Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   CCM 644 dual Sport (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32704)

Franz 15.08.2018 15:32

CCM 644 dual Sport
 
Spotkał się ktoś z tym pracujący w UK?
Jakieś opinie?
Podstawowe parametry i skład chemiczny znam
Rama , elektryka dość problemowa CCM
Zawieszenie WP. silnik suzuki Freewind
Waga 137 , moc 48
Takie parametry powinnomieć Suzuki Dr 650 Se
Jak to się sprawuje. Ktoś coś?
https://www.picclickimg.com/00/s/MTA...ke-NOW-_57.jpg

CzarnyEZG 15.08.2018 19:01

Jak to ostatnio usłyszałem:

"Najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego
Kroku. Spróbuj, jesteś już duży.
Na allegro były i olx też. Wujek Google
I obrazki które skieruja na cel."

Przeca to prawie Freewind od którego pytałem w tamtym wątku...

Franz 15.08.2018 19:20

Były ale supermoto. A z Freewinda ma tylko silnik który w 3/4 jest Suzuki DR
Ani to Freewind ani Dr. Czarny jeśli masz coś do powiedzenia konkretnego to pisz...
Tak jak napisałem we wstępie

CzarnyEZG 15.08.2018 19:48

Silnik w naszych realiach bardzo trudny do serwisowania (od DRki nic nie pasuje, bo wszystko praktycznie takie samo,ale inne)

Odnośnie reszty nie wiem, ale bym omijał skoro sam piec to rodzyn i wynalazek.

Franz 15.08.2018 20:32

Części do silnika Freewind nie jest tak mało
I tak wszystko kupuje praktycznie w DE
Mieszkam przy granicy a paczki przychodzą
Na adres niemiecki za 6.99 euro
Do Xrl 650 też niby nic nie ma bo , nie było go w Europie, a.kupic można wszystko
jak się chce. Mi chodzi o prowadzenie, awaryjność całości
W necie jest mało wiadomości bo to praktyczne było tylko na wyspie i do tego niewiele

Prince 15.08.2018 21:41

Franc Jak masz ładną sztukę to bierz. Silnik prosty i wciąż w sprzedaży. Z elektryki co tam moze byc nienormalnego? Zawias lepszy od serii suzuki, waga też lepsza - jak dla mnie bomba. Brałbym z dostawą bez oglądania.
Raz, ze cykliczne wałkujemy, ze nie ma już fajnych dualowych motocykli w ofertach dilerów, a dwa, ze ceny DR 650se są jakby kompletnie z czapki wobec tak samo kondominialnych Japończyków z tego samego okresu.

Zmyler 15.08.2018 21:56

Ciekawy kąsek. Tym bardziej że freewinada bez kwitów ( silnik) można czasem za grosze wyrwać.

Prince 17.08.2018 11:55

Franz Badałeś temat czy SM ma znacząco inne zawiasy niż dual? Nawet są do wyboru i ceny normalnie, nie jak u nas za wymęczone DR, tylko na małych kołach. Na zdjęciach wygląda ze tam jest adapter i zacisk taki sam. Wiec możliwe, ze to byłaby prosta historia z przekładką.

Franz 17.08.2018 14:04

Zawiasy są te same. W początkowym okresie
produkcji fabryka dawała nawet koła enduro
Gratis. Wymacalem na YouTube że jest jeden
egzemplarz enduro w Polsce. był na Tukanie . Filmiki są z Tukana.Napiszę do niego jak będę
w domu. Egzemplarz , który mnie interesuje
Ma zaledwie 5 tys km i jest w DE
Na razie czekam bo cena dość wysoka za motocykl
Słabo sprzedawalny. Wczytuje się też w w forum na UK
Słabych punktów jest więcej niż elektryka...
Części jest dostatek. CCM motocykle praktycznie tylko
składało

Adagiio 17.08.2018 14:32

Franek, znudziło Ci się spokoje życie z przewidywalnym motorkami ? Chcesz je sobie umilić kupując jakiś wynalazek, Mój przyjaciel, który od 30 lat szefuje jednemu z większych warsztatów motocyklowych w Romie zawsze mówi “ jak nie wiesz co kupić to zobacz czego najwięcej jeździ po ulicy “
Powiedzenie to nie działa dziś w stosunku do geesów ponieważ te są modne i choć by były słabe będą się sprzedawać.
Zrozumiałbym jak byś chciał się przesiąść na świeży sprzęt, moim zdaniem kupując to coś cofniesz się do tyłu. Freewind był problematycznym motocyklem i miał sporo awarii :dizzy:.

