PDA

View Full Version : Tylnego amora propozycja


paku
27.09.2010, 15:16
Znalazłem takie coś w sieci, amor z KTM 620

sambor1965
27.09.2010, 15:57
No kilku z nas to ma. Dziala. Z 640 tez :)

paku
27.09.2010, 16:27
No kilku z nas to ma. Dziala. Z 640 tez :)


A jak regulacje, rozbieralność itp itd, wszędzie jest dostęp?
Co ze sprężyną ?

matjas
27.09.2010, 17:03
A jak regulacje, rozbieralność itp itd, wszędzie jest dostęp?
Co ze sprężyną ?

nooooo... w odróżnieniu od XRV regulacje owszem są. jakie Pan życzy ;)
jedna spokojnie dostępna na zbiorniku druga u podstawy amora.

matjas

paku
27.09.2010, 17:12
To jeszcze słówko o sprężynie i długości ....

nooooo... w odróżnieniu od XRV regulacje owszem są. jakie Pan życzy ;)
jedna spokojnie dostępna na zbiorniku druga u podstawy amora.

matjas


Że są to wiem ale czy da się tam lapę wsadzić jak jest już zamontowany w afryce?

Kuba
27.09.2010, 18:32
sprężyny można dokupić, dłuższe kości mogę Ci zrobić, bo mam to za sobą ;)

rambo
27.09.2010, 20:23
nooooo... w odróżnieniu od XRV regulacje owszem są. jakie Pan życzy ;)
jedna spokojnie dostępna na zbiorniku druga u podstawy amora.

matjas
Co można tymi dwoma pokrętłami regulować..?
stara siódemka ma regulacje tłumienia na zbiorniczku ale już 2gi z 3ech stopni jest taki że koło ledwo się pod cieżarem dwóch osób ugina na szosie, a w terenie tłucze niemiłosiernie.

Wsadził bym sobie coś w zime zamiast seri. Teraźniejsza wydumka na seryjnym amorze, dłuższej sprężynie, i napinaczu od ntv mi się znudziła :Sarcastic:

paku
27.09.2010, 20:37
Co można tymi dwoma pokrętłami regulować..?
stara siódemka ma regulacje tłumienia na zbiorniczku ale już 2gi z 3ech stopni jest taki że koło ledwo się pod cieżarem dwóch osób ugina na szosie, a w terenie tłucze niemiłosiernie.

Wsadził bym sobie coś w zime zamiast seri. Teraźniejsza wydumka na seryjnym amorze, dłuższej sprężynie, i napinaczu od ntv mi się znudziła :Sarcastic:


oba tłumienia + na sprężynie napięcie wstępne = wysokość chociaż są tacy co twierdza że to z wysokością nie ma nic wspólnego

rambo
27.09.2010, 20:46
te WP jest gazowo olejowe czy tylko olejowe?

paku
27.09.2010, 20:50
te WP jest gazowo olejowe czy tylko olejowe?

Olejowe to się skończyły na 126p i syrence chyba ..

matjas
27.09.2010, 23:07
Co można tymi dwoma pokrętłami regulować..?

dobicie i odbicie. działa to na tyle skutecznie /co potwierdzam/, że podręcznik użyszkodnika odradza regulację o więcej niż dwa kliki między jedną jazdą a drugą coby się nie zdziwić na jakimś wyj*bie. klików o ile pomnę jest 8 na zbiorniku a bodaj śtyry na podstawie. ojjjj bardzo to fajne te zawieszenie jest ono.

pozdrawiam
matjas

makaron
27.09.2010, 23:37
klików o ile pomnę jest 8 na zbiorniku a bodaj śtyry na podstawie.

Gorszej zawiechy od mojego na pewno nie miałeś, a u mnie na dole pod sprężyną jest chyba koło 7 klików (chociażby po to żeby można było środek ustawić) więc i u ciebie pewnie też tak było.

matjas
28.09.2010, 00:13
Gorszej zawiechy od mojego na pewno nie miałeś, a u mnie na dole pod sprężyną jest chyba koło 7 klików (chociażby po to żeby można było środek ustawić) więc i u ciebie pewnie też tak było.

jak pisałem nie pamiętam dokładnie. częsciej ten dół miałem zasr smarem z kalamitki to i łap się tam za specjalnie nie paliłem pchać.
niech stanie na tem co jest tych klików ile trza i że jak się kliknie to się zmienia to co ma się zmieniać.
w mojej starej RD04 się kręciło i się nie zmieniało :/

matjas

Rychu72
07.12.2010, 07:03
sprężyny można dokupić, dłuższe kości mogę Ci zrobić, bo mam to za sobą ;)

Właśnie zanabyłem na jebaju amorek od 640. Z tego co pisał gość to nieco twardszy i nadaje się dla jeźdca powyżej 75 kg lub do SM.
Powiedz Kuba co tam trzeba jeszcze pogrzebać, żeby dobrze rabotało. Jeżeli oferta z dorobieniem kości aktualna to byłbym chętny.

rambo
07.12.2010, 11:59
Przenieść pompe hamulcową i dać kości od Kuby. Myśle że spręzyna tak czy siak nie utrzyma ciężaru AT z kierowcą. AT rd07 ma spręzyne seryjną 85kg/cm a ta ok KTM pewnie nie przekracza 75kg/cm.

Rychu72
07.12.2010, 12:10
Przenieść pompe hamulcową i dać kości od Kuby. Myśle że spręzyna tak czy siak nie utrzyma ciężaru AT z kierowcą. AT rd07 ma spręzyne seryjną 85kg/cm a ta ok KTM pewnie nie przekracza 75kg/cm.

Dzięki.
A od czego przypasi sprężyna, czego szukać na necie?
Te kości od Kuby to rozumiem że dłuższe. Jaki jest rozstaw otworów?

rambo
07.12.2010, 13:04
Kuba będzie wiedział co i jak, co do sprężyny to zakup ohlinsa albo wp się kłania. Koło 350zł. Bywają używki na jebaju

podos
07.12.2010, 13:10
Przenieść pompe hamulcową i ....

znalesc pompę ham od innej hondy (cbr?) krora ma wyjscie do tyłu motocykla a nie do środka i nie trzeba nic przenosić. Pasuje idealnie w oryginalne otworki. (Dandy talk ma )

Rychu72
07.12.2010, 13:11
Szukać 100 kg/cm czy powyżej? Będę jeździł z plecaczkiem.
Dandy
Od czego to u Ciebie ta pumpa??

podos
07.12.2010, 13:18
jak z plecaczkiem to na pewno wiekszą niz nominal. Feler bedzie taki ze jak sam bedziesz jezdził to bedzie za twardo. A jak z pleczakiem to akuratnie.
Z mojej perspektywy - miałbym dwie sprezyny i caly rok jezdził na oryginale a na wyprawę robił przekładkę. Jak masz jechać na weekend tylko, glownie asfaltami to nie warto raczej przekladac sprezyny w ogóle.

Rychu72
07.12.2010, 14:13
jak z plecaczkiem to na pewno wiekszą niz nominal. Flere bedzie taki jze jak sam bedziesz jzdził to bedzie za twardo. A jak z pleczakiem to akuratnie.
Z mojej perspektywy - miałbym dwie sprezyny i caly rok jezdził na oryginale a na wyprawę robił przekładkę. Jak masz jechać na weekend tylko, glownie asfaltami to nie warto raczej przekladac sprezyny w ogóle.

No nie głupie. :Thumbs_Up:
Na razie zapakuje amorek w zad afri i zobacze jak to chodzi. :D
Nie wiem co miał na myśli sprzedawca pisząc że ten amorek jest twardszy niż standardowe. Może sprężyna jest już siakaś twardsza.
Mają sprężyny wybitą gdzieś twardość? Coś co by powiedziało z czym mamy doczynienia.

podos
07.12.2010, 14:54
Sprzezynę zamów sobie w Ohlinsie (warszawa) dokladnie na parametry wagowe motocykla ciebie pasazera i bagazu.

spręzyny mają napisane parametry twardoscie - ale to nie wszystko. wazny jest rozstaw zwojów wzgledem skoku amora. Jesli bedzie "za gęsta" to jej skok sie skończy wczesniej niż skok amora :(

pogadaj z facetami od ohlinsa.

PS: rozwaz zalozenie sprzezyny krótszej -- tak abyś zmiescił hydrauliczny napinacz. zebys nie musial kominowac tak jak tutaj:
http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Amortyzator_tylnego_zawieszenia_-_hydrauliczny_napinacz_spr%C4%99%C5%BCyny_amortyza tora

Kuba
07.12.2010, 16:44
To jest trochę temat rzeka ;) Pompa z CBR pasuje- tak jak pisze Podos.
Generalnie zmienia się geometria tylnego kła, ułożenie wahacza itd. Niekonieczne taka sama twardość sprężyny jak w AT będzie dobra przy włożeniu amortyzatora z KTM (czy czegoś innego). Kości trzeba zrobić:
http://lh3.ggpht.com/_6aGPjXdRZCA/S_F_n4RSF5I/AAAAAAAAFAA/p7dPvVTlrhE/s640/DSC00755.JPG

chłopaki dobrze piszą. Jakbyś potrzebował jakiejś rady (znam temat z autopsji) to pisz :)

Rychu72
07.12.2010, 17:11
Czekam jeszcze na przesyłkę i jak ktoś kuma po germańsku to proszę o rzucenie gałką oczną na ten opis. Może się coś więcej dowiem.
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200547483769&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Z tego co piszecie to jeszcze trochę kombinatoryki czeka mnie zanim amorek znajdzie się w zadzie afri.
Kuba powiedz czy będziesz miał możliwosc dorobić kości i jakie dane będziesz potrzebował odemnie. Jak widzę to mam blisko do twego grodu.

Kuba
07.12.2010, 17:42
To zależy od tego jak chcesz mieć wysoko siedzisko. (nie może być za wysoko, ani za nisko, bo padnie geometria- to z resztą wiesz). Mam takie kości z PC litego, na których można pomierzyć wszystko ;)
napisz do mnie na gg, albo skype, to pogadamy ;)

rambo
07.12.2010, 17:42
No masz napisane że masz sprężyne 70 a nie 66. Dalej do Afri z deka za mało. Na dwie osoby to raczej coś bliżej 90. Miałem sprężyne 90/250. W dwie osoby z bagażem nie dało się sesnownie SAGu ustawić a sprężyna była spięta ma maxa.

Rychu72
07.12.2010, 20:15
Danke Rambo. No to trzeba będzie uderzyc do ohlinsa po jakąś 95 i napinacz hydrauliczny. Ktoś wie wiela taki napinacz kosztuje?
Taka pompka będzie ok? Tą sztyce do pedału hamulca da radę wymienić? Ta od cebry widać że jakaś krótka.
Jak już wszystko się dowiem to wrzucę do Afripedii instrukcje co i po co przy wymianie amorka z KTM.

rambo
07.12.2010, 21:17
Napinacz do WP to nie wiem czy jakiś pasuje, ale by było miło jakby jakiś pasował, bo to fajny wynalazek jest z tego napinacza :)

PawelZDR
07.12.2010, 22:49
Do Ohlins-a nie polecam udawać się po napinacz hydrauliczny bo cena :dizzy:

rambo
08.12.2010, 02:05
som użyfki :)

podos
08.12.2010, 08:46
napinacza szukaj na ebay od bmw chyba najlepiej wychodzi. (w ohlinsie tysiaka :( )

wewnętrzna fi 50mm

samul
10.12.2010, 20:02
Od malego GSa mozna cala tylna zawieche tanio dopasc, napinacz zdjac, a reszte spowrotem na ebaj ;)
Uwaga! Nie rozbieraj napinacza, ani nie wyjmuj tej tulei ze srodka, bo tam jest plyn pomiedzy! Hydrauliczny ;)

Rychu72
15.12.2010, 11:09
Ma ktoś fotkę przesuniętej pompy? Mam pomysła, ale po co wyważać otwarte drzwi.

