PDA

View Full Version : ktora opone wybrac ???


MuSStaFFa
09.11.2010, 22:26
Panowie ktora wybrac ??

Continental TKC 80 czy 140/80-17 MITAS E09 E-09 69T TL Dakar
czy warto placic prawie 2x wiecej za continentala ??? jezdze troche po asfaltach i dobiero raczkuje bo terenie.. ( ale podoba mi sie teren )

z przodu mam TKC 80 ???

prosze o porade.. dzieki... :-)

dopra
09.11.2010, 22:46
jak byś chciał to tanio sprzedam TKC80 (50% zużycia), albo MCE Karoo T (10% zużycia), mam w garażu i już ich raczej do mojego HP2 nie założę.

mam przód 21 i tył 17

MuSStaFFa
09.11.2010, 22:48
moje pytanie nadal jest aktualne i prosze o info ??

dopra
09.11.2010, 23:03
w wolnej chwili podesli mi foty... na kubala69@gmail.com ... ps.. w poznaniu bywam 2x w tygodniu...

to zapraszam ,mieszkam na jeżycach, w dzeiń pracuję blisko śródki (ul warszawska, mogę je zabrać ze sobą)

MuSStaFFa
09.11.2010, 23:05
spoko znam poznan.... mieszkaalem 4 lata na rusa i 3 lata na debcu.. teraz mieszkam juz w lodzi... ale podslij mi foty... zebym nie potrzebie tobie i sobie dupe zawracal...

dopra
09.11.2010, 23:07
jutro zrobię i wyślę, pozdrawiam

karlos
09.11.2010, 23:17
Panowie ktora wybrac ??

Continental TKC 80 czy 140/80-17 MITAS E09 E-09 69T TL Dakar
czy warto placic prawie 2x wiecej za continentala ??

Wg mnie tak, ale zrozumiałem to dopiero jak się wyjebałem kilka razy na Mitasie;)

MuSStaFFa
09.11.2010, 23:19
na asfalcie ??? bo mimo wszystko .. sporo kilosow robie asfaltami.. na mokrym suchym.... napisz dokladniej...

Transglobal
09.11.2010, 23:28
jesli z przodu masz TKC 80 ,to do pary na tył najepiej pasuje MITAS e-09 ,w terenie bardziej wydajna nisz
Continental (Mitas lepiej kopie a w terenie moto ma się bardziej od czego odepchnąć) .Lecz biorąc pod uwagę porę roku gdzie w większości będzie przeważał mokry asfalt ,na Mitasa trzeba będzie uważać ,ponieważ Mitas na mokrym uprasza się o zachowawczą jazdę ,jak zresztą karzda inna opona albowiem nikt nawet na strickcie przeznaczonej do takich warunków (czyli mokro) oponie np.Ananke nie bedzie sprawdzał- ryzykował granicy w którym opona zacznie mu puszczać .Mitas nie koniecznie musi być Dakar , na suchym przycieram podnóżki ,wszystko co ci zabierze z frajdy jazdy po czarnym,odda z nawiązką w terenie

Pozdrawiam:)

MuSStaFFa
09.11.2010, 23:30
dakar na opony.pl ... jest tanszy od normalnej,..dlatego zapytalem.. ale generalnie ??? mitasa polecasz ??

wieczny
09.11.2010, 23:30
Kolego Mustafa, tematów o oponach mamy tyle, że głowa mała. Zarówno Mitas jak i Conti są już opisane do usrania. Poszukaj proszę... Jest specjalny dział dotyczący kół. Odrobina samodzielności...

Transglobal
09.11.2010, 23:37
polecam http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=165&highlight=Mitas

MuSStaFFa
09.11.2010, 23:39
wykazalem sie odrobina samodzielnosci jak kolega poradzi i wlasnie czytam.... :-) ale dzieki..

rArek
10.11.2010, 10:00
Wg mnie tak, ale zrozumiałem to dopiero jak się wyjebałem kilka razy na Mitasie;)
Demonizujesz Pan Mitaska :haha2:trzeba tylko "trochę" uważać na mokrym :vis:

MuSStaFFa
10.11.2010, 11:00
poniewaz africe kupilem jako drugi motocykl na gorsze (mokre dni) ...postanowilem sie zdecydowac na TKC80 .. mam je nowe po 410 zl... dlatego...hmm.... przekladam to 160 zl... na bezpieczenstwo.... zobaczymy.... ale wszystkim dziekuje.... za pomoc..

krzeszu
10.11.2010, 11:34
poniewaz africe kupilem jako drugi motocykl na gorsze (mokre dni) ...postanowilem sie zdecydowac na TKC80 .. mam je nowe po 410 zl... dlatego...hmm.... przekladam to 160 zl... na bezpieczenstwo.... zobaczymy.... ale wszystkim dziekuje.... za pomoc..

Ostatnio założyłem TKC na przód i tył - fajnie sie śmiga po mokrym (gleby jeszcze nie zaliczyłem :D ). Ale porównania do szosówek (na szosie) nie ma... (w sumie niezły truizm :) ) Troche buja na zakrętach, ale idzie wyrobić.