CzarnyEZG 17.08.2018 14:58

No przeca mówiłem.

A to co zostało po Freewindach jest na ogół w stanie nadającym się na złom.

Franz 17.08.2018 14:59

O Na dzisiejszy dzień jestem rencista.
Xr 400 już nie ma co robić, xrl 650 zastosowane
Praktycznie wszystkie mody,
Po opisie Motormaniaka przyszła mi chęć na Baghire
Ale za ciężka.
A tu coś nowego :D. Silnik Freewinda
Raczej się nie psuje i sam motocykl
Też. Przelecialem już forum Dr i net
A tu mamy zawiechy Ktm jak w Baghirze, miarę dobry dobry silnik i parę powtarzających się usterek
Zdecydowanie lepszy zawiech niż OEM suzuki
Czy Yamahy
Można by kupić zadbaną Xt czy dr ale będzie nudno
Pozatym na razie badam grunt
Ps.lubie starą technikę ale zadbaną
Największym wynalazkiem którym miałem był stary R 80 G/s z 1987 r w stanie nówka
Bo miał zaledwie 15 tys km i kosztował mnie trzy takie Ccm..
Addagio, sam wiesz ze staroc zrobiony przez siebie lepiej smakuje, sam
Jeździsz starym przerobionym xtz 660
Czy to krok w tył czy kalkulacja?

Franz 17.08.2018 15:00

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 595727)
No przeca mówiłem.

A to co zostało po Freewindach jest na ogół w stanie nadającym się na złom.

Mówisz o Polsce czy zachodzie?
Od kiedy mam paypal i tłumacza w 100 językach na Google kupuje tam gdzie dobrze a nie gdzie muszę
Bo w Polsce kupuje tylko olej do silnika

Prince 17.08.2018 15:46

No ale nie jest czasem tak ze elektryka im siada bo to brytol? Silnik sprawdzony, ciągle tłuką. Zawias sprawdzony, części są. Przecież nic innego tam nie ma?
Głowice ma jak firewind czy normalną jak DR se? bo jak normalną to można by fajny gaźnik założyć.

Franz 17.08.2018 16:11

Cytat:

Napisał Prince (Post 595739)
No ale nie jest czasem tak ze elektryka im siada bo to brytol? Silnik sprawdzony, ciągle tłuką. Zawias sprawdzony, części są. Przecież nic innego tam nie ma?
Głowice ma jak firewind czy normalną jak DR se? bo jak normalną to można by fajny gaźnik założyć.

Głowicę ma Freewinda i gaźnik podwójny.
Jeśli się go pilnuje to wytrzymuje dużo
Typowa usterka to uczelka pod cylindrem , pod którą się
Poci i trzeba zawczasu wymienić
Elektryka to polaczenia. Być może dlatego że brytol a być może że nikt ich nie konserwuje
Podobnie jak w Afryce 3 furie.
Jakby ktoś nie wiedział to ccm ma modele 404
Który ma silnik drz 400 z 53 km i zawieszeniem WP
Ponoć to to wszystko lepiej chodzi niż oryginał drz400e

consigliero 17.08.2018 16:44

Cytat:

Napisał Adagiio (Post 595725)
Franek, znudziło Ci się spokoje życie z przewidywalnym motorkami ? Chcesz je sobie umilić kupując jakiś wynalazek, Mój przyjaciel, który od 30 lat szefuje jednemu z większych warsztatów motocyklowych w Romie zawsze mówi “ jak nie wiesz co kupić to zobacz czego najwięcej jeździ po ulicy “

Powiedzenie to nie działa dziś w stosunku do geesów ponieważ te są modne i choć by były słabe będą się sprzedawać.

Zrozumiałbym jak byś chciał się przesiąść na świeży sprzęt, moim zdaniem kupując to coś cofniesz się do tyłu. Freewind był problematycznym motocyklem i miał sporo awarii :dizzy:.



Tak z ciekawości, to czym porusza się ów przyjaciel?

Adagiio 17.08.2018 17:08

Cytat:

Napisał consigliero (Post 595750)
Tak z ciekawości, to czym porusza się ów przyjaciel?

Ma kilka pięknych motorków w garażu, RD03 z numerem ramy 337, CBX 1100, CB 750. A na co dzień SH 300 bo to najlepsze i wygodne na miasto :).