Kuba
18.12.2010, 10:49
Ma ktoś fotkę przesuniętej pompy? Mam pomysła, ale po co wyważać otwarte drzwi.

do tyłu trzeba ją odsunąć. Albo założyć od CBR :)

Rychu72
18.12.2010, 16:23
Rozumiem, że kawałek grubej blachy aluminiowej z otworami dopasowanymi do mocowania na ramie i na pompie załatwi sprawę? Si senior?

rambo
18.12.2010, 16:58
Tak. Było takie nawet foto na forum :Thumbs_Up:

Rychu72
18.12.2010, 18:15
Starym czy nowym? Zaraz rzucam ludzi do poszukiwań :D:D:D

rambo
18.12.2010, 18:21
Nie którym to cza pod nos podać by zauważyli :p
Foto jest w 1 poście w tym wątku :Thumbs_Up:

Rychu72
21.12.2010, 07:38
Właśnie ciotka jebajowa przysłała mi amorek i przeróby ciąg dalszy. http://africatwin.com.pl/images/icons/icon7.gif
Jestem w trakcie rozmowy z gościem z Ohlinsa i gość potrzebuje do dobrania nowej sprężyny kilku danych o starej więc musiałem nieco rozkompletować amor. Naje .... ałem się co niemiara bo nie miałem ściągacza do sprężyn i jak ktoś się chce zabierać za ściąganie to koszt 35 zeta nie jest taki duży w porównaniu do tego co się na.... robiłem. :mur: Można zastosować też ściski stolarskie, ale wymagana duża para w łapach. :D
Napisałem Ohlinsowi że kierownik pojazdu + plecaczek+bagaż = 190 kg i nie wiem czy nie za mało.
Ma ktoś rozrysowaną w skali 1:1 blachę do odsunięcia pompy?
Jak nie to pozostaje wyskalować fotkę z pierwszego postu.

Rychu72
23.12.2010, 14:31
Po rozmowie z Ohlinsem dostałem mało konkretną odpowiedź.
Mają sprężyny dł. 250 mm (potrzebna 260 mm) i średnicy wew 57 mm (potrzebna 55 mm). Twardości od 60-115 Nm i w cenie 383 Pln.
Jak dla mnie to trochę szkoda, że o te 10 mm krótsza. Z średnicą wew to jeszcze ujdzie.
Sam nie wiem jaką twardość wybrać co by potem na kamieniu nie jeździć. :dizzy:
Może gdzie indziej by uderzyć?

Rady Pany Rady proszę :bow::bow::bow:

rambo
23.12.2010, 16:21
Jak do nich dzwoniełem mieli 260 i 270 na srednice 55 i 57 o twardości od 60kg/cm i co 2,5 jednostki kolejne. Czyli 62,5 65 itd itd. I cena 340zł
Może podał ci co mają ale do AT anie do WP

Rychu72
24.12.2010, 06:59
Ja dzwoniłem do PTM na numer 22 48 78 191 i gościowi powiedziałem, że amor jest od KTM i chce go włożyć do afri. Rozmawiam też z Wilbersem i czekam na odpowiedź.
Jak możesz to podaj namiary, bo może okazać się, że do kogoś innego dzwoniłeś.

Dzięgiel
26.12.2010, 14:39
Do RD04 taką przeróbkę też można zrobić?

Czy jak zaczyna z plecakiem jeździć starczy sprężyna twardsza. Ja leciutki jestem i jakoś tak mi się dziwnie miękko jeździ samemu a co to dopiero będzie z pasażerem i bagażem.

Pzdr.

Rychu72
27.12.2010, 14:30
Jak dobrze kojarze to Kuba ma w RD04 amorek od Kata

Czy ktoś z szacownych i zacnych forumowiczów ma sprężynę 100 kg/cm? Jak tak to czy nie za twarda dla jednego na pokładzie?

bartol
28.12.2010, 09:39
a co zrobiłeś z airboxem?
wszedł całkiem bez nic ?
... i to pytanie też mnie męczy :Sarcastic:

Kuba
28.12.2010, 11:33
jest trochę motki. Cięcia i spawania, ale air box się nie rusza.

http://lh5.ggpht.com/_6aGPjXdRZCA/S_F_isoFS1I/AAAAAAAAE_0/HW-AlG0bGgM/s512/DSC00734.JPG

http://lh6.ggpht.com/_6aGPjXdRZCA/S_F_yZtHHmI/AAAAAAAAFAw/7wPhLhnVnNo/s640/DSC00890.JPG

Jak macie pytania to dajecie je w tym temacie :)

puntek
28.12.2010, 11:37
jest trochę motki. Cięcia i spawania, ale air box się nie rusza.

http://lh5.ggpht.com/_6aGPjXdRZCA/S_F_isoFS1I/AAAAAAAAE_0/HW-AlG0bGgM/s512/DSC00734.JPG



Jak macie pytania to dajecie je w tym temacie :)
macie :)
co zmieniałeś ? wysokość , kości?
jaki to amor od którego KTMa i ile kosztował...?
ja muszę u siebie coś wsadzić i nie bardzo mam za co i co - więc jakieś prace i zakupy rozsądne zrobić ...

BIAŁY
28.12.2010, 12:15
No, a to jest mój nabytek

17940

W kwestii pytań, to szanowny Panie Kubo, może pokusił byś się o taki przewodnik z dokumentacją foto, jeśli oczywiście posiadasz, co trzeba porzeźbić żeby tego skurczybyka włożyć.
A może nawet publikację do Afripedii - tak dla potomnych.

Wyżej pisałeś również, że możesz kości dorobić, czy to jest aktualne??

Równocześnie pracuję nad przodem i tyłem, i nurtuje mnie jeszcze taka kwestja:
Czy najpierw zrobić przód i dopiero później zakładać tył tak żeby dopasować geometrię, czy może na odwrót.

Ze względu na moje (178 cm wzrostu) nie chciałbym, żeby moto poszło za dużo do góry.

Gdybym miał bliżej to po prostu bym do Ciebie przywiózł sprzęta a tak to pozostaje mi tylko powyższa prośba i zdanie się na umiejętności mojego mechanika tudzież innych złotych rączek.

Nie daj się prosić :bow: ... :)

macie :)
co zmieniałeś ? wysokość , kości?
jaki to amor od którego KTMa i ile kosztował...?
ja muszę u siebie coś wsadzić i nie bardzo mam za co i co - więc jakieś prace i zakupy rozsądne zrobić ...

Ja swojego kupiłem tutaj
http://allegro.pl/ktm-lc4-620-640-amortyzator-wp-centralny-i1368443696.html
za 385 z przesyłką.
I tak jak ty nie bardzo wiem co dalej.

Rychu72
28.12.2010, 12:22
Puntek
Co do dobrej ceny to szukaj na jebaju. Mój kosztował mnie 63 jurki, a 80 jurków z przesyłką z niemcowni.
Biały
Podobnie jak ja masz sprężynę do wymiany, tyle że ja mam sprężynę 70-260.

Kuba
28.12.2010, 14:57
macie :)
co zmieniałeś ? wysokość , kości?
jaki to amor od którego KTMa i ile kosztował...?
ja muszę u siebie coś wsadzić i nie bardzo mam za co i co - więc jakieś prace i zakupy rozsądne zrobić ...

zmieniłem tylni amortyzator na taki WP jak na foto, od lc4- do tego nowa sprężyna, uszczelki, olej itd... kosztowało to dużo ;) kości trzeba zmienić, bo nie założysz oryginału-dałem foto wcześniej. :)


W kwestii pytań, to szanowny Panie Kubo, może pokusił byś się o taki przewodnik z dokumentacją foto, jeśli oczywiście posiadasz, co trzeba porzeźbić żeby tego skurczybyka włożyć.
A może nawet publikację do Afripedii - tak dla potomnych.

Wyżej pisałeś również, że możesz kości dorobić, czy to jest aktualne??

Równocześnie pracuję nad przodem i tyłem, i nurtuje mnie jeszcze taka kwestja:
Czy najpierw zrobić przód i dopiero później zakładać tył tak żeby dopasować geometrię, czy może na odwrót.

Ze względu na moje (178 cm wzrostu) nie chciałbym, żeby moto poszło za dużo do góry.

Gdybym miał bliżej to po prostu bym do Ciebie przywiózł sprzęta a tak to pozostaje mi tylko powyższa prośba i zdanie się na umiejętności mojego mechanika tudzież innych złotych rączek.

Nie daj się prosić :bow: ... :)



Ja swojego kupiłem tutaj
http://allegro.pl/ktm-lc4-620-640-amortyzator-wp-centralny-i1368443696.html
za 385 z przesyłką.
I tak jak ty nie bardzo wiem co dalej.

Przewodnika nie mam :(
Kości mogę zrobić nie ma problemu.
Ja mam 180cm i po zmianie zawieszenia AT była za wysoka. Jeśli włożysz ten tył, który kupiłeś, nie będziesz mógł opuścić motocykla na tyle, żeby przy oryginalnym fotelu nogi starczały do ziemi. Powodem jest większy skok amortyzatora i po prostu mógłbyś uderzać kołem o błotnik. Możesz wyciąć fotel- ale nie wiem czy będzie wygodnie.
Wszystko zależy co chcesz zbudować... :at:

majki
28.12.2010, 23:31
Kuba, napisz tego przewodnika raz a dobrze, bo nie damy Ci spokoju i pewnie jeszcze całe stado Cię będzie atakowało z tymi samymi pytaniami. ;)

Kuba
29.12.2010, 00:01
Kuba, napisz tego przewodnika raz a dobrze, bo nie damy Ci spokoju i pewnie jeszcze całe stado Cię będzie atakowało z tymi samymi pytaniami. ;)

eh... :p

puntek
29.12.2010, 07:16
eh... :p
to tak na szybko podsumowując:
amor od 640
nowa sprężyna- jak rozumiem po to by utrzymać niemały ciężar... w grę wchodzi nowa od wilbersa lub ohilnsa ( jakiś widziałem na allegro po ok 380 PLN)
kości - bo się nie zgra... jaki koszt? bo do tego musi przecież jakies łożyska zrobić ... znaczy co takie same czy kręcone dziury w starej ? - jaka kara?

to by tak mniej więcej..
- amor KTM ok 380
- sprężyna ok 380
- kości ???
- łożyska ( akurat u mnie na pewno jedno do wymiany )

czyli = ?

dopisz jak coś czegoś co nie zapisałem

rambo
29.12.2010, 09:49
Nowa sprężyna pod AT to tak 90-260. Jeśli ktoś tylko solo to 85-260

Kuba
29.12.2010, 11:33
to tak na szybko podsumowując:
amor od 640
nowa sprężyna- jak rozumiem po to by utrzymać niemały ciężar... w grę wchodzi nowa od wilbersa lub ohilnsa ( jakiś widziałem na allegro po ok 380 PLN)
kości - bo się nie zgra... jaki koszt? bo do tego musi przecież jakies łożyska zrobić ... znaczy co takie same czy kręcone dziury w starej ? - jaka kara?

to by tak mniej więcej..
- amor KTM ok 380
- sprężyna ok 380
- kości ???
- łożyska ( akurat u mnie na pewno jedno do wymiany )

czyli = ?

dopisz jak coś czegoś co nie zapisałem

łożyska nowe, starych nie wyjmiesz nie niszcząc ich.
kości (czyli kości i nowe łożyska) zrobię taniej niż para nowych łożysk od Pana Hondy.

myślę, ze 1000zł o wersja mocno optymistyczna :Thumbs_Up:

Rambo się zna na sprężynach :)

BIAŁY
29.12.2010, 12:21
Ja mam 180cm i po zmianie zawieszenia AT była za wysoka. Jeśli włożysz ten tył, który kupiłeś, nie będziesz mógł opuścić motocykla na tyle, żeby przy oryginalnym fotelu nogi starczały do ziemi. Powodem jest większy skok amortyzatora i po prostu mógłbyś uderzać kołem o błotnik. Możesz wyciąć fotel- ale nie wiem czy będzie wygodnie.
Wszystko zależy co chcesz zbudować... :at:

Powiem tak. Miejski skuter to z tego nie wyjdzie ...

