PDA

View Full Version : TKC czy T63??


yowisch
10.06.2008, 21:47
chciałbym zakupic komplet oponek bardziej terenowych, czy ktoś z Was ma może doświadczenie z powyższymi? jak sprawują się w terenie i na drodze? itp, itd...

Franz
10.06.2008, 22:10
T63 bardziej terenowy tył. Przód mniej. E09 Mitasa to własnie kopia T63
tylko za mniejszą kasę.
W tej chwili w Yamaha TT 600 mam TT 63. Po 3 tys zdecydowanie mniejsze zużycie jak TKC 80

Marcin SF
11.06.2008, 09:02
T63 nie ma rozmiaru na tył do 07 ja jeżdzę na TKC 80. Na prawdę ostra oponka :)

wieczny
11.06.2008, 10:29
Mam T63 od dwóch dni na tyle (przód został TKC, tył TKC po 7500km ma 3mm bieżnika do znacznika i już w terenie nie robi za dobrze). Jak na razie jeździłem samym asfaltem i wrażenia mam takie, że... buja. Buja bardziej niż na TKC. Nie przekraczałem 110km/h wiec nie wiem jak to się sprawuje przy szybszej jeździe, ale bieżnik wygląda kozacko i agresywnie, co powinno zagwarantować dobrą zabawę na piątkowym poligonie ;).

A o samych TKC już było mówione. Są GENIALNE (przycieram buty w zakrętach), ale dość szybko się kończą (choć przy mojej jeździe tył dojeźdzo do 10kkm, a przód powinien wytrzymać teoretycznie z 20kkm do znacznika, no ale wiadomo, trochę się ząbkuje i pewnie nie dożyje :D).

Franz
11.06.2008, 10:32
T63 nie ma rozmiaru na tył do 07 ja jeżdzę na TKC 80. Na prawdę ostra oponka :)

http://cgi.ebay.de/Honda-Africa-Twin-RD-07-Michelin-T63-Reifen-XRV-750_W0QQitemZ250256241635QQihZ015QQcategoryZ82138Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tkc80 jest ostrą oponką na asfalt , kamienie. Dobra na szutry. Nie nadaje się
na miękkie podłoże jak chcesz poszaleć ,ale przejechać sie da
Co dobre w terenie to nie jest na asfalcie.
Tkc najbardziej uniwersalna

Teraz kupuję Pirelli Mt21
http://cgi.ebay.de/Motorrad-Reifen-130-90-17-68P-M-C-PIRELLI-MT-21-RALLYC_W0QQitemZ200192650311QQihZ010QQcategoryZ821 39QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp 1638Q2em118Q2el1247
Jak przejadę pare tysiączków zdam relację. Na zlocie w Kletnie było Ktm 950 obute w te gumy i włściciel bardzo sobie chwalił

yowisch
11.06.2008, 14:47
ja jeździłem na co prawda mniejszym moto, ale na zupełnych kostkach po asfalcie, wtedy to dopiero buja, a przy awaryjnym hamowaniu niezapomniane wrażenia:)
hmmm, pewnie tkc, z racji ich zachowania na asfalcie.... czasami na czołgowiska trzeba dojechać:D

motormaniak
11.06.2008, 15:23
Teraz kupuję Pirelli Mt21

Miałem te opony ( byłem na nich np na zakończeniu sezonu w Bieszczadach )
Uważam je za najlepsze gumy tego typu na jakich jeździłem. W terenie są niezłe, ale największe zaskoczenie to ich świetne prowadzenie na asfalcie po zakrętach. Jak polatasz napisz swoją opinie o nich....

Marcin SF
11.06.2008, 16:34
http://cgi.ebay.de/Honda-Africa-Twin-RD-07-Michelin-T63-Reifen-XRV-750_W0QQitemZ250256241635QQihZ015QQcategoryZ82138Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tkc80 jest ostrą oponką na asfalt , kamienie. Dobra na szutry. Nie nadaje się
na miękkie podłoże jak chcesz poszaleć ,ale przejechać sie da
Co dobre w terenie to nie jest na asfalcie.
Tkc najbardziej uniwersalna



TKC testowałem również na błotku i na piasku (przy ostrych podjazdach) dają radę. Oczywiście mogly by być bardziej agresywne ale zapewniają świetny kompromist asfalt/błoto.

