PDA

View Full Version : Prądy za wysokie!!!


motomik79
24.06.2008, 09:13
Witam wszystkich afrykanczykow!Kupiłem RD04 i mam problemiki z regulatorem napiecia,chodzi o to ze podaje za wysokie napiecie ladowania i gotuje mi bateryjke.Kupiłem nawy regulator i w morde jest to samo wiec jestem w niezłej dupie...Potrzebny mi namiar na dobrego elektryka.Jak by tego było mało prawdopodobnie mam instalacje od rd07,ale ona sie chyba niewiele różniła.Potrzebuje jakiś patent na ograniczenie prądu ładowania,albo zajebistego elektryka.:confused:

Franz
24.06.2008, 09:16
Witam wszystkich afrykanczykow!Kupiłem RD04 i mam problemiki z regulatorem napiecia,chodzi o to ze podaje za wysokie napiecie ladowania i gotuje mi bateryjke.Kupiłem nawy regulator i w morde jest to samo wiec jestem w niezłej dupie...Potrzebny mi namiar na dobrego elektryka.Jak by tego było mało prawdopodobnie mam instalacje od rd07,ale ona sie chyba niewiele różniła.Potrzebuje jakiś patent na ograniczenie prądu ładowania,albo zajebistego elektryka.:confused:

To są złe styki na kostkach ( opinia nie z doświadczenia ,ale z ilości przeczytanych forumowych postów)

cube
27.06.2008, 12:55
ja mam to samo.. tylko że zanim mój regulator zagotuje aku to wcześniej wywali 30 amperowy bezpiecznik przy styczniku i jak dobrze mu pójdzie to także 10 tke na kierownicy.. patenta tymczasowego mam takiego, że odłączam jeden z trzech kabli z prądnicy.. może i nie zamądre to, ale jak ma sie ostatni bezpiecznik i wizję pchania moto 20km do domku, to człowiek różnych sposobów się ima..

R2D2
27.06.2008, 23:04
Cudow nie ma , albo walnienty stojan , albo slabe styki , kable lub ubity regler a niekiedy winny jest akumulator.
Ukalad ladowania jest prosty i dzialac musi .

klanol
28.06.2008, 22:39
zrobiłem dziś przegląd elektryki z okazji montowania płytki sterującej i... te cholerne, żółte kable od alternatora wraz z kostką się grzeją. okazuje się, że pomimo przyzwoitego wyglądu z zewnątrz w kostce zbiera się wilgoć i rozwija się korozja. mam zamiar wywalić ją w dziady i połączyć złączkami a następnie zaizolować rurkami termokurczliwymi aby połączenie było hermetyczne. taka tandeta :(

Zazigi
28.06.2008, 22:55
ja po wybuchu reglera zrobiłem dzisiaj połączenia lutowane na tych kablach bo wcześniejsze złączki po niemcu też szlak trafił. ale nie wiem czy lut w tym miejscu jest optymalnym rozwiązaniem?

R2D2
28.06.2008, 23:28
Jest optymalny , przewody nalezy skręcić ze soba a pozniej oblutowac
lepszego polaczenia nie ma :oldman:

klanol
29.06.2008, 09:38
pierniczę złączki, też lutuję. w końcu to połączenie wymaga rozłączenia tylko w przypadku wymiany regulatora albo wyjęcia silnika a strzty w prądach najmniejsze
-------------------
polutowane. nic się nie grzeje!

motomik79
01.07.2008, 09:01
ciesze sie ze niektorym z was to pomogło ja narazie jezdze na długich bo mimo wszystko kable mam zkrecone a prady nadal za wysokie..... :mur:

Mroq
01.07.2008, 23:19
odradzam, moduł może tego nie przeżyć !!!!!

R2D2
02.07.2008, 00:08
ciesze sie ze niektorym z was to pomogło ja narazie jezdze na długich bo mimo wszystko kable mam zkrecone a prady nadal za wysokie..... :mur:


moze napisz co to znaczy za wysokie prady ? podaj jakies wartosci ktore mierzysz i zobacz czy masz sprawne aku.
Jakie jest napiecie na akumulatorze przy zgaszonym silniku i wlaczonymi swiatlami dlugimi i np. stopem.
Czy jest w nim elektrolit jezeli to akumulator obslugowy.
Pomierz jeszcze stojan alternatora czy fazy nie maja przebicia do masy .

motomik79
07.07.2008, 08:20
fazy podają 11v z chaczykiem kazda wiec wszystko jest oki nie mam pojecia moze po prostu trafił mi sie nowy zepsuty reulator????

bartek
07.07.2008, 10:32
W każdej chwili służę namiarem na magika-elektryka spod Wrześni, o ile byłbyś zainteresowany:)

premislauss
27.03.2009, 14:45
a u mnie na wolnych obrotach jest napiecie 23V! To chyba za duzo, co z tym robic? Stary regulator mi spaliło, a boje sie teraz nowy podłaczyć żeby nie strzelił.