Jak wiesz zmieniam również przód. Ze wstępnych pomiarów wynika, że lagi jako całość są dłuższe o około 6 cm od oryginałów. Myślę że będzie można je opuścić trochę na półkach.

Siedzenia oryginalnego nie mam,
17944
tak, że teraz w "trampkach" do ziemi dostaję z zapasem, a w Tech3 jest jeszcze lepiej bo podeszwę mają mega grubą.

Trochę mnie nastraszyłeś tym że po modyfikacji w ogóle nie dostanę do ziemi.
W najgorszym przypadku wrócę do oryginału, i będzie do sprzedania cały zestaw. Chyba że zdołam dopasować inny amortyzator do tyłu, lub zmodyfikuję oryginalny (o ile to możliwe), tak żeby po wymianie przodu była zachowana geometria.

No nic, idę na żywioł i zamawiam u Ciebie te kości. Więcej w sprawie kości na priv.

I jeszcze takie osobiste pytania:
A ty swoją sprzedałeś właśnie z tego powodu?
Jak bardzo uciążliwa była jej wysokość jej wysokości Africi?

Kuba
30.12.2010, 17:12
Powiem tak. Miejski skuter to z tego nie wyjdzie ...

Jak wiesz zmieniam również przód. Ze wstępnych pomiarów wynika, że lagi jako całość są dłuższe o około 6 cm od oryginałów. Myślę że będzie można je opuścić trochę na półkach.

Siedzenia oryginalnego nie mam,
17944
tak, że teraz w "trampkach" do ziemi dostaję z zapasem, a w Tech3 jest jeszcze lepiej bo podeszwę mają mega grubą.

Trochę mnie nastraszyłeś tym że po modyfikacji w ogóle nie dostanę do ziemi.
W najgorszym przypadku wrócę do oryginału, i będzie do sprzedania cały zestaw. Chyba że zdołam dopasować inny amortyzator do tyłu, lub zmodyfikuję oryginalny (o ile to możliwe), tak żeby po wymianie przodu była zachowana geometria.

No nic, idę na żywioł i zamawiam u Ciebie te kości. Więcej w sprawie kości na priv.

I jeszcze takie osobiste pytania:
A ty swoją sprzedałeś właśnie z tego powodu?
Jak bardzo uciążliwa była jej wysokość jej wysokości Africi?

Ja na półkach nie mogłem wpuścić, bo widelec miał taki skok, że waliłbym lagami o półki.
Nie będzie tak źle ;)
Ja sprzedałem, bo chciałem sprzedać. Budowanie jest fajniejsze ;)
Czasami brakowało nóg, reszta jest ok. Sprawność terenowa jest dużo większa. :Thumbs_Up:

BIAŁY
31.12.2010, 00:27
Ja na półkach nie mogłem wpuścić, bo widelec miał taki skok, że waliłbym lagami o półki.
Nie będzie tak źle ;)
Ja sprzedałem, bo chciałem sprzedać. Budowanie jest fajniejsze ;)
Czasami brakowało nóg, reszta jest ok. Sprawność terenowa jest dużo większa. :Thumbs_Up:

No to mnie uspokoiłeś....
Teraz już tylko
17946
później
17947
i byle do wiosny :at:

Rychu72
30.01.2011, 12:33
Kuba
Na privy nie odpowiadasz, więc tutaj pytam jak idzie robota z kościami?
Podaj jakiś rozsądny termin po którym uznamy zlecenie za nieaktualne.

Kuba
30.01.2011, 23:58
Kuba
Na privy nie odpowiadasz, więc tutaj pytam jak idzie robota z kościami?
Podaj jakiś rozsądny termin po którym uznamy zlecenie za nieaktualne.

Rychu. Jestem żyje. Out of space trochę, ale daję radę. Przepraszam, że się nie odzywam :vis: ścignij mnie na tel. 502034570

Rychu72
10.02.2011, 07:07
Ostatnio mnie zdenerwowało olewatorstwo klientów przez Wilbersa i napisałem o tym fakcie do niemcowni. Mam nadzieje, że ich to nieco zmobilizuje do grzeczniejszej i sprawniejszej obsługi innych potencjalnych chętnych na ich produkty.

Oto odpowiedź z niemcowni:

Dear Mr. ............,

thank you for your email and your interest in Wilbers suspension products! I am of course sorry that you had made bad experiences with the Wilbers
importer to Poland however would you please tell me which company you
contacted - just to make sure that you had the right contact!
At Wilbers we normally are proud of our customer service and friendliness as well as prompt answers for us are very important part of our philosophy!
In any case of course you can order directly here in Germany if you want - we live in a free market economy, after all! Service of the shocks in the
worst case (if our importer does not improve its work) can also be done here
- shipping to Germany from Poland should not be a problem. After all we are neighbors, right?

So please tell me whom you contacted and in case that you have any
questions, don't hesitate to contact me again.

With best regards from Germany,

Dirk Wenzelmann
Wilbers Products GmbH

A jak ktoś chce to olać przedstawiciela w Polszy i gadać z niemcami skoro są bardziej chętni do współpracy. :)




I następna odpowiedź od Willbersa:

Good morning Mr. ......... - our official importer is:

Sikora Moto Centrum
ul. Warszawska 56
43-300 Bielsko-Biala
Tel.: +48338105119
akcesoria@honda-sikora.pl
www.sikora-motocentrum.pl

The company behind the website wilbers.pl is BMC Electronics - they are a
dealer of our product but we already heard that they are not too customer
friendly... Sorry - of course it is logical to look under www.wilbers.pl but
this company is not the best choice for Wilbers in Poland. We failed however
to get the web address back until now.

Sikora on the other hand had been to Germany for training and is a fully
trained importer. If you want, please spread the word that if you need
Wilbers, one should either check with Sikora, or directly here in Germany.

Regards,

Dirk Wenzelmann
Wilbers Products GmbH

BIAŁY
10.02.2011, 09:04
Czyli "Niemiecka precyzja" w wykonaniu Sikora Moto Centrum.

Nawiasem mówiąc z przedstawiciela Ohlinsa - PTM - jestem bardzo zadowolony, i Ty chyba też?

Rychu72
10.02.2011, 09:11
Owszem, bo szybko. Jednak nie umieli niczego konkretnego doradzić jeżeli chodzi o dobranie rodzaju sprężyny do obciążenia. Tutaj musiałem podjąć sam decyzję po przeczytaniu wielu postów. Zręsztą tak jak Ty. :-)

BIAŁY
10.02.2011, 09:20
Zanim zamówiłem w PTM faktycznie musiałem trochę poczytać. Ale też wykonałem do nich z 10 telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami i ciągle ze mną grzecznie, cierpliwie i rzeczowo rozmawiali.
Decyzji za nas na odległość i tak nikt by nie podjął, bo to co my robimy to rzeźba jest okrutna ;).
Jak już kiedyś napisałeś "mamy drogie hobby", no i musimy ponieść związane z tym ryzyko.

Jak muwi klasyk "Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes and sometimes kopas w dupas".

P.S.
Kości mi się śnią po nocach...

Rychu72
10.02.2011, 09:29
Zanim zamówiłem w PTM faktycznie musiałem trochę poczytać. Ale też wykonałem do nich z 10 telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami i ciągle ze mną grzecznie, cierpliwie i rzeczowo rozmawiali.
Decyzji za nas na odległość i tak nikt by nie podjął, bo to co my robimy to rzeźba jest okrutna ;).
Jak już kiedyś napisałeś "mamy drogie hobby", no i musimy ponieść związane z tym ryzyko.

Jak muwi klasyk "Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes and sometimes kopas w dupas".

P.S.
Kości mi się śnią po nocach...

Tak jak mówisz :)
A o kościach to śnię razem z moim czworonożnym przyjacielem :)
Tak Kuba do Ciebie pijemy :D:D:D

rambo
10.02.2011, 10:15
Pany, napiszcie jak macie chwile co i jak z tą sprężyną, bo bede na dniach kupował coś do amora WP.

Czym sie kierować itd. Chce zamówić odpowiednik naszej sereyjnej w AT czyli 85/260

Rychu72
10.02.2011, 10:25
Kupiłem w Ohlinsie 95 i czuć, że twardsza od seryjnej. Jezdże z babą więc innego wyjścia nie mam. Kuba też miał taką samą i więcej Ci powie, bo jeździł na niej, a ja jeszcze nie.
Jeżeli chcesz z Ohlinsa to mają tylko 250 mm o różnych twardościach. Numer ref 0058.
Sprężyna od WP dużo droższa. Zaśpiewali mi 600 Pln. Popytaj w Wilbersie.

rambo
10.02.2011, 10:35
ale Kubek ma rd04 tam są inne deko dźwignie przy prolinku. Nie wiem jak to się przekłada w porównaniu do siódemki mówił że solo za twardo. Akcesoryjna sprężyna do naszych afryk od wilbera to 90/260. ino cza juz mieć sciągacz.

