PDA

View Full Version : OPONA 140/80/17 DO AFRI rd 03??


PiotrTMC
07.02.2011, 18:12
WITAM MAM DYLEMAT, CHCIAŁBYM WYMIENIC OPONKI W MOJEJ AFRYCZCE I MAM PROBLEM BO SZUKAM I SZUKAM I NIC. WSZĘDZIE PISZĄ ZE NA TYŁ TO 130/80/17 DO rd03 ALE JA CHCIAŁBYM ZAŁOŻYĆ SZERSZĄ 140/80/17 I NIE WIEM CZY COŚ NIE BĘDZIE HACZYC PO WACHACZU...OCZYWIŚCIE MAM NA MYŚLI MITASA E-09.....POMÓŻCIE BO ŚPIESZNO MI DO:at:

Vooytas
07.02.2011, 19:10
Jak wszędzie pisze że ma być 130 to musi coś w tym być?
"co mądry wymyślił niech ............itd...."
Zakładanie 140 mija się z celem. No chyba że dla lansu:haha2:
Trakcji to na 100 % nie poprawi, bo jakby było lepiej na 140 to setki żółtych inżynierków zalecało by oponę 140. Ale wtedy pytałbyś o 150 prawda? :Sarcastic:

maher
07.02.2011, 19:14
Ja do 700-ki zapodałem 150 mitas e10 i zapierdzielała jak ta lala moim zdaniem na asfalcie lepiej w zakrętach układała sie.Moje odczucia na plus aniżeli anak 130

Vooytas
07.02.2011, 19:15
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6640

10 sekund szukania leniuchu :Sarcastic:

zibiano
07.02.2011, 20:35
Dzeju i na 150 jezdził z tyłu , mówił chyba że 130 to jak do roweru :)

Babel
07.02.2011, 20:45
Do 03 tylko 130 - po co przepłacać - chyba że dla lansu :D - ale to sobie kup czopera ;) i wkładaj nawet 170:D

Dzieju
07.02.2011, 21:06
Dzeju i na 150 jezdził z tyłu.....
Tak, polatałem na 150 , testowałem 130 obecnie mam 140 i pasują mi najlepiej.
150 bez sensu-porażka przy feldze 03 , 130 pasuje ale dziwnie mi się jechało dlatego póki co zostaję na 140.
Aha jest jeszcze ważny szczegół, jeśli w teren to lepiej 130 ale po twardym 140 ciekawiej jedzie.

rambo
07.02.2011, 21:58
130 lepiej kopie w terenie bo opona niższa niż 140

Sławekk
07.02.2011, 22:29
Kiedyś już było na naszym forum , że 130 w teren są lepsze od 140 ( przy AT - pozwole sobie nie zgodzić się z tym . Jeśli jest możliwość bezproblemowego założenia to raczej poszedł bym w szerszą op. w teren z odpowiednim bieżnikiem .

No chyba , że począwszy od rowerów górskich po przez sprzęt budowlany , sprzęt rolny , quady , kamazy w tajdze itp. i terenówki 4x4 wszyscy zakładają dla lansu szerokie .


..... :) aaa nawet w czołgach poszerzono gąsienice w czasie II wojny światowej ze względu na poprawienie ich właściwości terenowych .

rambo
07.02.2011, 22:32
Ja uważam że w teren to właśnie węższe, bo mniej opona wywija się na boki i wiekszą powierzchnią kopie. Mi sie lepiej jeździło na E-09 130 niż na E-09 140. Nie wspomne że 140 się szybciej wytarła

rambo
07.02.2011, 22:41
np tkc80 na 140 na feldze 07 wygląda na max beznadziejnie i 60% opony w ogóle nie pracuje a pozostałe 40% wyciera się w ~4000km.

Dzieju
07.02.2011, 22:42
Sławekk , ale tu nie chodzi tylko o szrokośc opony samą w sobie ale o to na jaką felgę to zakładasz a konkretnie jaką ma szerokość.
130 na feldze 03 układa sią idealnie , 140 jeszcze może być ale 150 jest już tak zawinięta że tak naprawdę jej faktyczna szerokość oscyluje ok 130-140 ale jazda sporo gorsza.
07 ma ciut szerszą felgę i tam 140 pasuje idealnie a za to 150 już za dużo.

Ja uważam że w teren to właśnie węższe, bo mniej opona wywija się na boki i wiekszą powierzchnią kopie.
Podobnie jest na asfalcie tylko że tam mniej zawinięta opona ma większa powierzchnię styku przy dużych pochyleniach.

Sławekk
07.02.2011, 22:44
Osobiście mam wielką ochotę przetestować 150 w 07 :) typowo w teren . Chodzi mi głównie o to by miała się czym odepchać na błotnistych odcinkach .


