Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Cel: Rumunia - Opony (MT90/TKC80/WILD/Pirelli Rally R) (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=34045)

Maciek525 17.01.2019 09:12

Cel: Rumunia - Opony (MT90/TKC80/WILD/Pirelli Rally R)
 
Cześć,

Wybieram się w tym roku do Rumunii polatać po ścieżkach "Carpathian on 2 wheels" (wersja off-road). Może ktoś z Was jeździł tymi trackami?

Z tego co czytam i popatrzyłem na ślady to są to tracki dostosowane raczej trudnością do ciężkich sprzętów, także nie powinny być zbyt wymagające
(wygląda na to, że będzie to samotny wyjazd, więc wolałbym nigdzie nie polec w błocie po pachy... :D).

W planach około 3500km, termin sierpień 2019:
1. Dojazd: 700km - asfalt (bez autostrad)
2. Rumunia: około 2000km ~45% asfalt z dziurami/ 35% szuterek / 20% off
3. Powrót: 700km - asfalt (bez autostrad)

Normalnie latam po PL na pirelli mt90 a/t, które uważam za mega opony na asfalt - przyczepne i ciche, całkiem dobre na szutry a off to wiadomo... piach, trawa czy błoto i koniec zabawy.

No i teraz zimowo rozkminiam na czym jechać w taką trasę, żeby było fajnie i przyjemnie (czyt. możliwie bezpiecznie) a opony wytrzymały wyjazd (po wyjeździe mogą iść na śmietnik, ma być zabawa na miejscu i bezpieczeństwo).
Czy jest sens zmieniać mt90 na coś bardziej offowego? Np. na tkc80 lub wildy??? (na tkc80/wild nie jeździłem a Rumunię robiłem tylko na exc 2t na typowych kostkach w warunkach bardziej hard enduro).
Mam też w garażu nowe pirelli scorpion rally r (nie str), które w offie są zdecydowanie lepsze od mt90 ale są dosyć głośne a biorąc pod uwagę dojazd i powrót to chyba nie chce mi się męczyć. Pytanie też jak z głośnością tkc80 vs pirelli rally.


Na czym Wy byście polecieli w taką trasę w tym terminie? :)


Pozdrawiam i szerokości w 2019.
Maciek

madafakinges 17.01.2019 09:27

Pirelli rally cudowne opony ale chyba szkoda je na taki wyjazd, zostaw sobie je na jakiś bardziej off. TKC to max co potrzebujesz, a ja bym i tak pojechał na mt90. Jak będzie sucho to spokojnie oblecisz, a przynajmniej ma asfaltach się pobawisz - Rumunia ma je świetne, a jeśli będzie lało to i tak będziesz miał przeyebane na glinie.

chemik 17.01.2019 09:31

Z tego co napisałeś to z ok 3,5 tys. km asfaltem zrobisz 2,3 tys. km. Czyli 2/3 zakładanego dystansu. Bierz opony dualowe. Z wymienionych przez Ciebie nie jeździłem na żadnych, więc nie pomogę. Na Twoim miejscu wziąłbym to co masz, nie kupowałbym nic nowego. Dystans 3,5 tys. km nie zabije opon.

Pils 17.01.2019 09:33

pirelly Mt21
bez problemu 160 km/h, bez uslizgów na mokrym asfalcie, bez przygód generalnie. w terenie bardzo fajnie jeżdżą.
W ubiegłym roku byliśmy w Maramuresz w RO Kolega w CRF 1000 miał MT21 przód i tył
ja w RD07 miałem przód MT 21 i tył MEFO Stonemaster
Polecam te zestawy

madafakinges 17.01.2019 09:39

Ale te carpatian on 2 wheels to przewodnik dla grubych Niemców na GSach. Nie będzie tam tras gdzie będziesz potrzebował kostki, a będą takie winkle, że będziesz sobie pluł w brodę że nie masz szosówek. Jak byś jechał na TETa to bym się matrwił o opony a tak jedź sobie na mt90.

Maciek525 17.01.2019 09:52

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 620252)
Ale te carpatian on 2 wheels to przewodnik dla grubych Niemców na GSach.