Rychu72
10.02.2011, 10:57
Na razie nic Ci nie powiem, bo ani metra nie przejechałem. Mimo, że miałem 250 to też musiałem ściągacz użyć. Najtańszy jaki znalazłem to 30 zeta.
Rozmawiałem nie dawno z Dandym i wg jego doświadzenia kupiłem dobrą sprężyne. Wszystko wyjdzie w jeździe. ;-)
Jak Ci się nie śpieszy to w Grodźcu przejedziesz się na mojej africi.

rambo
10.02.2011, 11:04
No na dwie osoby to na bank będzie Ok, niestety nie da się tak dobrać sprężyny była dobra solo w enduro w terenie i jednocześnie pozwalała ustawić SAG dla dwóch osób z bagażem.
Miałem 90/250 i z pełnym załadunkiem udawało w dwie osoby się ustawić SAG na 10cm tylko przy maxymalnym skręceniu sprężyny w amorze oryginalnym w AT. A to źle znowu wpływa na prace, wiec możlwie ze ta 95 będzie idealna dla Ciebie.

http://cgi.ebay.co.uk/KTM-WP-Rear-Spring-/220735608635?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3364de173b

na jebaju wiele używek :Thumbs_Up: można testować :p

Rychu72
10.02.2011, 11:20
Kupić drugi amor i jak trzeba to wymieniać. W trzy browce poinno się uwinąć. :D
Innym tematem są kości, które warto mieć z kilkoma dziurami. Jak śmigasz z dużym ładunkiem to na bliższą dziurę, a jak z małym to dalszą.
Jak będziesz chciał wykorzystać cały zakres pracy amora to trzeba będzie też zmienic lub podnieść cały przód. Wtedy nie trzeba kombinować z dziurami na kościach.

BIAŁY
10.02.2011, 11:43
Moje zamówienie wyglądało tak:
"Sprężyna do tylnego zawieszenia (długość 250 mm, średn.wew. 57 mm, średnica drutu 13 mm) nr ref. 00580-31/90".

Jeżeli chodzi o twardość to kierowałem się tym, że jeżdżę głównie sam, dlatego też wziąłem 90 a nie 95 jak Rychu.

U mnie sprężyna wchodzi praktycznie bez sciągacza.

Dokładnych pomiarów nie robiłem, ale Afryczka urosła jakieś 4 cm w stosunku do oryginału. Centralna podstawka ledwie wystarcza.

Rychu72
10.02.2011, 12:06
A nie masz wrażenia, że dupsko jest za wysoko? Coś Dandy mówił, że przy podniesieniu nadmiernym tyłu środek ciężkości za bardzo idzie do przodu i będzie się kiepsko jeździło. Chociaż Ty masz już zmieniony przód to pewnie jest to skompensowane.

rambo
10.02.2011, 12:07
Dzieki za cenne wpisy, napiszcie jak możecie od jakiego KTM macie amor. SM ENDURO ADV czy DUKE. Dziwne z tą długością sprężyny, bo oryginały od WP mają 26cm

BIAŁY
10.02.2011, 12:13
Ja mam taki 620SC LC4 EZ.04/99.

Kupiłem też wcześniej od DUKA - jak się okazało wtopa bo mniejszy skok ma.

Rychu72
10.02.2011, 12:15
Mam od Enduro 640.

rambo
10.02.2011, 12:21
Ja mam taki 620SC LC4 EZ.04/99.

Kupiłem też wcześniej od DUKA - jak się okazało wtopa bo mniejszy skok ma.
No ma mniejszy skok, ale dzięki temu można go inaczej zamontować, i moto nie idzie nam w góre. Oczywiście w teori ale chyba w praktyce tak wyjdzie.
Właśnie mam oba, duke i enduro i bede najpierw próbował z tym od DUKE

BIAŁY
10.02.2011, 14:47
Jeśli przodu nie chcesz na razie podnosić to faktycznie może być jakieś wyjście.
Ten od DUKA w moim przypadku jest krótszy od 620SC o jakieś 1,5 cm.
Tak że można zrobić krótsze kości lub spróbować zamontować na oryginalnych.
Te 1,5 cm na długości amortyzatora robi bardzo dużą różnicę na wysokości całego moto.

rambo
10.02.2011, 15:42
Mam 176cm wzrostu i przód seryjny wpuszczony 1cm w półki na lagach. Nie chciałbym tego zmieniać, z tąd decyzja o kupnie amora od duke.
Dzięki za wskazówki :Thumbs_Up: :)

Pany, więc pewnie wezmę tą 90/250 ino ile płacilście za te spręzyny..?

BIAŁY
10.02.2011, 22:52
Dokładnie 377 zł + koszty przesyłki.

rambo
10.02.2011, 23:05
Spróbuje dla Nas coś na przyszłość wynegocjować. Powołałem się w ohlinsie na tego i tamtego ;) i już jest narazie 340zł.

Po amorze od ohlinsa z pełną regulacją. Zeszli już z ceny 4400 na 4000zł vat za taki amor do AT :)

Dzięgiel
14.02.2011, 14:47
Tak czytam i czytam i sie zastanawiam czy grzebać u siebie z tą sprężyną. Nastawiam sie raczej na podróżowanie z pasażerką za plecami wiec chciałbym coś nieco twardszego a i podnieść moją dame w górę trochę. Mam 190cm wzrostu ale wagi niewiele czy zatem jest sens zmieniać samą sprężynę na twardszą żeby trochę usztywnić tył i podnieść go do góry w związku z wagą pasażerki i bagażu? Czy wtedy sprężyna Ohlinsa 90/250 będzie ok do RD04?

rambo
14.02.2011, 16:46
albo 95/25 albo 90/26

graphia
14.02.2011, 17:55
A jaki wymiar ma sprężyna w trampku 650? ktoś wie?

Dzięgiel
14.02.2011, 20:59
Dzięki Rambo :) w taki razie już wiem co mam kupować :)

rambo
14.02.2011, 23:46
Właśnie też bede zamawiał. Daj znać to urwe coś z ceny przy dwóch jeszcze

samul
16.02.2011, 09:54
Rambo, oswiec mnie, te sprezyny, o ktorych mowisz sa pasujace do oryginalnego zawieszenia, czy do tych zmotek. Sorry, ale sie zgubilem ;)

Jezeli do oryginalu, to ja bym sie pisal :D na mocniejsza niz oryginal do RD07a.

Jezdze na skreconej do dolu oryginalce, co jak sadze nie jest rozsadne :(

rambo
16.02.2011, 09:59
No nie powinno się skręcać do końca. Pewni gaz uleciał. Od ręki masz wilbersa 90/260 jako zamiennik na allegro np. Spławik Jurek i HUbert na takich jeżdżą. Cena podobna jak w ohlinsie, ale bardziej ufałbym ohlinsowi.

Dzięgiel
16.02.2011, 11:04
Rambo, daj znać co z tym zamówieniem sprężyn - na poczatku marca będę robił cały motocykl to i spreżyne przydałoby się już mieć :)

rambo
18.02.2011, 00:15
No jak sie komuś spieszy, to niech sam zamawia. Narazie skupiam się na przednim zawiasie, tylny musi poczekać jak bedę miał na to kase :o

Dzięgiel
18.02.2011, 12:52
Nigdzie nie ma tej infromacji. Jedynie co znalazłem to ugięcie wstępne sprężyny a to mi na ch....potrzebne. Pomocy, czas mnie goni a muszę już zamawiać sprężynę. Jaka jest wewnętrzna średnica i skok oryginału w RD04?

Help please!

BIAŁY
22.02.2011, 08:04
No i mam kości od Kuby :D

To znak, że wiosna już blisko...

Dzięki Kuba.

Normalnie biżuteria.

Aż żal zakładać w miejsce gdzie woda błoto itp. będą się na nich znęcać.

Rychu72
22.02.2011, 11:23
Skrócona instrukcja wymiany tylnego amora w RD07

Kupić amorek np. od KTM 600, 620, 640 najlepiej na ebayu, bo jest wybór.

18891

18892

Prawdopodobnie sprężyna będzie za słaba, więc wymieniamy na Ohlinsa, Wilbersa lub dla bogatszych na WP.

18893

Przesuwamy pompę hamulcową do tył lub wymieniamy na pompę od CBR.

18894
18897

Za blachą jest 5 podkładek (może być tuleja), żeby trzpień pompy nie tarł o ramę. Blacha z aluminium gr. 5 mm (cieńsza też da radę). Spiłowałem też ogranicznik, żeby wąż od pompy mógł przekręcić się na full do przodu.

Amortyzator wkładamy od spodu wahacza, po zdjęciu koła. Nakrętka górnego mocowania musi być spiłowana, bo nie wchodzi między zbiorniczek, a uchwyt w ramie. 2-3 mm wystarczy i potem na klej do śrub.

Zamawiamy super wypasione kości z kalamitką. Zamówiłem z trzema dziurami, żeby w razie dużego obciążenia na wypadzie z babą i jej żelazkami można było przesunąć dla podwyższenia tyłu.
18895
18896

Montujemy do kupy dopasowywując wysokość na otworach.

Jeszcze nie jeździłem na tym ustrojstwie i jak coś nie będzie rabotać to skoryguje opis. Montaż i demontaż zróbcie wg Haynessa (momenty skręcenia śrub itd).
Dzięki wszystkim tym co dawali dobre rady gdy pytałem, a Kubie zwłaszcza.
Jeżeli macie uwagi to piszcie.
UWAGA
Wszelkie przeróbki tylnego zawieszenia należy wykonywać tylko w profesjionalnych warsztatach zatrudniających wysokiej klasy fachowców :D:D:D

majki
22.02.2011, 11:31
Rychu, a jak górne mocowanie? Bez rzeźby wchodzi?

Rychu72
22.02.2011, 11:43
Do 07 bez problemu, tylko trzeba pocienić nakrętkę, bo zbiorniczek przeszkadza. Z tego co Kuba mówił to do RD04 trzeba coś przerobić.

motormaniak
22.02.2011, 11:48
Rychu, a jak górne mocowanie? Bez rzeźby wchodzi?
Na miejscu majkiego zadał bym raczej pytanie czy zbiornik na gaz się zmieści bo przeszkadza mu airbox. Jak ktoś zmierzy że się zmieści/ co i jak przerobić to nich proszę napisze- dzidzia zabiera mi czas i nie mam jak dłubać...

majki
22.02.2011, 12:07
Hmmm...Kuba miał u siebie w 04 takowy amor i pisał mi tylko o zmianie kości i lekkim dłubnięciu mocowania górnego. O airboxie nie było mowy, może się mieści na styk?

BIAŁY
22.02.2011, 12:23
Tak to wygląda w RD04 (zdjęcie KUBY)
18901

Na górze należy przyszlifować główkę amortyzatora, tak żeby sie swobodnie poruszała w mocowaniu oraz zrobić miejsce na nakrętkę (tutaj też się nie obejdzie bez szlifierki.

That is all.

Kuba
22.02.2011, 12:28
Składajcie chłopaki te sprzęty :D

Hmmm...Kuba miał u siebie w 04 takowy amor i pisał mi tylko o zmianie kości i lekkim dłubnięciu mocowania górnego. O airboxie nie było mowy, może się mieści na styk?

Airbox nie przeszkadza. Zbiorniczek z gazem, nie pozwala na użycie oryginalnej nakrętki. Osobiście przyspawałem nakrętkę do ramy. 10tys km bez problemów. ;)

http://lh5.ggpht.com/_6aGPjXdRZCA/S_F_isoFS1I/AAAAAAAAE_0/HW-AlG0bGgM/s512/DSC00734.JPG

słaba fota, ale widać o co kaman.

motormaniak
22.02.2011, 13:03
I o to lotto. Dzięki Chłopaki.

Kuba
22.02.2011, 13:22
I o to lotto. Dzięki Chłopaki.

