View Full Version : tarcza hamulcowa w RD03
Ile może kosztować nowa tarcza do RD03 ??
motormaniak
14.06.2008, 22:58
2 zatankowania
Trafiłeś gdzieś sklep wymienny (towar za towar):haha2:
:):Thumbs_Up: , ale podaj jeszcze czy pod korek czy prawie do pełna ;)
Za tylną kiedyś dałem....chyba 300.
Nie chcę zakładać nowego wątku więc spróbuję tutaj.
Jak prawidłowo dokręcić tarczę?
Na motocyklu mam krzywą i chcę wymienić.
Gdzieś czytałem, że ktoś źle dokręcił i było bicie.
Raczej nie ma filozofii. Podstawa to BARDZO DOKŁADNIE wyczyścić miejsce styku tarczy z piastą (często się utlenia piasta + stary syf i są góry doliny), papierek ścierny i delikatnie wyszlifować na gładko (nie przegiąć w drugą stronę). Dokręcanie śrub po przekątnej z odpowiednim momentem + loktajt i powinno być ok. ;)
A moment dobry znalazłem?
Brake disc bolts ............................ 42 Nm
?
Wygląda, że to je to. :Thumbs_Up: Haynes?
Haynes?
Lepiej :D
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4968&highlight=momenty
Raczej nie ma filozofii. Podstawa to BARDZO DOKŁADNIE wyczyścić miejsce styku tarczy z piastą (często się utlenia piasta + stary syf i są góry doliny), papierek ścierny i delikatnie wyszlifować na gładko (nie przegiąć w drugą stronę). Dokręcanie śrub po przekątnej z odpowiednim momentem + loktajt i powinno być ok. ;)
Czujnik zegarowy z podstawką i jedziemy. Czasami pomaga przestawienie tarczy o kolejną pozycję mocowania, a czasami to i młotek gumowy potrzebny;):)
Czujnik zegarowy z podstawką i jedziemy.
Jest niezbędny czy pomocny?
Jest niezbędny, bo na jakiej podstawie określisz bicie tarczy? Na oko? W manualu podana jest wartość do której możemy tolerować bicie tarczy.
W tej chwili określam na podstawie słuchu i bicia na klamce :D
Zakładając, że nowa tarcza jest prosta, można ją aż tak źle dokręcić żeby było bicie?!
Wystarczy, że łoże na piaście będzie słabo doczyszczone i już będzie biło (przerabialiśmy to już w jednej 07mce ;)).
Temat wraca. Po ostatniej wycieczce trochę tarcza popękała. Możecie coś polecić na przód do Trójki? EBC, czy może NG ? Ma ktoś doświadczenie?
Borewicz
03.01.2013, 13:03
Mam w 04 tarcze NG z przodu, zrobione jakieś 19k km, klocki Versach, miękkie. Jazda właściwie cały czas 2 osoby, 1/2 przebiegu pełen ładunek czyli kufry i inne bambetle i niestety na tarczach widać zużycie, nie ma masakry, rowków itp ale znikają na pewno szybciej od oryginału. Nie miałem EBC więc nie porównam.
EBC dość szybko ścierają klocki , trzeba dawać ciut twardsze.
Chyba nic nie zastąpi jakością oryginału który naprawdę długo wytrzymuje , nie koroduje i nie zjada klocków.
NG kupiona w tamtym roku w Intercarsie ,przejechane z 16tys ,praca z nissinami semimetalic i nie widac zużycia na tarczy.Cena była dobra więc nie wymyślałem i nie żałuje.
A czy ktoś zrobił na takiej NG np 50tyskm ?
Na tylnej EBC mam teraz zrobione jakieś 54tyskm , zjada klocki po max 15tyskm zużycie już widoczne ale działa dalej.
Przednia oryginał prawie na pewno od nowości , klocki Lucas na niej zrobiły 20tyskm obecne ( nie pamietam firmy ) mają już 25tyskm i jeszcze trochę zrobią.
Wysłałem zapytanie o nowy oryginał (motorista) i w odpowiedzi dostałem cyt. "Tarcza nie jest już produkowana, a wszystkie stany magazynowe zostały
wyprzedane także niestety nie ma możliwości zamówienia." Zostają zamienniki.
Thorgal77
04.01.2013, 11:19
czesc -
Potrzebujesz jeszcze tarczy ? Jak by co to pisz :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.