Co do montowania opon 130 w miejsce 140 to nie jestem do końca zwolennikiem takich rozwiązań. Wpływa to na zachowanie motocykla na czarnym, szczeólnie w zakrętach. Czasami zmiana jest nieznaczna, a czasami może być dość znaczna :vis: Oczywiście jak ktoś ma doświadczenia i nie zauważył różnicy, to czemu nie

wieczny
11.06.2008, 18:13
No to dziś zrobiłem trochę po mieście na tylnej oponie T63. Co zauważyłem:
-trochę buja, ponad 120km/h nie jechałem, ale odczuwalnie buja bardziej niż na TKC (obładowana AT 160 po asfalcie i szła po prostej spokojnie)
-nie dam rady chyba jej zamknąć, bo brzeg opony ma kostki bardzo rzadko i czuć jak tyłek odjeżdża. A jak się doda gazu na wyjściu z zakrętu to sie robi fajnie :).
-buczy jak cholera :D.
-w związku z tym, że nie zamkniesz opony, sądzę, ze buta przytrzeć się bez gleby nie da (a na TKC się da :D) ;).
-a jak robi w terenie? Nie wiem, ale doczekać się nie mogę :D.

Franz
11.06.2008, 18:39
Carwa .Jak TKC można jechać na błocie i ostrych podjazdach i to jeszcze na
krowie takiej jak XRV.
T 63 to też żadna rewelacja w terenie ale lepsza od TkC. O tyle lepsza o ile gorsza na asfalcie.

ramires
11.06.2008, 19:59
nie ma idealnej opony na wszystko niestety, chyba ze w Erze ;)

wieczny
11.06.2008, 20:40
Do AT rewelacyjnej opony w teren nie ma bo i tak masa bardzo ogranicza możliwości. Ale Miałem TKC i nie narzekałem. Był suchutki piaseczek, było błoto i dawała radę. No i ta pewność w pokonywaniu łuków z dużymi prędkościami. Już widzę, że będzie mi tego chyba na T63 brakowało...

yacekgda
13.06.2008, 09:17
Witam!dodam tylko iż jest jeszcze jeden gracz!mtezeler karoo T i karoo2 na przód!;)cena ok 500zl za komplet,po prostu rewelacja!stosunek ceny do jakosci!!!zjechałem juz dwa mitasy,T-63 przód i Anakee,zakładam teraz karoo komplecik,koles juz na nich hasa,jest zachwycony.Po niedzieli zamieszcze fotki i opinie!pozdrawiam...

podos
13.06.2008, 09:50
No bo TKC to zwykla szosowa guma tylko nacieta na gosć gesto kostke. 130/80 jest duuuzo tansza, sprawdzilimy taki zestaw w 6 motocyklach w Indiach, pelne obciazenie. Wybaczcie ale nie bede pisal o bujaniu 470kg sprzętem. Niczego nie zauwazam. 10 tys km to chyba maksymalny max ;) co mozna zrobic jazdy mieszanej (pusty i obciazony)

T63 to juz inna bajka - nacieta jak mitas, mocno agresywana i bardzo dobrze sobie radzi w terenie. Ladnie sie oczyszcza (tam gdzie tkc zapcha sie na rowno) Na suchym nie bedzie wielkiej roznicy wyczuwalnej. Zreszta Anekee na suchym tez dobrze jedzie.
Przebieg tyły to tez max 10 tys. Bardzo halasuje ale i jakosć gumy Michelin jest na bardzo wysokim poziomie, zimno (6-7 stopni) deszcz, pasażer a i tak daje poczucie bezpieczenstwa, ladnie sie ta guma trzyma.
No i na koniec. Odpadły mi 3 kostki ...
Ale raczej to moja wina - 140 na autostradzie, w upał (pow 30 stopni, asfalt nie che wiedziec ile) i tylko 1,5 atm w oponie. Nie powinienem miec pretensji ale niesmak pozostał.

MrHW
20.06.2008, 00:51
Odpadły mi 3 kostki ...
Ale raczej to moja wina - 140 na autostradzie, w upał (pow 30 stopni, asfalt nie che wiedziec ile) i tylko 1,5 atm w oponie.


Kostki mi odpadły pomimo trzymania ciśnienia 2 lub minimalnie większego, pozostałe kostki w większości były już ponadrywane. Nie były nigdy dociążone, jeżdżę sam i nie wożę całęgo majdanu ze sobą. Zrobiłem nimi może ze 3kkm. Nigdy więcej dobrowolnie ich nie kupię. Jeżeli już mam mieć opony tylko na off to założe tańsze Mitasy.