R2D2
27.03.2009, 15:43
A gdzie masz akumulator ? , podłączony ?
Jak podłączony to już dawno nie żyje jak napięcie na nim jest na poziomie 23V

premislauss
27.03.2009, 20:30
Znaczy takie napiecie jest prosto z kabli od alternatora na wolnych obrotach i pytanie czy nie jest ono za wysokie, zeby nie spalilo regulatora.
Jakie napiecie powinno byc na wyjsciu z alternatora (zolte kable) przy danych obrotach?

R2D2
27.03.2009, 21:09
Wydaje się dobre .
Nie pamiętam dokładnie ale u mnie wahało się chyba miedzy 19~23V zmiennego przy 1200 RPM.

premislauss
27.03.2009, 22:50
Czyli mając 23V przy 1200rpm jest OK? nie rozwali mi znow regulatora przy np 8000rpm bo dostanie tak cholernie wysokie napiecie?

Prosze pomożcie bo tylko wpiąć regulator i sezon zaczynac!!

PawelZDR
27.03.2009, 23:10
Kolego regulator jak sama nazwa mówi jest po to żeby to napięcie wyregulować i w przypadku tego układu wyprostować jeśli jest sprawny to zadba o to żeby napięcie nie przekroczyło dozwolonej wartości i zmieniło swą postać z prądu zmiennego na stały.Pomijając wszystko-polecam poszukać w Google informacji na temat alternatora ze stałym magnesem i zapoznać się jak działa taki układ-wtedy nie będzie takich pytań.

R2D2
28.03.2009, 07:35
Czyli mając 23V przy 1200rpm jest OK? nie rozwali mi znow regulatora przy np 8000rpm bo dostanie tak cholernie wysokie napiecie?

Prosze pomożcie bo tylko wpiąć regulator i sezon zaczynac!!

Jeżeli instalacja, kostki i akumulator jest ok to nic się nie stanie.Ważny jest stan akumulatora bo pracuje on jako stabilizator napięcia .

premislauss
28.03.2009, 15:24
Podłaczylem i na wolnych ma 13,5V przy wzrosicie obrotow jest caly czas rowno 13V to chyba dobrze.

Misza
28.03.2009, 16:44
Nie za mało? :) Serwisówka podaje 14-15V przy 5500br

R2D2
28.03.2009, 19:25
Podłaczylem i na wolnych ma 13,5V przy wzrosicie obrotow jest caly czas rowno 13V to chyba dobrze.


Jest dobrze , u mnie jest tak samo .
Jak daje obrotów to napięcie spada do ok 13V.




Misza : serwisówka podaje te napięcia przy konkretnym modelu akumulatora , sądzę że inne aku mają inną rezystancje wewnętrzną i z tąd te różnice w pomiarach , ja smigam na jakims chińskim aku.
Przy napieciu średnio 13,5V jest wszystko ok.

premislauss
29.03.2009, 12:17
To sie bardzo ciesze, że jest dobrze!! Ja mam nówke aku Yuasa wiec problemów nie bedzie. Sezon rozpoczęty i oby dopiero zakończony na zime :P dzieki wszystkim za pomoc!

Misza
16.08.2009, 11:30
Mam problem ze zbyt wysokim ładowaniem... Dochodzi do 17 V, kable regulatora mam przerobione na konektorki, lekko ciepłe są (na pewno nie gorące), regulator też ciepły. Założyłem inny regulator, inny akumulator i nadal zbyt wysokie ładowanie. Jakieś pomysły? Objawiło się to ni stąd nizowąd :) wczoraj po wcześniejszym bezawaryjnym działaniu. Kabelki te grube w kostce stycznika rozrusznika mają wpływ na ładowanie?

Kazmir
16.08.2009, 21:03
Posprawdzaj masy i te "kabelki grube"

Misza
16.08.2009, 23:28
Wszelakie masy i styki to pierwsze co zrobiłem... Jutro na spokojnie już poszukam przyczyny. Dzisiaj mnie już wkurw brał, że znowu trza coś przy afri robić :). To brak dobrego styku na przekaźniku może mieć takie skutki? Jakieś teoretyczne wyjaśnienie, dlaczego miałoby się tak dziać? Lubię oprócz niwelowania awarii także wiedzieć jak to działa...
-------------------------------------------------------------------------
Ok, sprawdzone, zrobione, przetestowane. Wcześniej wszystkie styki i złącza były czyszczone i sprawdzane. Powodem zbyt dużego ładowania był, choć czysty, to luźny konektorek na biało-czerwonym kablu w przekaźniku rozrusznika. Docisnąłem go lekko kombinerkami i zadziałało. Dzięki :)

Kazmir
17.08.2009, 21:28
Zawsze do usług...:)

podos
18.08.2009, 09:07
Jeszcze pytanie - w 07a (w 07pewnie też) w którym miejscu jest przykręcona masa do motocykla?

