PDA

View Full Version : SAGi w Afryce


oskar_z
14.04.2011, 13:17
Nie znalazłem nic na temat, więc pytam:
1. Czy ktoś ustawiał świadomie SAG w swojej Afryce?
2. Czy są ustalone wartości SAG dla AT?
3. Wasze opinie na ww. temat.
Pozdrawiam

rambo
14.04.2011, 13:22
Nie no było o tym na forum co nieco
Sagi na 30% czyli jakieś 7cm.

Sam moto bez kierowcy na jakieś 4cm.

oskar_z
14.04.2011, 14:12
Sagi na 30% czyli jakieś 7cm.
jeśli dobrze zrozumiałem te 7 cm to różnica między pomiarem statycznym (sam motocykl) a pomiarem z jeźdźcem? i czy 30% przyjmujesz na przód i tył?

Sam moto bez kierowcy na jakieś 4cm.
tego nie rozumiem

rambo
14.04.2011, 15:48
30% z 22m skoku. Czyli róznica miedzy motocyklem na centralnej stopce np a drugi pomiar jak na nim siedzisz. Powinny się zawierać w te 7~10cm.
Drugi pomiar tak samo ino bez kierowcy. Przód tył m wiare po równo

zombi
14.04.2011, 15:54
sporo masz tego w necie tylko wybierać
np. http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,w,motocyklu,9267.html

oskar_z
14.04.2011, 18:41
Rambo - wszystko jasne.
Zombi, dzięki za linka, oczywiście czytałem coś na temat, oglądałem filmik Keith'a Code'a itp. ale chciałem zapytać o konkrety dla Afryki. Sagi, oprócz tego że ustawia się dla konkretnego rodzaju motocykla, to jeszcze pod kierownika. Mam ponad 190 cm wzrostu i ważę 100 kg więc pod siebie powinienem ustawić inaczej niż dla kierownika o wadze średniej krajowej. Z odzewu widzę że niewiele osób grzebało coś u siebie w tym kierunku. Jak ustawię to się odezwę. Pozdrawiam

rambo
14.04.2011, 18:47
Ano nie wiele, mało kto u nas wie że coś takiego jest. Dla mnie jest to na równi z ciśnienem w kołach :Thumbs_Up:

oskar_z
14.04.2011, 19:00
I znów trzeba będzie się turlać do stolycy, bo nikt tego w okolicy nie zrobi:mad:

zombi
14.04.2011, 19:03
Pamiętaj że pomiary bez kierownika też są ważne - w zestawieniu z siedzącym kierownikiem, wyjdzie Ci czy sprężyna nie jest za miękka pod twoje 100 kg.

oskar_z
14.04.2011, 19:10
Zombi dobrze byłoby kiedyś usiąść i pogadać bo to temat na całe wieczory. Dzięki za odzew.

Lepi
14.04.2011, 19:16
...
oprócz tego że ustawia się dla konkretnego rodzaju motocykla, to jeszcze pod kierownika. Mam ponad 190 cm wzrostu i ważę 100 kg więc pod siebie powinienem ustawić inaczej niż dla kierownika o wadze średniej krajowej. Z odzewu widzę że niewiele osób grzebało coś u siebie w tym kierunku.
Masz jakieś źródło tej wiedzy? Dla lżejszego miało by być wyżej? niżej? Bo że inna sprężyna to wiadomo.

oskar_z
14.04.2011, 19:30
Masz jakieś źródło tej wiedzy? Dla lżejszego miało by być wyżej? niżej? Bo że inna sprężyna to wiadomo.
Nie mam, liczyłem na Waszą wiedzę. Domyślam się że waga ma znaczenie jak i indywidualne wymagania co do zachowania się motocykla.

zombi
14.04.2011, 21:48
Rider SAG (powinien być zawsze podobny) nieważne czy solo czy z trzema kuframi. Tu chodzi o zachowanie geometrii całego motocykla. Właśnie w tym celu koledzy przerabiają amorki i dokładają wstępne napięcie sprężyny. Polecam lekturę, bo ja jako leszcz-teoretyk zagalopuję się i naplotę głópstw.

