Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Porady nie odparady_Soft enduro (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30181)

przemo77390 15.09.2017 08:55

Porady nie odparady_Soft enduro
 
Podróżnika na duże trasy we dwoje z punktu A i z powrotem do punktu A już mam.


Prośba o porady zatem jakiego wybrać Soft Enduro - zwanego również Dualem. Dlaczego takie moto - a no dlatego że pozwala to na zabawę i zachowanie większych interwałów serwisowych - żadnych wyczynówek tylko do leśnego latania. Motocyklem będę latał solo + ewentualny bagaż.

Troszkę po rozmowach na Forum Transalpa już wiem w jakim kierunku będę podążał:


Pojemność: 400 - 650 - Dlaczego ano dlatego że ten stosunek pojemności pozwoli mi na zachowanie większej mocy a to z kolei przełoży się na to że będę mógł załadować swoje cielsko pobawić się w lesie ale jak przyjdzie mi do głowy laweciarska wyprawa to załaduje swoje cielsko i bambetle i nie będę odczuwał dyskomfortu mocy.
Waga: max 150-155 kg - im mniej tym lepiej. Wiem że to sporo ale przy tej pojemności nie da się inaczej a i tak pozwoli to mi na zabawę dużo większą niż posiadanym 260 kg klocem.

Niestety ale wszystkie te aspekty podyktowane są ekonomią. Nie stać mnie na utrzymywanie kilku motocykli bo wole te pieniądze przeznaczyć na jakaś wyprawę, wiec należy poszukać kompromisu. Motocykl chce utrzymywać ładnych parę lat jak i nie dłużej a wiem że eksperymentowanie powoduje tylko straty w portfelu. Dlatego tak jak pisałem wyżej zabawa i ewentualna wyprawa kształtuje taki wybór. Czy dobry nie wiem bo nie mam aż takiego doświadczenia ale wydaje mi się że jest to w jakiś sposób rozsądne podejście.

Zapomniałbym - co sądzicie o KTM-ie czy któryś wpisuje się w powyższe aspekty?

teddy-boy 15.09.2017 09:07

Suzuki DR650?
Kolega bedzie niedlugo takiego sprzedawal. Kupil nowy, drka bedzie szla w swiat. Z Warszawy.

żuk 15.09.2017 09:15

LC4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

motomax 15.09.2017 09:20

Xr 650L XR 400R DR 650 LC4 XT 600 KLR 650.. wszystko zależy od funduszu jaki masz.

przemo77390 15.09.2017 09:25

Cytat:

Napisał teddy-boy (Post 548053)
Suzuki DR650?
Kolega bedzie niedlugo takiego sprzedawal. Kupil nowy, drka bedzie szla w swiat. Z Warszawy.

Do rozważenia ta 650 (poprosiłbym o cenę i stan) - jaki model?

przemo77390 15.09.2017 09:29

Cytat:

Napisał teddy-boy (Post 548053)
Suzuki DR650?
Kolega bedzie niedlugo takiego sprzedawal. Kupil nowy, drka bedzie szla w swiat. Z Warszawy.

Cytat:

Napisał motomax (Post 548058)
Xr 650L XR 400R DR 650 LC4 XT 600 KLR 650.. wszystko zależy od funduszu jaki masz.

Xr 650L - a nie lepiej R?
XR 400R - do rozważenia
DR 650 - do rozważenia
LC4 - o jakim silniku mówicie. Jak z interwałami serwisowymi przy danym silniku.
XT 600 - do rozważenia
KLR 650 - czy to nie jest już zbyt ciężkie - nie podchodzi pod wagę Trampa. Czy nie lepiej KLX?

Dodm jeszcze że mam 170 cm wzrostu - może ma to jakieś znaczenie.

Emek 15.09.2017 09:29

Jak szukasz kompromisu to ja go odnalazłem w DR650. Pojadę z chłopakami na liściach w las i za bardzo odstawał nie będę, po czarnym zrobię 500 na strzał i nie będę cierpiał, jak się spier.. (o ile raczej) to śrubokręt, dwa klucze, młotek i spawarka i ogarnięte 90% potencjalnych awarii.
Wady:
1. Do dupy ori kanapa - do zrobienia.
2. Mały zasięg na ori zbiorniku - do zrobienia.
3. Za nisko podnóżki - da się przyzwyczaić.
4. Kiera z drutu - do wymiany.
5. Zawias miękki -albo rzeźba albo trzeba się przyzwyczaić.
6. Zerowa ochrona przed wiatrem.
7. Światła do bani.

