PDA

View Full Version : Obroty a ładowanie


Michal
26.10.2010, 23:17
Cześć
Przekopalem całe forum, ale nie znalazłem takiego przypadku, zapewne słabo szukałem.
Spada mi ladowanie wraz ze wzrostem obrotów, na wyłączonych światłach i na wolnych obrotach jest 14,2V, przy włączonych 13,8V, kiedy zwiekszam obroty ładowanie spada ponizej 13 volt.
Akumulator jest w miare świeży i naładowany, kostki od regulatora czyściutkie i zawsze utrzymywane w takim stanie.

Od czego zacząć szukanie, regulator ?

MaRP
26.10.2010, 23:23
Napisz do Zoltana, on ma/miał coś podobnego i chyba wie co się dzieje.

Zdrufka.

RAFWRO
27.10.2010, 00:02
Miałem taką sytuację. Jadąc autostradą na Błędowską. Uratowało mnie to, że mam możliwość wyłączenia jednego światła. Przy 4-5 ooo spadało poniżej 13V - bliżej 12. Przy dużych obrotach ale obciążeniu jednym światłam było bliżej 13V.
W moim przypadku był to koniec życia reglera. Po tym wymieniłem i przewody fazowe i regler. Podłącz inny regler i zobacz co się będzie działo.

GrzesiekM
27.10.2010, 06:55
U mnie sytuacja była praktycznie taka sama. Na wolnych było 14.2V plus światła dawało 13,7V Przy 4000-5000 miałem przy zapalonych światłach poniżej 12V. Wymiana regulatora załatwiła sprawę.

podos
27.10.2010, 08:20
Rozepnij kostkę zmierz jeszcze napięcia międzyfazowe (na wolnych około 20 V miedzy zółtymi kablami reglera)
Potem połącz wszystko z powrotem i zmierz miedzy każdym zółtym i masą(ramą np).
daj wyniki

Artuditu
27.10.2010, 09:11
Przy 5000rpm powinno być około 80V zmiennego(międzyfazowego). Jak będzie gitara to na 99.9% regler. Miałem to samo.

Michal
27.10.2010, 09:16
Rozepnij kostkę zmierz jeszcze napięcia międzyfazowe (na wolnych około 20 V miedzy zółtymi kablami reglera)
Potem połącz wszystko z powrotem i zmierz miedzy każdym zółtym i masą(ramą np).
daj wyniki

Pomierze wszytko wieczorem i napiszem jak wyniki.

podos
27.10.2010, 09:28
Pomierze wszytko wieczorem i napiszem jak wyniki.

aha - drugi pomiar na swiatłach i innych odbiornikach (manetkach)

Zoltan
27.10.2010, 10:08
Napisz do Zoltana, on ma/miał coś podobnego i chyba wie co się dzieje.

Zdrufka.


Melduję posłusznie, że dokładnie ten sam problem dalej mam, i dalej nie wiem co się dzieje.. Prace poszukiwawcze zostały niestety przerwane z przyczyn obiektywnych.. pomierzyłem tylko napięcia pomiędzy żółtymi i było jakoś tak: bez obciążenia 5V, ze światłami i minetkami 15V.. pomyślałem: może trza nowy miernik i sprawę jako bardzo zagadkową odłożyłem na później ;)

podos
27.10.2010, 10:10
bez obciązenia 5V? To źle.

7Greg
27.10.2010, 10:12
A czy do pomiaru, żółte muszą być wypięte. Część ma polutowane na stałe.

Zoltan
27.10.2010, 10:32
Ja robiłem wg instrukcji otrzymanych i było to na zapiętej kostce.

podos
27.10.2010, 15:26
A czy do pomiaru, żółte muszą być wypięte. Część ma polutowane na stałe.

cóż... ich strata...

Ja robiłem wg instrukcji otrzymanych i było to na zapiętej kostce.

no jak na zapiętej? miedzyfazowe?

Na zapietej kostce mierzysz napiecie miedzy zółtym a masą - powinno być koło 14-15V na każym z trzech, jesli masz tam 5V to masz sfajczony stojan

na rozpietej kostce pomiar w okolicy 20V między każdym zółtym kablem wychodzącym afryki (z prądnicy) - na wolnych obrotach. I moze być 20V mimo sfajczonego uzwojenia.

7Greg
27.10.2010, 15:34
na rozpietej 20V między każdym zółtym kablem na wolnych obrotach

To jeszcze dla jasności napisz czy na kostce od reglera czy na tej od 'afryki' ;)

podos
27.10.2010, 16:09
To jeszcze dla jasności napisz czy na kostce od reglera czy na tej od 'afryki' ;)

przeedytowalem

Michal
28.10.2010, 09:52
Cześć
Chyba coś źle robie, albo miernik daje ciała.
Na wolnych obrotach, wtedy kiedy ładowanie na klemach to 14,2V, napięcie miedzy masą a przewodem fazowym wynosi 2,5V, a po rozłączeniu wtyczki napięcie międzyfazowe 0V, mierzone pomiędzy poszczególnymi fazami (między jedną a drugą ?)
Dziś zrobię jeszcze jedno podejście.

7Greg
28.10.2010, 10:33
Ja tam się na prądach nie znam, ale czy do pomiaru napięć alternatora nie powinieneś przestawić miernika na prąd zmienny (AC)?

Michal
03.11.2010, 23:35
Cześć
Zmieniłem regulator i sytuacja wróciła do normy, napięcie rośnie wraz z obrotami, przy 4000 obr jest 14,2v, minimalnie mam 12,8v na włączonych swiatłach przy 1000obr, wiec wyglada na to, że to to.