PDA

View Full Version : Ohlins - diagnostyka i regeneracja ewentualnie.


Bonjour
24.12.2010, 10:40
Czy ktoś ma może wiedzę o miejscach gdzie sprawdzają działanie amorów, a jak coś jest nie tak to mogą zregenerować. Dorwałem Ohlinsa i niby tłumi drgania, nie buja motongiem, ale czasami na nierównościach lekko popukuje.
Chciałbym dać go do sprawdzenia bo się na takich zaawansowanych amorach co maja tyle regulacji ni chu chu nie znam.

chomik
25.12.2010, 16:40
Mam taki wypasiony ustawiam w różne pozycje ale przeważnie jeżdze na najtwardszym. Nic mi nie puka...

Bonjour
26.12.2010, 10:31
Chomiku to nie rozwiązuje mojego problemu :)

newrom
26.12.2010, 14:07
To są podobne spece
http://www.nagengast.pl/
Osobiście nie korzystałem z usługi, ale czytałem pochlebne opinie.

rambo
28.12.2010, 18:56
Tylko nie Nagengast !!!

BartekJ
28.12.2010, 19:20
PTM w Nieporęcie zajmuje się Ohlinsem. Tam możesz oddać.
Ew. mam znajomego, który robi tylko crossowki i enduraki, zajmuje się także zawieszeniami. Robił moto m.in. Oskarowi Barańskiemu. Jak chcesz do gościa kontakt, wal na priva :)

Bonjour
28.12.2010, 20:21
Dzięki Panowie wreszcie jakieś konkrety.:)

Bartas
04.03.2011, 20:00
Są 2 podobne tematy, ale dam tutaj bo tyhczy się Ohlinsa.

W jednej z moich Tenerek znalazłem cosik takiego:

https://picasaweb.google.com/bartekszam2/Ohlins#

Wszystko ładnie pieknie, moto w porównaniu do takiego samego jest wyższe o ok 3 cm na tyle, tłumić tłumi- na pewno jest lepszy niż oryginał z drugiego sprzętu. Tylko kurna co to za rurka? Wygląda mi to na samoróbkę i tak nie jestem do końca przekonany co do trwałości tego patentu. Głupio by było gdzies w Grecji użerać się z walniętym amorkiem...
Da się z tym coś zrobić, albo wrócić do orygiału poprzez likwidację tego patentu, nic nie robić i jeździć? Sam kurna nie wiem co z tym zrobić.

Pastor
07.03.2011, 09:41
Wszystko ładnie pieknie, moto w porównaniu do takiego samego jest wyższe o ok 3 cm na tyle, tłumić tłumi- na pewno jest lepszy niż oryginał z drugiego sprzętu. Tylko kurna co to za rurka? Wygląda mi to na samoróbkę i tak nie jestem do końca przekonany co do trwałości tego patentu. Głupio by było gdzies w Grecji użerać się z walniętym amorkiem...
Da się z tym coś zrobić, albo wrócić do orygiału poprzez likwidację tego patentu, nic nie robić i jeździć? Sam kurna nie wiem co z tym zrobić.

Wygląda na patent ułatwiający uzupełnianie cisnienia. Jesli nie masz przecieków itp to zostaw w spokoju. Jak to ruszysz to mozesz mieć problemy ze szczelnym przykręceniem oryginalnej tulei wentyla bo one maja gwint Vg 8. Jeżeli ta patentowa rółka była nagwintowana np M8x0,75 (trudno dostać narzynke Vg 8 więc ludność idzie na skróty ;) ) to gwint w głowiczce amora możesz mieć juz osłabiony. Oryginalny Vg 8 ma skok o ile kojarzę 32 zwoje/cal, czyli 0,79 mm i po wkręceniu na siłe M8x075 bedzie z lekka rozwalony - stąd pewnie ta kontra i uszczelnienie taśmą teflonową.

Zeby nie było watpliowści - pomagam bo lubię, a Twoje kufry mam w dupie :D
A teraz bądź grzecznym chłopcem i zgłoś się do działu PiD - zyskasz nowy rynek zbytu. Może.

Zdrowia
:hello:

ktm
07.03.2011, 11:17
Na ostatnich targach w warszawie na stoisku "ktm wojciechowicz olsztyn " wystawiona była profesionalna maszynka do serwisowania amortyzatorów WP, także można u nich pytać .

Pastor
07.03.2011, 15:52
Ten rynek zbytu mnie nie interesuje :)
To po co Ci ta reklama w podpisie?

Acha - ten Twój Ohlins ma prawdopodobhnie tak jak modele BM863, oprócz regulacji napięcia wstepnego jeszcze regulację długości spoczynkowej - to jest ta kontra pod głowiczką. Mozesz po jej poluzowaniu nieco wkręcic/wykrecić samą głowiczkę dzięki czemu mozesz opuszczać/podwyższać tył bez ograniczenia na skoku.

Zdruf
:hello:

myku
08.03.2011, 09:59
A ja zapytam tutaj bo troche w temat.Moze mi ktos odpowiedziec,jak ustawiac tego ölinsa?Powiedzmy ze waze 100kg :Sarcastic:

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_49_394&products_id=4385&osCsid=2e964fdfa19e1f8c028c81e05c029f82

http://www.touratech.com/shops/001/popup_image.php?pID=4385&osCsid=2e964fdfa19e1f8c028c81e05c029f82
Instrukacje przeczytam i zrozumie choc jest w obcym jezyku,ale nie lapie co jest za co odpowiedzialne,jaki to ma wplyw na jazde i jak to ze soba spasowac i zgrac,zeby mialo sens i odpowiednio funkcjonowalo.W LC8 w instrukcji bylo wszystko ladnie opisane ile klikniec w lewo,a ile w prawo jak sie chce miec tak czy tak.W orginalnej instrukcji Ölinsa jest to dla mnie troche zbyt skomplikowane.Chodzi o te dwie nakretki na gorze sprezyny,pokretlo pod sprezyna i pokretlo na zbiorniczku.Niby proste,ale nie chce krecic jednym,psujac ustawienie drugiego.Prosilbym o pomoc

Leonr2
18.01.2013, 22:42
Odświeżę temat.
A więc Panowie i Panie;) moja królowa jest wyposażona w amorek Ohlins S46HR1C1S (HO 645) dedykowany dokładnie dla niej. Jest jednak jedno małe ale, chcę go w jakiś sposób ustawić pod moje 107kg jednak zupełnie nie wiem od czego zacząć, mam jakieś papiery w języku zupełnie mi obcym, które w niczym mi nie pomagają. Może ktoś z was m takowy i może mi podpowiedzieć? :at: