Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Czy ten wałek zdawczy jeszcze pożyje? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2683)

Vooytas 04.03.2009 07:24

Czy ten wałek zdawczy jeszcze pożyje?
 
2 Załącznik(ów)
Wiem że wiele było o wałkach, mnie niestety też dotknął ten problem. Mam wyjęty silnik i zaczynam się zastanawiać co robić:(
Chciałbym wymienić uszczelniacze trzonków, pierścienie (jeżeli gładzie będą ok) oczywiście uszczelki pod głowicą, więc już koszt min. 500pln. Jeszcze te zamienione koniki doszły (temat poniżej)
Wczoraj odczyściłem wałek zdawczy i zonk... wydaje mi się że ma już dość.
Wymiana wałka to kupa kasy, wałek chyba z 600 jeszcze uszczelki i na 100% jeszcze coś się wynajdzie.
Czy wg Was ten wałek może jeszce troche polatać? (chciałbym się pewnie czuć na wyjazdach, mam takie schizy potem że całą droge będe myślał o tym wałku)

Ropuch 04.03.2009 08:39

Połowa życia może mu została...ale nie wygląda za ciekawie :( porobiły się już trapezy...nówka sztuka zębatka będzie miała już luzy przez co będzie powiększać wyrobienie aż w końcu zetnie wieloklin.
jak już robisz wszystko zrób i to !!!!!!

podos 04.03.2009 08:41

Na moim nie mam sladu takich zmian... Jak dla mnie to ten jest wyrypany...

rambo 04.03.2009 10:01

A ja uważam że kolejne 150 000km zrobi :p

podos 04.03.2009 11:38

nie no, pewnie tak. Tylko porównuje do mojego po 50

Vooytas 04.03.2009 17:07

A moglibyście jeszcze zerknąć na zdjęcie głowicy w temacie niżej?
Pewnie macie doświadczenie czy moje przypuszczenia są słuszne....

podos 05.03.2009 13:37

ja patrzyłem, ale niestety nie mam zdjęć ze swojej i nie moge z niczym porównać . poza tym to rd07a jest.

dj.1 05.03.2009 13:47

widzialem juz duzo walkow i powiem ze masz szczescie ten ci straczy na minimum 100.000km ! :oldman:

Vooytas 05.03.2009 14:06

Cytat:

Napisał dj.1 (Post 47005)
widzialem juz duzo walkow i powiem ze masz szczescie ten ci straczy na minimum 100.000km ! :oldman:

Lejesz miód na moje skołatane serce.....

zostawie jak jest ( i tak mnie nie stac zeby kupic nowy i uszczelki itp. bo prowadze jeszcze remont vespy i starutkiego opla)

Będe musial bardziej dbać, czesto smarować smarem miedxiowym i pilnowac zeby zebatka byla w dobrym stanie.

bartol 05.03.2009 14:11

Vooytas - dzisiaj zrobie zdjęcie mojego starego wałka - to zobaczysz jak wygląda wyrypany wałek. Spoko - jeszcze pojeździsz troche.
Przy okazji oblukam te koniki

motormaniak 05.03.2009 14:20

Pojeźdzsz, jak cos z tym zrobisz - jak nic z tym nie zrobisz, założysz nową/starą zebatkę i stare zabazpieczenie to zebatką bedzie pracowac i niszczyć wałek. Może zrobisz pare dziesiąt tysięcy, a może staniesz w trasie ,daleko od domu....
Zabezpiecz wałek przed dalsza dewastacją - sposób opisany przez Kazmira jest ok, w twoim przypadku wystarczy sam klej .
Moja wyglądąła podobnie, sam klej wystarczył - zrobione pare tysięcy, zebatka siedzi bez luzów.
I nowe zabezpieczenie daj !!
cze

Babel 05.03.2009 14:31

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 47011)
Lejesz miód na moje skołatane serce.....

zostawie jak jest ( i tak mnie nie stac zeby kupic nowy i uszczelki itp. bo prowadze jeszcze remont vespy i starutkiego opla)

Będe musial bardziej dbać, czesto smarować smarem miedxiowym i pilnowac zeby zebatka byla w dobrym stanie.

Składaj chłopie wiosna idzie :)

podos 05.03.2009 14:45

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 47014)
I nowe zabezpieczenie daj !!
cze

Proszę mi wytłumaczyć, nigdzie nie znalazłem, zeby nowe zabezpieczenie dawać. Jak by było potrzebne to by chyba było w zestawie z zębatką? Dwa, że zęby zabezpieczenia tam wchodzą za "zęby" wielowypustu wałka i jakikolwiek mozliwy ruch jest tylko w płaszczyżnie promieniowej a nie osiowej. zatem bez względu na to czy zabezpieczenie jest nowe czy stare, zębatka bedzie miała luz taki, jaki luz jest na zużytym wielowypuście. Siły działają tylko promieniowo (stąd zyżycie)

gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?