SAGi można spokojnie ustawiać samemu (przyda się ktoś do przytrzymania motocykla). W sieci łatwo znajdziesz SAGi dla typowych "dzików" AT i TA mają mniejsze skoki.
Roboczo przyjmij to co podał rambo.

rambo
14.04.2011, 23:48
Roboczo to tylnego amora w rd07 i rd07a przy 100kg nie da się ustawić prawidłowo bo seryjna sprężyna jest za słaba.
Dziś sprawdzałem nawet jak mam u siebie (rambo = 90kg)
Sprężyne mam ściśnietą na tyle na ile się ja da dopiąć kluczem a potem meselkiem i młotkiem :dizzy: i mam sag bez kierownika na tyle na 4,5cm a z kierownikem na 8,5. Nie jest źle a le jak dla mnie zeby to miało ręce i nogi powinno być 4cm i 7cm. Wymiana sprężyny np na wilbersa 90/260 załatwia sprawę :Thumbs_Up:

Lepi
15.04.2011, 07:42
No nie wiem właśnie jak ci producenci przyjmują wagę kierownika. W KTM uważają, że przeciętny kierownik waży 75 kilogramów. Widać motocykle sa dla młodych ;)

BIAŁY
15.04.2011, 09:08
No nie wiem właśnie jak ci producenci przyjmują wagę kierownika. W KTM uważają, że przeciętny kierownik waży 75 kilogramów. Widać motocykle sa dla młodych ;)

Czyli dla mnie :D

Właśnie zamontowałem u siebie zawiechę przód od KTM LC8 ADV o skoku 230 mm, tył KTM lc4 620 SC skok (katalogowo 300 mm - na pewno nie wynika to ze skoku tłoka amortyzatora), spężyna Ohlins 90/250
Poradźcie w jaki sposób ją wyregulować:
- SAG przód (teraz pod masą moto siada mi 6,5 cm), z kierownikiem nie badałem bo brakuje mi chętnej drugiej pary rąk.
Czy ta śruba służy do regulacji napięcia wstępnego sprężyny?
20129

- SAG TYŁ (teraz pod masą moto siada 3 cm), z kierownikiem jak wyżej b/d
- odbicie i dobicie raczej każdy ustawia pod swój styl jazdy i odczucia.

Lepi
15.04.2011, 09:20
Skąd masz dane o 230 mm skoku widelca? Nie znam takiego.
Co do tyłu skok koła nigdy nie jest równy skokowi amortyzatora. Wahacz robi za dźwignię.

majki
15.04.2011, 09:38
Biały, wg mnie przód Ci siada za dużo a tył za mało. Ale pomierz jeszcze z kierowcą, to będą pełniejsze wyniki.
To co pokazujesz wygląda na reg napięcia wstępnego. ;)

BIAŁY
15.04.2011, 09:41
Ano w serwisie KTM mi powiedzieli, że zawieszenie z roku 2003 KTM LC8 ADV miało 230 mm a w wersji S -bodajże 260 mm.
A co? Coś się nie zgadza?
Ty jako Czarnuch o pomarańczowej krwi powinieneś wiedzieć jak jest faktycznie ...

majki
15.04.2011, 09:56
Tu to potwierdzają: http://www.motocykl-online.pl/testy/KTM_LC8_950_AdventureAdventure_S_2003, ale to "Motocykl"...
Zmierz długość dolnej goleni na podniesionym kole. USD realizuje skok do samego dołu, więc dł dolnej goleni wystającej z górnej to skok.

Lepi
15.04.2011, 10:03
Sprawdziłem i potwierdzam, wersja N miała 230mm, wersja S 265mm, przód i tył. Później sukcesywnie skracali :mur:
Ja z tym rocznikiem nie miałem do czynienia.

BIAŁY
15.04.2011, 11:09
Sprawdziłem i potwierdzam, wersja N miała 230mm, wersja S 265mm, przód i tył. Później sukcesywnie skracali :mur:
Ja z tym rocznikiem nie miałem do czynienia.

A na ile % całkowitego skoku ustawiasz SAG w LC8?

Michal
20.04.2011, 11:11
W którym miejscu mierzycie SAG w Afryce, przód to w miarę jasne, ale ta też wiele nie da się zrobić. A co z tyłem, w rd04 nawet słabo widać ten amor, a co dopiero mierzyc.

Lepi
20.04.2011, 11:22
ie mierzy się amora tylko tył motocykla. Wybierasz jakiś punkt na owiewce tylnej, tak mniej wiecej nad osią koła. I tyle. A SAG to jest względna odległość tego punktu od ziemi przy różnych obciążeniach.

BIAŁY
20.04.2011, 11:36
Ja mierzę pomiędzy osią koła a punktem na stelażu pud kufer. Możesz wybrać dowolny - wygodny dla Ciebie stały punkt (ramy, owiewki, stelaża). Z tym, że moim zdaniem powinien być od przesunięty w stronę przodu (gdzieś czytałem że nawet pod kątem 150 st).

U mnie (amortyzator KTM 620 SC + sprężyna OHLINS 90 N/mm, moja waga około 78 kg

- SAG statyczny wynosi 3,5 cm
- SAG rider wynosi 8 cm

Poczytaj http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=173167#post173167

rambo
20.04.2011, 11:38
Od ośki koła do jakieś np śruby gdzieś pod siedzeniem. Tam jest takie zagłebienie na koło