Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Afryka bez tajemnic, czyli gdzie ma przyjść ta uszczelka :-) (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=16687)

Zoltan 21.02.2013 07:44

Afryka bez tajemnic, czyli gdzie ma przyjść ta uszczelka :-)
 
mam zagadke dla znawcow..
zdjalem kilka dni temu rame z silnikiem ze stolu w garazu i znalazlem na tym stole o-ringa o wymiarach 23x2.5
no i teraz drapie sie w glowe, gdzie mi brakuje uszczelki w mojej afryce.. wszelkie sugestie mile widziane. dodam, ze gmyralem w sprzegle, zaworach, zdjeta byla podstawa filtra oleju, i zeby nie bylo za latwo, w tak zwanym miedzyczasie przez stol przewinely sie wszystkie czesci, ktore zdemontowalem doprowadzajac do stanu 'rama + silnik'
na zwyciezce- autora poprawnej podpowiedzi czeka nagroda w postaci korzysci alkoholowej ;)

pozdrawiam

szparag 21.02.2013 08:56

Pompa wody, a dokładnie ten chromowany metalowy przewód weń wchodzący.
Pozdr.

majki 21.02.2013 09:19

Hmmm...według fiszek przy pompie wody są takie oringi:
O-Ring, 32.95X2.62 (ARAI)
O-Ring, 13.8X2.5
O-Ring, 30MM

edit:
Może uszczelka bagnetu (O-Ring, 21.5MM )??

edit 2:
oringi przy filtrze oleju (też nie pasują):
O-Ring, 9.8X2.4
O-Ring, 14.8X2.4 (ARAI)
O-Ring, 57.8X2.4
O-Ring, 14.7X2.2
O-Ring, 13X2.5

szparag 21.02.2013 09:55

Mówię o uszczelce rury wodnej, tej która wchodzi do pompy, w/g fiszek ma 28 mm, ale może być obkurczona, albo ktoś włożył inną. Jedynie co więcej mi przychodzi do głowy to uszczelka korka dekla, ale tam jest 30 mm,chodzi o ten wziernik na lewym deklu, albo jak majki pisze od bagnetu.

Napisz dokładnie co rozbierałeś przy, tym silniku.

Zoltan 21.02.2013 12:07

Dzięki za pomoc, zajrzę do afryki dopiero za 2 tygodnie jak wrócę z pracy - wtedy chyba dopiero się okaże o co chodzi z tą częścią, bo póki co nic na 100% nie pasuje. Neta mam tylko dorywczo, jak gdzieś stoję. Będę wdzięczny za dalsze pomysły, zobaczymy za 2 tygodnie gdzie jest miejsce tej uszczelki.

Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

majki 21.02.2013 12:12

Zoltan, przejrzałem większość fiszek od 07a (z ciekawości ;)) i nie znalazłem takie rozmiaru oringu (ani w silniku, ani w ramie), za duży na przewody olejowe/wodne, najbliższy rozmiar to bagnet...

Zoltan 24.02.2013 21:22

tez przejrzalem fiszki zanim zaczalem ten watek, obstawiam korki w kapie alternatora.. to bedzie pierwsze miejsce' gdzie zajrze..

przy silniku robilem tylko sprzeglo i regulacje zaworow, no i musialem zdjac podstawe filtra oleju, bo sie porobilo, jak chlodnice oleju odkrecalem (kochane imbusy)

Zoltan 13.03.2013 21:17

no wiec jest tak:
po pierwsze primo korki w kapie sprawdzone,
po drugie primo.. wrzucilem w google 'wymiarowanie o-ringow' i sie okazalo, ze moje przeswiadczenie, ze nominalna srednica oringa jest srednica zewnetrzna bylo mylnym bledem.. tak wiec moj znaleziony oring tak naprawde to 18.5 x 2.2 (tak okolo) nowym faworytem jest znaleziona w fiszkach uszczelka lacznika w ukladzie chlodzacym.. jutro sprawdze..
a tak przy okazji.. Majki- masz fiszki do 07A ? bo ja sie podpieram fiszkami do 07.. niby to samo, ale drobne roznice sa..