Moto-Bandit
22.09.2010, 15:01
Witam,
Mam podobny problem z napięciem ładowania. przy obrotach 1200-2000 (przy takich mierzł em) napięcie mierzone na aku wynosi 16-17V. Dodam, że problem pojawił się po konkretnej glebie.
Czy przyczyną mogą być połączenia (kostki) czy to coś poważniejszego?

Dubel
22.09.2010, 15:55
Witam,
Mam podobny problem z napięciem ładowania. przy obrotach 1200-2000 (przy takich mierzł em) napięcie mierzone na aku wynosi 16-17V. Dodam, że problem pojawił się po konkretnej glebie.
Czy przyczyną mogą być połączenia (kostki) czy to coś poważniejszego?
Witaj
Trapi Cię jedna z furi Afrykańskich zwą ja regler, regulator :)
Wymień i po sprawie a kostki i tak warto sprawdzić
Pozdro

RAFWRO
22.09.2010, 20:03
Najpierw sprawdź samo aku i połączenia reglera.

Moto-Bandit
22.09.2010, 21:32
Jutro sprawdzę kostki, stycznik rozrusznika i aku.
Ale mam jeszcze 2 pytania:

1. Jak sprawdzacie czy aku jest sprawne? Tylko wystarczy zmierzyć napięcie? czy potrzebny jakiś dodatkowy pomiar? (do tej pory w wcześniejszych motongach wymieniałem aku jak brakowało prądu przy zapalaniu, oczywiście jak instalacja sprawna)

2. W kilku postach spotkałem się z uwagami odnośnie czarnego kabla od regulatora (ten od sterowania, czy jakoś) Jak z nim faktycznie jest? Jest podłączony fabrycznie do "+" czy wisi luźno, a może go nie ma? Dodam, że chodzi o RD04

Z góry dzięki.

Dzieju
22.09.2010, 21:51
Własciwe sprawdzenie akumulatora robi się specjalnym miernikiem, który sprawdza jego aktualną pojemność jak i ewentualne wewnętrzne zwarcia.
Każdy akumulatorowiec-elektryk powinien to mieć.

Franz
23.09.2010, 11:54
A reglery padają głównie z winy akumulatora. Brak odbioru lub odbIór zbyt duzy.
Obstawiam nie wtyczki a oberwanie celi, szlam powodujący zawarcie , lub poluzowanie przewodu, zacisku,
Nie masz miernika , zostaw 5 min na światłach i odpal. słabo kręci lub wcale -wymiana
KRęci dobrze , jeszcze posłuży

Najprostszym dodatkiem opisywanym kiedyś jest dioda zmieniająca barwę w zależności od napiecia
Ledvolt. Funkcjonuje u mnie z powodzeniem od lat dwóch
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/

Dzieju
23.09.2010, 12:04
A reglery padają głównie z winy akumulatora. Brak odbioru lub odbIór zbyt duzy.
Dokładnie , skoro akumulator jest jakby głównym odbiornikiem a nadmiar idzie zwarciowo.
Mój poprzedni wytrzymał mi 7 lat i wymieniłem go tylko z powodu naturalnej utraty mocy z biegiem czasu ( gdyby nie długa ostatnia zima to by i 8 rok przelatał).
Nigdy nie grzał mi się regulator a prądy zawsze w normie.

Moto-Bandit
23.09.2010, 13:47
Trochę posprawdzałem i nie wygląda to ciekawie.
-Kostka okrągła od regera w środku czyściutko i sucho, styki jak nowe
-kostka od alternatora (przewody żółte) lekko żółtawa, styki wyglądają OK, dla pewności potraktowałem środkiem do konserwacji połączeń elektrycznych
-Przekaźnik od rozrusznika, a konkretnie kostka i bezpiecznik też wyglądają ok, też środek do konserwacji
-Po tych zabiegach, w trakcie pracy motocykla, przy wyłączonych i włączonych światłach niestety nadal napięcie na aku ponad 17Vhttp://1.1.1.3/bmi/africatwin.com.pl/images/smilies/baldy.gif

Jeśli chodzi o aku to o ile dobrze pamiętam ma dopiero 1,5roku nigdy nie miałem z nim problemu. Nawet dziś moto zapaliło za dotknięciem startera. Rozrusznik kręci żwawo i radośnie, więc wnioskuję że prąd rozruchu jest ok.
Masakra zaskoczyłem się mierząc napięcie na samym aku - w tej chwili ma 14,6V (nie bardzo wiem jak to możliwe, może przez te za wysokie łądowanie? Glebę?)
Dodam, że po odpaleniu Afri od razu gotuje elektrolit (nic dziwnego jak idzie 17V)