Dzieju tu się w pełni zgadzam - felga jest ograniczniem

tomkow
07.02.2011, 22:51
..dobrze, że zima w odwrocie - zaraz skończy się to bicie piany o szerokościach, zębatkach, przełożeniach :)

puntek
08.02.2011, 07:23
i tu cię kolego popieram :)
ale moje doświadczenia to tylko asfalt na 150 ... i tragedia jest ,,, mam 4 i węższą felgę, 7 mają szerszą, co do kostek obawiam się że nie wejdzie i wahacz będzie przeszkodą, a jak już wejdzie to przy błocie klejenie tylnego koła będzie


Sławekk , ale tu nie chodzi tylko o szrokośc opony samą w sobie ale o to na jaką felgę to zakładasz a konkretnie jaką ma szerokość.
130 na feldze 03 układa sią idealnie , 140 jeszcze może być ale 150 jest już tak zawinięta że tak naprawdę jej faktyczna szerokość oscyluje ok 130-140 ale jazda sporo gorsza.
07 ma ciut szerszą felgę i tam 140 pasuje idealnie a za to 150 już za dużo.


Podobnie jest na asfalcie tylko że tam mniej zawinięta opona ma większa powierzchnię styku przy dużych pochyleniach.

dabal
08.02.2011, 19:20
Miałem 150 TKC z tylu i tylko dlatego że akurat taką taniej kupiłem. Z tą oponą dużo lepiej jeździło mi się po kopnych piachach, a na asfalcie nie miałem negatywnych odczuc. Warto spróbowac- żeby miec własne zdanie. Fakt- opony wtedy nie da się zamknąc.

Cibor klv
08.02.2011, 19:49
W 03 miałem 140 Shinko 705 i fajnie to trzymało na asfalcie i w pochyleniu w zakręcie jechała stabilnie i neutralnie, w przypadku Mitasa 09 o szerokości 140 już jest inaczej, na asfalcie trzeba przyzwyczaić się do walenia się w zakręcie i samoistnie zacieśniania zakrętu, wrażenie jakby miało się tylne koło skrętne...w terenie na szutrze przy większych prędkościach trochę tył wężykuje, ale w kopnym piachu jest całkiem ok. Jak będę zmieniał, to tym razem oczywiście 09 ale 130.

PiotrTMC
08.02.2011, 20:19
No to się posypało. wracając do pytania w temacie to nie chodzi mi o zaden lans po prostu pytam o szerokość bo nie wiem czy może, na szerszej oponce maszyna lepiej trzyma się drogi ?jak by nie patrzeć trochę więcej powierzchni przylegania. Ja osobiście latam więcej w terenie niż na asfalcie , a jeśli szersza oponka pomoże w "przyleganiu to ok" różnica max.20 zł we cenie to w sumie nie duzy wydatek dokładając do opony która ma przynieść jakiekolwiek korzyści?.

Dzieju
08.02.2011, 20:33
Wiesz co, chyba wskazówki i sugestie nie rozjaśnią ci dylematu.
A żeby nie rozciągać tematu , sam spróbuj i się przekonaj.
150 na feldze 03 ma faktyczną szerokość coś pomiedzy 130 a 140 czyli nic nie zyskujesz , szybciej wydrzesz środek opony a na dużych pochyleniach szybciej złapiesz uślizg.
Dlatego obstawiam 140 jako ewentualny kompromis.
Oczywiście inaczej jedzie kostka i inaczej szosówka ale fizyka działa na każdą oponę podobnie.
Życzę owocnych testów.

PiotrTMC
08.02.2011, 20:54
tak tez myśle. założe 130 i się przekonam jeśli będzie ok to zostawie jeśli nie, poszerzę.tyle opinii ile opon na felgach. Narazie jestem w przedszkolu AT ale wszelkie opinie pomocne. jak sugeruje producent 03, niech i tak się stanie......

fabrizio13
01.03.2011, 21:03
No dobra chłopaki ogrzeje temat. Znalazłem kilka dni temu na Allegro taką oponę jak na zdjęciu i zakochałem się w tym bieżniku wiec podam dalej informacje dla tych którzy będą zainteresowani. Opona jest produkowana przez Heidenau model to Mefo Stone Master mfc 12. W Polsce jest importer ale w tym roku nie będzie sobie zamawiał taką oponę bo cena jest droższa niż w 2010 ale od niego dzisiaj dostałem takiego mejla

( Witamy!
Aktualna cena detaliczna opon 140/80-17 MFC-12 wynosi 540 zł,przy zakupie kilku sztuk możemy zrobić cenę 450 zł,opony te sprowadzamy tylko na zamówienie,po przedpłacie,prosimy o wcześniejszy kontakt.)

Tutaj poniżej podam link do firmy reszta w waszych rękach pozdrawiam :D:D:D

http://motorad.pl/opony-motocyklowe,315,opony-terenowe,mfc-12.html

motormaniak
01.03.2011, 22:17
Użytkuję tę oponę - miałem ją w trampku m. innymi na szuter party. W rzeczywistości jest piękna.... nie różni się niczym od mitasa c02. Ten sam bieżnik, ta sama wysokość kostek. Uważam że trzymanie na asfalcie jak i w terenie jest również jak C02.