Lupus 13.03.2013 21:46

Ja nie mam Afry, ale czasem takie ringi zostają z filtrów oleju

Zoltan 13.03.2013 21:57

tez o tym myslalem, tym bardziej, ze oring pasuje na krociec, na ktory nakreca sie filtr oleju, ale tam raczej nie powinno byc, jest oring na zewnetrznej krawedzi filtra..

moj faworyt odpadl, nie wytzymalem i polazlem do garazu.. tego lacznika miedzy cyckami nie ruszalem

szukam dalej..

majki 13.03.2013 22:19

Cytat:

Napisał Zoltan (Post 299803)
a tak przy okazji.. Majki- masz fiszki do 07A ? bo ja sie podpieram fiszkami do 07.. niby to samo, ale drobne roznice sa..

Zoltan, ja grzebię na stronie Motoristy i tam przeglądam poszczególne schematy dla konkretnego rocznika.
Powodzenia ;)

edar 17.03.2013 14:58

A może jest to oring z prawego seta kierownika, na wejściu i na wyjściu wałka dźwigni hamulca jest takowy. Co prawda u mnie one są w przekroju kwadratowe i średnica zew. to 20 ale może kiedyś jakaś ropucha przy tym grzebała i co innego wcisneła.

dominikon 24.02.2023 17:07

3 Załącznik(ów)
Hej, mam takie pytanie i prośbę jednocześnie - czy nie orientuje się ktoś z Was gdzie mają być zastosowane te uszczelki/o-ringi? Składam moto po zimowym, grubym serwisie i za cholerę nie pamiętam skąd to wyjąłem lub skąd mi wypadło :-) Przejrzałem serwisówkę, rysunki i nie potrafię tego zlokalizować. Uszczelki/o-ringi są dwa i nie są takimi typowymi o-ringami bo są one specyficznie ukształtowane (chyba że się jakoś odcisnęły przez całe 30 lat). Wymiar zew. to coś około 10,6 mm a wew. ok. 6,0 mm. Z góry dziękuję za każdą pomoc i sugestię.

waw 24.02.2023 18:16

X-ring od łańcucha?

Bałtrok 24.02.2023 18:24

A co rozbierałeś do tego serwisu?
To nie uszczelniacze z kiwaczki?

szynszyll 24.02.2023 18:27

jestes pewien, ze Ci to wypadlo z RD07 a nie jest to cos extra z garazu? w oryginalnej RD07 nie ma takich uszczelniaczy - karbowanych na bokach. w wahaczu i kiwaczce masz wszystkie simeringi? upaprane jest to piachem wiec gdzies przy ziemi musialo robic - moze poprzedni wlasciciel zrobil jakis 'patent'. na X-Ring to jest za duze. moze cos ze stopki
centralnej jesli ja masz.

p.s. uszczelniacze w wahaczu i kiwaczce nie sa karbowane i nie pasuja rozmiarem: CMSNL.COM polecam - sa wymiary i zdjecia czesci:

https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-a.../#.Y_jzyHbMKUk

p.p.s. sa na tym jakies oznaczenia?

dominikon 24.02.2023 18:37

Tak pokrótce - wyjmowałem silnik z ramy, zmieniałem pierścienie tłokowe, uszczelki pod cylindrami i głowicami, wymieniłem łańcuch pompy oleju, sprzęgło po regeneracji wkładałem, cały przedni zawias rozbebeszyłem, wyczyściłem i zalałem nowym olejem i jeszcze pewnie parę innych rzeczy o których zapomniałem tak więc właściwie wszystko co do tych czynności musiałem rozkręcić to rozkręciłem. Może to faktycznie uszczelki z rozpiętego łańcucha napędowego? Aha - kiwaczki nie ruszałem. Wyciągałem tylko tę długą śrubę przechodzącą przez wahacz która również trzyma silnik w tylnej jego części.

szynszyll 24.02.2023 18:43

nie wiem na ile dokladnie to zmierzyles - lancuch wymieniales/rozpinales? jaki masz/miales model lancucha?

dominikon 24.02.2023 18:48

Łańcuch rozpinałem i dlatego faktycznie to może dobry trop. Lecę do piwnicy za moment sprawdzić dokładnie co to za "keta" i zaraz dam znać.

szynszyll 24.02.2023 18:51

no to kolega WAW pewnie mial racje...

dominikon 24.02.2023 18:55

Tak, to X-ringi do łańcucha. Mam DID-a 525 V8. Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Trochę mi lżej, że nie muszę ponownie pieca z ramy targać! Jeszcze raz wielkie dzięki.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.