No to mam wydatek..http://1.1.1.3/bmi/africatwin.com.pl/images/smilies/baldy.gif

Franz
23.09.2010, 14:06
Może już zasiarczony?
Podładowywałes w zimie? Przy zasiarczonym też pięknie odpala
tylko że pojemność ma mniejszą. Nie bedzie krecił 3 minuty np.a jedną
Może i regler padł..
Sprawdź lepiej jednak aku, podłącz inny sprawny akumulator i wtedy sprawdź napięcie ładowania

podos
23.09.2010, 14:35
nie no - co tu sprawdzać - regler gotuje aku - daje 17 Volt - padnięty regler i kropka - masz w Heynesie tabelkę do sprawdzanie oporów w reglerze możesz sobie jeszcze pomierzyć jak sie chcesz doktoryzować. Najlepiej pozycz regler - sprawdz i masz jasność do kwadratu.

Dubel
23.09.2010, 20:50
Podos jak zwykle rzeczowo :)
Panowie co ma aku do za wysokich prądów na pracującym silniku??
Gdy nine doładowuje można domniewać aku kostki itd ale jak za dużo daje volt to czego tam szukać??
Proponuje koledze by jak najszybciej zmienił regler i nie odpalał nawet już sprzęta jak nie chce jeszcze inwestować w aku a przy odrobinie pecha może jeszcze paść moduł, cewka, zegary, trip.
Pozdro

RAFWRO
24.09.2010, 17:09
"....
2. W kilku postach spotkałem się z uwagami odnośnie czarnego kabla od regulatora (ten od sterowania, czy jakoś) Jak z nim faktycznie jest? Jest podłączony fabrycznie do "+" czy wisi luźno, a może go nie ma? Dodam, że chodzi o RD04....

Z góry dzięki.[/QUOTE]"


W rd 04- chyba roczniki 90-91 i nie wszystkie rynki, montowano regulator który wymagał dodatkowego zasilania (czarny przewód)
Bywa, że czarny przewód został w instalacji motocykla a poprzednik założył inny typ reglera który dodatkowego zasilania nie potrzebuje.
Wtedy czarny przewód powinien zostać zaizolowany i nie ma być podłączony.
Jeśli regler ma czarny przewód to należy go podłączyć do czarnego przewodu instalacji. Jeśli tego typu regler nie dostanie "plusa" na czarny przewód to ładowanie będzie wynosiło właśnie 16,5 - 17,5V

Zobacz czy ten czarny przewód wogóle ma zasilanie po odpaleniu moto.
Może jest gdzieś uszkodzony głębiej w instalacji

Rafal

Moto-Bandit
24.09.2010, 17:21
Podos - Po prostu szukałem przyczyny awarii reglera, nie chciałbym podłączyć nowego i go spalić zaraz po podłączeniu, nie usuwając przyczyny, ale wygląda, że po prostu "zmęczenie materiału" ;)

RAFWRO - U mnie czarny przewód jest podłączony w tej okrągłej wtyczce, w reglerze też jest, ale nie pomyślałem, by sprawdzić, czy płynie w nim prąd z aku. W każdym razie, czy w reglerze Sławka jest kabel sterowania?

RAFWRO
24.09.2010, 20:49
Podos - Po prostu szukałem przyczyny awarii reglera, nie chciałbym podłączyć nowego i go spalić zaraz po podłączeniu, nie usuwając przyczyny, ale wygląda, że po prostu "zmęczenie materiału" ;)

RAFWRO - U mnie czarny przewód jest podłączony w tej okrągłej wtyczce, w reglerze też jest, ale nie pomyślałem, by sprawdzić, czy płynie w nim prąd z aku. W każdym razie, czy w reglerze Sławka jest kabel sterowania?

Nie ma bo nie jest potrzebny,
W takiej sytuacji wypinasz go z okrągłej kostki izolujesz i zostawiasz. Pozostałe przewody prądowe (dwa zielone i dwa czerwono/białe spinasz z przewodami reglera o takich samych kolorach) Do zestawu dołączone konektory które pasują do oryginalnej kostki
R
Rafał

Artur_ntv
06.04.2011, 20:06
Jeszcze pytanie - w 07a (w 07pewnie też) w którym miejscu jest przykręcona masa do motocykla?


Przylaczam sie do pytania....

Cwiru
06.04.2011, 21:19
Za lewą chłodnicą.

Bierrocker
30.05.2011, 11:38
Witam! Czy mówicie cały czas o dużym, użebrowanym regulatorze napięcia, czy o malej, czarnej kostce "prostownikiem napięcia" ( http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTI5MjAwMQ==&bid=104504 (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTI5MjAwMQ==&bid=104504%29?) )?