Zazigi 05.03.2009 15:07

nie mam zdjęcia, ale zabezpieczenie też się 'pierze', traci na grubości na wysokości zębów i zębatka dostaje jeszcze większych luzów poosiowych, dzięki czemu przy zużyciu wałka, przechyla się 'na boki' i potrafi uderzać w blok silnika. na pewno warto wymienić razem z zębatką

dj.1 05.03.2009 15:13

sprawdzaj go tak co 10.000km i uwierzysz ze zuzycie bedzie prawie niewidoczne. (no chyba ze katujesz po bezdrozach)
No od siebie moze bym tak profilaktycznie jeszcze tak co 15.000 zmienial zebatke (ale jak nie masz scota to i tak wymieniasz mysle)

Vooytas 05.03.2009 17:25

dzieki wszystkim za pomoc i opinie bezcenne!
Musze poszukać jeszcze artykuł o regeneracji zebatki.

Bartol stary byku cie szukałem tyle czasu na gg!!! Chciałem sie zapytać gdzie piaskowales i malowałeś rame bo wygląda na zdjęciach naprawde na dobrą robote!

Jakiś namiar z cennikiem byś podesłał czy cuś:)

motormaniak 05.03.2009 17:50

Cytat:

Napisał podos (Post 47022)
Proszę mi wytłumaczyć, nigdzie nie znalazłem, zeby nowe zabezpieczenie dawać. Jak by było potrzebne to by chyba było w zestawie z zębatką? Dwa, że zęby zabezpieczenia tam wchodzą za "zęby" wielowypustu wałka i jakikolwiek mozliwy ruch jest tylko w płaszczyżnie promieniowej a nie osiowej. zatem bez względu na to czy zabezpieczenie jest nowe czy stare, zębatka bedzie miała luz taki, jaki luz jest na zużytym wielowypuście. Siły działają tylko promieniowo (stąd zyżycie)

gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?

Tak jak napisał Zazigi : Jeśli masz zużyty wałek zębatka pracuje i ząbki wycierają zabezpieczenie, co powoduje że pojawia sie dodatkowo luz wzdłużny. Zębatka zaczyna pracować nie tylko przy dawaniu i odejmowaniu gazu, również osiowo - bo ma taką możliwość. A wiadomo - gdzie coś o siebie trze , tam sie wyciera...
Wymieniałem napęd w paru afrykach i tam gdzie wałek miał ubytki- tam i zabezpieczenie było nadszarpnięte. Uściśle - wg mojej skromnej osoby:
JEŚLI ZABEZPIECZENIE MA LUZ W ROWKU LEPIEJ WYMIENIĆ.

Arecki007 05.03.2009 18:05

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 47056)
Tak jak napisał Zazigi : Jeśli masz zużyty wałek zębatka pracuje i ząbki wycierają zabezpieczenie, co powoduje że pojawia sie dodatkowo luz wzdłużny. Zębatka zaczyna pracować nie tylko przy dawaniu i odejmowaniu gazu, również osiowo - bo ma taką możliwość. A wiadomo - gdzie coś o siebie trze , tam sie wyciera...
Wymieniałem napęd w paru afrykach i tam gdzie wałek miał ubytki- tam i zabezpieczenie było nadszarpnięte. Uściśle - wg mojej skromnej osoby:
JEŚLI ZABEZPIECZENIE MA LUZ W ROWKU LEPIEJ WYMIENIĆ.

:brawo::brawo::brawo: tym bardziej że kosztuje tylko 30zł. Ja ostatnio wymieniałem zębatkę i na szczęście nic z wałkiem złego się nie porobiło póki co ale zabezpieczenie było zjechane gdzies o połowę...także warto wymienić:Thumbs_Up:

bartol 05.03.2009 22:54

1 Załącznik(ów)
...a tak wygląda wyrypany wałek.
Vooytas, wspomniana w postach profilaktyka i jeszcze pojeździsz na tym co masz.

7Greg 05.03.2009 23:11

Cytat:

Napisał bartol (Post 47142)
...a tak wygląda wyrypany wałek.
Vooytas, wspomniana w postach profilaktyka i jeszcze pojeździsz na tym co masz.

:eek::eek::eek:

szwedzkikucharz 05.03.2009 23:36

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 47047)
Musze poszukać jeszcze artykuł o regeneracji zebatki.