W trampku jest podobna sytuacja, tak?

motormaniak
22.02.2011, 13:38
Myślałem o rd03 którą zanabyłem ostatnio -rama jak w rd04. W trampku sytuacja jest analogiczna, z tym ze jest jeszcze zbiornik wyrównawczy- można zamontować gdzie indziej mniejszy. Oczywiście trampek z wahaczem od afryki:)

Kuba
22.02.2011, 15:32
Myślałem o rd03 którą zanabyłem ostatnio -rama jak w rd04. W trampku sytuacja jest analogiczna, z tym ze jest jeszcze zbiornik wyrównawczy- można zamontować gdzie indziej mniejszy. Oczywiście trampek z wahaczem od afryki:)

Ramires ma rd03 z silnikiem rd07a. Amortyzacja zmieniona, zapytaj go.
Mam pd10 do przeróbki, przód jest tył czeka :Thumbs_Up:

fxrider
23.02.2011, 11:54
Hej,
widziałem, że na początku tematu powołując się na rozwiązanie Dandy'ego polecaliście tylne pompy ham. od CBR.
Z tego co wiem Dandy faktycznie taką ma i jak z nim rozmawiałem narzekał, że ma za dużą wydajność i hebel zrobił się przez to zbyt ostry (ciężko precyzyjnie go dozować).

Jeszcze a propo amorków z LC4:
Amorki z enduraków 620 są wyższe (ok. 1-1.5cm) od tych z 640 enduro (i tu też chyba zależy od roku). SM i ADV w 640 też ma wyższe amorki niż enduro (ok. 1cm).
Miałem 4 różne takie amorki i najniższy był z 640 Enduro z 2005r.

rambo
23.02.2011, 12:17
No i Duke.
Pany nie wiem czy zakładać taki amor, czy może od razu go zregenerować żeby tego w połowie sezonu nie robić.. :bow:

fxrider
23.02.2011, 12:38
Ja bym zaczął od złożenia tego do kupy i przetestowania czy wszystko gra. Dopiero wtedy bym się bawił w regeneracje.

Rychu72
23.02.2011, 18:19
Hej,
widziałem, że na początku tematu powołując się na rozwiązanie Dandy'ego polecaliście tylne pompy ham. od CBR.
Z tego co wiem Dandy faktycznie taką ma i jak z nim rozmawiałem narzekał, że ma za dużą wydajność i hebel zrobił się przez to zbyt ostry (ciężko precyzyjnie go dozować).

Czyli zostaje przesunięcie pompy do tył.
Kolejna cenna wiadomość dla majsterkowiczów. :)

Rambo
Ja bym najpierw przetestował, bo demontaż jest szbyki i jak nie ma kolejki to też szybko regenerują (do 7 dni).

fxrider
17.03.2011, 22:27
Kolejną ciekawostkę niedawno wynalazłem:
W LC4 620-660 były montowane 2 generacje amorków tylnych:
- BAVP 3612 z 36 mm tłokiem; do ok. 2000 roku, fioletowo-pomarańczowa naklejka WP
- BAVP 4681 z 46 mm tłokiem; od ok. 2000, biała naklejka WP

Przy okazji: generalnie im nowszy amorek tym ma mniejszy skok (oczywiście wiąże się to też z mniejszą wysokością amorka, choć ADVki miały je "sztucznie" podwyższane)
36tki w miały zazwyczaj 320mm skoku (170 w Duke)
46tki w Enduro zaczęły się od 300mm a potem zeszły do 275 mm skoku (i "aż do" 250mm w LC4 690 ;) )
Jedyną 46tkę z 320 mm skoku znalazłem w SXC 625.
Jeden z modeli SM z 46tką miał jeszcze 310 mm skoku (ale były też takie z 260).
Duke z 46tką nadal miał 170 mm skoku.
Seryjnie w zależności od modelu był używane sprężyny: 63,66,70 (do AT i tak raczej za słabe).
W razie czego mogę podpowiedzieć jaka konkretnie wersja (i o jakim rozstawie śrub mocujących) siedziała w danym modelu/roku - najlepiej znać kod nastawów (wybity na jednej z "nóg dolnych widełek", n.p. : 118X729), bo często sprzedający sami nie wiedzą dokładnie co mają, a to często co rok się zmieniało.

pozdrawiam, Adam

Kuba
18.03.2011, 13:37
Lubie to!
Adam- dzięki! :bow:

Rychu72
29.03.2011, 11:06
Od dwóch tygodni śmigam na nowym zawieszeniu WP po różnej nawierzchni, z pasażerem i bez i jest http://africatwin.com.pl/images/icons/icon7.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon7.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon7.gif. Sprężyna 95 ka.
Przydałoby się dźwignąć trochę przód, ale przy wpełni napompowanych lagach da się jeździć.

daniel_87
29.03.2011, 17:31
mam pytanko skierowane do posiadaczy ktmowych amorkow, czy amorek z tej aukcji podpasuje do aferki? http://allegro.pl/ktm-sx-exc-smr-450-520-525-amortyzator-tyl-wp-ktm-i1490405182.html#gallery

rambo
29.03.2011, 18:48
To jest chyba amor pod pds

daniel_87
30.03.2011, 00:34
to źle?

rambo
04.04.2011, 00:48
Nie pasuje.

Dziś rozebrałem afrykański amor i amor od lc4 enduro. Długość korby (tej chromowanej rurki co wychodzi z amora) od wyjścia z obudowy do odbojnika jest taka sama dla AT i LC4. Dziwne bo skok 22cm a 32cm nie wskazuje na to.
Po odsunieciu odbojów rurka w WP jest jednak dłuższa a sam odbój jest o wiele miekciejszy niż w AT.

EOT

majki
04.04.2011, 08:25
Uuu, tzn, że większy skok jest realizowany tylko przez dźwignię? :Sarcastic: Rozbierałeś amor od Enduro? Pomierzyłbyś jeszcze dokładniej rozstaw śrub montażowych w Duku i enduro? Ciekawe jaki skok tłoka ma Duke?

rambo
04.04.2011, 12:06
Duke ma dużo krótszy skok, freekrider o tym dokładnie pisał

http://img217.imageshack.us/img217/6523/schowek02hu.jpg
tutaj to widać dobrze
32cm a 17cm skoku

fxrider
04.04.2011, 12:26
to źle?
Amorki PDS są przystosowane do pracy bez dźwigni zawieszenia - podpina się je bezpośrednio pod wahacz. Progresja jest realizowana przez progresywną sprężynę i odpowiednią konstrukcję. Jakbyś to wsadził do AT miałbyś progresję^2 ;) + być może strasznie wielki skok, bo ciężko to przeliczyć, jeśli dźwigni nie ma.

Uuu, tzn, że większy skok jest realizowany tylko przez dźwignię?
To by znaczyło, że nie potrzeba też aż tak twardych sprężyn do tych amorków.


Pomierzyłbyś jeszcze dokładniej rozstaw śrub montażowych w Duku i enduro?

To można w katalogach znaleźć (przy czym w enduro są strasznie duże wahania w zależności od rocznika/modelu).
http://www.ktmcycles.com/manuals/2003/index.htm

pzdr, Adam

rambo
04.04.2011, 13:28
Przegrzebałem te OEMy ktm i wyszło że najlepiej wziać amor od enduro pomiędzy 2002 a 2005. Niestety ale nie udał mi się ustalić skoku tych amorów. Mój amor jest z 97r i chyba deko za długi

Mój WP enduro ma 412mm i jest to model 118S701.
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.

Ale to tylko kwestia dziurki w innym miejscu na kościach nowych i tyle :Thumbs_Up:

Bardziej należy skupić uwagę na to że przy 320mm skoku to tylna opona wydrze nam dziurę w dupie :D
Afryka ma 220 skoku. Tak na szybko to policzyłem. 250 wejdzie, 260 wejdzie, 275 też. A te ze skokiem powyżej to już cza tył podnosić o te kilka cm względem serii. Czy np Majki jeśli chcesz podwyższać tył dalej to masz większy wybór.





W każdym razie te starsze mają większy skok jak pisze Freakrider :Thumbs_Up: :)

bartol
08.04.2011, 09:45
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.


No to czym się różnią amory z enduro od DUKE? Skokiem? Skokiem czego? Czy tak przypadkiem skok, podawany w parametrach technicznych (AT - 220mm, LC4 - np. 295mm, DUKE - 170mm) nie jest skokiem zawieszenia/wychylenia wahacza w osi koła?
Akurat oddaje amor z AT do naprawy i z ciekawości sobie zmierzyłem ile się wysuwa ta "chromowana rurka" ;) wyszło że jakieś 11 - 12 cm - no to jak się to ma do podawanego skoku 220mm?
Czyli jednak układ PRO LINK (długość kości) decyduje o skoku zawieszenia a nie tylko parametry amortyzatora.

Cosik mi się wydaje, te wszystkie amory od LC4 niezależnie od tego czy enduro czy DUKE są o bardzo zbliżonych parametrach, jak nie tych samych.
Ktoś mnie wyprowadzi z błędu i rozwieje wątpliwości? Krytykę przyjmę na klatę ;)

Dlaczego to pisze, ano chciałbym zanabyć pewien tylny amor WP. A z numerków wynika ze jest od DUKA i tu mam dylemat czy kupować czy szukać dalej od enduro (zmniejszać skoku w AT nie chcę, a wręcz przeciwnie :D)

majki
08.04.2011, 09:54
Cosik mi się wydaje, te wszystkie amory od LC4 niezależnie od tego czy enduro czy DUKE są o bardzo zbliżonych parametrach, jak nie tych samych.
Na to właśnie wygląda, z tym, że od Duke'a ma najmniejszy skok na tłoku amora. Zapewne są jakieś małe różnice między amorami, ale większość skoku jest realizowane przez system dźwigni przy wahaczu. Dlatego też ciężko określić jak dany amor się będzie zachowywał w innym moto.

bartol
08.04.2011, 10:03
Na to właśnie wygląda, z tym, że od Duke'a ma najmniejszy skok na tłoku amora.

A z czego to wynika? Mierzył to ktoś?

majki
08.04.2011, 10:10
Na górze strony Rambąk wrzucił fotkę Duke i Enduro. Tam widać różnicę. ;)

bartol
08.04.2011, 10:39
Eee, takie porównywanie na zdjęciu na którym nic nie widać ;). Jakby jeszcze te amory były bez sprężyn.
Ale gdyby nawet - skok tłoka krótszy a rozstaw śrub/rozmiar ten sam - to co? - dłuższy cylinder? Bez sensu.

majki
08.04.2011, 10:54
Nie bez sensu. Widać na fotce, że tłoki są różnej długości. Może tam być np inne tłumienie, dla innych wymagań, jakie ma Duke. ;) Długość ogólna amora też się trochę różni.

Porównywałem lagi WP, które mają 27cm skoku z takimi z 30cm skokiem. Długość ogólna była taka sama, różniły się długością górnych i dolnych goleni. ;)

bartol
08.04.2011, 11:17
No dobra - ok - skok tłoka od DUKE'a jest mniejszy. A ile wynosi? Mierzył ktoś, lub np. porównywał ze skokiem tłoka amora od AT?

majki
08.04.2011, 11:40
Już o to pytałem Rambo, ale jakoś w końcu nie pomierzył. Pisał, że amor od enduro ma tyle co Afra, tyle, że ma dłuższy i bardziej miękki odbojnik.

