy oleju i całego układu sterowania może jakiś o-ring padł w najlepszym przypadku bo jest tego trochę, zawór regulacji ciśnienia. Po odczekaniu jest ok bo spada temperatura oleju i lepkość rośnie więc ciśnienie także...

Romeo 04.06.2019 18:28

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 639401)
no to trochę długo, bo manometr z 10 końcówkami można kupić bez problemu z dnia na dzień.

ale czujniki rzadko padają więc to dopiero początek zabawy.... później będzie rozbieranie do pompy oleju i całego układu sterowania może jakiś o-ring padł w najlepszym przypadku bo jest tego trochę, zawór regulacji ciśnienia. Po odczekaniu jest ok bo spada temperatura oleju i lepkość rośnie więc ciśnienie także...

Info z dzisiaj: Wszystkie czujniki wymienione, olej i oba filtry również. Nadal po zagrzaniu spada ciśnienie oleju. Na pytanie co dalej otrzymałem odpowiedź, że cały opis wysłano do Anglii i będą czekać na ich odpowiedź co robić. Odpowiedź powinna by do 2 tygodni. Honda polska nie ma pojęcia jak naprawić motocykl. Motocykli zastępczych nie przewidują. Podejście do klienta co najmniej śmieszne, kupujesz motocykl za 70k i po pół roku od zakupu okazuje się że masz bubla.
A trzeba było GS-a kupić. Przynajmniej bym zastępczy dostał na czas naprawy.

mdxmd 04.06.2019 21:40

Cytat:

Napisał Romeo (Post 639444)
Info z dzisiaj: Wszystkie czujniki wymienione, olej i oba filtry również. Nadal po zagrzaniu spada ciśnienie oleju. Na pytanie co dalej otrzymałem odpowiedź, że cały opis wysłano do Anglii i będą czekać na ich odpowiedź co robić. Odpowiedź powinna by do 2 tygodni. Honda polska nie ma pojęcia jak naprawić motocykl. Motocykli zastępczych nie przewidują. Podejście do klienta co najmniej śmieszne, kupujesz motocykl za 70k i po pół roku od zakupu okazuje się że masz bubla.
A trzeba było GS-a kupić. Przynajmniej bym zastępczy dostał na czas naprawy.

skrzynia ma niezależne smarowanie od silnika jeżeli ciśnienie jest nieprawidłowe to po wykluczeniu czujników i zaworów sterujących trzeba zrzucić pokrywę sprzęgła posprawdzać wszystko (bo tam jest całe sterowanie, i kupa uszczelnień) następnie zrzucić kosz sprzęgła (spr. o-ringi) jak nic nie będzie to zdemontować miskę i wyciągać pompę oleju + weryfikacja i musi coś się znaleźć nie ma opcji aby było inaczej.

Ale nie wiem jakie są procedury... być może muszą czekać na decyzję bo nikt nie pokryje kosztów własnej inicjatywy...

roboty na kilka godz. (sama weryfikacja)

matjas 05.06.2019 07:01

Romeo GS mojego szefa wylądował właśnie na wymianie wadliwego quickshiftera i wszystkich szprych w obydwu kołach - akcja. Skut zastępczy dostał ale nie wiem czy całkiem za free.
Współczuje sytuacji :(

ivolot 19.06.2019 09:04

Zmieniłem Paliwo i wszystko jest TIP-TOP, widocznie na Orlenie wodę dolewają.Na Shell-u wszystko cacy, widocznie silnik jest bardzo czuły.Kolejna Sprawa Serwisów Autoryzowanych, kurczę zamiast wysłać ekipę na Szkolenia z Naprawy Danego modelu to przyuczają,Nadal Naprawy wyglądają jak w Latach PRL-u Młotek i Śrubokręt.Książki serwisowej nie czytali bo po Angielsku,Brak słów

bukowski 19.06.2019 09:35

Cytat:

Napisał ivolot (Post 641046)
Zmieniłem Paliwo i wszystko jest TIP-TOP, widocznie na Orlenie wodę dolewają.Na Shell-u wszystko cacy, widocznie silnik jest bardzo czuły.

silnik w ogóle nie jest czuły. nie chcę wiedzieć, co lałem do mojej w Pamirze :D zawsze szła bez problemów.