Mówisz, masz klik :)

Vooytas 06.03.2009 06:44

Bardzo Wam dziękuje!!!:Thumbs_Up:

podos 06.03.2009 10:08

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 47056)
. Uściśle - wg mojej skromnej osoby:
JEŚLI ZABEZPIECZENIE MA LUZ W ROWKU LEPIEJ WYMIENIĆ.

O, teraz mnie przekonałeś. A że zaraz będę SE (dużą literą specialnie) odwracał źle założoną zębatkę, :mur::vis: pstryknę fotkę poglądową do Waszej oceny.

tomekc 06.03.2009 16:15

walek nie rewelka, ale jak juz pisano pojezdzi jeszcze sporo.....reszte generatora skladaj, albo podmianka na cos zdrowszego

podos 11.03.2009 22:31

4 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał podos (Post 47204)
O, teraz mnie przekonałeś. A że zaraz będę SE (dużą literą specialnie) odwracał źle założoną zębatkę, :mur::vis: pstryknę fotkę poglądową do Waszej oceny.

prosze bardzo. Nie ma śladu żużycia. A skos który widać wygląda jak fabryczny tak aby pasował do skośnego podtoczenia wałka.
Przeżył trzy łańcuchy, 5 zębatek i 54 tys. km.

jedna strona

Załącznik 4371Załącznik 4372

i druga strona

Załącznik 4373Załącznik 4374

Zazigi 11.03.2009 22:44

no ładnie, moje miało 'wyprane' ząbki do połowy

Arecki007 11.03.2009 22:47

moje zabezpieczenia teraz zdjęcia nie mam ale znacznie gorzej wyglądało...więc zmuszony byłem wymienić, ciekawe ile łańcuchów i kmów przeżyło...wydaje mi się że go nigdy nikt nie wymieniał przez te kilkanaście lat...ale cholera wie

kithira 31.05.2009 14:09

W Porownaniu Do Mojego Ten Jest Nowy. Masz Jeszcze Lata Jezdzenia.

ostach 12.07.2009 19:50

u mnie też jest wałek trochę wywalony i chce zrobić taki patent..wyciąć z zębatki podkładkę i dać ją od strony silnika,pózniej nowa zębatka,i od zewnątrz kolejna podkładka z zębatki..czyli patrząc od strony silnika do zewnątrz: podkładka z zębatki->zębatka->zabezpieczenie->podkładka z zębatki..na samym początku wałek jest nie zużyty i pierwsza podkładka miała by się na czym trzymać i była by przykręcona do zębatki..aa i w zewnętrznej podkładce chce zlikwidować gwint,wszystko oczywiście zostanie skręcone na dłuższych i mocnych śrubach..robił ktoś taki patent??

Artuditu 12.07.2009 20:51

Zastanawia mnie tylko czy od silnika zmieści się kolejna zębatka(ta robiąca za podkładkę). Wydaje mi się że może być ciasno.

ostach 12.07.2009 20:53

Cytat:

Napisał Artuditu (Post 66437)
Zastanawia mnie tylko czy od silnika zmieści się kolejna zębatka(ta robiąca za podkładkę). Wydaje mi się że może być ciasno.

zapomniałem dodać,że chce stoczyć trochę podkładki..

Misza 12.07.2009 20:55

Czyli 180zł za materiał, plus spawanie, plus skrawanie, plus nie wiadomo co wyjdzie i chcesz to robić co 10 tys km? :)

ostach 12.07.2009 21:00

180 zl nie..mniej.zębatki na podkładki dam z jakiejś niższej półki..jakoś mnie spawanie tego nie przekonuje

konrad1f 12.07.2009 23:19

http://foto1.m.onet.pl/_m/a48e640506...4d,10,19,0.jpg



nowa zębatka odwrócona (dystansem do wewnątrz)
wielowypust w zębatce lekko sfazowany (nie pamiętam dokładnie ile) coby głębiej na wałek nachodził
na to 3x pierścień ze starej zębatki (środkowy robi jako zabezpieczenie)
ubytki w wielowypuście na wałku uzupełnione
całość skręcona dwiema śrubami M6 w klasyfikacji 12.9
początkowe problemy wynikały z tego, że śruby nawet zabezpieczone locktite'm odkręcały się i je ścinało
po zastosowaniu magicznych podkładek za 6zł/szt problem zniknął

wieczny 12.07.2009 23:24

Próbuję sobie to zinterioryzować metodą iteracji poglądowej i nie mogę zrozumieć jak to chroni przed zesunięciem :). Super bo pracuje większa powierzchnia, ale jak z tym zsunięciem?