BTW. Pierwsze oznaki naderwania pokazały się po trasie szutrowej. Mam takiej po drodze do roboty 500m, prostej, to troszkie odkręciłem (ale bez przesady max 100km/h) i sie ponadrywały.

wieczny
20.06.2008, 01:03
Ja mam na tyle T63 i ją mocno testuję, łącznie z poślizgami na wyjściu z zakrętu na suchym asfalcie jak i na szutrach dokręcając 3kę do odcięcia. Na razie żyje, choć ma jedynie 200km. Lekko dziwka mieć nie będzie :D.

pałeł
20.06.2008, 06:08
buja huczy sliska na trawie mokrej ale tu wszytko sliskie :)
jest ostrzejsza od tkc pozwala na szutrach na szybsza jazdę a przebieg jaki wytrzyma dla mnie ciekawe przebije żywotnością tkc ? choć 5k km to ni jest żaden wynik a stan tkc po takim przebiegu widział ramires zobaczymy jak michał sie bedzie w tym temacie sprawował

Franz
20.06.2008, 06:32
buja huczy sliska na trawie mokrej ale tu wszytko sliskie :)
jest ostrzejsza od tkc pozwala na szutrach na szybsza jazdę a przebieg jaki wytrzyma dla mnie ciekawe przebije żywotnością tkc ? choć 5k km to ni jest żaden wynik a stan tkc po takim przebiegu widział ramires zobaczymy jak michał sie bedzie w tym temacie sprawował


W tamtym roku miałem na wyprawie miałem TKC. Kilka kostek naderwanych
W tym roku T 63 .Jedna naderwana i pękniecie. Nie jest to przcięcie bo szpara bardzo nieregularna.

Koledzy mają mitasy E09. Śmieją się ze mnie że wydaję kasę na dwa razy droższe gumy które są do dupy a u nich nic.
Robię dobrą minę do złej gry ( czy odwrotnie..?)

Teraz zakładam Mt21 Pirelli -koledzy mitasy.
Jaki bedzie wynik okaże się za rok...

pałeł
20.06.2008, 07:29
ja nie miałem ani jednej kostki naderwanej na tkc ale nie wytrzymały 5000 km
eo9 a t63 to różnica tak koło 50 zł na gumie a wiec nie wiele może jedna 1/5 ceny, a tych pirelli to tez jestem ciekaw, ale co człowiek to inna opinia jak sam wy testuje to będę miał jakiś obraz

Franz
20.06.2008, 08:04
ja nie miałem ani jednej kostki naderwanej na tkc ale nie wytrzymały 5000 km
eo9 a t63 to różnica tak koło 50 zł na gumie a wiec nie wiele może jedna 1/5 ceny, a tych pirelli to tez jestem ciekaw, ale co człowiek to inna opinia jak sam wy testuje to będę miał jakiś obraz

Być może w Polsce jest mała różnica.
Gumy kupuję w Czechach z dobrym rabatem u znajomego znajomego.
Kupujemy na kilka motocykli.
W Czechach bo mam tylko 5km

motormaniak
20.06.2008, 09:23
eo9 a t63 to różnica tak koło 50 zł na gumie a wiec nie wiele może jedna 1/5 ceny,
Nie wiedziałem że T63 można kupić tak tanio... gdzie? Jak bym wiedział to nie kupował bym może mitasa tu: http://www.opona.pl/ za 152 zł z przesyłką do domu..........:confused:

pałeł
20.06.2008, 11:49
za 152 zł to ja tam widzę c02 a to nie oponka na asfalt zwyczjnie szkoda nią po asfalcie jeździć zabija ja dojazdówki po asfalcie :)

wieczny
20.06.2008, 12:09
5kkm? W taki razie proszę szanowne grono o wyciąganie średniej z przebiegu mojego i Pałeła :D. Moja spokojnie do 10kkm dojedzie. Po 7500km zdjęta leży w szafce - czeka na jakiś wypad asfaltowy. Na codzień i w teren mam teraz T63.

motormaniak
20.06.2008, 13:29
Pałeł- ich oferta jest mocno zmienna- jednakże wiem co kupowałem. Kupiłem też 2 sztuki c17 21 cali za 129 zł sztuka. Swoją drogą c02 kiedyś użytkowałem w dr 650 po asfaltach i wcale tak bardzo szybko jej nie ubywało. Pewnie te 5 tys też by wytrzymała do zcięcia na 0....

Franz
21.06.2008, 09:36
Witam!dodam tylko iż jest jeszcze jeden gracz!mtezeler karoo T i karoo2 na przód!;)cena ok 500zl za komplet,po prostu rewelacja!stosunek ceny do jakosci!!!zjechałem juz dwa mitasy,T-63 przód i Anakee,zakładam teraz karoo komplecik,koles juz na nich hasa,jest zachwycony.Po niedzieli zamieszcze fotki i opinie!pozdrawiam...

Przed zakupem ,trzeba było wejść na forum BMW.
Te gumy mają tam całowicie odmienne recenzje. Negatywne.
Natomiast TKC -pozytywne

wieczny
28.07.2008, 10:41
-w związku z tym, że nie zamkniesz opony, sądzę, ze buta przytrzeć się bez gleby nie da (a na TKC się da :D) ;).
Cofam. Przytarłem buta, choć faktycznie do zamknięcia trochę zostało.