Novy 17.08.2018 17:10

Franz, nie czytaj za dużo tylko go bierz.
Cena jest VB (Verhandlungsbasis), więc do trójki powinien zejść jak użyjesz dobrych argumentów :)

CzarnyEZG 17.08.2018 17:11

Franz - mówię o Polsce.

W sumie w czasach globalnej wiochy masz rację, ograniczanie się do dostępności części i serwisu w najbliższym otoczeniu może być bez sensu. (Heh chyba czas pójść z duchem czasu i zacząć się rozglądać dalej niż przysłowiowe allegro)

Z tego co piszesz wynika, że potrzebujesz nietuzinkowego moto, które sam dopieścisz i będziesz dbał, a nie "Suzuki Samuraja" na dwóch kołach, a co za tym idzie będziesz bardziej brał sercem (i moim zdaniem słusznie :) )

Jak kupisz, to się pochwal, bo po zagłębieniu w parametry wygląda to naprawdę zacnie.

Franz 17.08.2018 17:12

Cytat:

Napisał Novy (Post 595752)
Franz, nie czytaj za dużo tylko go bierz.
Cena jest VB (Verhandlungsbasis), więc do trójki powinien zejść jak użyjesz dobrych argumentów :)

Za 3 nie chce oddać :( ale zaraz jesień

Adagiio 17.08.2018 17:38

Wybrałem Tanerke bo jest lżejsza od AT i podobnie jak Africe w środku nocy jestem w stanie rozebrać i złożyć nawet na bani. Mechanicznie Tenerka jest dużo prostsza od AT i jak się wydupie w krzaczoarch to sam dam radę ją podnieść. W Afryce na wydmach czasem nie dałem rady i strasznie mnie to wkurwiało że ktoś musiał mi pomagać.
Wiesz jak się jeździ w górach i jakie panowały kiedyś zasady, kupiłeś se motor, chcesz jeździć to se radź.
Tenerka jest chłodzona cieczą a że lubię afrykańskie piochy i rumuńskie paryje, nie brałem pod uwagę moto chłodzonego wiatrem, bo wiadomo co się dzieje w silniku jak się stoi i kręci wysoko.
Wiesz jak to u mnie jest, jak mi się cos spodoba to kupuje i nikogo nie pytam jak jeździ, sam się przekonuję.
Tak na marginesie odnośnie nowych sprzętów, po kilku latach częstych przesiadek na roczne czy dwu letnie enduraki. Wróciłem do tego czym najbardziej lubiłem jeździć po krzaczkach. Kiedyś jeździło się inaczej bo było z kim, dziś bardziej emerycko bo brakuje towarzystwa i przede wszystkim chęci w towarzystwie. Więc najwięcej jeżdżę rowerem .
Zdrowia Kolego.

zimny 20.08.2018 08:11

Miałem epizod z Freewindem, kilkumiesięczny ale zawsze. Tomekv4 miał takiego, kupiłem z ciekawości. Generalnie można to tanio kupić i wcale nie jest tak że będzie złom, natomiast z częściami na pewno nie jest tak jak z Trampkiem czy choćby z jakąś XT, przynajmniej w kraju.

Zaryzykuję stwierdzenie że jest dużo większa szansa na używane części do Fredka w sensownym stanie niż do DR650SE. Zwyczajnie sposób użytkowania trochę inny.

Ogólnie ciekawy motocykl z interesującym silnikiem ale niezupełnie miałem dla niego zastosowanie.

Boldun 20.08.2018 13:51

Cytat:

Napisał Franz (Post 595743)
Jakby ktoś nie wiedział to ccm ma modele 404
Który ma silnik drz 400 z 53 km i zawieszeniem WP
Ponoć to to wszystko lepiej chodzi niż oryginał drz400e

O takie cudo CCM 450 był na OLXsie jakiś czas temu:
https://www.olx.pl/oferta/ccm-gp450-...2dfd4;promoted

Babel 20.08.2018 14:22

Tylko ten silnik od bmw 450 gdzieś słyszałem - nie wiem czy to prawda - ale to jakies duże G jest :P chińskie.
Niech ktoś sprostuje jak się mylę

Cezarus 20.08.2018 14:34

Tajwańskie Kymco raczej ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Babel 20.08.2018 14:41

A no może pokręciłem :) z tym chińskim

KristoF 20.08.2018 14:43

Cytat:

Napisał Boldun (Post 596004)
O takie cudo CCM 450 był na OLXsie jakiś czas temu:
https://www.olx.pl/oferta/ccm-gp450-...2dfd4;promoted

Czy to ten sam co z rok temu stał za 37kz ?