Rychu72
08.04.2011, 11:44
Zajrzyj na ostatnie zdjęcie do 106 posta. Tam leży jeden i drugi amorek. Widać, że WP jest dłuższy.

rambo
08.04.2011, 12:02
Tak, ma koło 8cm. Cały układ dźwigni we wszystkich LC4 jest wygląda identycznie jak prolink w AT. Wiec jeśli duke ma 17cm skoku to taki amor w AT bedzie miał tyż 17cm skoku

bartol
08.04.2011, 12:26
po temacie - 8cm mnie nie satysfakcjonuje ;). Szukam dalej

Thorgal77
26.03.2012, 01:03
a próbował ktos wsadzic spręzyne z trampka do amora z lc4 ?
spręzyna z trampka ma 270mm długości i z pomiarów wynika ze powinna sie zmiescic.

przed kombinowaniem z tylnym zawieszeniem z lc4 mialem zamiar wkręcic ten słynny dystans na gwint M14 3cm - ale ze zdiecia widac ze amor z lc4 jest mniej wiecej o tyle dłuższy przy wiekszym skoku.

rambo
26.03.2012, 01:29
Amory lc4 mają bardzo różne długości. Sprężyny WP mają 260mm długości

Thorgal77
31.03.2012, 19:16
...tak wiec probowalem pomiarami dopasowac trampkową spręzyne ale niestety ma za małą średnice wewnętrzną i nie wejdzie na ktm-owki amor w miejscu gwintu.

misiek-m-10
12.04.2012, 09:41
A wie ktos moze, czy amor od rd07, pasuje do rd04? Szukam, szukam i nic nie moge znalezc na ten temat..

Thorgal77
02.07.2012, 02:10
jeśli ktos ma na handel spręzyne do kata długość 260 - od biedy 250 to przyjme, kupie itp.
twardość jakies 90 nm.

ktoś wie moze czy spręzyna z afry pasuję do amora z lc4 2005 ?

kupie lub pozycze amor z afry ;-)

bartol
14.11.2012, 09:53
Pany, zima idzie, i może któryś będzie chciał poeksperymentować na tylnym amorze od AT, mi się już nie chce :p
W zamian np. za korzyść alkoholową przy najbliższym spotkaniu, oddam to co na obrazku, tj. dwa amory od RD04, jeden z wentylkiem na zbiorniczku, drugi bez, obydwa powtórnie zsikane, raczej do rozbebeszenia niż do użytku.
Jakby co to dawać na priv

bliźniak
18.11.2012, 16:45
mam pytanie, bo nie mam jak sprawdzić w tej chwili: jaka jest odległość między uszami dolnymi i górnym w tylnym, oryginalnym amorze RD07? Czyli po prostu jaka jest jego długość?

rambo
18.11.2012, 16:57
380mm

bliźniak
18.11.2012, 17:20
Znalazłem WP od LC4 około 400mm, ale trafił mi się tańszy i w lepszym stanie Ohlins też od LC4 ale ma 425mm i teraz nie wiem, czy to nie będzie za dużo na moje 180cm...?
Teraz śmigam na oryginale Afrykowym podniesionym na 3/4-4/5 gwintu, dostaje syrkami spokojnie, bo kanapa niższa od oryginału, tylko nie chciałbym przegiąć w górną stronę ;)... Tak czy inaczej amorek w drodze, więc będę wiedział już niedługo :)

motormaniak
18.11.2012, 17:46
obawiam się że nie pomieścisz - nawet jak przedłużysz kośći.. Ale jak Ci sie uda - to daj znać.

rambo
18.11.2012, 18:07
Tak długi nie wejdzie moim zdaniem

Leonr2
18.11.2012, 20:21
Daj znać jak to wygląda.

bliźniak
19.11.2012, 00:59
Tak długi nie wejdzie moim zdaniem

WP od 640tki też ma koło 43cm i podobno pasuje... tak przynajmniej na początku pisał Sambor zdaje się. No chyba, że różne i o różnej długości były tam montowane...:dizzy: Okaże się już niedługo. To moje pierwsze podejście do tego zawiasu, więc pewnie okaże się, że nie ostatnie :o

rambo
19.11.2012, 02:00
Amory od LC4 640 mają od 398 do 412mm.
Jak ma wiecej długość od osi otworów mocujących, to jest to albo w ogóle nie od LC4 albo jakiś baaaardzo stary amor.
Mam jak chcesz coś pasującego do afryki, nawet bez wymieniania kości.
Jest to WP od lc4 640, skrócony do 390mm. Po pełnym serwisie z założonym zaworkiem do uzupełniania powietrza. Z dwuletnią gwarancją.
Info na PRIV

motormaniak
19.11.2012, 08:33
tańszy i w lepszym stanie Ohlins też od LC4 ale ma 425mm
Amor który pokazujesz jest prawdopodobnie od Huski. To tez tłumaczy jego dobry stan - huski nie żyją tak długo żeby zniszczyć amortyzator:)

bliźniak
19.11.2012, 09:03
W takim razie, gość nie ma pojęcia co sprzedaje, bo napisał mi, że amor jest z LC4. Wieczorem oblukam.

Rychu72
19.11.2012, 09:07
Nie dałoby się go skrócić wstawiając krótszą sprężynę?
I tak trzeba będzie coś twardszego tam wstawić.

rambo
19.11.2012, 11:41
Można wsadzić sprężynę nawet i 200mm ale amor jak się wysunie przeca bedzie miał dalej 425mm. Przełożenie w Afryce jest ok 1:3 wiec taki 425mm amor podwyższy nam afrykę o 14cm, co w jeden dzień jazdy wytnie nam ślizg na wachaczu, a jak damy kosci by to wyrównać bedzie kolidować z wahaczem. Ja bym sobie odpuścił.

motormaniak
19.11.2012, 14:02
a jak damy kosci by to wyrównać bedzie kolidować z wahaczem. Dokładnie. Już amor 400 mm jest w tym wypadku bardzo na styk.

rambo
19.11.2012, 14:18
U mnie 402mm z SM 640 wchodzi i nie sięga wachacza kość ale jest baaardzo blisko. Centralkę musiałem zdjąć

lukasz_vip
19.11.2012, 18:26
W takim razie, gość nie ma pojęcia co sprzedaje, bo napisał mi, że amor jest z LC4. Wieczorem oblukam.


To moze być z LC4, dokładnie z wersji LC4 620 SX, która wychodziła w SETUPIE na MARZOCCHI i OHLINS.

bliźniak
19.11.2012, 19:59
Ok, obejrzłałem - syf i malaria, nawet go gość nie obstukał z błota za bardzo - nie lubię takich ludzi :( Po za tym pierścienie już prawie bez rowków - regulacja wstępnego napięcia nie dość, że n-razy była robiona to chyab kowadłem - miałem zrobić fotę, ale nawet aparat nie chciał na to patrzeć...
W między czasie napatoczył się kolega Rambo z nwoym pomysłem - i w ten oto sposób stanęło na WP. Co z tego wyjdzie okaże się na dniach.

Boski-Kolasek
19.11.2012, 22:17
Czyli co? Ramboszczak jezdzi na WP SMie?

rambo
19.11.2012, 22:28
Aktualnie go regeneruje, kumpel się tym zajmuje i daje gwarancje

Boski-Kolasek
21.11.2012, 03:13
A ja ze sprezyna sie bujam, zamowilem w 24mx to mi jakas krotka wyslali a nie 59-260 i teraz znowu szukam w Uk bo tutaj nie bardzo....

bliźniak
25.11.2012, 03:16
Poczyniłem zmiany następujące: progresywne spiralki na przodku, a z tyłu cały amor WP od Rambo :Thumbs_Up: :bow: - miało być pięknie, a wyszło jeszcze lepiej... Rambo - płynny balsam masz u mnie w dużych ilościach :D
Moto się utwardziło i jest nieco wyższe (+4cm) Zrobiłem jedynie oblot w okół dzielnicy, bo brak tylnego hampla mnie nieco zniechęcił do dalszych wypadów. Pompa przyszła dzisiaj, ale już nie będę miał jej czasu zmontować w tym tygodniu, więc dokończenie dzieła zostawiam na następny raz. Wrażenia, ze względu na przejechane 20 km, nikłe - na pewno jest twardawiej, ale to tylko świadczy na plus - do tej poty było mi raczej za miętko ;). Jak już ją gdzieś po krzkach przeciągnę i będę miał pełniejszy obraz - wrzucę co myślę. Pozdr!

Rychu72
25.11.2012, 12:44
Nóżki nie dyndają w powietrzu? :D
Upierdliwe jak chcesz pomanewrować.

lukasz_vip
25.11.2012, 12:47
Mnie zastanawia jedno czy amor i przedni zawias od LC4 LSE nie byłby idealny. LSE to była odmiana o niższym zawieszeniu produkowana dla ludzi, dla których normalne LC4 były za wysokie i za mocne. LSE miało przednie koło 18 cali.

Boski-Kolasek
28.11.2012, 00:13
Poczyniłem zmiany następujące: progresywne spiralki na przodku, a z tyłu cały amor WP od Rambo :Thumbs_Up: :bow: - miało być pięknie, a wyszło jeszcze lepiej... Rambo - płynny balsam masz u mnie w dużych ilościach :D
Moto się utwardziło i jest nieco wyższe (+4cm) Zrobiłem jedynie oblot w okół dzielnicy, bo brak tylnego hampla mnie nieco zniechęcił do dalszych wypadów. Pompa przyszła dzisiaj, ale już nie będę miał jej czasu zmontować w tym tygodniu, więc dokończenie dzieła zostawiam na następny raz. Wrażenia, ze względu na przejechane 20 km, nikłe - na pewno jest twardawiej, ale to tylko świadczy na plus - do tej poty było mi raczej za miętko ;). Jak już ją gdzieś po krzkach przeciągnę i będę miał pełniejszy obraz - wrzucę co myślę. Pozdr!


No i jakie jest ten amor z czego dokladnie?

rambo
28.11.2012, 02:13
Z 640 LC4 Enduro, skrócony do 390 mm.

Boski-Kolasek
28.11.2012, 21:18
Z 640 LC4 Enduro, skrócony do 390 mm.


Skrócone z serwisie? Tłok skrócony?
Jaka sprężynę założyłeś?

rambo
29.11.2012, 02:23
95Nm pod moje 95kg

bliźniak
29.11.2012, 22:12
Nic mi Rambo nie dał dojść do głosu ;)

Boski-Kolasek
29.11.2012, 22:25
Czyli 390 milimetrow podnioslo Ci motocykl o 4cm?

bliźniak
29.11.2012, 22:43
Nie.
O 4cm motór podniósł się przez nowe progresywne sprężynki z przodu + tylny Ohlins 95 ściśnięty wstępnie o 1/3.
...może nawet ciut więcej niż 4cm.
Długość skoku amora nie ma nic do wysokości na jakiej stoi moto.

Boski-Kolasek
29.11.2012, 23:25
Nie.
O 4cm motór podniósł się przez nowe progresywne sprężynki z przodu + tylny Ohlins 0,95kN ściśnięty wstępnie o 1/3.
...może nawet ciut więcej niż 4cm.
Długość skoku amora nie ma nic do wysokości na jakiej stoi moto.