Ja bym w ogóle nie rozważał czegoś co nie posiada rozrusznika :p.

walther_white 15.09.2017 09:37

Panowie przyłącze się do tematu, jeżdżę xtz660 i to kloc, bez hebli i zawiasu. Mierzyłem LC4 i hmmm, ma wszystko co trzeba ale co z tymi wszystkimi duperelami które uniemożliwiają jazdę nie mówiąc już o poważnych usterkach?

teddy-boy 15.09.2017 09:52

xtz660 ale z ktorego roku, ze nie ma zawiasu i hamulcow?

walther_white 15.09.2017 09:53

xtz 92'

przemo77390 15.09.2017 09:55

Cytat:

Napisał Emek (Post 548063)
Jak szukasz kompromisu to ja go odnalazłem w DR650. Pojadę z chłopakami na liściach w las i za bardzo odstawał nie będę, po czarnym zrobię 500 na strzał i nie będę cierpiał, jak się spier.. (o ile raczej) to śrubokręt, dwa klucze, młotek i spawarka i ogarnięte 90% potencjalnych awarii.
Wady:
1. Do dupy ori kanapa - do zrobienia.
2. Mały zasięg na ori zbiorniku - do zrobienia.
3. Za nisko podnóżki - da się przyzwyczaić.
4. Kiera z drutu - do wymiany.
5. Zawias miękki -albo rzeźba albo trzeba się przyzwyczaić.
6. Zerowa ochrona przed wiatrem.
7. Światła do bani.

Ja bym w ogóle nie rozważał czegoś co nie posiada rozrusznika :p.

Rozumiem że dalej masz - który model?

Emek 15.09.2017 10:04

DR 650 Se 1997 r. Jakbyś się szwędał wokół Kielc to zapraszam na testy. Liścia też ma to sobie porównasz.

yeuop 15.09.2017 10:14

mam XT600 z 94, kupiłem z przebiegiem 34 tys. km, obecnie ma 206 tys. km, silnik już się nadaje do remontu, zawieszenie również, ale kurka powiem wam, ze ta konstrukcja jest naprawdę ciezka do zdarcia :D
wozil mnie od Mongolii czy innego tadzykistanu po Maroko..... od nordkappu po kaukaz czy iran.... pare razy się zepsul, ale ZAWSZE dojechałem.... dwie trasy po 10tys. km walnalem w dwie osoby+bagaz......
niech się wypchają trocinami ci, którzy mowia, ze slabe to, nie jedzie, gumowy zawias i brak hamulcow.... ja go kupiłem, jak byłem jeszcze biednym studencina, dla mnie się liczylo, ze jest motocykl, który mnie zawiezie tam, gdzie ja będę chciał.... potem nigdy nie miałem kasy na inny motocykl, no a potem już tak przywykłem, ze nawet innym niebardzo chciałem jezdzic..... to jest tak mega wdzięczny motocykl (DRy pewnie tak samo, czy inne porównywalne motki), ze wyremontuje go i wstawie do pokoju chyba :D

aha, no i chciałbym obalic kolejny mit - tym motocyklem tylko w tym roku w sumie 5 razy zrobiłem dziennie około 1000km..... da się? da się....

nie chrzanic proszę i nie wybrzydzać....

Cezarus 15.09.2017 10:22

BMW Xchallenge z normalnym zawiasem z tylu według mnie kwintesencja duala.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fa06dd5dfa.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...31615dfc1b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fa2392038f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c53881e2ae.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...90549b5548.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

madafakinges 15.09.2017 10:24

Co to za 'nietuzinkowa' opona z tylu?

walther_white 15.09.2017 10:24

Cytat:

Napisał yeuop (Post 548077)
mam XT600 z 94, kupiłem z przebiegiem 34 tys. km, obecnie ma 206 tys. km, silnik już się nadaje do remontu, zawieszenie również, ale kurka powiem wam, ze ta konstrukcja jest naprawdę ciezka do zdarcia :D
wozil mnie od Mongolii czy innego tadzykistanu po Maroko..... od nordkappu po kaukaz czy iran.... pare razy się zepsul, ale ZAWSZE dojechałem.... dwie trasy po 10tys. km walnalem w dwie osoby+bagaz......
niech się wypchają trocinami ci, którzy mowia, ze slabe to, nie jedzie, gumowy zawias i brak hamulcow.... ja go kupiłem, jak byłem jeszcze biednym studencina, dla mnie się liczylo, ze jest motocykl, który mnie zawiezie tam, gdzie ja będę chciał.... potem nigdy nie miałem kasy na inny motocykl, no a potem już tak przywykłem, ze nawet innym niebardzo chciałem jezdzic..... to jest tak mega wdzięczny motocykl (DRy pewnie tak samo, czy inne porównywalne motki), ze wyremontuje go i wstawie do pokoju chyba :D

aha, no i chciałbym obalic kolejny mit - tym motocyklem tylko w tym roku w sumie 5 razy zrobiłem dziennie około 1000km..... da się? da się....

nie chrzanic proszę i nie wybrzydzać....


Respekt:) Ja swoją xtz 660 zrobiłem tylko 20 tyś (stan na dziś 74 tyś na liczniku) i muszę powiedzieć, że tez nigdy mnie nie zawiodła nawet jak bak się rozszczelnił to dojechała do domu i tam popuściła:D Długie przeloty tez nie są straszne. Ale jest tyle różnych moto, że warto chyba spróbować poszukać coś lepszego.

Do listy życzeń odnośnie nowego moto to lubię mieć zapas paliwa min 20 l:)

McCherry 15.09.2017 10:40

Danlop Geomax MX 71 ?tak mysle!

przemo77390 15.09.2017 10:43

Czyli DR - nawet pojawiła się jedna w stanie kolekcjonerskim jak twierdzi właściciel. Tylko kto by pomógł ja oblukac a może ktoś zna ten sprzęt.

Cezarus 15.09.2017 10:52

Ta opona to Motoz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pattryk 15.09.2017 10:52

xt660z, 180kg wagi, LeoVince, 40kkm przebiegu.
Latałem i z lekkimi i Italie asflatem przejechałem.
Mam już 5lat, więc trochę mi się znudziła i sprzedam.

Cezarus 15.09.2017 10:55

KLR 650 to według mnie bardzo niedoceniany u nas sprzęt . Popatrzcie jak koledze zmotalem go ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4dce68e874.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a0cd02ba41.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3ccd75d3f5.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

przemo77390 15.09.2017 10:57

Kto by pomógł w tym: http://allegro.pl/suzuki-dr-650-stan...8.html#thumb/7

teddy-boy 15.09.2017 10:59

Przemo - z Warszawy do Serocka to chwila i jestes :)

przemo77390 15.09.2017 11:04

Cytat:

Napisał teddy-boy (Post 548089)
Przemo - z Warszawy do Serocka to chwila i jestes :)

To wiem ale ja technicznie to tylko młotek i gwóźdź :)

JarekO 15.09.2017 11:09

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548088)

Nie idź tą drogą. Szukaj wersji SE. Swoją drogą co to się porobiło z cenami? W 2012 mialem pod tyłkiem DR-ke z 2006 w idealnym stanie. Właściciel chciał za nią 9 tysięcy złotych..... :mur:

Cezarus 15.09.2017 11:10

Oczywiście tylko SE o innej nawet nie myśl .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

przemo77390 15.09.2017 11:11

Cytat:

Napisał teddy-boy (Post 548089)
Przemo - z Warszawy do Serocka to chwila i jestes :)

Cytat:

Napisał JarekO (Post 548093)
Nie idź tą drogą. Szukaj wersji SE. Swoją drogą co to się porobiło z cenami? W 2012 mialem pod tyłkiem DR-ke z 2006 w idealnym stanie. Właściciel chciał za nią 9 tysięcy złotych..... :mur:

a jaka to jest wersja?????????

przemo77390 15.09.2017 11:12

Cytat:

Napisał Cezarus (Post 548094)
Oczywiście tylko SE o innej nawet nie myśl .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

a jaka to jest wersja?????????

sebazaz 15.09.2017 11:14

To stara DR-a. Szukaj raczej SE.Te stare mają kilka wad trudnych lub niemożliwych do usunięcia:
- słaby wałek rozrządu lub jego smarowanie
- tylny amortyzator nie do zdobycia, a nic sensownego nie podchodzi
- wyjące sprzęgło
- pewnie jeszcze kilka innych
Większość wad usunięto w SE produkowanej od roku chyba 99?
W SE trzeba uważać na nicasil. Jeśli ktoś źle założył filtr powietrza, to może być uszkodzony.