MuSStaFFa
10.11.2010, 11:35
zobaczymy :-)

Miętus
13.11.2010, 11:51
Mitas E-09 i E07 na mokrym to walka o życie. Na suchym daje radę choć przód E-09 bardzo szybko schodzi (na tyle miałem E-09 Dakar) Wracam w przyszłym sezonie do TKC 80 przód a z tyłu zostanie E-07.

pałeł
13.11.2010, 11:58
nie pierdolcie gupot latam na ostrzejszej kostce i w deszcz nie narzekam :)

MuSStaFFa
13.11.2010, 12:01
mam już założoną nową tkc80 przód i tył... :-)

RAVkopytko
13.11.2010, 19:15
nie pierdolcie gupot latam na ostrzejszej kostce i w deszcz nie narzekam :):zdrufko: :Thumbs_Up: no właśnie :) C02 też daje rade na mokrym czarnym

Transglobal
13.11.2010, 19:57
jasne ze daje, Pałeł C-02-ką to jezdzi ziemniaków na pole nakopać .Pałeł Rawiking wasze zdrowie panowie:beer2:

misiak
14.11.2010, 23:39
temat nie do odpowiedzi . ile ludzi tyle opinii

hubert
16.11.2010, 17:47
Ciekawy temat się tu rozwinął :)

To może na podsumowanie powiem coś z mojego doświadczenia. Sprzedaję przeróżne opony do różnych sprzętów ale zasada jest jedna. Są opony, które są na prawdę dobre i wszyscy je chwalą (poza nielicznymi osobami), ale większość opon można określić na zasadzie - co człowiek to opinia. Ta sama opona przez jednych jest określana jako zajebista natomiast inni mówią "Łooo panie w życiu jej już nie założę". No i komu wierzyć ? Jest jedno wyjście - trzeba samemu zjeździć kilka kompletów opon żeby się o tym przekonać :)

Początkującym radzę brać poprawkę na opinie kolegów, którzy jeżdżą już nieco dłużej i mówią że dana opona daje radę nawet gdy jest mokro i zimno ... Po kilku latach na moto śliska opona w pewnym sensie daje nawet fan bo można sobie polatać np uślizgując lekko tył w zakręcie. Kogoś kto zaczyna przygodę z moto może to jednak zaskoczyć w nieprzyjemnej sytuacji ...

No dobra koniec moralizowania, następnym razem proszę przekopać trochę forum a nie zakładać nowy wątek :D

MuSStaFFa
17.11.2010, 22:19
koledzy ja mam jeszcze jedno szybkie pytanie.... czy kostki się wyważa ??? bo słyszałem w autoryzowanym salonie ze kostek się nie wyważa.... ze żadne KTM i inne nie maja żadnych odważników na felach.. czy jak założyłem TKC 80 to zostawić odważniki czy je jednak zdjąć...bo podczas zakładania opony kolega wyważał kolo ..ale nie do końca chciała się dobrze wyważyć...ani w trybie statycznym ani dynamicznym...

rambo
17.11.2010, 22:32
Ciekawy temat się tu rozwinął :)

To może na podsumowanie powiem coś z mojego doświadczenia. Sprzedaję przeróżne opony do różnych sprzętów ale zasada jest jedna. Są opony, które są na prawdę dobre i wszyscy je chwalą (poza nielicznymi osobami), ale większość opon można określić na zasadzie - co człowiek to opinia. Ta sama opona przez jednych jest określana jako zajebista natomiast inni mówią "Łooo panie w życiu jej już nie założę". No i komu wierzyć ? Jest jedno wyjście - trzeba samemu zjeździć kilka kompletów opon żeby się o tym przekonać :)

Początkującym radzę brać poprawkę na opinie kolegów, którzy jeżdżą już nieco dłużej i mówią że dana opona daje radę nawet gdy jest mokro i zimno ... Po kilku latach na moto śliska opona w pewnym sensie daje nawet fan bo można sobie polatać np uślizgując lekko tył w zakręcie. Kogoś kto zaczyna przygodę z moto może to jednak zaskoczyć w nieprzyjemnej sytuacji ...

No dobra koniec moralizowania, następnym razem proszę przekopać trochę forum a nie zakładać nowy wątek :D

Co do fajnych i nie fajnych gum, to napiszę tylko tyle że jak nawet taki mitas e08 jest nowy, to daje od biedy rade. Ale kilku letni choćby opona miała 500km to śliskie nawet na suchym asfalcie. Może od tego się biorą różne opinieo tej samej oponie

Transglobal
17.11.2010, 22:42
Nawiązując do tematu wątku "która oponę wybrać ??? " Najlepiej okrągłą ;)