Jaro-Ino
02.03.2011, 00:55
A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;)

fabrizio13
02.03.2011, 15:23
A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;)

Ja niestety nie widziałem Mitasa c02 w rozmiarze 140/80/17 :mad::mad: A do RD07 tylko taką pasuję
e09 jest bez problemu, ale nie ma kostki przeciwstawny, i na zakręty nie trzyma dobrze :D:D
Mefo na żywo wygląda tak.

Vooytas
02.03.2011, 15:30
C02 na asfalcie zwłaszcza jak jest w miarę nowa wymaga przyzwyczajenia.....
Jedzie się jak Ikarusem przegubowym :D
Pamiętam jak założyłem nówki i pojechałem z kobitą na zlot..... myślałem że z kolein nie wyjade:vis:

motormaniak
03.03.2011, 20:54
A do RD07 tylko taką pasuję
dziwne rzeczy prawisz. Te kostki są szerokie, 130 będzie lepsze.
Mam tą oponę na moto i C02 i recze że nie ma różnicy w wyglądzie, prowadzeniu użytkowaniu.itd. W opona.pl C02 jak jest (na wiosnę pewnie będzie) kosztuje ok 180 zł z przesyłką.

majo
03.03.2011, 21:22
to przy okazji zakupu i ujeżdżania Afryczki na C02 proponuje zakup łożyska od strony tarczy i wożenia ze sobą tak na wszelki wypadek bo lecą strasznie:)

Lepi
03.03.2011, 22:38
Szerokie/długie kostki czy nie, nie powinno mieć znaczenia. Opony enduro z homo mają liczoną szerokość włącznie z bieżnikiem. Inaczej niż crosowe, gdzie szerokość określa szerokość karkasu. I dlatego jak już wklejałem, 110 geomaxe jest szersza i wyższa od 130 E09.

fabrizio13
03.03.2011, 23:15
dziwne rzeczy prawisz. Te kostki są szerokie, 130 będzie lepsze.
Mam tą oponę na moto i C02 i recze że nie ma różnicy w wyglądzie, prowadzeniu użytkowaniu.itd. W opona.pl C02 jak jest (na wiosnę pewnie będzie) kosztuje ok 180 zł z przesyłką.

Mozę i maż racje miałem kiedyś pirelli mt60 130/80/17 i fakt motor się prowadził dobrze potem miałem continental tkc 150/70/17 i w piachu było zdecydowanie lepiej. Powiem ze tego mitasa nie widziałem przed zakupem Mefo teraz to już musztarda bo obiedzie powiem po niedzieli jakie są moje wrażenie z jazdę bo własnie się wybieram :D:D:D

next22
04.03.2011, 01:05
Może ja sie nie znam bo ja tylko na TA czasem pojeżdzę
Ale na tył to ja zawsze już tylko C02 jest ok na asfalt a w pole to super

RAVkopytko
06.03.2011, 13:24
Może ja sie nie znam bo ja tylko na TA czasem pojeżdzę
Ale na tył to ja zawsze już tylko C02 jest ok na asfalt a w pole to super:zdrufko::D:D:D
też tak uważam a jeżdże RD02

fabrizio13
06.03.2011, 18:52
Wiec jest tak ja dzisiaj ryłem pole jak traktor a inni nie :D:D:D jestem bardzo zadowolony z Mefo sami zobaczę jak było (fakt na asfalcie nie jest super)

PiotrTMC
07.03.2011, 19:54
Tez się ciągle przyglądam c-02 kostka ładna chętnie bym założył bo na piasek to idealna by była tak mi sie wydaje. A na przód ładnie wygląda c-17 głęboka kostka pewnie tez łądnie trzyma tylko nikt o niej nie pisze i mysle, że na czarnym, na którym latam czasami to szybko się skończy.

RAVkopytko
07.03.2011, 20:10
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=165&page=51

fabrizio13
07.03.2011, 23:00
Robiłem rzecze na piachu które z TKC mogłem tylko pomarzyć niesamowita trakcja na każdym terenie. Na asfalcie po wyżej 120 km Afri tańczy lambady, ale z tym się liczyłem. Zobaczymy jak dalej

puntek
08.03.2011, 07:27
Robiłem rzecze na piachu które z TKC mogłem tylko pomarzyć niesamowita trakcja na każdym terenie. Na asfalcie po wyżej 120 km Afri tańczy lambady, ale z tym się liczyłem. Zobaczymy jak dalej

to kostka panie ...
a w terenie mniód malina !

Boski-Kolasek
18.03.2011, 05:32
Pytanie mam a 130/80 do rd07y wejdzie?

wieczny
18.03.2011, 10:08
Wejdzie, ale źle się będzie jeździło.