Cezarus 15.09.2017 11:19

Dlatego pizzę , że wolałbym bym motać Xa niż starą DR chociaż w wersji SE jest zacnym sprzętem , ale bardzo trudnym do kupienia w rozsądnym stanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cezarus 15.09.2017 11:21

Sorry miało być piszę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

redrobo 15.09.2017 11:29

jedyny sensowny i bez wad jest LC4:) no moze swiatla brak, ale to mozna zreperowac... mozna znalezc nawet wersje adv w cenie 8-10 tysiecy w stanie do jazdy.

Cezarus 15.09.2017 11:34

To prawda nie ścierane LC4 wygrywa . Jest przygotowane fabrycznie do jazdy w terenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

teddy-boy 15.09.2017 11:36

Ten moj kolega bedzie sprzedawal wlasnie DR 650 wersje SE.

walther_white 15.09.2017 11:51

przemo77390 pierwszy w kolejce, ale jak coś wpisałbym się jako drugi:)

Znasz może szczegóły i orientacyjną cenę?

przemo77390 15.09.2017 11:59

Cytat:

Napisał Cezarus (Post 548094)
Oczywiście tylko SE o innej nawet nie myśl .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cytat:

Napisał walther_white (Post 548108)
przemo77390 pierwszy w kolejce, ale jak coś wpisałbym się jako drugi:)

Znasz może szczegóły i orientacyjną cenę?

Dokładnie pierwszy w kolejce :)

rozumiem że wszyscy piszecie o LC4 640 ??????????

Prince 15.09.2017 12:14

yeuop to przeczytałeś? :
Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548050)
Podróżnika na duże trasy we dwoje z punktu A i z powrotem do punktu A już mam.


Szacun dla yamahy seri XT za jakość tych silników. Ale no serio. Ani zawiasu, ani wagi, ani pozycji do latania po lasach to to nie ma. Oczywiście przy aktualnym wyborze. W latach 90tych to na pewno był dobry wybór.

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548062)
Xr 650L - a nie lepiej R?

Lepiej L. Mam R i trzeba sie pogodzić z wieloma jej ułomnościami. Wścieklizna ale bez świateł, siedzenia i z kopką trzeba sie zaprzyjaźnić. Do tego częsty serwis olejowo-zaworowy. Specyficzny motocykl. Nie wszyscy pokochają a nie jest tani.

Cytat:

Napisał walther_white (Post 548065)
Panowie przyłącze się do tematu, jeżdżę xtz660 i to kloc, bez hebli i zawiasu.

Tylny amor do Pekaesa. Zaciski zregenerować z oplotem i z hamplami trzeba uważać. To mega odporny sprzęt, ale przy starociu trzeba pewnie rzeczy odświeżyć. Nie mam tylko rady na przedni zawias. Tego nie zrobiłem ale raczej tylko przeszczep miałby uzasadnienie. Nowa XT660Z ma tak samo dupne zawiasy. Jedynie regulację napięcia z przodu. W zasadzie 200kg mozna po lesie pojeździć ale lepiej zakwalifikować jako wyśmienitą wyprawkę a mniej do ambitnych zabaw na niewielkich dystansach.

KTM- do tego lepiej mieć przynajmniej podstawy mechaniki. Nie bijcie.

żuk 15.09.2017 12:22

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548111)
rozumiem że wszyscy piszecie o LC4 640 ??????????

640,
sxc.
Ale też proponowałbym chociażby usiąść (wskazane na pracującym sprzęcie). Żebyś po pierwszych km po zakupie nie chciał się z nim rozstać.

Emek 15.09.2017 12:37

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548083)
Czyli DR - nawet pojawiła się jedna w stanie kolekcjonerskim jak twierdzi właściciel.

