Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   BMW (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=179)
-   -   XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26602)

mirkoslawski 15.05.2016 12:09

XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
 
Po Kryśce miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem.

Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8.

I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/15blush.gif

Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię http://forum.transalpclub.pl/images/...yellowgrin.gif ).

A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/03wink.gif

Krótki opis:
BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/18ok.gif

Zleciłem pełen serwis a więc:
- nowy olej LM 15W50 + filtr K&N
- filtr powietrza
- nowy płyn hamulcowy
- serwis zawieszenia
- nowy płyn chłodniczy
- nowe opony + nowe dętki Havy Duty
- nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem)
- sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji
- sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK

Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne:
- akcesoryjny zbiornik
- czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją
- komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami)
- aku litowo-jonowy (waga około 300 g)
- 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB
- bagażnik Touratech
- wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg)
- lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/16cool.gif http://forum.transalpclub.pl/images/...4mouthshut.gif )
- przewody oplot (przód i tył)

A reszta w standardzie http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/18ok.gif http://forum.transalpclub.pl/images/...23thumbsup.gif http://forum.transalpclub.pl/images/...s/61zabawa.gif http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/62yahoo.gif

Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/03wink.gif

Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością!

SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/18ok.gif Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy http://forum.transalpclub.pl/images/...yellowgrin.gif ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE!

Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/03wink.gif
https://lh3.googleusercontent.com/-x...515_101443.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-H...515_094312.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-5...515_094323.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-e...515_090631.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-v...515_090528.jpg

myku 15.05.2016 12:12

Też mam ;)

mirkoslawski 15.05.2016 12:17

Myku - no to już wiem, do kogo w razie czego z pytaniami uderzać :Thumbs_Up::D

I po co się ujawniałeś? :haha2:

Joke - oczywiście nie będę Ci zawracał głowy pierdołami...ale z poważnymi pytaniami się "zwrócę" w razie potrzeby ;)

myku 15.05.2016 13:29

Fajne moto kupiłeś.

kudlacz 15.05.2016 13:44

Ja się na niego przymierzam ale nikt nie znabył mojej AT. Ale co tam myku mi opier. .. swojego, bo kupuje gsa��

myku 15.05.2016 13:56

Haha....jak nie jak tak :p

Jaskola 15.05.2016 14:37

Gratuluję. Podjąłeś słuszną decyzję. Ja mam z tyłu ohlinsa, bajka :).

Zmyler 15.05.2016 14:46

Gratulacje ,fajny motocykl,fajnie dłubnięty. Jakbyś mógł mógł opisuj proszę wszelkie wrażenia z obsługi ,eksploatacji no i oczywiście z jazdy. Ciekawi mnie taki motocykl a nikt w okolicy nie ma takiego.

tyran 15.05.2016 14:52

Piękny! Graty!
Też kupiłem w marcu.
Mnie ta poducha powietrzna z tyłu wkurza i zakładam Ohlinsa.

PawelM. 15.05.2016 15:13

Tak dlubniety naprawde mi sie podoba. Graty

mirkoslawski 15.05.2016 15:21

Dzięki Panowie za dobre słowo :)

Będę tutaj wpisywał spostrzeżenia :Thumbs_Up:na razie muszę to moto poznać a co do poduchy - nie wiem jeszcze, co zrobię - na razie dam jej szanse...bo jak mojej Żonce powiem, że jeszcze ze 2 k PLN muszę wydać to :vis::dizzy:

Cezarus 15.05.2016 17:19

Kurka nie wiedziałem ze tu tylu właścicieli Xów jest 😄


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cezarus 15.05.2016 17:20

http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...3815280d19.jpg
Mam i ja . Gratulacje Mirkosławski kupiłeś fajny sprzęt .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cezarus 15.05.2016 17:22

Kup od razu tylny amortyzator i amortyzator skrętu i zrobi się naprawdę profi maszyna .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tyran 15.05.2016 17:27

Cezarus. Daj jakiegoś linka do amora skrętu.