Jaro-Ino
17.11.2010, 23:13
A ja uważam, że wśród tych wszystkich opinii, w ocenie opon znaczenie ma: czego narapwde oczekujemy od opony, czy na łukach schodzimy na kolano, czy może jest to zawsze zachowawcza jazda.
Drugi aspekt to to, do jakiej innej opony porównujemy dane modele opon. Ja mając styczność tylko z Heidenau K76, K60 i Mitas E09 i E08 o tym ostatnim (przód) moge powiedzieć, że byłem zaskoczony ilością przyczepności na mokrym na 5cioletniej oponie. Pewnie gdybym wcześniej śmiagał na Anakach lub TKC to mówiłbym, że to tragedia. Nie potrafimy obiektywnie oceniać opon, bo każdy przyrównuje do czegoś innego.

e200g_
18.11.2010, 00:21
To może jeszcze ja, celem krótkiego podsumowania:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=165

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=914

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4135

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3545

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6002

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3553

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3449

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4808

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3559

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2416

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2620

:vis:

maher
18.11.2010, 07:02
Co do wyważania opon to powiem wam że ostatnio wyważaliśmy z Rumplem koło statycznie w jego 690 i uzbierało się ciężarków ok 180 gram .Tak dużo bo zamontował trzymak.Przad wyważeniem przy ok 80 km/h koło aż podskakiwało teraz bajka.Ja w trampku jak i w kacie powyważałem koła i wszystko jest ok.Wyważać warto bo wszystkie nie wyważone części wirujące wprowadzają dodatkowe drgania które skutecznie wszystko niszczą .

hubert
18.11.2010, 11:30
koledzy ja mam jeszcze jedno szybkie pytanie.... czy kostki się wyważa ???

Kiedyś uważałem że się nie wyważa bo tak mi powiedział guru wulkanizacji z Warszawy czyli Pan Szostak. Teraz zmieniłem zdanie. Jeśli ktoś lata głównie w terenie lekkim enduro to można sobie spokojnie darować wyważanie. Natomiast w przypadku Afryki i TKC albo Mitasów gdy sporo jeździmy po czarnym niewyważenie może być spore i powodować szimi itd ...

Kiedyś przyjechał do mnie ktoś Trampkiem (przepraszam ale nie pamiętam ksywy) bo gdzieś mu założyli TKC i miał szimi. Zdjąłem przednie koło, miało na sobie 30 gram odważników ale okazało się że brakuje jeszcze 30 gram czyli w sumie 60 gram (sporo). Obróciłem oponę na feldze i ostatecznie wyszło 10 gram. Założyliśmy koło i szimi ustąpiło .. Czyli jednak warto wyważać :)

Lepi
18.11.2010, 13:11
No warto warto. Na MT21 latam dużym katem do granicy indeksu prędkości a czasem trochę szybciej :) Czyli nieco ponad 170km/h. Co prawda bez wyważenia da się jechać ale po wyważeniu motocykl jedzie spokojniej.

czosnek
18.11.2010, 13:14
No masz.... co pół roku inna odpowiedź na to pytanie.

banditos
18.11.2010, 23:17
Hubercie szimi czy shimmy?

MuSStaFFa
18.11.2010, 23:43
cholera....zdążyłem zdjąć odważniki.. bo miałem 80g po 5g... czyli 16szt... po 8 po obu stronach i mnie denerwowały....czy moge w to samo miejsce jeszcze raz nakleić nowe ??? czy zabrać kolo do wyważenia ??? jeszcze raz .. hmm ... ehhhh.. ja to zawsze w gorącej wodzie jestem kąpany...

wieczny
19.11.2010, 00:09
Pojeździj sobie trochę to się sam dowiesz.

Forum AT to tylko dodatek do motocykla.

MuSStaFFa
19.11.2010, 00:12
już chyba za zimno aby pośmigać i sprawdzić takie zachowania.. :-( podobno od przyszłego tyg...ma być śnieg.... :-(

bajrasz
19.11.2010, 01:13
Panowie ktora wybrac ??

Continental TKC 80 czy 140/80-17 MITAS E09 E-09 69T TL Dakar
czy warto placic prawie 2x wiecej za continentala ??? jezdze troche po asfaltach i dobiero raczkuje bo terenie.. ( ale podoba mi sie teren )

z przodu mam TKC 80 ???

prosze o porade.. dzieki... :-)

No i dobrze, że na przodzie masz TKC, bo ta guma dobrze trzyma. Czy warto na tył Mitasa...pewnie, bo to dobry kapeć jest i taka konfiguracja jest bardzo OK. Noo, ale temat opon, to wiadomo jaki jest-drażliwy. Załóż to na co Cie stać...nie w sensie kasy, ale dobrego samopoczucia.

hubert
19.11.2010, 10:04
Hubercie szimi czy shimmy?


Sorry lubię "spolszczać" niektóre anglojęzyczne rzeczowniki :)

JarekAT
19.11.2010, 16:05
na moje na przód nie warto ładować TKC
przetestowałem TKC i Mitasa i nie widzę róznicy, a uważać na mokrym trzeba na każdej oponie
Mitas z przodu trzyma dużo lepiej w terenie niż TKC
Mitas jest dużo tańszy