konrad1f 12.07.2009 23:34

w drugim plastrze są wywiercone otwory z przesunięciem o kilka stopni:)


http://foto2.m.onet.pl/_m/4c9bf40b4f...86,10,19,0.jpg


to pierwotna wersja patentu
trzymało tylko na zewnątrz i na uzupełnionym wałku
niestety po kilkuset km ścięło śruby
ostateczna wersja zrobiła już ok 2 tyś km i jak na razie wszystko gra

Zazigi 13.07.2009 00:44

Genialne w swojej prostocie! Tez myślałem o czymś takim ale dodatkowo chciałem szlifować pod kątem kołnierz zębatki i tego dodatkowego pierścienia tak żeby mieć chociaż dwa "zęby" (to się jakoś nazywa, sprzęgło zębate czy kompensacyjne czy cuś) . Wszystko skręcić śrubami i dać mocne podkładki sprężynowe albo nawet mocne sprężyny. Chodziło by o to żeby docisk sprężyn kompensował luz a zębatka pracowała w jednym kierunku a pierścień w drugim. Nie wiem czy to ma sens ale może ma. Pozostaje też kwestia sił i nacisków...

samul 17.07.2009 14:08

Konrad, to jeszcze tylko pare pln na... olej do lancucha i bedzie super ;)

Mocna robota :Thumbs_Up:

wieczny 14.12.2009 21:07

No dobra. To jaki to jest klej. Z nazwy poproszę.

Dzieju 14.12.2009 22:53

Konrad1f w ten sposób zyskałeś ledwie 2mm powierzchni roboczej wałka, ale dobre i to zawsze to 2 mm dodatkowo.
Myślę że lepiej pobawić się i dołożyć od wewnątrz jest więcej do zyskania albo i z obu stron.

wieczny 15.12.2009 22:28

Nazwa może być na privkę jak się wstydzicie. Pytałem dwóch takich ale zapomniałem.

7Greg 15.12.2009 23:18

Cytat:

Napisał wieczny (Post 88837)
Nazwa może być na privkę jak się wstydzicie. Pytałem dwóch takich ale zapomniałem.

Jaki znowu klej?
Ten z foty? No to przecie Loktajt :)

wieczny 16.12.2009 00:04

To widzę. Chodzi mnie o dwuskładnikowy przyklejający zębatkę do wałka.

Dzieju 16.12.2009 08:53

Zerknij tu , coś wybierzesz http://www.technicqll.pl/main.html

Kazmir 16.12.2009 19:13

1 Załącznik(ów)
Loctite® 3450 2K 5-Minute Epoxy

maher 16.12.2009 19:17

Nie wiem czy mogę podsunąć pewien pomysł lecz spróbuje, kiedyś przy naprawie amorów zauważyłem luz śrub w uszach po prostu zrobiły się jajowate nie mogłem zastosować grubszej śruby więc musiało to tak zostać i wtedy w sklepie pan zaproponował mi specyfik wypełniający ubytki metalu.Wszystkie otwory wysmarowałem specyfikiem poskładałem i choć sam nie dawałem temu wiary zadziałało ,żadna śruba od amora do tej pory nie złapała luzu a przenosi ona nie małe siły więc myślę że przy zużytym wałku może warto spróbować i dodam że z demontażem niema problemu tym bardziej że do zębatki jest dobre dojście i zwykły ściągacz do łożysk poradzi a i link do specyfiku http://www.amtra.pl/pic.php?foto=bis...poxy_metal.jpg

BLOB 18.12.2009 19:24

2 Załącznik(ów)
Polatałem i dzisiaj oblukałem i u mnie jest tak
Więc pewnie otwierne sobie i posiedzę popatrze bo źle to nie jest- jak myślicie

wieczny 18.12.2009 19:30

Delikatne wyrobienie widać. Mam mniej więcej to samo - zębatka zaczyna się ruszać.

AHA, dodam, ze pojawiło mnie się toto ostatnio, jak jeździłem bez osłony zębatki. Czy takie wyrobienie może być jakoś sensownie od osłony uzależnione?

BLOB 18.12.2009 19:31

Tak sądzę więc zasiadam do stołu ktoś ze mną ??
Wieczny nie zaszkodzi Ci taki specyfik ??
Zimowe poranki w pracy i wieczory w domu to grzebanie w necie i tak mi przyszło do głowy coby szukać powodu do picia i pewnie znalazłem.
A z ciekawości zapytam ile masz na takim wałku nakręcone kilosów u mnie pisze na budziku 50 tysi :)
Może nie widziałeś tego bo była osłona :)

wieczny 18.12.2009 19:58

Zdejmowałem ją 1500km temu i luzów nie było.

Na zegarach niekręconych przez polskiego handlarzynę 90kkm, moich 35. A silnik sam nie wiem ile w końcu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.