:D:D:D no to teraz dopiero muszę to przemyśleć hahahah, chciałem spokojnie i bezpiecznie bo samotnie ale trochę mnie to zabolało :dizzy::D:D;)

madafakinges 17.01.2019 10:01

Nie mówie, że to będzie ujowa trasa, ale nie będzie nic tudnego, więc możesz sobie na scorpion trialach jechać.

Mallory 17.01.2019 10:37

Cytat:

Napisał Pils (Post 620248)
pirelly Mt21
bez problemu 160 km/h, bez uslizgów na mokrym asfalcie, bez przygód generalnie. w terenie bardzo fajnie jeżdżą.
W ubiegłym roku byliśmy w Maramuresz w RO Kolega w CRF 1000 miał MT21 przód i tył
ja w RD07 miałem przód MT 21 i tył MEFO Stonemaster
Polecam te zestawy

Przyłączam się do bardzo dobrej opinii o tych oponach. Jestem nimi zachwycony. Mam porównanie MT21 z TKC 80 - w terenie to nie ma porównania sensu robić - TKC tylko udaje terenówkę a MT21 nią jest - na asfalcie MT21 nie ustępuje tkc... takie są moje odczucia po dwóch zjeżdżonych dwóch zestawach tkc i mt21. No i cena mt21 niska.

Emek 17.01.2019 10:54

Ktoś podpowie ile na tych MT21 się przejedzie realnie? Motong załadowany ok 200 kg

Maciek525 17.01.2019 10:57

Cytat:

Napisał Mallory (Post 620270)
Przyłączam się do bardzo dobrej opinii o tych oponach. Jestem nimi zachwycony. Mam porównanie MT21 z TKC 80 - w terenie to nie ma porównania sensu robić - TKC tylko udaje terenówkę a MT21 nią jest - na asfalcie MT21 nie ustępuje tkc... takie są moje odczucia po dwóch zjeżdżonych dwóch zestawach tkc i mt21. No i cena mt21 niska.

A głośne na asfalcie czy bardzo głośne? :)

Maciek525 17.01.2019 11:00

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 620245)
Pirelli rally cudowne opony ale chyba szkoda je na taki wyjazd, zostaw sobie je na jakiś bardziej off. TKC to max co potrzebujesz, a ja bym i tak pojechał na mt90. Jak będzie sucho to spokojnie oblecisz, a przynajmniej ma asfaltach się pobawisz - Rumunia ma je świetne, a jeśli będzie lało to i tak będziesz miał przeyebane na glinie.


Tak tez zrobię.
Off niestety żaden grubszy mi się nie szykuje, także komplet Pirelli Rally pewnie pójdzie na sprzedaż.

MT90 skończą się w połowie sezonu to zakupię nowy komplet przed wyjazdem.

Maciek

teddy-boy 17.01.2019 11:46

Co do MT 21
Ja tez uwazam ze to swietna opona. U mnie na XT660Z znikala w oczach. Fakt ze na ostro offowym wyjezdzie, ale kupilbym je jeszcze raz, i jeszcze raz...

Obecnie mam komplet Bridgestone TW 301/302 i naprawde fajnie sie sprawdzaja w kazdych warunkach, jest trwala, nie tak offowo agresywna jak MT 21, co zwlaszcza na przedniej oponie czuc, ale na wyjazd gdzie licza sie i mozliwosci opony (bez hardkora) i jej trwalosc to jest fajny wybor.
Podobnie do MT21 sprawowaly mi sie Micheliny T63 ale byly drozsze.

Emek 17.01.2019 11:56

Ktoś miał styczność z tymi? BATTLAX ADVENTURECROSS AX41
https://www.bridgestone.com/products...-detail_01.png

Pils 17.01.2019 13:13

Cytat:

Napisał Emek (Post 620278)
Ktoś podpowie ile na tych MT21 się przejedzie realnie? Motong załadowany ok 200 kg

6000 Max Moto CRF Z DCT
Info od mojego kumpla z którym jeździmy razem.

Emek 17.01.2019 13:14

Tak myślałem. Dzięki za potwierdzenie. W DR pociągnie ciut więcej.

czaja 18.01.2019 16:08

Cytat:

Napisał teddy-boy (Post 620292)
Co do MT 21
Ja tez uwazam ze to swietna opona. U mnie na XT660Z znikala w oczach. Fakt ze na ostro offowym wyjezdzie, ale kupilbym je jeszcze raz, i jeszcze raz...