Stan kolekcjonerski bez bólu kupisz w de. W oryginale z minimalnym przebiegiem. Z tym że to koszt ok 3 tysi EUR. Mnie udało się taki kupić w PL za podobną kasę (1997 przebieg 6000 km). Szukałem bardzo długo i trafił się przez głupi przypadek. Ten z ogłoszenia wygląda ładnie ale za prawie 10K to gra nie warta świeczki. Zależy jaki masz budżet. Zakup strucla w PL za 7K (oglądałem takowe) to strata czasu.Z reguły druciarstwo i rzeźba bez pojęcia i jakiejkolwiek idei w budowie.
Do Kata nie będę zniechęcał ale sugeruję się przejechać. Ja odpuściłem choć w terenie będzie o wiele lepszy niż DR. Jest jeszcze XR650L ale trudno dostać, ceny z kosmosu. W terenie trochę lepsza niż DR ale na czarnym sporo gorsza (to moje subiektywne zdanie oczywiście). XR650R to już temat dla amatora. Kumpel ma i jak mu zgasł w czasie przeprawy przez bród to niestety odpał bez postawienia tego na stopce jest trudny. Albo wymaga praktyki :D. Ogień jest ale magic button jest IMO bezcenny w terenie.

PawelM. 15.09.2017 12:46

Przemku miałem 640 adv zrobiona na sxc. Teraz chłopaki takimi objeżdżają Albanię, Macedonię itp. Latalismy na nich po poligonach i ja parę razy wskoczyłem na tor mx. Ogólnie moto poezja po dostosowaniu pod swoje potrzeby. Dobrze przygotowany nie sprawi problemu. Mamy w swojej grupie magika od lc4 i exc więc miałbyś z serwisem łatwo :)

walther_white 15.09.2017 12:47

Cytat:

Napisał przemo77390 (Post 548111)
Dokładnie pierwszy w kolejce :)

rozumiem że wszyscy piszecie o LC4 640 ??????????

Ja miałem na myśli że jakby co to jesteś pierwszy do DR które będzie niedługo sprzedawane

teddy-boy 15.09.2017 13:24

Walther, pisz priv, dam ci numer do wlasciciela, zapytasz sie o wszystko.

Jac 15.09.2017 13:49

Przemo,
podjedź do mnie do Słomianek. Wsiądziesz na Huskę Te610 i już na żadne suzuki nie spojrzysz (włączając w to DRZ, ktgóra dualem też jest).
pzdr
Jac

PS. Nie sprzedaję, btw.

Cezarus 15.09.2017 14:28

Husqa 610/630 zajefajny sprzęt .... kurde zapomniałem o nim . Super zawieszenie i prosty trwały silnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Prince 15.09.2017 14:34

Cytat:

Napisał Cezarus (Post 548129)
Husqa 610/630 zajefajny sprzęt .... kurde zapomniałem o nim . Super zawieszenie i prosty trwały silnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak samo nie wymieniona została cała seria TT od yamahy.
Z drugiej strony może i słusznie bo ceny za egzemplarze strawne są wysokie jak na wiek moto. Te co oglądałem ostatnio umordowane tak, ze mi by sie nie chciało tego remontować. A kiedyś remontowałem weterany wiec leniem nie jestem.

przemo77390 15.09.2017 14:52

Cytat:

Napisał Jac (Post 548127)
Przemo,
podjedź do mnie do Słomianek. Wsiądziesz na Huskę Te610 i już na żadne suzuki nie spojrzysz (włączając w to DRZ, ktgóra dualem też jest).
pzdr
Jac

PS. Nie sprzedaję, btw.

Ale pikna - jak miałbym kupować oczami to już bym brał :) - jak z serwisem tego i żywotnością silnika

Mhv 15.09.2017 15:20

Najpierw znajdź TE 610 enduro po 2006? do kupienia. Tylko uważaj, może się zejść do wiosny..2019
Tego jest mniej niż XR650R..przy okazji, jak chcesz moją to rozważę sprzedaż.

Emek 15.09.2017 15:49

TE 610 jest praktycznie nie do kupienia więc rozważania na temat tego motocykla są mało celowe.

Cezarus 15.09.2017 15:57

Emek w PL nie da rady , ale już we Włoszech bez problemu .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Emek 15.09.2017 16:02

PL i Niemcownia w każdym razie odpadają.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.