Czyli jak? Przod sie podniosl a tyl nie? Bo jesli cale moto sie podnioslo o 4cm to znaczy ze tyl tez, tak?
A jesli amor zostal skrocony to z jego skokiem? Ile tam jest w tym z enduro?

Dzieks

rambo
29.11.2012, 23:49
Dźwignie w LC4 (każdym) i w XRV są bardzo podobne. (UniLink i ProLink)
Seryjny amor w LC4 enduro daje często 300mm skoku w zależności od modelu i rocznika.
W AT już deko mniej czyli jakieś 260mm. Czyli po skróceniu go z 398mm na 390mm w AT skok pełny mierzony wyszedł 230mm czyli centymetr wiecej niż seria, ale to nie skok tu chodzi by to dobrze działało.

Boski-Kolasek
30.11.2012, 00:29
Ok co w takim razie z amorem z SM lc4? I ile kosztowała by by sprężyna powiedzmy 105NM ?

bliźniak
30.11.2012, 00:38
Sprężyna Ohlinsa 95 jest twardsza od oryginału, przez co nie ugina się tak bardzo pod ciężarem - stąd wyżej moto stoi z tyłu. Z przodu natomiast są NOWE sprężyny: niedobite, sztywniejsze więc i przód wyżej stoi.
Jakbyś założył nowe nawet oryginalne sprężynki i na przód i na tył - motór Ci się podniesie, bo będą dłuższe/twardsze/sztywniejsze od używanych/doklepanych spiralek.

Boski-Kolasek
30.11.2012, 00:47
Ja wkładam zawieche z 990 Adv z 2008 wiec juz o krótszym skoku (na razie na oryginalnych sprężynach) wiec przód nie powinien pójść w gore więcej niz okolo tych 3-4cm no o i to samo z tyłem jeśli założę nowa sprężynę.
No i tak znow bede przerabiał siodło bo niski jestem i bedzie smiesznie ;)
A założyć muszę bo 70Nm nie bardzo.
Zastanawiam sie nad wartościami 95NM czy wyzej?,
Ja 85Kg pasazerka 65kg plus jakies 50kg szpeju.

PiotrTMC
27.12.2012, 20:05
Powie mi ktoś może czy amor od trampka 650 pasuje bezproblemowo do rd 03?? i czy trampek starszy czyli 600-tka ma trochę inny amorek tylni niż 650-tka? bo ze zdjęć wygląda, że tak.

gumbas24h
27.12.2012, 20:11
Powie mi ktoś może czy amor od trampka 650 pasuje bezproblemowo do rd 03?? i czy trampek starszy czyli 600-tka ma trochę inny amorek tylni niż 650-tka? bo ze zdjęć wygląda, że tak.

jest inny krótszy zbiorniczek z boku niepasuje ;(

PiotrTMC
27.12.2012, 20:16
No to lipa:( poszukiwań ciąg dalszy.

sizyrk
28.12.2012, 01:55
Panowie a ktos coś wie o:
https://sslrelay.com/ruggedroads.co.uk/shop/article_NTRT-XRV07.001/Nitron-PRO%C2%A9-by-Rugged-Roads---Shock-Absorber-for-Africa-Twin-XRV750-RD07_RD07A.html?sessid=7qLMc783bXMHLTLYOy6Ucq79fnx RVdOpxMV9yGS8QKk9IJUDUMMnVRgK5oPonpmH&shop_param=cid%3D31%26aid%3DNTRT-XRV07.001%26


Wiem , że cena...... ale tylko pytam.

PiotrTMC
28.12.2012, 17:48
Mój WP enduro ma 412mm i jest to model 118S701.
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.

Ale to tylko kwestia dziurki w innym miejscu na kościach nowych i tyle

To ja już głupieje od tych wartośći albo są jeszcze inne długości w DUKACH albo każdy mierzy po swojemu. Dzis obgadałem z gośćiem amorek od 640 duke, którego on jest posiadaczem i po zmierzeniu powiedział mi, że ma ok.425 430mm, i stwierdziłem na podstawie wczesniejszych opisów w tym wątku, że do rd 03 nie wlezie. i bądz tu mądry, a amorek pierwsza klasa :drif: tylko co, jak ponoc nie wlezie:( może ktoś mi konkretnie pomóc? może ktoś wcisnął takiego amorka do swojej trójki?

Thorgal77
28.12.2012, 19:05
taa - pewnie zmierzył od " początku do końca" a nie od środka śruby górnego mocowania i od srodka śruby dolnego mocow.

Boski-Kolasek
29.12.2012, 20:03
Panowie a ktos coś wie o:
https://sslrelay.com/ruggedroads.co.uk/shop/article_NTRT-XRV07.001/Nitron-PRO%C2%A9-by-Rugged-Roads---Shock-Absorber-for-Africa-Twin-XRV750-RD07_RD07A.html?sessid=7qLMc783bXMHLTLYOy6Ucq79fnx RVdOpxMV9yGS8QKk9IJUDUMMnVRgK5oPonpmH&shop_param=cid%3D31%26aid%3DNTRT-XRV07.001%26


Wiem , że cena...... ale tylko pytam.

Rozmawialem z Jonathanem z RR i jesli wierzyc temu co mowi to to cudenko bije na leb nawet Ohlinsa, no i cena nie jest taka straszna tak naprawdę tansze niz Ohlins i w podobnej cenia jak Wilbers.

sizyrk
29.12.2012, 20:19
Rozmawialem z Jonathanem z RR i jesli wierzyc temu co mowi to to cudenko bije na leb nawet Ohlinsa, no i cena nie jest taka straszna tak naprawdę tansze niz Ohlins i w podobnej cenia jak Wilbers.

Dzięki Boski, jak czytam ten wątek i widzę ile to zachodu, a na dodatek nie mogę sobie pozwolić na podwyższanie mota, więc może kiedyś takie coś..... na razie stary amor jezdzi i pracuje więc jest ok. później pomyślę

ferolo
29.12.2012, 21:29
Rozmawialem z Jonathanem z RR i jesli wierzyc temu co mowi to to cudenko bije na leb nawet Ohlinsa, no i cena nie jest taka straszna tak naprawdę tansze niz Ohlins i w podobnej cenia jak Wilbers.

A może by tak kiedyś zrobić jakąś wspólną aukcję kupić hurtowo, pewnie jakieś upusty by dali.
Oczywiście jeśli by to było plug&play do afry i spełniało to swoja rolę i warte zachodu

sizyrk
29.12.2012, 21:31
A może by tak kiedyś zrobić jakąś wspólną aukcję kupić hurtowo, pewnie jakieś upusty by dali.
Oczywiście jeśli by to było plug&play do afry i spełniało to swoja rolę i warte zachodu

Własnie tak samo myśle:Thumbs_Up:

Boski-Kolasek
07.01.2013, 15:30
to i ja w to pewnie wejde

everybike
08.01.2013, 18:40
Czyli jaka konkluzja w tym temacie ? Moja Afri 'nisko siedzi'. Wiem, że to koniec amorka sie zbliża ....
Kto najlepiej go zregeneruje ?
Czy moze jednak nowa spreżyna mnie czeka albo inny amor ?

rambo
08.01.2013, 19:39
Amor w AT jest regenerowalny, po latach bojów mam firmę która mi(dla Was) to dobrze robi, wymiania sprężyny nie jest konieczna. Regeneracja to 350zł z dwuletnią gwarancją. Temat WP na tył dalej mam niedokończony, ale bede pisał co i jak jak skończe na wiosne.

sizyrk
08.01.2013, 22:31
Amor w AT jest regenerowalny, po latach bojów mam firmę która mi(dla Was) to dobrze robi, wymiania sprężyny nie jest konieczna. Regeneracja to 350zł z dwuletnią gwarancją. Temat WP na tył dalej mam niedokończony, ale bede pisał co i jak jak skończe na wiosne.

jakiś adresik ?

jendrus
14.01.2013, 22:47
Rambo, budujesz napięcie? :), dawaj namiara na tę firmę :drif:

rambo
14.01.2013, 23:39
Adres do mnie, przechodzi to przez tszodo sklep i rambo monter garaż

dopra
14.01.2013, 23:42
Adres do mnie, przechodzi to przez tszodo sklep i rambo monter garaż
i tak trzymać, dajcie czarnuchowi zarobić.................

jendrus
15.01.2013, 00:00
Wsio jasne, zgłoszę się :)

BLOB
16.01.2013, 10:55
Wsio jasne, zgłoszę się :)


Wiedziałem, że coś z twoją afrykańską d..ą było nie tak:D.
Czy już wtedy jak na nią patrzyłem:haha2: było źle ??

motormaniak
16.01.2013, 13:39
Czy już wtedy jak na nią patrzyłem było źle
Było źle ... piekło i swędziało.. To chyba nie te forum?

jendrus
16.01.2013, 15:34
SZYDERCY :haha2:
no tak, niektórzy to zamiast patrzeć na drogę to się za dupami oglądają :D

Coś faktycznie mam niehalo bo przy szybkiej jeździe po paryjach lata mi dupsko jak na rodeo. Jakby nie było tłumienia.

Najgorsze że w ubiegłą zimę już wymieniałem amora na drugi (używany) bo tamten się posikał
Na obecnym nie widać oleju więc nie wiem już o co chodzi, może ja za lekki jestem :)

Tak czy owak chyba podrzucę tego zaszczanego do Ramboszczaka i niech czaruje

rambo
16.01.2013, 15:45
No podeślij ten najbardziej rozwalony, bo koszt naprawy sa takie same.
To czy się zsikal czynie to niewiele znaczy, tył ma się trzymać nawierzchni w sprawnym amorze :Thumbs_Up:

banditos
20.01.2013, 15:33
Ciekawi mnie czy da rade zaadoptowac zadni amor od np Husaberg FE 500 z 93 do RD07?
Dodam ze chodzi o Ohlinsa

motomax
20.01.2013, 15:46
http://www.nagengast.pl/www/regeneracja-amortyzatorow.html

ta firma zrobiła 3 szt amorów do róznych enduro,jak do tej pory wszystkie workają

Adagiio
20.01.2013, 16:18
Zrobić da sie prawie wszystko , tylko po co wysilać sie żeby adoptować jakiś zabytek ( koszt regeneracji zabytków jest wysoki ) . Po drugie z amortyzatora dedykowanego do motocykla o wadze 120 kg pozostanie tylko zewnętrzna skorupa , żeby poprawnie działał i miał odpowiednią regulację . Montując go do moto typu Africa trzeba wymieć cały środek , przerobić kiwaczke i wszystko odpowiednio dopasować , powtarzam żeby odpowiednio działał . Jeśli chce sie mieć wyłącznie dla fanu posiadania to nie ma ogarniczeń .
Kiedyś jak zaczynałem się bawić w przeróbki , konsultowałem poronione pomysły z moim kolegą , który zajmuje się w IT serwisem i przygotowywaniem zawieszeń . Zawsze zadawał mi pytanie : Chcesz aby motocykl jeździł tak jak należy , czy chcesz żeby tylko wyglądał .
Powodzenia .

mirkoslawski
29.01.2013, 09:11
Panowie - więc tak...amor mam do wymiany/regeneracji i chyba skieruję swoją uwagę na wymianę na taki od LC4. I tutaj mam do Was pytania (bo nie było odpowiedzi w tym co dotychczas czytałem):
1) czy da się do amora z LC4 wstawić sprężynę od AT (orginalną)?
2) czy na sali jest ktoś, kto podjął by się dorobienia kości na tył w AT RD7?
3) czy kości na tył (przód oryginall) to obowiązek?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi:Thumbs_Up:

Tymon
13.02.2013, 20:22
Panowie! Ma ktos moze wymiary tego adaptera co sie wkreca w tylni amortyzator coby podniesc afre??
Jakis rysunek techniczny czy cus?
Jaka tam jest sruba?
Musze sobie takie cos dorobic a nie mam Afry pod reka aby dokonac pomiarow...