Cezarus 15.05.2016 17:43

Ja kupiłem Scotsa w USA jak dolar był trochę tańszy , ale teraz kupiłbym taką samą chińską podróbkę z aliexpres .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cezarus 15.05.2016 17:45

http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...526a83d2fb.jpg
Według mnie to najlepszy dodatek do Xa . Mam jeszczę parę przeróbek , ale może tu będziemy się chwalić swoimi Xami i ich przeróbkami .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

myku 15.05.2016 18:40

Ja ten etap mam już za sobą :haha2:

kudlacz 15.05.2016 19:58

Myku nie pokazuj. Bo sie zamkną w sobie.

myku 15.05.2016 20:27

Haha....poczekam aż ty im pokażesz :p

Cezarus 15.05.2016 20:29

Myku widziałem Twojego ;) i nie zamkne się w sobie :D

myku 15.05.2016 21:42

Serio,gdzieeeee :p.niestety będę go sprzedawać. Nie mam czasu na wyjazdy poza asfalt. Szkoda bo moto jest wyjatkowe

madafakinges 15.05.2016 21:48

A mówiłem od razu, że xtr jest ujowe. W końcu fajne moto. Choć jestem ciekawy czy jakbyś przejechał się na LC8 czy wybór byłby taki oczywisty:)

Sam bym chętnie przytulił xchallange jak drugie moto.

Cezarus 15.05.2016 21:50

Cytat:

Napisał myku (Post 483432)
Serio,gdzieeeee :p.niestety będę go sprzedawać. Nie mam czasu na wyjazdy poza asfalt. Szkoda bo moto jest wyjatkowe

Na zdjęciach :p

mirkoslawski 15.05.2016 21:52

Mada - no sam się zastanawiałem, czy choćby dla zasady nie jechać i pomacać tego LC8 (nawet miałem do Ciebie pisać/dzwonić w tej sprawie :D) ale stwierdziłem, że nie chcę już jeździć i mieć znowu dylemat :haha2:

Jak na razie jestem BARDZO zadowolony z decyzji :)

Adagiio 16.05.2016 07:20

LC8 nie jest wyznacznikiem niczego, są motocykle które przynoszą frajdę z jazdy innym, tak samo jak tym co uważają że kat jest lepszy. Gratuluję nowego nabytku.

mygosia 16.05.2016 07:49

Gratulacje :-)

ŁukaszBIA 16.05.2016 08:02

Tylko szprejem nie maluj na czarno.

Gawron 16.05.2016 08:15

Myku tylko daj znac kiedy licytacja startuje! Tez jestem chetny! 😉

myku 16.05.2016 09:39

Licytacja wystartuje od "sofort kaufen". A tak serio nie ujmując nic lc8 to właśnie Czelendza jest moim ulubieńcem. Choć właśnie on najbardziej mnie połamał :D.Zycze setek tysięcy bezawaryjnych kilometrów :Thumbs_Up:

myku 16.05.2016 09:45

Obecnie stoi i się kurzy.upssd...chciałem dodać zdjęcie ale się nie udalo

KristoF 16.05.2016 10:09

Haaaaa, z Kozienic! Siedziałem na nim. :) . Niech służy bezproblemowo.

Cezarus 16.05.2016 12:15

Myku , a z przodu wymieniałeś zawieszenie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

myku 16.05.2016 12:25

Kupiłem już z öhlinsem z tyłu. Na przód wsadził progresy i olej wymieniłem. Nie dzidowalen nim ale do turystyki z obciążeniem nigdy mi nie do dobil czy żebym miał jakieś problemy.

Cezarus 16.05.2016 12:50

Wstawiajcie zdjęcia . Poproszę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mirkoslawski 21.05.2016 15:30

Dzisiaj jakieś 100 km nawinięte, z czego jakieś 60 km poza asfaltami i muszę Wam powiedzieć, że....FANTASTYCZNIE! BANAN na twarzy nie znikał i nie znika nadal http://forum.transalpclub.pl/images/...yellowgrin.gif

Uzupełniają "dane":
Co do wyposażenia dodatkowego to mój ma jeszcze:
1) Kierownica Fat Bar Acerbis Evolution
2) podwyższenie 3 cm (z możliwością zmiany wysokości)
3) osłonę na regler i zbiorniczek na płyn hamulcowy
4) Błotnik Acerbis
5) świeżo założony woltomierz
6) kanapa


Znalazłem już ustawienie zawieszenia pod siebie (dualowe) i lata się bajka, choć wysoki pierun http://forum.transalpclub.pl/images/...s/08tongue.gif

Ciekawostka - miałem za dużo oleju wlane - tak o jakieś 2-3 setki http://forum.transalpclub.pl/images/...on_twisted.gif quwra mechanicy!oczywiście nadmiar odessany, jest ok.

