Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   CRF 1000 L (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=170)
-   -   ..najnizsze sr. spalanie na dlugim dystansie (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32539)

yeuop 29.07.2018 15:29

..najnizsze sr. spalanie na dlugim dystansie
 
Interesuje mnie, jakie osiągacie najniższe spalanie w nowej Afryce na jakims dluzszym dystansie rzedu przynajmniej kilka zbiornikow paliwa? I jakie macie patenty na jak najniższe wartości?
Traktuje to raczej dla sportu i jako ciekawostke, bo w realu 0,5 litra w jedna czy druga strone nie ma szczególnego znaczenia. Natomiast zauwazylem, ze najlepiej zmieniac biegi przy niespełna 4000 obrotow. Gdy ja krecilem na jeszcze niższych obrotach, zużycie było wyższe.
Na dystansie niespełna 10 tys. km (podróż na Nordkapp) wyszlo mi 4,5 litra. Gdybym nie osiagal predkosci przyswietlnych w Niemczech na autostradach, to pewnie wyszloby 4,4. Może nawet 4,3.
Przy spokojnej jeździe w Norwegii nie było problemu osiagnac 3,9-4,0.

siwy 29.07.2018 15:49

Po albańskich lokalnych drogach, w tym górskie serpentyny wyszło mi 4,16

Futrzak 29.07.2018 20:13

5,6/100

siwy 29.07.2018 20:25

P.s. komputer sporo zawyża

Futrzak 29.07.2018 20:28

albo nadgarstek ciągnie w dół.:)

Mallory 29.07.2018 22:14

1 Załącznik(ów)
To bardzo fajne wyniki...
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć ile bierze przy dużym załadunku. Na starej AT w dalekie trasy jadę we dwie osoby i obładowany mocno - nawet na gmolach mam sakwy a zdarzały się i sakwy i opony a waga i opór powietrza ma kolosalny wpływ na spalanie - w próżni po rozpędzeniu się wszystkie motki spalałyby by 0 - poza Pannonią::))). Tak obładowany jak na zdjęciu i przy prędkości 100-110 mam spalanie 6,2-6,5. Może ktoś podobnym gabarytem NAT leciał i może porównać?

sizyrk 29.07.2018 22:23

Cytat:

Napisał Mallory (Post 593039)
To bardzo fajne wyniki...
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć ile bierze przy dużym załadunku. Na starej AT w dalekie trasy jadę we dwie osoby i obładowany mocno - nawet na gmolach mam sakwy a zdarzały się i sakwy i opony a waga i opór powietrza ma kolosalny wpływ na spalanie - w próżni po rozpędzeniu się wszystkie motki spalałyby by 0 - poza Pannonią::))). Tak obładowany jak na zdjęciu i przy prędkości 100-110 mam spalanie 6,2-6,5. Może ktoś podobnym gabarytem NAT leciał i może porównać?

Ja z 3 kuframi na dystansie ok 8000 km 5,6 z podobnymi predkosciami na AT, wiec nie jest tak zle :D
Swojego czasu tez sie zastanawialem - " ile by spalila NAT"

zbyszek 29.07.2018 22:33

OT trochę.
Po zmianie opon na Heidenau K60 geejes palił około 0,5 litra więcej.
Opory toczenia wyczuwalne nawet przy przetaczaniu maszyny na postoju...
Opony ROBIĄ różnicę.

siwy 29.07.2018 22:46

Na autostradzie przy 150 km/h pali mi 5,7
Solo, wałek na siedzeniu + kufer centralny

edar 29.07.2018 22:47

Zbyszku, gdzie Twoja spostrzegawczość? Czyżbyś nie zauważył subtelnie umieszczonej reklamy;)

zbyszek 29.07.2018 22:54

Tak,
wiedziałem że moja naprzódbierzność:D do mnie wróci z mlaśnięciem.

ps. fatalnie mieć kostny kręgosłup, boli czasem.
Domyślam się że ten zrobiony z gówna dużo poręczniejszy, i elastyczny:D

luk2asz 30.07.2018 00:20

Ostatni wyjazd. Dystans w jedną stronę 1600 km w 16h. Wszystko po autostradzie z prędkością liczników ą 150 km/h, średnia na poziomie 115-120 km/h w zależności od warunków i ograniczeń. Motocykl solo plus dwa boczne kufry. Tankowanie co 250-290 km. Średnie na tankowaniu od 6.5 do 7.5. Droga powrotna identyczna, a nawet na ostatnim tankowaniu gdzie nie było wolnej jazdy tylko cały czas 150km/h to i 7,6 było. Dodam że mój najmniejszy rekord to 3.8 po Alpach. A na Słowacji zrobiłem na zbiorniku 465 km.

Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka

siwy 30.07.2018 00:36

Dlatego moje kufry stoją i się kurzą. Jest wyraźna różnica w spalaniu i w prowadzeniu przy większych prędkościach

madafakinges 30.07.2018 08:10

Afra pali mało jak się jeździ do 100 dlatego po bocznych drogach Czarnogóry spalała mi najmniej grubo poniżej 5. Mi w dwie osoby na autostradzie z bagażami do 8 dochodziła ale bylo po 170-180. Nie opłaca się tak szybko jechać bo zasięg robi się mały i to co prędkością nadrobi tracimy na tankowanie. Te 150 jest optymalne pali wtedy 6.5-6.7

Futrzak 30.07.2018 21:42

2 osoby komplet kufrów i średnio 6,6 powyżej 150 pije każdą ilość

krzysiek_m 30.07.2018 21:47

Dwie osoby. 4,5kkm z czego 1500km na autostradach z prędkościami przepisowymi - 5l.

myku 30.07.2018 22:02

Dwa kufry pelne,duza XL ortlieb ja-115kg plus ciuchy.Boczne drogi we Francji,raczej zwawo z Novym w duecie:
na trybie S2 5,5L
na trybie D 4,7L
Na niemieckiej autostradzie,licznikowe 130 bez znaczenia jaki tryb-5.5L

Futrzak 31.07.2018 11:00

o w mordę przy tym co czytam chyba przerobię na gaz:):)

Grzechu2012 03.08.2018 13:37

Moja 2015r, Michała 2017r
Obie podobnie załadowane i moja paliła średnio 0,5 litra więcej na 100 w tych samych warunkach na odcinku 17000km

Emek 03.08.2018 13:49

Bo Twoja to już złom :D. Nawet gada sama do siebie :p. 2 lata różnicy czyli z 10% mocy już uciekło i więcej odkręcać musisz.

Grzechu2012 03.08.2018 13:58

Cytat:

Napisał Emek (Post 593968)
Bo Twoja to już złom :D. Nawet gada sama do siebie :p. 2 lata różnicy czyli z 10% mocy już uciekło i więcej odkręcać musisz.

Fachowa ocena sytuacji 😃

bukowski 14.08.2018 22:00

Cytat:

Napisał siwy (Post 593020)
P.s. komputer sporo zawyża

No właśnie sprawdziłem, i faktycznie! Średnie spalanie z kompa jest 10-20% zawyzone. To dużo, ostatnio leciałem z kuframi solo, średnia z trasy powyżej 120 km/h, komputer mowil 7.8 a na 17 litrach zrobiłem 300 km, czyli 5,6.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

matjas 14.08.2018 22:57

To ja niafrykowo trochę ale dla porównania

B12 goły minimum 4.7 max 5.5
Fj1200 min 5.0 max 6.3 zawsze z kuframi
K1100LT zawsze 5 zawsze z dwoma bocznymi
XL600LM goła nigdy więcej niż 4.5l

M

Kwintal 14.08.2018 23:58

:)matias , to jak w Krakowie mówią , to Ty jeździsz " jak babcia z preclami ":)

matjas 15.08.2018 08:25

Nooo ;)

Od lat 0 punktów do oczka.

M

QrczaQ 16.08.2018 21:03

No to ja zaskoczę was.

NAT z kuframi i załadowana gadżetami. We Włoszech ale na szwajcarskiej benzynie po jednym dniu kręcenia się spaliła 3.2 l/100km.

Jechałem jak ciota.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

QrczaQ 16.08.2018 21:05

Cytat:

Napisał QrczaQ (Post 595622)
No to ja zaskoczę was.

NAT z kuframi i załadowana gadżetami. We Włoszech ale na szwajcarskiej benzynie po jednym dniu kręcenia się spaliła 3.2 l/100km.

Jechałem jak ciota.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Voilahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...13997be378.jpg

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

tyran 16.08.2018 21:35

A czemu tak jechałeś?

QrczaQ 16.08.2018 22:19

Cytat:

Napisał tyran (Post 595631)
A czemu tak jechałeś?

Na rekord.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

nabrU 17.08.2018 14:59

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 593072)
Afra pali mało jak się jeździ do 100 dlatego po bocznych drogach Czarnogóry spalała mi najmniej grubo poniżej 5. Mi w dwie osoby na autostradzie z bagażami do 8 dochodziła ale bylo po 170-180. Nie opłaca się tak szybko jechać bo zasięg robi się mały i to co prędkością nadrobi tracimy na tankowanie. Te 150 jest optymalne pali wtedy 6.5-6.7

Zgadzam się z Mada.
Moja na ostatnim wypadzie do Rumunii spaliła relatywnie mało na Transalpinie i Transfogarskiej mimo jazdy z żoną i 3 kuframi. A autostrady to rzeczywiście do 150 lepiej trzymać.

Dla ciekawych moje spalania od momentu zakupu moto są w linku poniżej. Wszystko brane z tankowania i przebiegu (wiem, zaraz powiecie jak chce ci się to wszystko notować :D) a nie ze wskazań kompa. Musicie tylko UK MPG zamienić na l/100km (w górnym lewym rogu strony jest wybór jednostek). Moja NAT ma RapidBike'a zainstalowanego co też zapewne ciutke zwiększa spalanie.

http://www.fuelly.com/motorcycle/hon...adarman/634384

radiolog 17.08.2018 15:46

A mnie pali jak smok juz przy 120, bez żony i bez kufrów, jak tu żyć.

consigliero 17.08.2018 15:50

Może zapominasz wrzucać wyższe biegi?😉


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.