Miałem w 990.
Też tak myślałem, ale po drugim tyle odpuszczam te gumy.
Nie mam czasu ani hajsu na zmianę opony co tysiąc km.
Przód wytrzymał niecałe 4. Przy 2 tys obrócony bo zaczął ząbkować.

Adagiio 18.01.2019 18:00

MT 21 to bardzo dobra opona na której jeździłem dużymi moto, to że się szybko zużywa znaczy że dobrze klei. Twarde opony są słabe po za rozgrzanym asfaltem, ale można na nich robić stosunkowo duże przebiegi.
Jak chcesz po asfalcie dojazdówkę w sierpniu przy upałach to każda kostka szybko się skończy, pozostają Ci jakieś uniwersalne niby kostki, tylko jak trafisz mokre błotne odcinki to nie będzie jazdy a zacznie rodeo.

madafakinges 18.01.2019 18:09

Mc23 robi duże przebiegi i dobre robi na asfalcie

Pils 19.01.2019 08:00

Wygląda bardzo fajnie MC23 czy ma ktoś jeszcze doświadczenia z tymi gumami?

marti008 19.01.2019 11:16

To mój obecny komplet na trampku i jestem bardzo zadowolony. Mt-21 z tyłu ma już 10k i choć przymierzam się do zmiany, to jeszcze daje radę. Przejechała Rumunię i szła jak dzik w kartofle tam, gdzie E-09 zaczynała mieć problemy. Mc-23 na przodzie jest piątą gumą założoną bardziej z przypadku (choć doradzaną wcześniej przez Artura) i nie mogę się nadziwić "co potrafi". Lepiej mi się na niej jeździ w piachu i po kamieniach niż na D-952. Coś już chyba pisałem o opolskich szutrach, gdzie jako jedyna wśród 4 moto nie miała problemów z samoczyszczeniem. Oczywiście to tylko subiektywne odczucia początkującego...
Poniżej dwie fotki Sawy po przebiegu 5k.

Pils - jeżeli byłes na ostatnim pingwinie, to mogłeś ją zobaczyć na czarnym PD-06.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...df99b8c5d6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...032c509be6.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

marecki999 25.01.2019 17:21

Anakee Wild -50/50 - ja tam nie narzekam na nie choc tył max 5tysi robi.
Tu Rumunia na nich . większość asfalty ,ale szutry itp tez sie trafiały...https://youtu.be/WKp72E00LII

irekafrica 25.01.2019 19:18

No to mnie nie pocieszyłeś 5tyś?i po Wildzie?

marecki999 25.01.2019 19:41

Cytat:

Napisał irekafrica (Post 621744)
No to mnie nie pocieszyłeś 5tyś?i po Wildzie?

Ona sama w sobie nie ma tych "klockow" wysokich i u mnie na tyle juz 2ga . 5 tysi i juz słabiutko wyglada. Natomiast u kolegi 7tys i może jeszcze z tysiac pociągnie ... także nie wiem ... kwestia stylu jazdy

irekafrica 25.01.2019 20:12

Jasna sprawa.Widziałem Wildy u kolegi na RD-07.po przelocie 6tyś.km.Przód i tył,naprawdę dobrze wyglądały i właśnie się skusiłem .Inna sprawa jakie ma jeb..cie CRF czy KAT przy XRV 750.

Franz 26.01.2019 08:36

Cytat:

Napisał Emek (Post 620313)
Tak myślałem. Dzięki za potwierdzenie. W DR pociągnie ciut więcej.

Raczej nie, ale to sprawdzimy
Używamy rozmiaru o szerokości 120. Jest wąska.
Nie będzie żyć długo. Mam w garażu rozmiar 130 gdzie klocki są dużo większe. Afryka to już rozmiar 140/150
gdzie szerokość klocków jest już duża i przebieg będzie
Dużo wiekszy.Przy ocenie przebiegu danego typu opony
Podawajcie rozmiar. 140 do 120 naprawdę duża różnica

Emek jak wielbłąd tylko kilka dni
Ten przebieg to zrobi chyba tylko E09. Guma w miarę na asfalt i kamień czy trochę blotka

Emek 26.01.2019 08:39

Ja to spróbuję załadować jak wrócę Franz ale jakoś tego nie widzę. Jak wielbłąd trzeba będzie jechać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.