Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Polskie wyprawowe enduro.. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30127)

sebol 06.09.2017 10:12

Polskie wyprawowe enduro..
 
Może kiedyś, ale jeszcze nie teraz :lol8:

http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja...5MK7&ocid=iehp

Już to widzę. WSK 750 Dakar

matjas 06.09.2017 10:27

wystarczy spojrzeć na polskiego nowego CWS Sokół. no kurwa... jak to zobaczyłem po raz pierwszy to myślałem gdzie się schować.
myślę, że podobnych spektakularnych sukcesów możemy się spodziewać tutaj.

m

sebol 06.09.2017 10:35

1 Załącznik(ów)
Rozumiem, chodzi o tego potworka. Klienci zweryfikują. Jak się nie sprzeda, to zrezygnują z produkcji, albo przebudują ten model. Połączenie komarka z... nie wiem z czym.

ArturS 06.09.2017 11:14

https://motobanda.pl/uploads/article...A.Still013.jpg
Silnik bliźniaczy do XR400 (podobno) tylko na wtrysku, koła 21/18, grzebnąć zawias i może miałoby to jakiś sens jeśli roczna używka ze znikomym przebiegiem straci na wartości z 12-13kPLN ;)

Zet Johny 06.09.2017 11:21

@sebol nie masz litości:mur:
musiałeś to pokazać:D
"jak się coś raz zobaczy to się nie da odzobaczyć"

siwy 06.09.2017 12:03

Cytat:

Napisał Zet Johny (Post 546591)
@sebol nie masz litości:mur:
musiałeś to pokazać:D
"jak się coś raz zobaczy to się nie da odzobaczyć"

właśnie, co z tym sokołem. Elwood miał to testować przecież :)

matjas 06.09.2017 12:20

Kontynuując wątek szalenie udanych polskich konstrukcji to widziałem jeszcze polskie rowery elektryczne utrzymane w stylistyce retro. Dzizas...
No nie wiem... Może za dużo oglądam zdjeć tego co sie robi w USA czy wogle na świecie, nawet w Tajlandii... No wystarczy odpalić Pinterest i przywiązać kopare taśma na gada.
Nie maja ci kolesie u nas za grosz pojęcia a na dodatek zdają sie byc na to ślepi...

Jedyne co kiedyś jeździło to był Maraton z silnikiem DR125 ale tez nie weszło to do produkcji i na szczęście bo pokraka była straszna. Oszczędzili ludziom zwolnień, długów a sobie pośmiewiska.

M

Zmyler 06.09.2017 12:20

Ma ktoś więcej fotek tego nowego urządzenia ???

voxan69 06.09.2017 12:31

https://motobanda.pl/romet-adv-400-2017

sebol 06.09.2017 12:53

Ten Romet z linka jest przystosowany do wypraw po całym świecie !!

Mam na myśli malowanie zbiornika. Można zaznaczyć na kontynentach odwiedzane miejsca :p

motormaniak 06.09.2017 12:57

Cytat:

Napisał ArturS (Post 546586)
Silnik bliźniaczy do XR400 (podobno) tylko na wtrysku, koła 21/18, grzebnąć zawias i może miałoby to jakiś sens jeśli roczna używka ze znikomym przebiegiem straci na wartości z 12-13kPLN ;)

To może pól roczna za to 6 tys taniej :) :
https://www.olx.pl/oferta/romet-adv-...tml#67d51db264

teddy-boy 06.09.2017 13:16

"Motocykl w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach"

Zawsze mnie zadziwia ten tekst. To odpowiednik "zyskuje przy blizszym poznaniu" z portali randkowych?

madafakinges 06.09.2017 13:16

Wy się z tego śmiejecie, a to wcale nie głupia opcja taki 400adv. Poczytam bo na ADVrider jest cały wątek o tym.
Ale jeśli byłby na tym znaczek hądy to wszycy by się jarali nim jak głupi.
Porównajcie sobie go z crf250rally.

Adagiio 06.09.2017 13:19

Niezniszczalny silnik XR 400 był made in japan i to robi różnicę w stosunku do tego co tam włożyli.
A tak w ogóle to całkiem fajne wozidło dla starszych panów jak ten z ogłoszenia :haha2: .

Nynek 06.09.2017 13:27

" Gwarancja na silnik 3 lata" Ciekawe jak to wygląda w praktyce ? Gdzie jest jakiś haczyk ?

teddy-boy 06.09.2017 13:30

Cytat:

Napisał Nynek (Post 546624)
" Gwarancja na silnik 3 lata" Ciekawe jak to wygląda w praktyce ? Gdzie jest jakiś haczyk ?

Pewnie tak samo jak 7 lat gwarancji na Kia. Masa kruczkow.

Prince 06.09.2017 13:47

To stara technologia. Jeśli wałek nadal jest na kulkach to rozważę. Wygląda tak sobie, ale sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne, dokręci sie wszelkie śrubki na kleju i wygląda, ze można objechać świat. Starych, wiecznych moto jak Tenere, XL600, Trampek czy AT już więcej nie będzie.

stopa-uć 06.09.2017 13:49

1 Załącznik(ów)
CHOPY
MAMY WŁASNĄ FORUMOWĄ 500ccm(Inaczej połówka)
Testujemy je w Białej na konkursach.
Na następny zlot dołożymy silnik ,nie zdążyliśmy. SORRY.

Czekamy w BIałej

sebol 06.09.2017 13:54

1 Załącznik(ów)
Jeśli ktoś poszukuje wyprawowca mogącego jechać po piachu, szuterku, błocie, śniegu, a może i wodzie, to takowy sprzęt już zdjełali. Coś takiego w Rosji spotkaliśmy.

Nynek 06.09.2017 13:59

Też bym zaryzykował tego ADV, ale jedno mi nie bangla - cena prawie 18 klocków za Chinola, na koniec roku CRF 250 L była na promocji za 18 400. Parametry silnika i osiągi podobne.

Adagiio 06.09.2017 14:00

Przypomnę Wam tylko że stara Africa i XR 400 miały 12 miesięcy gwarancji, które w 99% nie były potrzebne. A tu dają 3 lata, za stary jestem i za dużo w życiu miałem motorów żeby wierzyć w takie pierdoły.

Pirania 06.09.2017 14:24

Na grzyby idealne... piknie skitra się lesie! ;) A jak Ktoś znajdzie to i tak nie zapier..li bo po co ..;)

sebol 06.09.2017 14:44

Pomysłowość Rosjan cały czas mnie zaskakuje.

siwy 06.09.2017 14:48

Cytat:

Napisał Adagiio (Post 546637)
Przypomnę Wam tylko że stara Africa i XR 400 miały 12 miesięcy gwarancji, które w 99% nie były potrzebne. A tu dają 3 lata, za stary jestem i za dużo w życiu miałem motorów żeby wierzyć w takie pierdoły.

nowe ktm'y exc chyba w ogóle nie mają gwarancji na mechanikę

szynszyll 06.09.2017 21:13

musialoby mnie chujem opasac zebym kupil chinski motor. wolalbym xt z przebiegiem 100 tys km niz to cos. nie kumam jak mozna sie interesowac takim łajnem. no nie kumam :(

ArtiZet 06.09.2017 21:53

Nie kumasz bo się znasz a to jest dla tych co się nie znają :)

Prince 06.09.2017 22:55

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546716)
musialoby mnie chujem opasac zebym kupil chinski motor. wolalbym xt z przebiegiem 100 tys km niz to cos. nie kumam jak mozna sie interesowac takim łajnem. no nie kumam :(

No właśnie w tym rzecz, że to nie XT. Ma lepszą pozycję, rozrząd na kulkach i 18nastke z tyłu, większy zasięg i mniejszą masę.
Tak żeby coś wybrać co by przypominało to i mieściło się w tym budżecie to motane DRZ. Bedzie miało też 10 lat i nie znaną historię.

Tak przy okazji wiesz ile trzeba władowac kasy w XT z przebiegiem 100tyś zeby sensownie jeździło a dalej będzie klockiem?

matjas 06.09.2017 23:21

Zaczyna byc ciekawie. Dajesz Szynszyl ;)

BTW sformułowanie o opasaniu kuśką jest endemiczno żołyńskie. Miodek byłby wesół.

M

szynszyll 07.09.2017 08:47

tlumacze i wyjasniam:

1. skad wiesz, ze ma lepsza pozycje? jezdziles obydwoma?
2. rozrzad na kolkach - co wyscie sie tak tych kolek czepili?! 99% pojazdow ma walek lezacy na glowicy i nic sie nie dzieje. sily przenoszone przez walek sa zadne - wystarczy go smarowac prawidlowo i do jego produkcji jak i osadzenia uzyc odpowiedniej jakosci materialow. dla mnie to zadna zaleta - rozwiazanie dobre jak kazde inne. w chinskie smarowanie ani materialy nie wierze. dla mnie sa chujowe.
3. co komu z 18 cali w motocyklu ADV? ja bym to uznal nawet za wade.
4. wiekszy zasieg - polemizowalbym. Acerbisa kupisz za 300pln. zalozylem takich w zyciu z 4-5 do XT600
5. mniejsza mase. nieprawda. XT600E zalane 155kg. Romet ADV400 zalany 165kg. dane producentow. porownaj moc i moment. Chinczyki wydusili z 400ccm 20kW. imponujace... tyle co NX250 z 1988 roku...

co ma miec wspolnego Romet ADV 400 z DR-Z400 to juz zupelnie nie wiem :) gdzie Rzym gdzie Krym :) 138kg i 36kW... o calej reszcie nie wspominajac :) lekko Cie ponioslo :)

ostatnie zdanie pomine usmiechem :)

Prince 07.09.2017 15:51

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
tlumacze i wyjasniam:

1. skad wiesz, ze ma lepsza pozycje? jezdziles obydwoma?

Siedziałem a chinolu, na XT jezdziłem chwile. 600stece bo 660 to inna bajka. 600 mnie nie ujął. Chińczyk trochę jak Tenere tylko lżejszy, mniejszy, poręczny, pojemny wygodny i żałuję ze nie przyglądnąłem sie temu bardziej.
Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
2. rozrzad na kolkach - co wyscie sie tak tych kolek czepili?! 99% pojazdow ma walek lezacy na glowicy i nic sie nie dzieje. sily przenoszone przez walek sa zadne - wystarczy go smarowac prawidlowo i do jego produkcji jak i osadzenia uzyc odpowiedniej jakosci materialow. dla mnie to zadna zaleta - rozwiazanie dobre jak kazde inne. w chinskie smarowanie ani materialy nie wierze. dla mnie sa chujowe.

Wątpię żeby materiały użyte były lepsze niż japońskie. Pytanie czy muszą, koniecznie skoro jak sam piszesz rozrząd nie jest obciążony. Ale nie o tym. Kupując starego singla- lekką wyprawkę ( stąd rzuciłem motaną DRz ) nie wiesz, a możesz przypuszczać ze w swojej historii mogła mieć epizod z cyklu " ups zapomniałem zrobic dolewkę przed wyjazdem" ;) Łożysko sie zmęczy- panewka umrze. Głowica do DRz - kosztuje pewnie połowę suzuki.
Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
3. co komu z 18 cali w motocyklu ADV? ja bym to uznal nawet za wade.

Czemużto?
Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
4. wiekszy zasieg - polemizowalbym. Acerbisa kupisz za 300pln. zalozylem takich w zyciu z 4-5 do XT600

Odpuść tego XT. o tym niżej ;)
Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
5. mniejsza mase. nieprawda. XT600E zalane 155kg. Romet ADV400 zalany 165kg. dane producentow. porownaj moc i moment. Chinczyki wydusili z 400ccm 20kW. imponujace... tyle co NX250 z 1988 roku...

Wydusili przy wtrysku i jakistam normach. NX250 miał tyle. Ile ma CRF250 Rally przy aktualnych wymaganiach? Róznie z tą wagą podają do XT. Można znaleźć i 180kg



Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
co ma miec wspolnego Romet ADV 400 z DR-Z400 to juz zupelnie nie wiem :) gdzie Rzym gdzie Krym :) 138kg i 36kW... o calej reszcie nie wspominajac :) lekko Cie ponioslo :)

Poniosło bo szukam czegoś lekkiego co nie męczyłoby i na asfalcie i poza nim. Nie nerwowo a spokojnie i ten chińczyk gra na nosie europejskim i japońskim produktom. Cena według mnie jest wysoka jak na producenta z wuj wie skąd.

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546776)
ostatnie zdanie pomine usmiechem :)

Szkoda, że tak. Mogę podrzucić linka zainteresowanym do tematu o mojej XTZ. Miała niecałe 50tyś gdy ją kupiłem i nie była zmęczona. Dorobiłem kolejne 25 tyś i robiłem remonty tego i owego( w zasadzie sporej części) to mogę powiedzieć, ze koszt zakupu to połowa ;) Chłodzenie cieczą. Temperatura stabilna. XT chłodzone wiatrem po dwukrotnie większym przebiegu ...hmm. Ja wiem ze jeździ. Bo to kowadła.

szynszyll 07.09.2017 18:50

nic nie zrozumialem z tego co napisales. brniesz w swoja wymyslona teze. ja powtorze swoja: chinskie motory sa chuja warte.

kup chinola i objedz swiat, na zdrowie - ja nikomu nie polece tej imitacji bazujacej na oszustwie, kradziezy i chujograjstwie.

ukrasc, zrobic z gowna i sprzedac frajerom. super podejscie :)

Prince 07.09.2017 21:37

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 546895)
nic nie zrozumialem z tego co napisales. brniesz w swoja wymyslona teze. ja powtorze swoja: chinskie motory sa chuja warte.

kup chinola i objedz swiat, na zdrowie - ja nikomu nie polece tej imitacji bazujacej na oszustwie, kradziezy i chujograjstwie.

ukrasc, zrobic z gowna i sprzedac frajerom. super podejscie :)

A pamiętasz czas kiedy to podobnie mówiło sie o Japończykach?
To krótko. Jestem fanem yamahy i ich konstrukcji.
Takich motocykli jak w latach 90 już nie zrobi ani chińczyk, ani Japończyk ani Europa i raczej żaden koncern.
A z chujograjstwem to jest tak ze na allegro czy jebaju łatwo zostaniesz użyty bez mydła. Za to chińczyk odeśle kasę, towar i ładnie przeprosi.


Ale dobra już.

szynszyll 07.09.2017 22:12

widze, ze jestesmy z zupelnie innej bajki.

frog 10.09.2017 18:39

3 Załącznik(ów)
Spoko chłopaki popatrzmy na Polską konstrukcję która wygrała 6 dniówkę

szynszyll 10.09.2017 19:40

co to za model? glowica ciekawa. to polski silnik?

Franz 10.09.2017 19:49

Xt 600 zalane to nie 155 a 170 kg
Nawet Tt 600 re przekraczała ciut powyżej 160 kg
Z paliwem a 153 na sucho

RAVkopytko 10.09.2017 19:51

Szynszyl,proszzz
bo sie z Tobom już wutki nie napije :D

honda_honda 10.09.2017 20:05

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 547295)
co to za model? glowica ciekawa. to polski silnik?

http://www.polmot.skip.pl/index.php?...ode=view&id=92

frog 10.09.2017 20:47

5 Załącznik(ów)
Dodam ciekawostkę WSK 350cm3.Dwie ostatnie fotki to silnik czterosuwowy.

Zmyler 10.09.2017 23:50

Tą wsk-ę z piętrowym silnikiem widziałem kiedyś na żywca w Lublinie na torze kartingowym. Była jakaś impreza supermoto połączona z wystawą weteranów. Był jej konstruktor i opowiadał ja to skonstruował na własną rękę po przejściu na emeryturę.Mówił że jak pracował w wsk i przedstawił taki pomysł to go wyśmiali i wręcz zakazali pracy nad tym. Wykonał go po przejściu na emeryturę. Własnymi siłami i za własne pieniądze. Demonstrował ten motocykl znajomy -kolega konstruktora też wiekowy pan, był zawodnik trial, enduro który całkiem nieźle tym wymiatał. Bez gumy przez całą prostą też się nie obyło. Były i są głowy z potencjałem tylko ktoś musi kasę wyłożyć.

szynszyll 11.09.2017 11:00

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Franz (Post 547299)
Xt 600 zalane to nie 155 a 170 kg
Nawet Tt 600 re przekraczała ciut powyżej 160 kg
Z paliwem a 153 na sucho

skan z instrukcji yamahy 92-94

Franz 11.09.2017 11:59

Szynszyli, być może jest to waga z modelu z kickstarterem - bo takie też były
Miałem kilka xt 600 w tym jedno kupione jako nowe
W salonie Yamahy. Reszta sprowadzane z niemiec
Zawsze na sucho podawana była waga 158 / 159 kg
Model z rocznika 92 /94 miał kilka technicznych różnic
Ale to co wpływały na wagę w stosunku do modelu 95
To tylko mniejszy 12 l zbiornik paliwa.
Po restylingu w 95 dostał powiększony 15 l i gorsze zawieszenie

Gdyby miał 155 kg z paliwem i olejem
Byłby lżejszy od Dr 650 se , x challenge w wadze
Huska 610 ie

szynszyll 11.09.2017 17:09

opis dotyczy 1992-94 E. rownie miarodajny jak opis innych motocykli. jechac na wage i wazyc. moge udostepnic cala instrukcje. w pismie mottorad sami waza - zawsze wychodzi wiecej niz pisze producent.

Franz 11.09.2017 18:15

Tyle że im wyszło w tym przypadku przeszło 10 kg mniej
https://de.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XT_600
Motordaten
Luftgekühlter Einzylindermotor
Hubraum (cmÂł) 595
Leistung (kW/PS) 33/45 bei 6600 min−1
Drehmoment (N m) 50 Nm bei 5500 min−1
Höchst.geschwindigkeit (km/h) 144
Getriebe 5 Gänge
Antrieb O-Ring-Kette
Bremsen vorn Ø 298 mm Scheibenbremse
hinten Ø 245 mm Scheibenbremse
Radstand (mm) 1440
Sitzhöhe (cm) 88
Leergewicht (kg) 159
Vorgängermodell Yamaha XT 550
Nachfolgemodell Yamaha XT 660 R

i jest to zgodne ze stanem faktycznym
w piśmie motorrad często piszą bzdury tak i jak w naszych o czym często miałem okazję się przekonać.

http://www.motorradonline.de/motorra...00.674556.html

Technische Daten Yamaha XT 600


Yamaha XT 600 (Modell 43F von 1984)



Gewicht vollgetankt 154 ( zgodne ze stanem faktycznym)

In ihrer ersten und zweiten Auflage (von 1984 bis 1990) gilt die Yamaha XT 600 als Prototyp einer kernigen Enduro, die 2 KF (ab 1987) mit im Detail verbessertem Triebwerk, längerer Schwinge (leider Stahl statt Alu), Scheibenbremse auch hinten und 13-Liter-Tank krönt die gesamte Baureihe. Yamaha sieht das wahrscheinlich anders, denn die deutlich veränderten XT ab 1990 verkauften sich noch viel besser. Mit gekürzten Federwegen und E-Starter wurden sie als zünftige Allrounder auch bei Frauen sehr beliebt.

