PDA

View Full Version : Grzana manetka rozgrzewa się pomimo wyłączenia!


krystek
09.09.2010, 14:54
Witam ponownie!
Mam taki problem. Będąc na wyjeździe w sierpniu, spalił mi się regler towarzyszyło temu popalenie żarówek, wygotowanie baterii i rozgrzanie się lewej manetki, pomimo włączenia. Bezpiecznik 5 jest cały. Wracając wyciągnąłem bezpiecznik by nie narażać się na awarię. Dzisiaj założyłem go ponownie, zapaliłem motocykl i manetka się rozgrzewa sama, panel manetek jest wyłączony. Padły manetki zupełnie? czy coś mogę naprawić?Prawa manetka jest chłodna normalnie.

pozdrawiam i zróbcie burzę muskóff

bukowski
09.09.2010, 15:35
Padły manetki zupełnie? czy coś mogę naprawić?Prawa manetka jest chłodna normalnie.

pozdrawiam i zróbcie burzę muskóff

do czego masz podpiete minetki?

laska
09.09.2010, 16:01
Albo poleciał sterownik manetek. Nie znam się ale gdyby to było zasilanie to włączałyby się chyba obie?
pozdr,
laska

matjas
09.09.2010, 16:52
co to za manetki jeszcze powiedz.

matjas

krystek
09.09.2010, 17:27
już odpowiadam:
manetki są wlutowane w główny kabel zasilający idący do stacyjki w pobliżu aku,
manetki oxford,

matjas
09.09.2010, 17:39
jak dla mnie padł regulator manetek - pewnie dostał za dużo prądu i coś się popierdzieliło w jakimś tranzystorze czy coś i jest zwarty przez cały czas. nie jestem elektronikiem ale jak dla mnie to raczej rzecz nienaprawialna - nie warto zachodu... przelutowywałem kiedyś Bajraszowi starszy panel sterowania Oxfordami /taki z folijką a nie z guzikami jak teraz/ bo nie działało i nie było tam żadnego opisanego /brandowanego/ układu. To dodatkowo może utrudnić wymianę uszkodzonego elementu - a jeśli nie będzie wiadomo co to za element to będzie trudno go zdiagnozować...
na Twoim miejscu, bo przecie nie sztuką jest kupić nowe manetki, poszukałbym na allegro używek jakichś saito czy coś... i kupił sam sterownik. bywają takie deale - pamiętam, że kiedyś koleś sprzedawał na pniu chyba z 6 kompletów różnych manet.