Spostrzeżenia:
- silnik jak dla mnie bajka, pięknie się wkręca od samego dołu, na wolnych obrotach (przy małych prędkościach) nie szarpie, ciągnie wspaniale http://forum.transalpclub.pl/images/...yellowgrin.gif
- założona na przód Dunlop Geomax - jak na razie ocena na 10 (zarówno on jak i off, oczywiście jak na kostkę i na tak mały, 300 km przebieg)
- pozycja za kierownicą jak pode mnie, chyba nawet wygodniej na stojąco http://forum.transalpclub.pl/images/smilies/03wink.gif


No jestem w skowronkach nadal http://forum.transalpclub.pl/images/...on_mrgreen.gif

Parę fotek:
https://lh3.googleusercontent.com/-w...521_064642.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-9...521_064705.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-T...521_064738.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-k...521_072648.jpg

myku 21.05.2016 17:00

Ja na tym motocyklu też mogłem cały dzień przestać. Kanapa od Johna i przebiegi 800km nie robiły wrażenia
. Wspaniały silnik. Spokojny ale ma pie....cie. no i spalanie 4litry.Same plusy.

Emek 21.05.2016 18:46

Cytat:

Napisał mirkoslawski (Post 484243)

Kultowy mostek. Było dzwonić a tak mnie baba do ogródka zagoniła:mur:.

mirkoslawski 21.05.2016 21:05

Myku - wszystko prawda :)

Emek - o 5.00 rano?? :) jak będę wiedział wcześniej, odezwę się wcześniej do Ciebie - może teraz nadążę hehe

kudlacz 22.05.2016 15:53

xch jest wyższy od 690ktm? I czy tak konus 176 dosięgnie do gleby? ew. czy można obniżyć xsa?

mirkoslawski 22.05.2016 19:37

Moim zdaniem nieznacznie wyższy. Ja przy optymalnym ustawieniu zawieszenia musiałem lekko lagi w półki wpuścić i mam lekko obniżone siodło A dotykam palcami ziemi przy wzroście 187 cm...to pierwsze Moto, które trochę ale jednak obniżałem ;)

Boski-Kolasek 22.05.2016 19:48

Mam i ja.
a to fajnie Pan robi: http://advrider.com/index.php?thread...-g650x.948227/

mirkoslawski 22.05.2016 19:56

Świetny temat! Ma gość polot i wizje...no i kasę ;)

Boski-Kolasek 23.05.2016 00:19

e'x
 
1 Załącznik(ów)
Synek pomaga exa zdobic :)

Boski-Kolasek 23.05.2016 00:21

ex
 
Cytat:

Napisał kudlacz (Post 484320)
xch jest wyższy od 690ktm? I czy tak konus 176 dosięgnie do gleby? ew. czy można obniżyć xsa?

mam 172 plus buty, siegam,... palcami daje rade :)

Cezarus 23.05.2016 06:53

Cytat:

Napisał kudlacz (Post 484320)
xch jest wyższy od 690ktm? I czy tak konus 176 dosięgnie do gleby? ew. czy można obniżyć xsa?