Waren aber auch beleibt: Leergewicht 175 kg. Sämtliche Normal-XT erreichten nie den Kultstatus von TT oder Ténéré, sind aber in der dortigen Szene gern gesehene Gäste. Einschlägig bekannte Spezialisten (www.wunderlich.de; www.kedo.de) umhegen die Yamaha XT 600 bis heute, ebenso sind die Reparaturanleitungen des Bucheli-Verlags noch lieferbar.

co po przetłumaczeniu przez wujka google brzmi

W ich pierwszej i drugiej edycji (od 1984 do 1990 r.) Yamaha XT 600 jest prototypem rdzenia Enduro, 2 KF (od 1987) z ulepszonym silnikiem, dłuższym swingarmem (niestety stalą zamiast aluminium), hamulcem tarczowym również z tyłu i 13 -Liter zbiornik koronuje całą serię. Yamaha prawdopodobnie wygląda inaczej, ponieważ znacznie zmienił się XT od 1990 r. Sprzedał się znacznie lepiej. Dzięki skróceniu zawieszenia i e-staraniach, stały się one bardzo popularne jako kobiece rounder.

Ale były też otyłe: pusta waga 175 kg. Wszystkie normalne XT nigdy nie osiągnęły statusu kultowego TT lub Ténéré, ale na scenie pojawiły się mile widziani goście. Znani specjaliści (www.wunderlich.de, www.kedo.de) otaczają dzisiaj Yamaha XT 600, a także instrukcje naprawy wydawnictwa Bucheli.

masz mottorad o oczywiście też i bzdury , a gdzie to widać

i niech Ci będzie że XT 600 1994 bez paliwa jest lżejszy od Xchallenge , DR 650 SE , TT 600 E , Huska 610E

rafal78 11.09.2017 19:54

Jak kupowalem xr-e miala wstawiona pradnice 200w. Dzis jadac do pracy moto nagle gasnie.kopie pol godziny,pcham i nic. Pchanko na stacje,szczescie trase dzis tez mialem tedy i świnka na pake i na fajrant do do firmy. Diagnoza z mechanikiem i miernikiem - nie ma ladowania! Stator padl. Na szczescie w domku orginal jest. Zona podwiozla,10 min i moto hula! Stator byl made in china i dedykowany do xr 650r i 400. Jesli ten ma taki sam to powodzenia na wyprawie. Wiem,kazdy moze pasc. Co zauwazylem jeszcze. Dwa miesiace walczylem z obrotami i slyszalem,ze moto nie chodzi jak powinno. Ma Tm40. Zmienialem filtry,tlumiki i nic. Dzis po zmianie statora silnik jakby ucichl i obroty trzyma. Byc moze to tez przypadek...

siwy 12.09.2017 10:40

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 547490)
opis dotyczy 1992-94 E. rownie miarodajny jak opis innych motocykli. jechac na wage i wazyc. moge udostepnic cala instrukcje. w pismie mottorad sami waza - zawsze wychodzi wiecej niz pisze producent.

z kaskami podobnie. zważyłem nowego nolana i wyszło więcej niż napisane na nalepce

Zmyler 12.09.2017 11:26

Cytat:

Napisał siwy (Post 547588)
z kaskami podobnie. zważyłem nowego nolana i wyszło więcej niż napisane na nalepce

Może mocno zapocony był ??? :)

jaro 12.09.2017 13:50

Ja swego czasy ważyłem XT 3TB 1992rok. Modyfikacje to zbiornik acerbis w nim 10l paliwa, zdjęte sety pasażera ,bez bagażnika z gumy i wyszło 167kg. Italiańcy w masie własnej napisali 315kg:vis:
Waga potrzebna mi była do U.K.

siwy 12.09.2017 14:11

Cytat:

Napisał Zmyler (Post 547598)
Może mocno zapocony był ??? :)

piszę przecież że nowy :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.