KubaPOZ
21.02.2013, 20:12
Kolega Adagiio, trafił w sedno. Poza tym wszystkie te stare amory WP są do regeneracji kompletnej :) Olej w amortyzatorach używanych w terenie liczy się w motogodzinach przed wymianą ;) A nie w km jak na szosie, że co 15 000 np zmiana.

Każda zmiana kąta o pół stopnia czy wysokości SAG o 1mm , czy kąta lag.. to wielka ingerencja.. niech za przykład posłużą wam rewolucyjne news ze zmianami kąta główki ramy w nowym modelu X dowolnego motocykla.. piszą jakby nie wiem co zrobili a to różnice rzędu stopnia.. tak jest to ważne. Zmieniając wysokość tyłu zmieniasz kąt lag.. jakie ma to znaczenie - weźmy wózek w markecie kąt 90 stopni , prosto zamocowane kółka.. jak skręca? natychmiast w miejscu .. inny kąt... dochodząc do choppera... prawie nie skręca.. Proste do uzmysłowienia. Źle dobrane amory dadzą wam znać.. o sobie w sytuacji krytycznej i to raczej na szosie. Nie bez powodu spędza się dni konfigurując geometrię motocykli do danej sytuacji / toru.. a AT ma robić wszystko :) Czy to trudne? odpowiedzcie sobie sami. Ingerencje mogą narażać po prostu wasze i zdrowie innych na szwank :)

Thorgal77
21.02.2013, 20:27
Każdy kto coś "dłubnął" w swoim zawiasie w motku wie jak trudno zrobić tak by to grało jakoś - tak jak napisałeś zgadzam się z tym że żeby dobrze dostroić zawias, trzeba dużo kasy, wiedzy, i doświadczenia.
Mam zamiar w tym roku wyjechać na zagraniczne szkolenie w zakresie serwisowania zawieszeń... czy mi sie to uda - nie wiem - kapuchy trzeba troche na to... ale gość ma renome "europejską", więc może sie opłaci.

mirkoslawski
21.02.2013, 20:29
Kolega Adagiio, trafił w sedno. Poza tym wszystkie te stare amory WP są do regeneracji kompletnej :) Olej w amortyzatorach używanych w terenie liczy się w motogodzinach przed wymianą ;) A nie w km jak na szosie, że co 15 000 np zmiana.

Każda zmiana kąta o pół stopnia czy wysokości SAG o 1mm , czy kąta lag.. to wielka ingerencja.. niech za przykład posłużą wam rewolucyjne news ze zmianami kąta główki ramy w nowym modelu X dowolnego motocykla.. piszą jakby nie wiem co zrobili a to różnice rzędu stopnia.. tak jest to ważne. Zmieniając wysokość tyłu zmieniasz kąt lag.. jakie ma to znaczenie - weźmy wózek w markecie kąt 90 stopni , prosto zamocowane kółka.. jak skręca? natychmiast w miejscu .. inny kąt... dochodząc do choppera... prawie nie skręca.. Proste do uzmysłowienia. Źle dobrane amory dadzą wam znać.. o sobie w sytuacji krytycznej i to raczej na szosie. Nie bez powodu spędza się dni konfigurując geometrię motocykli do danej sytuacji / toru.. a AT ma robić wszystko :) Czy to trudne? odpowiedzcie sobie sami. Ingerencje mogą narażać po prostu wasze i zdrowie innych na szwank :)

Hmm - piszesz, że "zmiana SAG o 1mm to wielka ingerencja" - to po co seryjnie można zmienić te ustawienia (napięcia wstępne etc) skoro nawet 1mm może być (według Ciebie) niebezpieczny? Pytam, bo nie rozumiem a nie dlatego, że chcę Ci coś udowodnić:D No i na SAG ma też (chyba) wpły ubicie się sprężyny a 1mm zmiany to...no właśnie. ZMieniłem amor z tyłu na WP - SAG statyczny mam 3,7 cm (dynamicznego nie zmierzyłem) - na moim starym, seryjnym, miałem 7 cm (prawie) i zrobiłem na nim 4 tyś km (bo zanabyłem afri w zeszłym roku) i jeździło mi się niźle pomimo praktycznie niesprawnego amorka z tyłu...Czy rzeczywiście 1mm czyni cuda? Czy (idąc tym tokiem) bezpieczne są wszelakie zmiany/regulacje parametrów amortyzatorów (WP można regulować we wszelkie sposoby seryjnie), które zmieniają SAG i dobicie/odbicie? Bo powiem szczerze - ta informacja, do której się odnoszę, wprowadza znak zapytania pod modyfikacje dużej części motocykli na tym (i nie tylko) forum;) Wcześniej latałem TA i tam lekko zmodyfikowałem przód - efekt był lepszy niż seria a robiłem to chałupniczo (wstawiając sprężybki zaworowe od żuka:D) - więc jak to jest?

KubaPOZ
21.02.2013, 20:52
Tak 1mm to dużo czuć to w sporcie i jak ktoś w ogóle potrafi świadomie prowadzić maszynę i umie odczuć zmiany. Większość nie umie :) Tak samo 1mm czy 2mm wpuszczenia lag to sporo różnica. W motocyklu off road 1-2 mm SAGto dużo. Takie są fakty ciężko to wyjaśnić trzeba wsiąść i jechać odpowiednio prędko by zawias pracował ;) Są amortyzatory które lepiej znoszą różnice sagu kiedyś słyszałem, że WP takie są PDS .
Są ludzie którzy mają OHLINSy pełen set i nigdy tego nikt im nie ustawi i im się wydaje, że jest ok tu ciężko coś na papierze pokazywać. Ustawienie maszyny ktoś tu pisał 1-2 kliki to dużo i nie powinno się więcej na raz zmieniać, zasada ta sama. SAG podaje producent i taki ma być. Zmian dokonuje się pod rodzaj nawierzchni / tor.

Pisze, że to duża ingerencja , a nie że 1mm jest niebezpieczny . Niebezpieczne jest grzebanie w starych amorach padakach i dorabanie na oko elementów kiwki :)

Jak nie czujesz to zmieniaj i o 3mm :) To nie jest tak że na polnej drodze poczujesz super różnicę :) Myślę, że wszystko zawiera się w wypowiedzi jeździło mi się nieźle mimo niesprawnego amorka z tyłu.. :) Kiedyś sie jeździło prawie bez amorów np sprężynki pod siedzeniem i też szło i cuda robili.. :)

Adagiio
21.02.2013, 21:13
Każdy kto coś "dłubnął" w swoim zawiasie w motku wie jak trudno zrobić tak by to grało jakoś - tak jak napisałeś zgadzam się z tym że żeby dobrze dostroić zawias, trzeba dużo kasy, wiedzy, i doświadczenia.
Mam zamiar w tym roku wyjechać na zagraniczne szkolenie w zakresie serwisowania zawieszeń... czy mi sie to uda - nie wiem - kapuchy trzeba troche na to... ale gość ma renome "europejską", więc może sie opłaci.

Brałem udział w szkoleniach I i II stopnia w Andreani Grup , polecam , opłaci się na milion % . Nikt Ci tej wiedzy już nie odbierze i nie będziesz musiał siedzieć na forach po nocach w poszukiwaniu informacji jak serwisować , ustawić i regulować zawias , a potem i tak będzie do dupy .
Zdrowia .

mirkoslawski
21.02.2013, 21:16
Tak 1mm to dużo czuć to w sporcie i jak ktoś w ogóle potrafi świadomie prowadzić maszynę i umie odczuć zmiany. Większość nie umie :) Tak samo 1mm czy 2mm wpuszczenia lag to sporo różnica. W motocyklu off road 1-2 mm SAGto dużo. Takie są fakty ciężko to wyjaśnić trzeba wsiąść i jechać odpowiednio prędko by zawias pracował ;) Są amortyzatory które lepiej znoszą różnice sagu kiedyś słyszałem, że WP takie są PDS .
Są ludzie którzy mają OHLINSy pełen set i nigdy tego nikt im nie ustawi i im się wydaje, że jest ok tu ciężko coś na papierze pokazywać. Ustawienie maszyny ktoś tu pisał 1-2 kliki to dużo i nie powinno się więcej na raz zmieniać, zasada ta sama. SAG podaje producent i taki ma być. Zmian dokonuje się pod rodzaj nawierzchni / tor.

Pisze, że to duża ingerencja , a nie że 1mm jest niebezpieczny . Niebezpieczne jest grzebanie w starych amorach padakach i dorabanie na oko elementów kiwki :)

Jak nie czujesz to zmieniaj i o 3mm :) To nie jest tak że na polnej drodze poczujesz super różnicę :) Myślę, że wszystko zawiera się w wypowiedzi jeździło mi się nieźle mimo niesprawnego amorka z tyłu.. :) Kiedyś sie jeździło prawie bez amorów np sprężynki pod siedzeniem i też szło i cuda robili.. :)


Thanks za wyczerpującą odpowiedź:Thumbs_Up:

majki
22.02.2013, 08:28
Ustawienie maszyny ktoś tu pisał 1-2 kliki to dużo i nie powinno się więcej na raz zmieniać, zasada ta sama.
Wydaję mi się, że przesadzasz. Wg instrukcji KTMa zmiana ustawień tłumienia odbywa się co 5klików i teoretycznie powinno się zmieniać właśnie co 5 (można dostrajać pod konkretne potrzeby i po jednym). Różnica między skrajnymi zakresami (Comfort- Sport) to 10klików. Tylko szybkie tłumienie się ustawia w mniejszym zakresie (1 obrót śruby między sportem a comfortem).

Na torze, w czasie wyścigów, w sprzętach z telemetrią zapewne ustawienie 1mm, 1 klik może mieć znaczenie, ale dla amatorskiego jeżdżenia enduro nikt nie odczuje różnicy przy 1mm sagu czy jednym kliku tłumienia. :oldman:

A co do niebezpieczności działań...jeżeli zmota jest wykonana z głową to nie sądzę, żeby była śmiercionośnym narzędziem. Sam mam pozmieniane chyba wszystkie wymiary/kąty jakie zaprojektował p. Honda (podwyższona, inny amor z przodu) i jakoś żyję, Afra prowadzi się całkiem dobrze (i na czarnym i w offie). Ale faktem jest to, że zabawa z zawieszeniem to trudna sztuka i dostrajanie (amatorskie) zajmuje sporo czasu. Nie wystarczy przeszczepić amora z innej zabawki...

SZEROKI10
06.11.2015, 14:53
I co taki ciekawy temat się urwał ?