Franz 20.08.2018 14:50

Gdzieś tam jabłko spadło, ale nie w tym sadzie.
Te gówno to nie chińskie a Tajwanskie
W miarę uznanej firmy Kymco
Firma Kymco robi niezle skutery i niezle quady
Quady wiem że są w wypożyczalniach
I silniczki 300 ccm robią po kilkadziesiąt tysięcy
Bez tykania palcem
Wracając do Kymco i Ccm
To owszem - w tych nowych modelach 450
Wcześniej chodziły w Bmw i chyba nie było
Tak tragicznie skoro się na niego zdecydowano

Omawiany tu motocykl to Ccm 644 z zastosowanym silnikiem Suzuki Freewind
Nie ma co porównywać Ccm 644 z Freewind
Raczej z Dr 650 se lub innym Dualem klasy
600 czyli Xt 600, Xr 650 l

Ogólnie sam pomysł zestrojenia zastosowanych
Komponentów bardzo dobry tylko nie wyszedł
Montaż i to co wyprodukował Ccm
W owym też czasie 2002 - 2005 właściciele
firmy szli na żywioł i w dupie mieli jakość
Wykonania. Elektryka żyje swoim własnym
Życiem. Raz nie masz świateł przód innym razem
Stopu, a innym zupełnie kontrolki nie świecą i nie odpalila motocykla. W motocyklu tylny amortyzator
Połączony jest bezpośrednio do wahacza bez
Popularnych kiwaczek czy jak je tam zwał.
Pękają uchwyty amortyzatora - chyba nie za dobrze
Zaprojektowane.
Jakość motocykli porawila się od roku 2005
Gdy firma zbankrutowala i nowym właścicielem
Został stary właściciel który wcześniej zbankrutowal
Ccm ma w tym doświadczenie bo upadło
I powstawało kilkukrotnie. ( chyba by się pozbyć reklamacji) przestroga na dzisiejszy ccm

Inaczej mówiąc - moto bardzo fajne, dobrze pomyślane
Dużo gorzej wykonane. Nadaje się jako dual niedaleko domu - zawsze można załadować na pake ja coś padnie
Słabe do wypraw na dalsze odległości - niezawodność
Przy okazji liznalem forumy Dr 650 se
Mogę stwierdzić że mistrzem nad mistrzami, królem niezawodności jest osiolek Xt 600

Prince 20.08.2018 15:04

Cytat:

Napisał Franz (Post 596015)
Mogę stwierdzić że mistrzem nad mistrzami, królem niezawodności jest osiolek Xt 600

Motocykl tak bez wyrazu jak to możliwe. Ale pancerka.

Wtrącę jeszcze o Kymco. Od ponad roku latam na module zapłonowym od jakiegoś ich wynalazku zamontowanym w XR650R. Kto miał styczność z duzą świnią wie jaka tam elektryka jest ;) Najpierw po przeszczepie na akcesoryjny stator umarł ori moduł denso. Jarają się żarówki, czasem nie robi wiatrak, uwalam kierunki, umierają Ledy a zapłon od sportowego skutera robi robotę :D

CzarnyEZG 20.08.2018 17:34

Dzięki Wam i wontkom takim jak ten i na przykład ten o spawaniu ramy w KTM jak w wózeczkach do wożenia złomu przez Panów Żuli coraz bardziej kocham moje RD04 :)

Franz 20.08.2018 19:23

Kochaj i pielęgnuj , tylko nie widzę związku z tematem
Afra jest o 100 kg cięższa.

CzarnyEZG 20.08.2018 20:43

Chodziło mi o trwałość.

Nie ciągnijmy OT :)

marcinos11 20.08.2018 23:37

co do 450 to silnik rotaxa a nie BMW... A co do samego modelu to miałem okazje sie bujać na tym cały weekend i musze powiedzieć że zawias jak i silnik na lekkiej alu ramie robi robote. moto nie najpiękniejsze ale technicznie dopracowane :)

Franz 21.08.2018 07:45

To nie jest silnik Bmw ani Rotax tylko kymco
Rotax to 650 i 800 jedno i dwucylindrowe w motocyklach Bmw
Ccm uzywalo Rotaxa w modelu 604 do roku 2001 o pojemności 600 ccm
Na stronie ccm masz podaną historie
Dziś Ccm zatrudnia zaledwie 11 osób na produkcji i robi
8 moto na tydzień

Mallory 21.08.2018 08:12

4 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Adagiio (Post 595758)
.... Wróciłem do tego czym najbardziej lubiłem jeździć po krzaczkach. Kiedyś jeździło się inaczej bo było z kim, dziś bardziej emerycko bo brakuje towarzystwa i przede wszystkim chęci w towarzystwie. Więc najwięcej jeżdżę rowerem .
Zdrowia Kolego.

Cytat:

Napisał Prince (Post 596017)
Motocykl tak bez wyrazu jak to możliwe. Ale pancerka.

Szanowni Panowie...
pozwolę się absolutnie i całej rozciągłości nie zgodzić tak z jednym i drugim...
Po pierwsze lata się z kumplami... tu zdjęcia z ostatniego wypadu z Poznania w Tatry częściowo offem, po drodze zebrała się 4 osobowa ekipa na - nawet 3 z nich musiało urlop w piątek brać (mogę podobnych wypadów z tego tylko roku zaraz tu kilka wrzucić) ... wiec chęci są w narodzie i samemu nie wcale nie trzeba ... czasy zawsze są inne, ale nigdy to od czasów wcale nie zależy. Pewnie co innego jest problem.

A co do bez wyrazu XT/Tenerki... jest to motocykl w absolutnie wyjątkowym wyrazem i ciężko znaleźć podobny dający taki zajebisty zespół cech... mam wrażenie, że ta opinia jest często powtarzana bez zastanowienie. Można to tłumaczyć rozdzielając Tenerkę i XT na dwie klasy: pierwsza lata 80 i klasa druga 90...to faktycznie tenerki/xt z lat 90 tu beznadzieja...od razu napiszę, że mam porównanie -ogólnie tenerek 600 miałem 4, dodatkowo jeździłem wszystkimi modelami w terenie i poza .... więc tenerki/xt z lat 80 czyli 34L, 55W, 1VJ, 3AJ, 2KF, 43F... miód i super dual ... ma to coś jest pociągnięcie z dołu, jest ten jad...no i pazerność - NIE MA LEPSZEGO MOTOCYKLA:):):)
Ale tenerki/xt z lat 90- uu... bieda... xt660z (ta to już najbardziej skastrowana co do charakteru-wystarczy przesiąść się po jeździe z 3AJ na nią i nazad żeby to zrozumieć) , 3TB, xt660r... też baz wyrazu wyglądowo-użytkowego...
A teraz kilka zdjęć ... każda z 4 machnęła ponad 1000 km on/off w weekend bez żadnego problemu

PS. Sorry za trochę OT - chyba trzeba będzie założyć wątek o tenerze/xt ...z a dużo tu (na FAT) zachwytów nad dr i innymi bez wnikania w szczegóły:::))

Pozdro... i nie obrażać mi się... miłego dnia.

Prince 21.08.2018 08:21

Pane. Tenere to co innego. Stare Tereferki to czczę jak część tego forum afrę ;)

XT660R i pochodne to już ina bajka bo to nie 600 w powietrzu a 660 w cieczy z wtryskiem. I nie lata 90 a później.

Ładnie zapaćkaliśmy temat o CCM ;)

wojtekk 21.08.2018 08:37

Zakładaj :) przeniose ten post i jeszcze jakieś ?

Mallory 21.08.2018 13:11

Cytat:

Napisał wojtekk (Post 596087)
Zakładaj :) przeniose ten post i jeszcze jakieś ?

Nie przenoś, założę niebawem nowy wątek dotyczący tegoż....ale zrobię to porządnie od a do z.

brzoza 23.08.2018 22:00

Witam Panowie. A orientujecie się przypadkiem czy rama w CCM 644 jest w 100% made by CCM, czy jest ona zapożyczona z jakiegoś innego sprzętu??

tyran 23.08.2018 23:45

Przywitaj się jak tu należy brzozo.

Franz 24.08.2018 06:03

Cytat:

Napisał brzoza (Post 596582)
Witam Panowie. A orientujecie się przypadkiem czy rama w CCM 644 jest w 100% made by CCM, czy jest ona zapożyczona z jakiegoś innego sprzętu??

Rama i elektryka jest całkowicie made CCM


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.