Bez problemu sięgniesz do gleby . Na enduro zatrzymując się i tak podpierasz się jedną nogą to tyłek zsuniesz z kanapy i przedłużysz sobie tym tą nogę :)

Boski-Kolasek 23.05.2016 11:14

dokladnie na udzie siedze kiedy stoje :), ale czy moto jest stania?

mirkoslawski 12.06.2016 10:15

Ostatnie dwa dni to pobudka o 4.30 rano i 3/4h latania - coś pięknego! Zmieniłem wydech na LeoVince Titanum, jest ciszej i chyba nawet lepiej wygląda na motocyklu (waga wydechu 1,4 kg) :thumbsup:

Swoją drogą - właśnie zrobiłem na XCuT pierwsze 2000 km więc czas na małą recenzje:

Wcześniej jeździłem ciężkimi motocyklami więc mogę śmiało powiedzieć: można AT latać w offie ale PO CO? XCuT waży zalany jakieś 150 kg i to naprawdę czuć w terenie. Jazda w sypkim piachu czy w błocie powoduje tylko fun a ogranicza mnie tylko moja wyobraźnia a właściwie moja własna bojaźń bo motocykl prowadzi się jak po sznurku. Jedzie tam, gdzie chcę i to bez walki. Teraz widzę, jak można "latać" w offie a nie walczyć z ciężkim motocyklem i terenem.
XChallenge ma według mnie świetny silnik - pięknie ciągnie od dołu do odcięcia przy czym nie ma się wrażenia, że to go (silnik) męczy. Pięknie można jechać na 3 biegu 20 km/h po czym odkręcając manetę żwawo rozbujać się do 80 km/h bez dziury w mocy czy dławienia.
Zawieszenie - przód jak dla mnie bardzo dobrze radzi sobie z terenem, dobrze działają regulacje.
Tył - mam seryjną "poduszkę" - jak dla mnie nadąża za przodem i nie mam zastrzeżeń, radzi sobie i na asfalcie i w offie. Jedyne co - trzeba przyzwyczaić się do "podnoszenia" tyłu przy ostrym hamowaniu przodem.

Hamulce - teraz dopiero wiem, co to hamulce (wcześniej miałem spowalniacze) :thumbsup: Bardzo dobra dozowalność.

Spalanie - w offie 4,3 l/100 km, w mieszanym czyli 50 % on i 50 % off to samo a więc spalanie około 4 l/100 km mnie zadowala.

Minusy:
- ładowność a właściwie mocowanie bagażu. Trzeba się nagłówkować, jak go zamocować do motocykla. Jeździłem z rogalem i dałem radę tylko dzięki dorobieniu a'la stelażo-gmolo-podpórek.
- odkręcają się śrubki :D

Więcej minusów nie znalazłem!

Po 2000 km (z czego pewnie jakieś 1000 km w offie):
- awarii brak :Thumbs_Up:
- zużycia oleju brak :Thumbs_Up:
- 2 koleżanki chciały mnie zaprosić na wspólne jeżdżenie, co wcześniej raczej w tak krótkim czasie (miesiąc) się nie zdażało...przypadek? :D:D:D
Parę fotek
https://lh3.googleusercontent.com/-M...612_062756.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-r...612_062820.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-o...612_071849.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-r...611_062317.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-z...611_062345.jpg

Mhv 12.06.2016 10:31

Żeby się przekonać że motocykl lekki prowadzi się w terenie lepiej niż ciężki, to nie trzeba kupować, wystarczy pożyczyć od kolegi i się przejechać, ale....trzeba mieć kolegów:D
Moim skromnym zdaniem to AT jest po prostu bardziej uniwersalna niż większość małych i tyle. Przejedź się jakimś 2T i ciekawe co wtedy powiesz o bemwu i jego terenowych możliwościach.
Dobrze że w końcu znalazłeś, przynajmniej na jakiś czas:at:

mirkoslawski 12.06.2016 10:36

Michał - dobrze prawisz ale...
na pożyczonym nigdy nie będę jechał jak na swoim (i dlatego ciągle mam kolegów :D) a więc u mnie nie sprawdza się teoria "zanim kupisz, pojeździj".

XC to motocykl z przebiegami jak AT a wagą jak prawie jej połowa, z zawiasami o 2xniebo lepszymi...

Królową latałem prawie 4 lata a tylko rok na jej seryjnym zawiasie i z seryjnym wyglądem...dobrze ją wspominam i na zawsze w mym sercu zostanie ale zacytuję mojego kolegę:

"Panu Hondzie najbardziej udali się posiadacze Hondy" :zdrufko::osy:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.