Neno 19.06.2019 09:52

Cytat:

Napisał bukowski (Post 641053)
silnik w ogóle nie jest czuły. nie chcę wiedzieć, co lałem do mojej w Pamirze :D zawsze szła bez problemów.

Musieli mieć niezły syf na tym Orlenie, bo też nie zauważyłem by CRFy (mówię o kliku, nie o jednej) narzekały na jakość słabego paliwa, to Twoje musiało być naprawdę trefne ! Współczuję doświadczenia!

Lis 19.06.2019 09:56

W Pamirze bioetanolu nie dajo... Widocznie takie efekty EFECTY... ;)

EDIT: Bioetanol
Artykuł nt. biokomponentów: https://www.scigacz.pl/Etanol,niszcz...wie,23224.html

bukowski 19.06.2019 10:54

do benzyny nie bioestry, tylko alkohol raczej. i to nie ma wpływu na pracę silnika, tylko coś tam potrafi rozpuścić/rozszczelnić.

szelas 19.06.2019 11:39

Cytat:

Napisał ivolot (Post 638331)
Może ktoś z was miał taką przypadłość.Czasami jak chce ruszyć spod świateł to gaśnie Silnik.Ostatni podczas jazdy ale zaraz sam załapał i można było jechać dalej.Bylo coś takiego passs i zgasł.Hmm.Jest jeszcze na GW.ale chciałbym już coś zasugerować bo tak do końca nie mam Zaufania do Serwisu Hondy.

Mi się zdarzyło 2-3 razy (DCT), po zatrzymaniu na światłach. Gaz i kicha, ale po odpaleniu jazda już bez problemów.

matjas 19.06.2019 12:48

Cytat:

Napisał bukowski (Post 641074)
do benzyny nie bioestry, tylko alkohol raczej. i to nie ma wpływu na pracę silnika, tylko coś tam potrafi rozpuścić/rozszczelnić.

ostatnio /pisałem w innym wątku/ nalałem do kosiarki czystego etanolu. szła jak burza - znacznie lepiej niż na benie no i brak smrodu całkowicie. są stany w USA gdzie możesz robić SWOJE PALIWO - czyli etanol. normalnie dostajesz koncesję i masz limit produkcji na miesiąc - jedna instalacja opędza DWA gospodarstwa domowe i wszystko jeździ i nie marudzi. koleś przystosował wszystkie pojazdy do tego paliwa przez wymianę wszystkich uszczelek na odporne na wódę :D

jedyna buba jaka jest w poważniejszych pojazdach w EU to stopniowe rozpuszczanie uszczelek z NBRu ale nie wierzę, żeby producenci już tego nie uwzględnili. kiedy przyjechała do mnie XS z francji, miała zalany baniak do pełna francuskim paliwem, świeżym. Paliwo kompletnie przezroczyste /lekki słomkowy kolor/ i BARDZO wyraźny zapach alkoholu a to potrafię wyczuć. zupełnie inne niż u nas.

tak więc nie plułbym na etanol :D ropa nie będzie wiecznie się wydobywać :D

szelas 19.06.2019 12:58

Cytat:

Napisał matjas (Post 641090)
kiedy przyjechała do mnie XS z francji, miała zalany baniak do pełna francuskim paliwem, świeżym. Paliwo kompletnie przezroczyste /lekki słomkowy kolor/ i BARDZO wyraźny zapach alkoholu a to potrafię wyczuć. zupełnie inne niż u nas.

No właśnie też to zauważyłem, że paliwko we Francji jest praktycznie bezbarwne. Nie niuchałem w poszukiwaniu alko ;)

Hiperfokal 19.06.2019 14:50

Od lat tankuje wszystkie moje pojazdy głównie na orlenie i nigdy żadnych problemów nie miałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.