View Full Version : Uszczelniacz łożyska główki ramy
SIEMA. Skąd wziąśc owy górny uszczeniacz? Dostałem to z nowym łożyskiem, dolny pasował , a górny tam był inny. Stary uległ zniszczeniu. Ma ktoś może jakiś używany???
W Hądzie nowy kosztuje ok. 18zeta. ;) Nie ma co kombinować z używkami czy innymi, bo tam łatwo woda się dostaje i łożysko szlag trafia szybko.
22 zeta w Hondzie,kupowałem ostatnio,miałem ten sam problem,tez nie pasował.
A napiszcie jeszcze w jakich to zestawach mieliście nie pasujące uszczelniacze?? Tourmaxy z Larssona pasują jakby co. W zestawie są dwa uszczelniacze, mniejszy dolny wchodzi w ramę, a górny ma najść na główkę i ją przykryć.
A napiszcie jeszcze w jakich to zestawach mieliście nie pasujące uszczelniacze?? Tourmaxy z Larssona pasują jakby co. W zestawie są dwa uszczelniacze, mniejszy dolny wchodzi w ramę, a górny ma najść na główkę i ją przykryć.
tormaxy z larssona to jakie łożyska ? no name? ja sprzedawam komplet za około 170 PLN więc drożej - ale łożska NTN i uszczelniacze z Hądy - a nie miałem tych łozysk z larssona więc zapytowywuję grzecznie :)
Hmmm...nie pamiętam teraz co tam było na nich napisane. Wydłubałem je z ramy, więc mogę popołudniu sprawdzić co na nich stoi poza Japan. ;)
A te NTN długo wytrzymują? Jeszcze się zastanawiam jak Nachi by se poradziło?
sprzedawam ponad rok problemów nie ma ...
sobie wsadziłem i nic się nie dzieje - ale ja lamer jeste...:D
Na Larsonowskich jeżdżę już długo i żadnych problemów.
Te nie pasują
http://moto.allegro.pl/ir-lozysko-glowki-ramy-honda-xrv-750-africa-twin-i1497867615.html
tormaxy z larssona to jakie łożyska ? no name?
Napisane jest: 32005X, MCI JAPAN
uff myślałem że to NTN i ktoś mnie robi .... ale jest OK nie znam tych łożysk - ale widać są tańsze
NTNy są wsadzane do AT jako oryginały - nie do łożyska główki ramy - tylko w inne miejsca , ale są stosowane fabrycznie ...
Ciekawe czemuż to żółte ludzie wymyślili w oryginale jakieś dziwne łożyska ? :dizzy:
dziwne to - ale może miało jakiś sens ?
motormaniak
01.04.2011, 11:39
Miało taki sens że musisz iśc do sklepu i kupić za 130 lub do pana Hondy i wydaś 280zł. A mógł byś 3205 seryjne wsadzić ze średnicą sztycy (25 zamiast 26) za 20 zł FŁT.
Tak samo z łożyskami na kiwaczce 17,5x24,5 po 120 zł zamiast znormalizowanych 17x25 po 20 zł sztuka.
Miało taki sens że musisz iśc do sklepu i kupić za 130 lub do pana Hondy i wydaś 280zł. A mógł byś 3205 seryjne wsadzić ze średnicą sztycy (25 zamiast 26) za 20 zł FŁT.
Tak samo z łożyskami na kiwaczce 17,5x24,5 po 120 zł zamiast znormalizowanych 17x25 po 20 zł sztuka.
kiwaczka i jej łożyska... nawet mi nie przypominaj... czekam na czerwiec :( :mur::mur::mur:
Szykuje się do wymiany orginalnych łożysk na stożkowe. Może ktoś wie gdzie dostać gniazda i łożyska stożkowe? Dodam, że będzie robiona wymiana przedniego zawiasu, ale sztyca jest taka sama jak w afryce.
Rychu, ja kupiłem w Larsonie. Zostaw sobie górny uszczelniacz, bo mi nie pasował ten co był w zestawie.
Ja kupiłem AllBalls'a u Olka. Były tańsze niż Tourmaxy w Larsą. ;) Poprzednio miałem Tourmaxy założone, ale dostały syfu (uszkodzony górny uszczelniacz) i po sezonie poleciały do kosza (również przy wymianie zawiasu). Akurat tamte uszczelniacze mi pasowały: mniejszy na dół, a większy na górę, Allballs ma dwa takie same-małe.
Górny uszczelniacz jest mocno istotny i jeżeli jest choć delikatnie uszkodzony to trzeba go wywalić, bo syf się będzie zbierał szybko. Do tego duuuuużo smaru na łożyska i sztycę, nie żałować. :Thumbs_Up:
Rozumiem, że od dołu i góry łożyska nic już nie przychodzi oprócz uszczelniacza. W przypadku orginalnych była bieżnia.
Przy stożkowych nabijasz bieżnie w ramę, na nie kładziesz łożyska, przykrywasz uszczelniaczem, a dalej zależy od sztycy (w Afrze idzie nakrętka, półka, nakrętka, a w KTMie tylko półka i śruba).
Dzięki chopaki. W Larssonie są dwa komplety. Jeden za 187, a drugi za 108,0. U Olka allballs jest po 124 złociszy. Które brać? Dodam, że kasa nie gra roli, a jakość.
Tourmax'y wytrzymały u mnie jeden sezon, ale uszczelniacz być dziabnięty.
Allballs mam w tym sezonie, jeszcze ich nie rozbierałem, więc nie wiem jak wyglądają w środku. W zimie tam zajrzę to będę się mógł wypowiedzieć.
Tak naprawdę to istotne jest jak będziesz o nie dbał: prawidłowy luz, szczelne i dobrze nasmarowane. ;)
Na forach raczej źle piszą o allballsach i chyba dołożę do droższego zestawu z Larssona.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.